Gjest End Skrevet 8. februar 2017 #101 Skrevet 8. februar 2017 1 minutt siden, Sykkelkopp skrev: Sier du til brukeren som svarte bare "nei" på at diskusjon er mulig uten å komme med noe som helst argument Ja og vet du hvorfor? Det er fordi jeg vet hun har omløp i hodet sitt, noe som er mer enn hva jeg kan si om deg.
Sykkelkopp Skrevet 8. februar 2017 #102 Skrevet 8. februar 2017 1 minutt siden, End skrev: Ja og vet du hvorfor? Det er fordi jeg vet hun har omløp i hodet sitt, noe som er mer enn hva jeg kan si om deg. Der kommer du med personangrep som er grunnen til at jenter beskyldes for å ikke kunne holde en diskusjon Og avviser at det i det hele tatt går an å diskutere et viktig tema fordi du er så sikker på at det du mener om det er det rette. Kort fortalt: Nekter diskusjon og irritert over beskyldningen om at kvinner ikke kan diskutere 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #103 Skrevet 8. februar 2017 2 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Der kommer du med personangrep som er grunnen til at jenter beskyldes for å ikke kunne holde en diskusjon Og avviser at det i det hele tatt går an å diskutere et viktig tema fordi du er så sikker på at det du mener om det er det rette. Kort fortalt: Nekter diskusjon og irritert over beskyldningen om at kvinner ikke kan diskutere Ikke putt meg i samme bås som henne iallfall. Jeg er ikke enig i alt du sier, men dama henger ikke på greip Anonymkode: 44ce5...3cf 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2017 #104 Skrevet 8. februar 2017 9 minutter siden, End skrev: Ja og vet du hvorfor? Det er fordi jeg vet hun har omløp i hodet sitt, noe som er mer enn hva jeg kan si om deg. Herregud. Og du lurer på hvorfor vi blir beskyldt for ting? Anonymkode: 99084...c8b 2
Elaine Marley Skrevet 8. februar 2017 #105 Skrevet 8. februar 2017 1 time siden, Sykkelkopp skrev: Kvinner er åpenbart i stand til å diskutere, men mange velger ofte å ta den enkle veien ut. I stedet for å innrømme feil eller komme opp med mer enn å gjensirkulere et enkelt overfladisk argument om de møter motargumenter - så tyr de til emosjonelle argumenter som skal bryte ned motdebatanten psykisk, og diskredittere vedkommende for å ufarliggjøre argumetene. Typisk er uttryk: "bitter", "liten penis", "åpenbart lite populær blant kvinner", "stygg", "ikke mentalt oppegående" og "problematisk oppvekst/forhold til far" Dette er blant grunnene til påstanden om at kvinner er styrt av følelsene sine. Og kommentarer som "kvinner kan ikke diskutere" kommer ETTER å ha opplevd noe av det jeg nevnte over Jeg har sett mange kvinner her inne som kan komme med rasjonelle argumenter og holde gode diskusjoner, men de som ikke kan det stikker seg ut og blir sittende igjen i hukommelsen. Disse ødelegger for resten. Letteste måten å få vekk disse påstandene på er å selv stå frem som et godt eksempel, og også henge ut de som ikke diskuterer fair. Selv om de er av ditt eget kjønn og har samme synspunkt som deg. Lar du dem kjempe for ditt synspunkt og stiller deg ved siden av dem er du like skyldig selv Jaja, selvsagt er det kvinner som holder på sånn også, men det synes jeg ikke er en unnskyldning for å skrive slike ting. Jeg har opplevd og sett at slike kommentarer kommer uansett. Skal ikke påstå at jeg alltid er like flink til å si fra når noen ikke diskuterer på en ordentlig måte, men jeg er ikke sånn som bare er enig med kvinner fordi de er kvinner. Selvsagt kan jeg bli flinkere til å si fra og sikkert også hvordan jeg ordlegger meg til tider. 1
Sykkelkopp Skrevet 8. februar 2017 #106 Skrevet 8. februar 2017 1 minutt siden, Elaine Marley skrev: Jaja, selvsagt er det kvinner som holder på sånn også, men det synes jeg ikke er en unnskyldning for å skrive slike ting. Jeg har opplevd og sett at slike kommentarer kommer uansett. Skal ikke påstå at jeg alltid er like flink til å si fra når noen ikke diskuterer på en ordentlig måte, men jeg er ikke sånn som bare er enig med kvinner fordi de er kvinner. Selvsagt kan jeg bli flinkere til å si fra og sikkert også hvordan jeg ordlegger meg til tider. Nei jeg er enig i at å beskylde kvinner for å ikke kunne diskutere blir galt. Men det er et fåtall av kvinner som står veldig tydlig og høylytt frem, mens mange av de som faktisk kan holde diskusjon blir ofte litt stillere i bakgrunnen. Og så er det lettere å huske de som har gitt negativt inntrykk, enn de som ikke har gitt så mye reaksjon siden de har oppført seg. Påstander som f.eks at noe ikke er mulig å diskutere fordi de vet de har rett, eller "har ikke mye gående oppe i hodet" er gode eksempler. Alt kan diskuteres, uavhengig av hvor rett og galt vi mener noe er. Det er sånn vi har nådd det siviliserte moderne samfunnet vi lever i nå. Ved å alltid stille spørsmål til vår måte å leve på, og konstant prøve å forbedre det. Før var det å diskutere homofiles rettigheter som ville blitt møtt med samme mengde fornektelse. Før det var det kvinners rett til å stemme. Før det var det etthvert menneskes rett til sin egen frihet fra slaveri. Mye har blitt diskutert, mye har blitt forkastet, og mye har blitt endret De som står mest høylytt frem får mest oppmerksomhet, og det er lett å anta at resten er sånn også, og dra dem under samme kam. Jeg forsvarer det ikke, jeg bare prøver å si hvorfor det fort blir sånn. Vi kan alle bli flinkere til å ordlegge oss, men noen kjører 35kmt i 30 sone, og noen kjører 130 kmt 2
Elaine Marley Skrevet 8. februar 2017 #107 Skrevet 8. februar 2017 4 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Nei jeg er enig i at å beskylde kvinner for å ikke kunne diskutere blir galt. Men det er et fåtall av kvinner som står veldig tydlig og høylytt frem, mens mange av de som faktisk kan holde diskusjon blir ofte litt stillere i bakgrunnen. Og så er det lettere å huske de som har gitt negativt inntrykk, enn de som ikke har gitt så mye reaksjon siden de har oppført seg. Påstander som f.eks at noe ikke er mulig å diskutere fordi de vet de har rett, eller "har ikke mye gående oppe i hodet" er gode eksempler. Alt kan diskuteres, uavhengig av hvor rett og galt vi mener noe er. Det er sånn vi har nådd det siviliserte moderne samfunnet vi lever i nå. Ved å alltid stille spørsmål til vår måte å leve på, og konstant prøve å forbedre det. Før var det å diskutere homofiles rettigheter som ville blitt møtt med samme mengde fornektelse. Før det var det kvinners rett til å stemme. Før det var det etthvert menneskes rett til sin egen frihet fra slaveri. Mye har blitt diskutert, mye har blitt forkastet, og mye har blitt endret De som står mest høylytt frem får mest oppmerksomhet, og det er lett å anta at resten er sånn også, og dra dem under samme kam. Jeg forsvarer det ikke, jeg bare prøver å si hvorfor det fort blir sånn. Vi kan alle bli flinkere til å ordlegge oss, men noen kjører 35kmt i 30 sone, og noen kjører 130 kmt Ja, jeg forstår hva du mener og det er dessverre sånn at det er de som skriker høyest man legger mest merke til. Derfor er det vel lett å skjære alle menn over en kam, men det er jo ulike menn her. Synes det er ok at menn er her jeg, men noen irriterer jo uansett hvilket kjønn det er. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #108 Skrevet 9. februar 2017 10 timer siden, End skrev: Du kan jo bare bla tilbake i dine egne innlegg så finner du ypperlige eksempler på slikt prat fra deg selv btw. Du ser virkelig ikke bjelken i ditt eget øye. Anonymkode: dd3c4...913 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #109 Skrevet 9. februar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Men her er jo strengt talt menn like ille.. "bitterfitte", "kjerring" Kom deg tilbake på kjøkkenet" "Dum som et brod, veit ikke dette fordi du kun er kvinne" "Kvinner kan ikke slikt, så jeg er bedre fordi jeg er mann" "Stygg" "Hengepupper" "Feit" Ja.. The list goes on. forskjellen er bare at mennkan gjemmeseg bak "Kvinner er så følelserstyrte" når sannheten er at menn er minst like ille når det kommer til debatt som det kvinner er. Anonymkode: 858f0...e18 Jepp. + "du kan ikke diskutere du er styrt av følelsene dine" Anonymkode: dd3c4...913 1
Gjest O.G. Skrevet 9. februar 2017 #110 Skrevet 9. februar 2017 13 timer siden, Sykkelkopp skrev: Nei, grunnen til at menn bruker kondom er for å sikre seg mot kjønnsykdommer og redussere sjansen for barn. Det har ikke noe med overgivelse av retten til å bruke sæden som hun vil uten samtykke Men menn bruker jo ikke kondom, menn har overlatt alt ansvar for prevensjon hos kvinnen og syter alikevel.
Gjest O.G. Skrevet 9. februar 2017 #111 Skrevet 9. februar 2017 13 timer siden, End skrev: Det er bare å gi opp å diskutere med den brukeren. Fullt av kverulering og påstander uten hold. Du har fått rett.
Gjest antbug Skrevet 9. februar 2017 #112 Skrevet 9. februar 2017 15 timer siden, Sykkelkopp skrev: "selv fulle ansvar". Typisk ansvarsfraskriving feministene kjemper for. Kvinner skal ikke stilles for rette. Kvinnen lurte fra mannen sæd? Mannens fulle ansvar! Mannen er ansvarlig for alt, men bare om det er til kvinnens fordel Dette sammen med ideer som at menn ikke kan ha sex med mindre de ønsker barn (eller må kutte strengen og ta fra etthvert valg om å få barn i fremtiden)er blant grunnene til at det er viktig å kjempe mot "aktiv feminisme" Det er jo du som driver med ansvarsfraskrivelse. Hvorfor er du så imot å selv ta ansvar for at det ikke blir barn? Jeg prøver virkelig å forstå problemet, men jeg greier ikke å fatte hvorfor det i det hele tatt er et problem. Hvis man er mann og gjerne vil ha sex men ikke barn finnes det jo en enkel og grei måte å fikse det, nemlig å bruke kondom. Det er så latterlig enkelt. Javel, så gir det kanskje litt nedsatt nytelse, men naturen er nå engang sånn at sædcellenes jobb er å befrukte egg. Da må du akseptere litt nedsatt nytelse for å få sexen du ønsker deg eller klare deg uten. Du kan ikke dytte ansvaret over på kvinnen. Hun har ansvar for seg selv og sin kropp, men du kan ikke stole 100% at hun bruker prevensjon og at den virker som den skal. Hvis du virkelig, virkelig, virkelig ikke vil ha barn må du ta på deg det kondomet, og hvis du ikke gidder må du rett og slett leve med konsekvensene.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #113 Skrevet 9. februar 2017 Mannehat? Er det dere kaller det når vi protesterer på alle de kvinnefiendtlige innleggene som har kommet på dette forumet den siste tiden? Da lurer jeg i såfall på hvem som er følelsestyrt. Anonymkode: 6c129...d0e 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #114 Skrevet 9. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannehat? Er det dere kaller det når vi protesterer på alle de kvinnefiendtlige innleggene som har kommet på dette forumet den siste tiden? Da lurer jeg i såfall på hvem som er følelsestyrt. Anonymkode: 6c129...d0e Nei Men du må være ganske naiv eller selektiv om du ikke ser at manne hat forekommer på dette forumet. O.G er jo et perfekt eksempel på en kvinne som spyr ut hat mot menn. Anonymkode: 955ae...809 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #115 Skrevet 9. februar 2017 På 8.2.2017 den 8.39, antbug skrev: Fordi det er et kvinneforum som brukes flittig av menn som hater kvinner og skriver store mengder nedsettende innlegg om kvinner. Det er svarene dere får fra kvinner som blir irriterte som får dere til å tenke "argh, mannshatende hurper!". Altså, det er noe du og andre skaper selv fordi det er det dere ønsker å se for å bekrefte det dere allerede tror. Det er alltid like gøy når folk skriver hjernedøde ting som dette uten å tenke seg om, fordi den biasen du beskylder menn for å ha her kan du selv beskyldes for å ha. "Det er svarene dere får fra menn som blir irriterte som får dere til å tenke "argh, kvinnehatende drittsekker!". Altså, det er noe du og andre skaper selv fordi det er det dere ønsker å se for å bekrefte det dere allerede tror. ". Så vanskelig var det å få denne "åpenbaringen" din til å passe til deg selv på en prikk. Anonymkode: e40b3...e90 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #116 Skrevet 9. februar 2017 16 timer siden, Elaine Marley skrev: Som andre har påpekt så forstår jeg ikke hvorfor man er her på et kvinneforum hvis man hater eller har store problemer med kvinner. Det virker litt merkelig rett og slett, men kanskje de kommer hit og tror at de skal fortelle kvinner hvordan verden virkelig fungerer eller hvor dårlig stelt det er med oss kvinner. Jeg har forresten ikke noe imot debatter angående kjønn, men enkelte er veldig krevende å diskutere med og når de fremlegger sine synspunkt som absolutte sannheter så blir det jo ingen god diskusjon ut av det. Skjønner ikke hvorfor noen starter en debatt og forventer at alle skal være enige med en. Spesielt når de kommer med utsagn som "dere kvinner kan ikke diskutere", "lille venn", "kvinner er styrt av følelsene sine" osv, men de klager gjerne på hvordan de eller det de ønsker å diskutere blir mottatt. Jeg har ikke sett like mye mannshat, men noe er det jo selvsagt. Det er allikevel mest kvinnehat, og om man leser her inne kan man jo lure litt. Heldigvis er de ikke representative for de fleste menn. Men så har ikke du vært her nevneverdig lenge, samt at siden du selv er kvinne så har nok du en stor del confirmation bias slik at du neppe legger særlig merke til mye av hatet som kommer fra ditt eget kjønn. 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Men her er jo strengt talt menn like ille.. "bitterfitte", "kjerring" Kom deg tilbake på kjøkkenet" "Dum som et brod, veit ikke dette fordi du kun er kvinne" "Kvinner kan ikke slikt, så jeg er bedre fordi jeg er mann" "Stygg" "Hengepupper" "Feit" Ja.. The list goes on. forskjellen er bare at mennkan gjemmeseg bak "Kvinner er så følelserstyrte" når sannheten er at menn er minst like ille når det kommer til debatt som det kvinner er. Anonymkode: 858f0...e18 Du jyver jo så du tror det selv her... Bare vis meg ett eneste sted der noen har skrevet "Dum som et brod, veit ikke dette fordi du kun er kvinne" "Kvinner kan ikke slikt, så jeg er bedre fordi jeg er mann". Bare ett sted, så skal jeg spise ordene mine og si unskyld, men jeg kan vedde 100 kroner på at du ikke vil besvare dette fordi dette bare er eksempler du hentet ut fra fantaiser din om hva du tror disse såkalte "kvinnehaterene" ville sagt. Dette er hva man mener med at kvinner er følelsesstyrte. Du tenner på alle plugger og hamrer ut usannheter fra tastaturet ditt kun for å fremheve eget poeng i ditt raseri over hvordan noen kunne våge å si noe du var uenig i. Anonymkode: e40b3...e90 3
Gjest antbug Skrevet 9. februar 2017 #117 Skrevet 9. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er alltid like gøy når folk skriver hjernedøde ting som dette uten å tenke seg om, fordi den biasen du beskylder menn for å ha her kan du selv beskyldes for å ha. "Det er svarene dere får fra menn som blir irriterte som får dere til å tenke "argh, kvinnehatende drittsekker!". Altså, det er noe du og andre skaper selv fordi det er det dere ønsker å se for å bekrefte det dere allerede tror. ". Så vanskelig var det å få denne "åpenbaringen" din til å passe til deg selv på en prikk. Anonymkode: e40b3...e90 Så når de velger ord som forbanna feminister, horer og drittkjerringer er det bare jeg som ønsker å se kvinneforakt mener du?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #118 Skrevet 9. februar 2017 2 minutter siden, antbug skrev: Så når de velger ord som forbanna feminister, horer og drittkjerringer er det bare jeg som ønsker å se kvinneforakt mener du? Drittkjerring er da virkelig ikke noe å ta sånn på vei etter. Mener du det er mannehat å kalle noen for drittsekk? For dette er det ekvivalente rettet mot menn. Så nei, denne mener jeg ikke er kvinneforakt. Å kalle noen hore betyr ikke at man forakter kvinner, det betyr at man ikke er i stand til å føre argumentene sine, så man går heller til personangrep, men det betyr ikke at det er ok å kalle folk for hore. Og dagens feminister (eks: ottar) er virkelig ingenting å rope hurra for. De aktivt jobber mot likestilling og prøver å diskriminere basert på kjønn og seksuell legning. Det er en grunn til at under 20% av kvinner vil kalle seg feminist, fordi de ser hva denne kulten har blitt til, så nei, det er ikke kvinneforakt å være mot feminister, heller tvert imot. Å være mot feminister viser at man er for likestilling og støtter balanse mellom kjønnene. Anonymkode: e40b3...e90 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2017 #119 Skrevet 9. februar 2017 Jeg en dame, feminist og feminin av natur og stolt av det. Jeg setter pris på menn. Istedenfor å rakke ned på kvinner og især feminister kan jeg tipse dere om nettsiden maskulinist.no. Jeg føler det er noen menn med identitetskrise ute å går. Jeg truer ingen og jeg er glad i de biologiske forskjellene. For meg handler feminisme om å ha like muligheter og rettigheter, og om menneskeverd. Jeg skjønner ikke hvorfor noen tar så på vei for det... Anonymkode: 74970...79d
Elaine Marley Skrevet 9. februar 2017 #120 Skrevet 9. februar 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men så har ikke du vært her nevneverdig lenge, samt at siden du selv er kvinne så har nok du en stor del confirmation bias slik at du neppe legger særlig merke til mye av hatet som kommer fra ditt eget kjønn. Anonymkode: e40b3...e90 Jo, det har jeg. Hadde en annen bruker her før. Ja, selvsagt. Nekter ikke for det, men jeg prøver i det minste å se ting fra menns side også. Jeg ønsker å forstå, og jeg synes det er interessant å lese og høre om hvordan menn opplever ting og ulike problemer de også møter. Tror det er bedre å ha en nysgjerrighet, et ønske om å forstå, enn å bare gå for det man tror eller det som passer inn i ens eget verdensbilde. Men jeg er selvsagt ikke perfekt og noen ganger blir man lei av å lese det samme for hundrede gang. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå