Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Hvem er det egentlig hun betalte 2kr til på kjøkkenet hennes i dag tidlig?.. 

 

Ellers så er det jo bare oppspinn, for på samme måte som at hun fant bær i frysere  som var "gratis", så har hun jo funnet havregryn på kjøkkenet? Dette måtte hun betale for, men ikke bærene? :ler:

Endret av ~Mocca~
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Strammer inn matbudsjettet der vi kan" - slik at annebrith.blogg.no ser ut til å lyve om småtteri som at de bæra på bilde er frosset STABLET OPPÅ HVERANDRE, og viser tegn til å sultefòre de unevnelige mens hun selv lukter på Chanel (? Eller var det LV, husker ikke) veske til bursdagen sin, kjøper fotoutstyr til titalls tusen (viktig med fine bilder! Kan skrive av på firma), mesker seg på byen flere ganger i uken (viktig å opprettholde kontakter!), doller seg med falske vipper, tatoverte bryn, etc.. 

Jeg velger å tro at de unevnelige faktisk spiser mye, mye bedre enn hun viser frem, og at alt er spill for galleriet.. Men faderullan så provosert jeg blir av den dama. Og skikkelig oppgitt av at folk faktisk velger å hylle slikt vissvass og en gjennomsyra slangeoljeselger som det hun er. 

Endret av KaraThrace
Autokorrekt lenge leve
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Søgni skrev:

Fattigdom er et reelt, og ikke minst tabubelagt, problem for mange, det påvirker mange familier i landet vårt, og sørgelig mange barn. Det koster å leve, og jeg kan derfor se mange gode grunner til å ta opp temaer som hvordan man kan spare inn på matbudsjettet. Men det jeg ikke kan forstå, er hvorfor Anne Brith Davidsen ble selve frontfiguren for dette i en riksdekkende avis.

Jeg mener slettes ikke at man må leve i nød og legge seg i uvisshet om hvorvidt barna får et solid måltid neste dag, for å fronte det å leve billig. Men i artikkelen jeg opprinnelig leste om matbudsjettet hennes, så malte de jo et bilde av alenemoren som trengte og ønsket et billig matbudsjett. Og jeg syns det hele blir litt uspiselig og ugreit.  

 I hennes kontekst, er det jo tydelig at budsjettet er både løgnaktig, og at "Jeg er 1000 kr per uke-dama" skapt for å lage kontrovers og clickbait og annen bloggerdrama. Når man ser prioriteringene hennes, som hun selv villig deler, så klarer jeg ikke å se noen annet motiv. Hun presenterer stadig mat som er både næringsfattig men billig, og andre ganger åpenbart dyrere enn hun mener å leve for. Det er jo direkte dumt. 

Hvem er det, som har interesse og behov for å leve på 1000 kr. per uke med barn i vekst i familien, som klarer å identifisere seg med denne dama, og den helhetlige pengebruken hun fronter på bloggen (igjen: åpent og villig)? 

 

100 % enig med deg!

Når barnefattigdom er et såpass utbredt problem som det er i Norge er det direkte KVALMT å lese "spareinnlegg" der man lever for 1000 kroner i uka (men supplerer med ting fra fryser og hermetikk) samtidig som man selv velter seg i sponset (?) luksus når det faller seg slik. Godteri ungene fikk på Halloween blir kastet i søpla (og det må man gjøre et stort nummer ut av) pga hygiene, mens samme unger noen dager senere får forsyne seg i smågodthyllene på lokal matvarebutikk (og alle vet at det også er bakteriebomber). Om hygiene var et tema er det merkelig at samtlige i familien ofte avbildet med finger i munnen, eventuelt i kakedeigen. 

 

 

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ~Mocca~ skrev:

Hvem er det egentlig hun betalte 2kr til på kjøkkenet hennes i dag tidlig?.. 

 

Ellers så er det jo bare oppspinn, for på samme måte som at hun fant bær i frysere  som var "gratis", så har hun jo funnet havregryn på kjøkkenet? Dette måtte hun betale for, men ikke bærene? :ler:

Nei, havren høster hun bak sofaen. :opplyser:

Endret av Perle
Skriveleif
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Perle skrev:

Ja, nå er matbudsjett spørsmålet løst. Ingen kunst å holde seg til det når en har en fryser som dyrker frem mat. Lurer på hva som vokser i kjøleskapet, eller hva som svømmer i badekaret? Hvem vet? :vetikke:

Har du litt gammel og utgått ost og annen gammel mat der inne, kan en jo dyrke sopp. Det blir hverken kantareller eller sjampinjong av det da... :nori:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Honey Dew skrev:

Har du litt gammel og utgått ost og annen gammel mat der inne, kan en jo dyrke sopp. Det blir hverken kantareller eller sjampinjong av det da... :nori:

Nei nei, men penicillin som er kjekt å ha når barna er syke. Vipps, så slapp hun utgiftene til medisiner på apoteket:nordvesta:. Og mer penger i kassa til drømmehuset!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chloe

Fra det ene til det andre. Havregrøt til 2,- i går for å spare penger til hus, og frisør for klipp og farging av hår i dag. (Snap). Er det en ting man ikke gjør for å spare penger, så er det å fly til frisør. Da lar man hårfargen være som den er, og klipper håret sjæl! Merkerlig prioritering der i gården, men ikke overrasket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sweety pie skrev:

Men kanskje hun får frisør, spa og sånne ting sponset? 

Med fare for å høres ut som en blogger; hun må vel skatte av sponsede ting og dermed er det ikke gratis for henne. Skatten kunne jo istedet gått til huset..

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Femilie skrev:

Med fare for å høres ut som en blogger; hun må vel skatte av sponsede ting og dermed er det ikke gratis for henne. Skatten kunne jo istedet gått til huset..

Ja sant det, bare drev og tenkte på en mulig forklaring. For meg så virker det så absurd at hun skal bruke penger på seg og kutte ned på maten. Så kom bare på denne forklaringen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, sweety pie skrev:

Men kanskje hun får frisør, spa og sånne ting sponset? 

Burde det ikke da ha vært merket som "spons"?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chloe skrev:

Fra det ene til det andre. Havregrøt til 2,- i går for å spare penger til hus, og frisør for klipp og farging av hår i dag. (Snap). Er det en ting man ikke gjør for å spare penger, så er det å fly til frisør. Da lar man hårfargen være som den er, og klipper håret sjæl! Merkerlig prioritering der i gården, men ikke overrasket!

Enig der! Man driver ikke med dyre frisørbesøk hvis man skal spare, og har dårlig økonomi. Da holder det med en klipp, uten farging. Jeg kan ikke klippe håret mitt selv, men jeg farger etterveksten selv hjemme hver mnd. En klipp for meg koster ca 600 kr. Skal jeg har striper/farging i tillegg, ender jeg opp på minst kr 2000 i en salong som er ok prismessig. Det gjør jeg kanskje 1-2 ganger i året for å få ekstra fargespill.

Det ser ut som det hver dag der i huset går ut mye penger som kunne vært spart.

Når det er sagt, så spiser jeg gjerne havregrøt til frokost. Det er sunt og godt! Og også noe barn får mye næring fra. Men 1000 kr uka til alt av mat, med 4 barn i hus, det hadde ikke jeg klart. Hvis de skulle ha sunn og god mat.

 

Endret av Majott
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, SjokoLine skrev:

Burde det ikke da ha vært merket som "spons"?

Som sagt...bare tenkte på en logisk forklaring...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Majott skrev:

Når det er sagt, så spiser jeg gjerne havregrøt til frokost. Det er sunt og godt! Og også noe barn får mye næring fra. Men 1000 kr uka til alt av mat, med 4 barn i hus, det hadde ikke jeg klart. Hvis de skulle ha sunn og god mat.

 

Veldig enig i dette :) Det er mye å være kritisk til når deg gjelder ABs blogg, men å servere havregrøt til frokost synes jeg ikke er en av disse tingene. Det er kjempesunt, og lager man den med melk får man jo i seg både karbohydrater, fett og proteiner samt masse vitaminer og mineraler. Jeg ser jo ikke akkurat for meg at AB står der med vekta og veier opp dagens rasjon til hver av barna heller. Problemet er vel kanskje at det er litt sånn det fort blir fremstilt når bloggen får det 2kr-fokuset fremfor for å fokusere på hvor sunt, næringsrikt og billig havregrøt egentlig er (uten at man henger seg opp i kroner og øre). 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Marimba skrev:

Veldig enig i dette :) Det er mye å være kritisk til når deg gjelder ABs blogg, men å servere havregrøt til frokost synes jeg ikke er en av disse tingene. Det er kjempesunt, og lager man den med melk får man jo i seg både karbohydrater, fett og proteiner samt masse vitaminer og mineraler. Jeg ser jo ikke akkurat for meg at AB står der med vekta og veier opp dagens rasjon til hver av barna heller. Problemet er vel kanskje at det er litt sånn det fort blir fremstilt når bloggen får det 2kr-fokuset fremfor for å fokusere på hvor sunt, næringsrikt og billig havregrøt egentlig er (uten at man henger seg opp i kroner og øre). 

Det er ikke havregrøten jeg er kritisk til, det er de mengdene hun påstår at hun lager. I verste fall (eller for å spare mest mulig penger) 200 g havregryn kokt på vann delt på fire eller fem personer. Med en bær eller to på toppen. Det er ikke mye næring for såpass store unger.

 

Sønnen min spiser 100 g bare han, og da er grøten kokt på melk og toppet med smør, rosiner og nøtter. Og han er fire år!

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tinderella må jo være fjong på håret om hun skal finne Mannen i sitt liv ... 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Det er ikke havregrøten jeg er kritisk til, det er de mengdene hun påstår at hun lager. I verste fall (eller for å spare mest mulig penger) 200 g havregryn kokt på vann delt på fire eller fem personer. Med en bær eller to på toppen. Det er ikke mye næring for såpass store unger.

Sønnen min spiser 100 g bare han, og da er grøten kokt på melk og toppet med smør, rosiner og nøtter. Og han er fire år!

Havregryn er blant den billigste maten som finnes, så jeg tror ikke noen serverer/spiser små mengder havregryn for å spare penger...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pringle skrev:

Havregryn er blant den billigste maten som finnes, så jeg tror ikke noen serverer/spiser små mengder havregryn for å spare penger...

Nei, nå har hun og mote-Silje en intern kamp om hvem som kan bli smalest til sommerkroppen 2017 (på snap i går) 🙄 For et nydelig "forbilde" for sin eneste av samme kjønn... De andre blir påvirket også muligens, men jenter har det TØFT NOK fra før! 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...