Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Sprettballen
Skrevet
Akkurat nå, VildeS skrev:

Det er mulig, det er ingen som har søkt på meg så jeg vet ikke hva slags info som kommer opp 😉

Enig med deg i at det var mange unge folk, og jeg tror de færreste trodde at de kom til å bli hengt ut med fullt navn på bloggen.

Jeg visste det heller ikke før jeg fikk beskjed om at det var noen som hadde søkt meg opp.  :ler:

Det er lavmål å henge ut disse menneskene!  De har ikke gjort noe galt, og de har ikke "snoket" i privatlivet hennes (som hun så forurettet sier) all den tid dette er offentlig informasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper hun ikke godkjenner kritiske kommentarer. 

• Liker 5
Skrevet

Hun skriver altså flere ganger om at hun har tjent ditt og datt, men skattelistene, det er liksom privat. Så privat at hun må vise frem hvem som har søkt.

Hva er formålet med det? Hvem er det interessant for å se den lista?

Hun tjener penger på at folk klikker og da er det relevant for folk å vite hvor mye penger hun tjener på dem.

• Liker 18
Skrevet

En ting er at skattelister er offentlig informasjon, men er navnelister fra slike søk dét? 

Det er jo så mye snakk om at man for eks ikke kan henge ut personer som ikke opprettholder avtaler på kjøp/salg grupper på facebook pga personvern. Er det da fullt lovlig å henge ut en navneliste slik på blogg? 

• Liker 24
Skrevet

Jeg mistenker at hun egentlig er litt stolt av at folk er nysgjerrige på henne og at hun bare pakker det inn i at hun er "sjokkert". 

• Liker 24
Skrevet

Hun viser frem helt irrasjonell atferd. 

• Liker 33
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Kollontaj skrev:

Hun viser frem helt irrasjonell atferd. 

For et par dager siden: heeeelt chill med det som ble skrevet om henne på Jodel (å så kul jeg er som ikke bryr meg). I dag: sur og nærtagen for at folk har søkt opp offentlig info om henne opp i skattelistene. 

Endret av neiognei
  • Liker 27
Gjest ricecrispies
Skrevet

Kan man klage henne inn et sted? Hvem eier blogg.no?

Noen av de hun har hengt ut er 17 og 18 år.

Gjest marie_82
Skrevet (endret)

Jeg tror faktisk ikke at hun har lov til å henge ut ikke-offentlige enkeltpersoner i bloggen sin. Dette kan hun få problemer med. 

Endret av marie_82
Skrevet
19 minutter siden, Luca_ skrev:

Jeg er fra Østlandet og så med en gang hvem som er den personen som jobber i banken på stedet, pga stedet hun var fra. Så det tror jeg ganske mange mennesker vil forså når de ser den lista. 

Det kan da ikke være lov til å henge ut mennesker slik? Så mye som hun hyper sin egen inntekt så er det jo ikke rart at noen har sjekket vel?

før trodde jeg hun bare var dum, nå tror jeg hun sliter big time med et eller annet fordi ingen holder vel på slik? Selger seg selv og barna sine så grovt?

Hun mener dette er lov å bryr seg null om det så lenge hun tjener penger. Men hun skrev jo i ett innlegg at hun heller vil ha ærlige venner enn at folk skal sleike henne opp i ræva😀

• Liker 4
Skrevet (endret)

Fy faen, er det mulig.. Pilotfrue gjorde det samme i fjor, men fjernet det etter massiv kritikk. 

Privatliv? Har hun det? Trodde ikke hun var interessert i sånt, jeg. Hun deler jo fra under dynen og under huden, så at noen foretar et fullt ut lovlig søk på offentlige skattelister for å sjekke ut hvor mye det faktisk er mulig å tjene på uhemmet utlevering av eget og ens nærmeste sitt privatliv er ikke akkurat uforventet. Har hun lov til å oute folk på denne måten, forresten? :klo:

Endret av Malum
  • Liker 39
Skrevet

Hun kunne vært mora til de som har søkt henne opp. Tror hun har glemt at det er nissen hun er sammen med som er ung og ikke hun.

• Liker 27
Skrevet
5 minutter siden, ricecrispies skrev:

Kan man klage henne inn et sted? Hvem eier blogg.no?

Noen av de hun har hengt ut er 17 og 18 år.

Du kan glemme å klage på henne. Har forsøkt men fikk til svar at det er bloggeren selv som står for innholdet på bloggen så det må tas med bloggeren selv.

Jeg trodde faktisk at de som betaler henne for disse klikkene på blogg hadde noe å si men ifølge personen jeg mailet med hadde de ikke det.

• Liker 5
Skrevet

Hvor finner man denne informasjonen om hvem som har søkt forresten? Inne på skattetaten?

• Liker 1
Gjest Sprettballen
Skrevet
11 minutter siden, My <3 skrev:

Hvor finner man denne informasjonen om hvem som har søkt forresten? Inne på skattetaten?

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Skatteoppgjor/Sok-i-skattelistene/

Sitat

Du kan se hvem som har søkt på deg

Stortinget har besluttet at det skal logges hvem som søker i skattelistene.

Det betyr at du får vite hvem som har søkt på deg i skattelistene. Når du har logget deg inn for å søke i skattelistene er det en egen fane hvor du får statistikk over hvem som har søkt på deg. Du får se navn, fødselsår, postnummer og poststed på den som har søkt. Listen over hvem som har søkt og sett dine opplysninger oppdateres en gang i timen.

Det er 16 års aldersgrense for å få søke i skattelistene.

Du kan se på skattelisteopplysninger for til inntil 500 personer per måned. 

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for omtale av tredjeperson og spekulasjoner.
/lillesky (mod)

Endret av lillesky
Skrevet

Ser jo at mange på lista ikke er myndige enda, om de ikke er født før 15.2

Her bør jo foreldre gå inn å få slettet denne galskapen? Som noen sier over her så kan det jo være de vil sjekke for å se hva bloggere tjener. Tror ikke ei på 17-18 år gjør dette for å snoke. Blir spennende å se hvor mange kritiske kommentarer hun får. Om hun godkjenner de da

• Liker 27
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...