Gjest Asti Skrevet 10. september 2018 #13581 Del Skrevet 10. september 2018 Hva tenker dere om reklamemerkingen til AB - https://imgur.com/a/ZWyQwNu ? Forbrukertilsynet viser til at "En tommelfingerregel er at reklamemerkingen bør være blikkfanget i det man ser innlegget." og "Merkingen bør minst være utformet i samme skriftstørrelse som annen tekst i innlegget. Er skriftstørrelsen på merkingen for liten sammenliknet med annen tekst, for eksempel en overskrift, er det lett at man ikke får den med seg, og du risikerer å bryte loven.". Har annonseteksten for liten skrift i forhold til overskriften, og er merkingen plassert for tett sammen med annen tekst og symboler, inkludert overskriften og bilde (Forbrukerombudet kritiserte CBE for dette - se side 6: https://imgur.com/a/Bmetv)? Jeg gikk inn på bloggen, og fikk ikke med meg at det var annonse før jeg leste teksten. Derfor jeg spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13582 Del Skrevet 10. september 2018 (endret) 13 minutter siden, Asti skrev: Hva tenker dere om reklamemerkingen til AB - https://imgur.com/a/ZWyQwNu ? Forbrukertilsynet viser til at "En tommelfingerregel er at reklamemerkingen bør være blikkfanget i det man ser innlegget." og "Merkingen bør minst være utformet i samme skriftstørrelse som annen tekst i innlegget. Er skriftstørrelsen på merkingen for liten sammenliknet med annen tekst, for eksempel en overskrift, er det lett at man ikke får den med seg, og du risikerer å bryte loven.". Har annonseteksten for liten skrift i forhold til overskriften, og er merkingen plassert for tett sammen med annen tekst og symboler, inkludert overskriften og bilde (Forbrukerombudet kritiserte CBE for dette - se side 6: https://imgur.com/a/Bmetv)? Jeg gikk inn på bloggen, og fikk ikke med meg at det var annonse før jeg leste teksten. Derfor jeg spør. Jeg syns det var grei merking. Men jeg fikk inntrykk av at det er en posekake og ikke noe en bakeblogger burde bedrive tiden med. Nøyaktig hva fra Dr.Oetker har hun brukt, lizm.. All kremen? Noen dråper farge? Noe annet? Hva skal hun bruke fra "deres hyller" framover? (Heter det ikke sortiment?) Endret 10. september 2018 av Tøytigern 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 10. september 2018 #13583 Del Skrevet 10. september 2018 3 timer siden, Tøytigern skrev: Menneh... Hvorfor sender hun ikke den listen selv, da? Eller legger den ut på bloggen, for å stoppe spekulasjonene? Det skulle ikke være noe vanskelig å lage en hyggelig bloggpost med "Jeg ser dere etterlyser hvem som har vunnet i mine konkurranser. De heldige vinnerne som har fått premier er: ----, ----, ---- og ----." Hva er problemene? Nettopp!! 😩 Hadde vært et koselig innlegg til en forandring. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 10. september 2018 #13584 Del Skrevet 10. september 2018 5 minutter siden, Asti skrev: Hva tenker dere om reklamemerkingen til AB - https://imgur.com/a/ZWyQwNu ? Forbrukertilsynet viser til at "En tommelfingerregel er at reklamemerkingen bør være blikkfanget i det man ser innlegget." og "Merkingen bør minst være utformet i samme skriftstørrelse som annen tekst i innlegget. Er skriftstørrelsen på merkingen for liten sammenliknet med annen tekst, for eksempel en overskrift, er det lett at man ikke får den med seg, og du risikerer å bryte loven.". Har annonseteksten for liten skrift i forhold til overskriften, og er merkingen plassert for tett sammen med annen tekst og symboler, inkludert overskriften og bilde (Forbrukerombudet kritiserte CBE for dette - se side 6: https://imgur.com/a/Bmetv)? Jeg gikk inn på bloggen, og fikk ikke med meg at det var annonse før jeg leste teksten. Derfor jeg spør. Dere kan da ikke for alvor forvente at bloggere skal forstå alle de ordene som FT bruker, for eksempel det med størrelse på skrift og plassering av ordet reklame. Det er jo så åpent for tolkninger! Hvis man ser på en liten skjerm blir all skrift liten, så da må man bare bruke større skjerm og helst kalibrere først. Eller man kan zoome inn på partier med liten skrift hvis det er så nødvendig å lese ordet reklame, da. Bloggere har et komplisert hverdagsliv med alt som skal gjøres, og det er virkelig smålig av FT at de pirker på layout 🙄 Jeg mener, det skal jo være pent, ikke sant, og da kan man ikke ha ordet reklame så stort at det forstyrrer designet på bloggen! Makan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13585 Del Skrevet 10. september 2018 Akkurat nå, Berga skrev: Dere kan da ikke for alvor forvente at bloggere skal forstå alle de ordene som FT bruker, for eksempel det med størrelse på skrift og plassering av ordet reklame. Det er jo så åpent for tolkninger! Hvis man ser på en liten skjerm blir all skrift liten, så da må man bare bruke større skjerm og helst kalibrere først. Eller man kan zoome inn på partier med liten skrift hvis det er så nødvendig å lese ordet reklame, da. Bloggere har et komplisert hverdagsliv med alt som skal gjøres, og det er virkelig smålig av FT at de pirker på layout 🙄 Jeg mener, det skal jo være pent, ikke sant, og da kan man ikke ha ordet reklame så stort at det forstyrrer designet på bloggen! Makan. Men de lever jo av å være et lite magasin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 10. september 2018 #13586 Del Skrevet 10. september 2018 1 minutt siden, Tøytigern skrev: Men de lever jo av å være et lite magasin... Hehe - Du så det lille ironiflagget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 10. september 2018 #13587 Del Skrevet 10. september 2018 2 minutter siden, Berga skrev: Dere kan da ikke for alvor forvente at bloggere skal forstå alle de ordene som FT bruker, for eksempel det med størrelse på skrift og plassering av ordet reklame. Det er jo så åpent for tolkninger! Hvis man ser på en liten skjerm blir all skrift liten, så da må man bare bruke større skjerm og helst kalibrere først. Eller man kan zoome inn på partier med liten skrift hvis det er så nødvendig å lese ordet reklame, da. Bloggere har et komplisert hverdagsliv med alt som skal gjøres, og det er virkelig smålig av FT at de pirker på layout 🙄 Jeg mener, det skal jo være pent, ikke sant, og da kan man ikke ha ordet reklame så stort at det forstyrrer designet på bloggen! Makan. Nei, vi bør jo egentlig bare være glad for at bloggerne i det hele tatt merker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 10. september 2018 #13588 Del Skrevet 10. september 2018 (endret) 4 minutter siden, Asti skrev: Nei, vi bør jo egentlig bare være glad for at bloggerne i det hele tatt merker. Mmm. Vi skal være takknemlige for at de deler av sitt liv for reklamepenger, sannferdig, etisk og delikat 🙄 Endret 10. september 2018 av Berga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 10. september 2018 #13589 Del Skrevet 10. september 2018 1 minutt siden, Berga skrev: Mmm. Vi skal bare være takknemlige for at de deler av sitt liv for reklamepenger, sannferdig, etisk og delikat 🙄 Jepp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13590 Del Skrevet 10. september 2018 4 minutter siden, Berga skrev: Hehe - Du så det lille ironiflagget? Jepp. Men uansett- siden de lever av å være et lite magasin så forventer jeg at de har satt seg inn i hva FT krever, da.Noe må man jo kunne forvente. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13591 Del Skrevet 10. september 2018 3 minutter siden, Berga skrev: Mmm. Vi skal bare være takknemlige for at de deler av sitt liv for reklamepenger, sannferdig, etisk og delikat 🙄 Vi må tydeligens bare glemme det med sannferdig, etisk og delikat. (Delikat fordi noe av det ser ut som et togkræsj.) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 10. september 2018 #13592 Del Skrevet 10. september 2018 1 minutt siden, Tøytigern skrev: Jepp. Men uansett- siden de lever av å være et lite magasin så forventer jeg at de har satt seg inn i hva FT krever, da.Noe må man jo kunne forvente. Det virker dessverre som om bloggere generelt har problemer med å forstå at når markedsføringsloven sier at merkingen skal være så tydelig at det ikke må forekomme tvil, så er det akkurat det det betyr. Det betyr ikke at de kan fortolke og forandre på dette. Min personlige oppfatning av bloggernes åndsevner skal ikke nevnes her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13593 Del Skrevet 10. september 2018 2 minutter siden, Berga skrev: Det virker dessverre som om bloggere generelt har problemer med å forstå at når markedsføringsloven sier at merkingen skal være så tydelig at det ikke må forekomme tvil, så er det akkurat det det betyr. Det betyr ikke at de kan fortolke og forandre på dette. Min personlige oppfatning av bloggernes åndsevner skal ikke nevnes her. Jeg tror det kommer av at mange tror man bare kan taste ivei om det man vil og at så enkelt er det å være blogger, så da trenger de ikke kunne noe for å tjene penger. Uten å tenke på at deres samarbeidspartnere og sponsorer blir forretningsforbindelser, og da gjelder plutselig lover og regler. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkel Skrevet 10. september 2018 #13594 Del Skrevet 10. september 2018 (endret) 34 minutter siden, Berga skrev: Det virker dessverre som om bloggere generelt har problemer med å forstå at når markedsføringsloven sier at merkingen skal være så tydelig at det ikke må forekomme tvil, så er det akkurat det det betyr. Det betyr ikke at de kan fortolke og forandre på dette. Min personlige oppfatning av bloggernes åndsevner skal ikke nevnes her. Ordet reklame er ett litt negativt ladet ord og kanskje det er vanskelig for bloggerne å bruke det sammen med bloggspråket som for det meste består av ord som magisk, vakker, flott, fantastisk, fine du, søt, flink, delikat, brekki, helgebukett, ballonger. Ser skikkelig udelikat ut når det står reklame med store bokstaver først i et innlegg.... Endret 10. september 2018 av Sparkel 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 10. september 2018 #13595 Del Skrevet 10. september 2018 15 minutter siden, Sparkel skrev: Ordet reklame er ett litt negativt ladet ord og kanskje det er vanskelig for bloggerne å bruke det sammen med bloggspråket som for det meste består av ord som magisk, vakker, flott, fantastisk, fine du, søt, flink, delikat, brekki, helgebukett, ballonger. Ser skikkelig udelikat ut når det står reklame med store bokstaver først i et innlegg.... Å herre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13596 Del Skrevet 10. september 2018 22 minutter siden, Sparkel skrev: Ordet reklame er ett litt negativt ladet ord og kanskje det er vanskelig for bloggerne å bruke det sammen med bloggspråket som for det meste består av ord som magisk, vakker, flott, fantastisk, fine du, søt, flink, delikat, brekki, helgebukett, ballonger. Ser skikkelig udelikat ut når det står reklame med store bokstaver først i et innlegg.... Kanskje de skulle benytte seg av de fine ordene "kommersielt innhold"? De kan lage seg et lite banner... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 10. september 2018 #13597 Del Skrevet 10. september 2018 4 minutter siden, Tøytigern skrev: Kanskje de skulle benytte seg av de fine ordene "kommersielt innhold"? De kan lage seg et lite banner... Eller «betalt samarbeid». 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13598 Del Skrevet 10. september 2018 1 minutt siden, Miss.Wildfox skrev: Eller «betalt samarbeid». Ordet betalt er nok like negativt ladet som reklame, skulle jeg tro. Da ville jeg heller brukt ordet "sponset" eller "reklame." Ordene "kommersielt innhold" dekker alt de skulle ville måtte trenge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 10. september 2018 #13599 Del Skrevet 10. september 2018 3 minutter siden, Tøytigern skrev: Ordet betalt er nok like negativt ladet som reklame, skulle jeg tro. Da ville jeg heller brukt ordet "sponset" eller "reklame." Ordene "kommersielt innhold" dekker alt de skulle ville måtte trenge. Ja, forslaget kom i litt feil setting 😅 Reklame er hakket mer subtilt men «betalt samarbeid» er kanskje den ærligste merkingen ovenfor forbrukeren. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 10. september 2018 #13600 Del Skrevet 10. september 2018 1 minutt siden, Miss.Wildfox skrev: Ja, forslaget kom i litt feil setting 😅 Reklame er hakket mer subtilt men «betalt samarbeid» er kanskje den ærligste merkingen ovenfor forbrukeren. Nå vet vi strengt tatt alle at det er dette som skjer. Så da kunne de like godt merket banneret til bloggen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg