Gå til innhold

Pretty Flowerbox - uredelig markedsføring

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Da jeg søkte på Pretty Flower Box tidligere i ettermiddag kom KG opp som nr 3. Nå KG er borte. Før tråden ble tatt bort for moderering kom den opp som nr 2 etter FB-siden til PFB, og før hjemmesiden.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett hva jeg googler rundt firmaet (f.eks. "Pretty Flowerbox uredelig markedsføring") er ikke denne tråden oppført i det hele tatt. Kun forsiden til KG kommer opp. 

Søker jeg på "uredelig markedsføring kvinneguiden" uten "pretty flowerbox" er tråden listet først.

Før tråden ble stengt var tråden listet øverst når jeg søkte på "pretty flowerbox".

Veldig merkelig i grunn, men så vet jeg lite om Google's algoritmer.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, clyde skrev:

Akkurat dette er jeg ikke sikker på, men før jeg havnet på KG så fikk jeg ofte opp treff fra Kvinneguiden via Google selv om jeg aldri hadde satt min fot her. 

Samme her. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg googler pretty flower box norge kommer KG opp som resultat nummer 3, men når jeg klikker meg inn får jeg KG-feilmelding 2F173/H. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke påberope meg ekspertkunnskap her, men skal prøve å forklare hvordan det kan ha skjedd at denne tråden ikke lenger er synlig på Google Search.

1. KG kan rett og slett (av unevnelige grunner) ha valgt å ikke indeksere URL-en til akkurat denne tråden. Dermed kan den ikke dukke opp på Google-resultatene i det hele tatt, fordi søkemotoren ikke har blitt «pinget» om at denne siden eksisterer.

2. Damene bak Pretty Flower Box kan ha (betalt for å) optimere andre sider med nøkkelordet «pretty flower box» for at de skal komme høyere opp på søkeresultatene og dermed dytte denne tråden lenger og lenger ned til den til slutt forsvinner fra første side på Google Search.

Én måte å gjøre det legitimt på er å registrere seg med navn/firmanavn «pretty flower box» på ulike SoMe-sider, da disse allerede rangerer høyt på søkeresultatene. Se bare på Facebook-lenken til Pretty Flower Box som ligger øverst.

Jeg ser flere brukere nevner at kun enkelte sider av denne tråden om Pretty Flower Box dukker opp på søkeresultatene. Jeg får opp side 9 dersom jeg søker «prettyflowerbox uredelig markedsføring». Veldig spesifikt, men det først da at jeg får opp noe resultat på KG-tråden. Det er fordi «pretty (flowerbox)» var nevnt flere ganger på den siden.

Hvordan få denne tråden opp på Google Search igjen? Pretty Flower Box rangerer høyt for det spesifikke nøkkelordet «pretty flower box» (inkludert mellomrom). Se bare på de to sidene som ligger øverst på resultatene – der er Facebook-siden og nettbutikken deres med akkurat samme nøkkelord.

Derfor kan man begynne med å bruke samme nøkkelord i sine innlegg i denne tråden. Gjerne ta med «uredelig» og eller «markedsføring» der du finner det naturlig. Jo flere treff på nøkkelordet i denne tråden, dess høyere vil den rangeres i søkeresultatene.

Ser dere hvordan jeg gjorde det og brukte nøkkelordene aktivt i innlegget mitt? ;)

Edit:  Ser at trådtittel kan redigeres. For bedre SEO kan @pøbelsara kanskje redigere trådtittel og legge til mellomrom i «flowerbox»?

Endret av bun9
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker virkelig om uredelig markedsføring! Først dukker en gjeng bloggere tilfeldigvis opp med ei pappbøtte med blomster med veldig tydelig logo. Alle insisterer på at kjæresten/mannen/MrX har forært dem bøtta, tilfeldigvis noen dager før valentines og morsdag.

Spekulasjoner om sponsing blir umiddelbart sablet ned. Kommentarfeltet på facebooksiden deres blir stengt, etter at blomsterpikene først har levert en passiv-agressiv melding til potensielle kunder. Deretter blir denne tråden fjernet så lenge at det muligens er rekord i KG-sammenheng. Nå er tråden plutselig ramlet ned på google-listen (man kan bare spekulere på hvordan dette har skjedd...). Forbrukeren har dermed liten sjanse til å danne seg et reelt bilde av bedriften.

Hvem ER det disse jentene kjenner? Er pappa advokat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sorbus skrev:

Vi snakker virkelig om uredelig markedsføring! Først dukker en gjeng bloggere tilfeldigvis opp med ei pappbøtte med blomster med veldig tydelig logo. Alle insisterer på at kjæresten/mannen/MrX har forært dem bøtta, tilfeldigvis noen dager før valentines og morsdag.

Spekulasjoner om sponsing blir umiddelbart sablet ned. Kommentarfeltet på facebooksiden deres blir stengt, etter at blomsterpikene først har levert en passiv-agressiv melding til potensielle kunder. Deretter blir denne tråden fjernet så lenge at det muligens er rekord i KG-sammenheng. Nå er tråden plutselig ramlet ned på google-listen (man kan bare spekulere på hvordan dette har skjedd...). Forbrukeren har dermed liten sjanse til å danne seg et reelt bilde av bedriften.

Hvem ER det disse jentene kjenner? Er pappa advokat?

Ja, dette er uredelig markedsføring på høyt nivå, Pretty Flower Box! 

Det uthevede der lurer jeg også på. Har aldri sett noe lignende. 

Endret av clyde
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pretty Flower Box, altså. Beste og flaueste eksempelet jeg har sett på uredelig markedsføring på lenge. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som ikke uredelig markedsføring er ille nok, så synes jeg Pretty Flower Box opptrer med en usmakelig arroganse overfor sine potensielle kunder

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkustjukk
11 minutter siden, Observer skrev:

Og som ikke uredelig markedsføring er ille nok, så synes jeg Pretty Flower Box opptrer med en usmakelig arroganse overfor sine potensielle kunder

De ønsker sikkert ikke "privatpersoner" som kunder uansett🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Google:

- Google er IKKE lett å styre.

- Indexeringen skjer ikke over en time eller to, tar gjerne opp mot en uke før man ser forandringer.

- Google selv forandrer målemetode og "hva er viktig" jevnlig, for å gi en tilsynelatende fair konkurranse. MEN! Populære navnt vil dukke opp kjappere enn ukjente. Derfor dukker zalando opp tidlig, selv for oss som aldri handler der, når man søker på sko, for eksempel. Eller ikea kjapt opp når man søker på soffa.

Hvorfor det har blitt forandringer på Pretty Flower box og KG vet jeg ikke. Selv en forandring i URL bruker ta en ukes tid... For google er som små robot edderkopper som konstant søker over nettet og legger på minnet ord, koder etc.

Jeg tipper KG og PFB har mistet koblingen fordi tråden var skjult. Og skjulte sider liker ikke Google boot'en. Hva den liker/ikke liker bruker google forandre med jevne mellomrom.

Hvilket jeg først NÅ kom på hvorfor kanskje KG skjuler tråder over en tid. OM man skal være konspiratorisk. ;) 

Ellers kan seff firmaer/KG/alle betale for å nå høyere opp på lista. Men det er dyyyyrt. En handleder jeg hadde sa at hans firma, som solgte et eller annet ganske unikt innen varmesystemer for industri, selv de brukte kanskje 20-25 tusen i mnd på google...

Og da sier det seg selv at "for å bli hørt" innen noe som mange selger, som sko, klær, soffa - eller blomster, blir det store penger.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Sirkustjukk skrev:

De ønsker sikkert ikke "privatpersoner" som kunder uansett🙄

Det har du nok rett i 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...