AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #81 Skrevet 4. februar 2017 Har poden brukt utstyrsstipendet sitt på dette utstyret? Likevel blir det mange tusenlapper å betale? Har sendt to barn gjennom vgs, både yrkesfag og studiespes, og det har ikke vært mange ekstra utgifter til utstyr. Ofte har skolen en avtale med gode priser hos en leverandør av utstyr. Mange urimelige meninger her syns jeg, som kategorisk tar mor sin side. Ifølge bidragskalkulatoren blir det ingen bidrag å betale for far hvis far tjener 400 000, mor tjener 500 000, barnet er 16 år og har samvær med far 14-15 netter i måneden. Anonymkode: dc090...1b0 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #82 Skrevet 4. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS igjen her. Jeg ser at de fleste her (ikke alle) synes jeg er urimelig. Men samboer og eksen har blitt enige om at det ikke skal betales bidrag. Hvorfor skal hun da kreve at far betaler for slikt utstyr? Og hun avtalte det ikke på forhånd heller, hun bare tok med seg sønnen og handlet. Ser at noen også spør hvorfor jeg ikke jobber. Jeg kan ikke jobbe pga helsa. Dessverre får jeg ikke ufør, så derfor har vi bare samboers inntekt, barnetrygd og bidrag som jeg får for mitt barn som bor hos oss fast. Det er ikke jeg som er vanskelig, nei, samboer ønsker heller ikke å betale dette. Han føler at mor "kjøper" sønnen for å få ham til å flytte dit fast slik han nå nesten gjør og så skal far måtte betale for det. Som sagt har de ikke blitt enige om denne ekstrakostnaden. Anonymkode: 2d53c...e30 Åååh som du troller da 😂 Å betale for ting barnet trenger til skole er IKKE det samme som å betale bidrag. At du ikke kan jobbe? Ditt problem. Far har forsørgeransvar for sine barn, men ikke for deg. Så far skal betale for deg og ditt barn men ikke sitt eget? Å kjøpe vernesko til videregående er ikke å "kjøpe sønnen". Å kjøpe en dyr Mac over PC er det. Jeg ler meg skakk av deg 😂 Anonymkode: 95dd4...6ba 14
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #83 Skrevet 4. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS igjen her. Jeg ser at de fleste her (ikke alle) synes jeg er urimelig. Men samboer og eksen har blitt enige om at det ikke skal betales bidrag. Hvorfor skal hun da kreve at far betaler for slikt utstyr? Og hun avtalte det ikke på forhånd heller, hun bare tok med seg sønnen og handlet. Ser at noen også spør hvorfor jeg ikke jobber. Jeg kan ikke jobbe pga helsa. Dessverre får jeg ikke ufør, så derfor har vi bare samboers inntekt, barnetrygd og bidrag som jeg får for mitt barn som bor hos oss fast. Det er ikke jeg som er vanskelig, nei, samboer ønsker heller ikke å betale dette. Han føler at mor "kjøper" sønnen for å få ham til å flytte dit fast slik han nå nesten gjør og så skal far måtte betale for det. Som sagt har de ikke blitt enige om denne ekstrakostnaden. Anonymkode: 2d53c...e30 Enten er du verdens største kjerring, eller så er du et troll. Jeg håper på sistnevnte... Anonymkode: 832b5...713 9
GammelKaktus Skrevet 4. februar 2017 #84 Skrevet 4. februar 2017 Er det mulig... Du syter og klager over at far skal betale for sin sønn, men det er helt greit at han betaler for deg og ditt barn. Hvis det er slik at du ikke får ufør så er du i stand til å¨jobbe, da er det viljen det går på. Men det er kanskje derfor du ikke liker at far betaler for sønnen sin for da blir det mindre på deg og ditt barn? 8
Duftavsommerregn Skrevet 4. februar 2017 #85 Skrevet 4. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Mor og far har vært skilt i ti år og har i utgangspunktet en 50/50-ordning, og derfor har de ikke hatt noen avtale om bidrag. Sønnen går første klasse på videregående , og nå vil mor st far skal være med å betale for skoleutstyr hun har kjøpt, enda de ikke har noen avtale om dette. Hun tjener godt, så hun har råd til det. Vi har ikke så god råd, da vi har bare en inntekt. Kan mor kreve at far betaler for dette? I følge det som står på NAV sidene skal man dele på utgifter til konfirmasjon og tannregulering. Det står ikke noe om skoleutstyr der? Ingen kan kreve noe som helst når man har 50/50 uten noe bidrag. Da blir dette opp til foreldrene. Men en av partene og ikke minst ungdommen kan kreve at det sittes egne satser på dette. Jeg er der nå, jeg betaler langt mer en mor fordi jeg selv vil, og ungdommen vil bo hos meg. Har 50/50 deling uten barnebidrag av noe sort. Men barnet er langt mer hos meg enn hos mor. Jeg skyr henne for alt det er verdt fordi hun har gjort mot meg. Jeg forsørger derfor min ungdom med det denne trener helt uavhengig av hva mor bidrar med.
Duftavsommerregn Skrevet 4. februar 2017 #86 Skrevet 4. februar 2017 Skulle mor begynne å kødde med dette, skal iallefall sannheten om hva som var årsaken til skilsmissen frem i dagen, men inntil dette skjer så er min munn lukket med syv segl, og følger meg i graven. For barnas skyld.
Gjest Sorbus Skrevet 4. februar 2017 #87 Skrevet 4. februar 2017 Det her koker vel egentlig ned til ett spørsmål: Har far lyst til å følge opp sønnen sin på en god måte? Eller har han mest lyst til å tekkes deg? For det er ingen heksekunst for far å lese utstyrslisten poden har fått på skolen, google priser, og føre halvparten over til mor. Da gjør han et minimum, og er i mine øyne ikke særlig til far... Han kan også velge å sette seg litt inn i hva sønnen studerer, vise litt interesse og omsorg. Da vil han ha forståelse for at poden må ha vintertøy på vinteren, gode sko på beina, godt verktøy osv. Slik at han får best mulig utgangspunkt for en utdannelse. For han ønsker vel det beste for sønnen sin? Eller?
Duftavsommerregn Skrevet 4. februar 2017 #88 Skrevet 4. februar 2017 Alle ønsker det beste for sine barn ! Derfor jeg betaler med glede, men det er faktisk ikke mitt problem at mor ikke gidder å jobbe fulltid, men jeg driter i henne faktisk, det er bare ungdommen jeg forholder meg til. Det er barnet mitt som er viktig oppe i dette, og begrense skadene av skilsmissen. Om få år er hele problemstillingen over og ut. Mor var i mitt tilfelle den største drittsekken av alle, og var masivt utro. Det skal ikke barnet lide for er min holdning, og vet derfor ingenting om dette.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #89 Skrevet 4. februar 2017 8 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Skulle mor begynne å kødde med dette, skal iallefall sannheten om hva som var årsaken til skilsmissen frem i dagen, men inntil dette skjer så er min munn lukket med syv segl, og følger meg i graven. For barnas skyld. Jada, så var dama di utro med kompisen din eller noe, men altså, denne tråden handler ikke om deg og da er slike opplysninger ganske off topic Anonymkode: 95dd4...6ba 18
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #90 Skrevet 4. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada, så var dama di utro med kompisen din eller noe, men altså, denne tråden handler ikke om deg og da er slike opplysninger ganske off topic Anonymkode: 95dd4...6ba Anonymkode: 832b5...713
Duftavsommerregn Skrevet 4. februar 2017 #91 Skrevet 4. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jada, så var dama di utro med kompisen din eller noe, men altså, denne tråden handler ikke om deg og da er slike opplysninger ganske off topic Nei, men hva har dette med saken å gjøre da ? Ingenting ! Jeg mener at bidrag skal settes utfra hva man faktisk kan tjene, og ikke hva man tjener utifra at man selv driter i å omskolere seg og jobbe, det var poenget. Men barnet er det viktigste oppe i dette, og jeg vet at mitt barn ville satt enorm pris på at sannheten kom frem, men det er mer en ungdommen kan bære tror jeg, og derfor skygger jeg unna dette og bruker alle mine penger på mitt barn sin fremtid. Setter alt på vent til barnet er ferdig med utdanning og kan forsørge seg selv, men en avtale er en avtale og sannheten følger meg i graven.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #92 Skrevet 4. februar 2017 2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Nei, men hva har dette med saken å gjøre da ? Ingenting ! Jeg mener at bidrag skal settes utfra hva man faktisk kan tjene, og ikke hva man tjener utifra at man selv driter i å omskolere seg og jobbe, det var poenget. Men barnet er det viktigste oppe i dette, og jeg vet at mitt barn ville satt enorm pris på at sannheten kom frem, men det er mer en ungdommen kan bære tror jeg, og derfor skygger jeg unna dette og bruker alle mine penger på mitt barn sin fremtid. Setter alt på vent til barnet er ferdig med utdanning og kan forsørge seg selv, men en avtale er en avtale og sannheten følger meg i graven. Det har like lite med saken å gjøre som dette: 17 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Ingen kan kreve noe som helst når man har 50/50 uten noe bidrag. Da blir dette opp til foreldrene. Men en av partene og ikke minst ungdommen kan kreve at det sittes egne satser på dette. Jeg er der nå, jeg betaler langt mer en mor fordi jeg selv vil, og ungdommen vil bo hos meg. Har 50/50 deling uten barnebidrag av noe sort. Men barnet er langt mer hos meg enn hos mor. Jeg skyr henne for alt det er verdt fordi hun har gjort mot meg. Jeg forsørger derfor min ungdom med det denne trener helt uavhengig av hva mor bidrar med. Og dette: 15 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Skulle mor begynne å kødde med dette, skal iallefall sannheten om hva som var årsaken til skilsmissen frem i dagen, men inntil dette skjer så er min munn lukket med syv segl, og følger meg i graven. For barnas skyld. Og dette: 7 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Alle ønsker det beste for sine barn ! Derfor jeg betaler med glede, men det er faktisk ikke mitt problem at mor ikke gidder å jobbe fulltid, men jeg driter i henne faktisk, det er bare ungdommen jeg forholder meg til. Det er barnet mitt som er viktig oppe i dette, og begrense skadene av skilsmissen. Om få år er hele problemstillingen over og ut. Mor var i mitt tilfelle den største drittsekken av alle, og var masivt utro. Det skal ikke barnet lide for er min holdning, og vet derfor ingenting om dette. Lag deg en dagbok, slike opplysninger som du åpenbart har et behov for å dele er helt irrelevant for tråden Anonymkode: 95dd4...6ba 14
Duftavsommerregn Skrevet 4. februar 2017 #93 Skrevet 4. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lag deg en dagbok, slike opplysninger som du åpenbart har et behov for å dele er helt irrelevant for tråden Jeg har null behov for det, ja livet har null realitet til tråden ? Minner om trolling dette. Så er min diskusjon med deg over og ut. Ha en god helg videre.
xinnia Skrevet 4. februar 2017 #94 Skrevet 4. februar 2017 8 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Nei, men hva har dette med saken å gjøre da ? Ingenting ! Jeg mener at bidrag skal settes utfra hva man faktisk kan tjene, og ikke hva man tjener utifra at man selv driter i å omskolere seg og jobbe, det var poenget. Men barnet er det viktigste oppe i dette, og jeg vet at mitt barn ville satt enorm pris på at sannheten kom frem, men det er mer en ungdommen kan bære tror jeg, og derfor skygger jeg unna dette og bruker alle mine penger på mitt barn sin fremtid. Setter alt på vent til barnet er ferdig med utdanning og kan forsørge seg selv, men en avtale er en avtale og sannheten følger meg i graven. Hvorfor vil du straffe barnet for noe mor og eller du har gjort tid tilbake?? Tror egentlig at barnet ditt vil sette enda bedre pris på om voksne oppførte seg som ja, nettopp voksne og lot slike ting ble mellom de voksne.. Får inderlig håpe at den bitterheten som oser av dine innlegg bare er en utblåsning her og nå.. 5
Kattugla Skrevet 4. februar 2017 #95 Skrevet 4. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men samboer og eksen har blitt enige om at det ikke skal betales bidrag. Hvorfor skal hun da kreve at far betaler for slikt utstyr? Anonymkode: 2d53c...e30 Fordi begge foreldrene har forsørgerplikt og dette er utstyr gutten trenger for å ta utdannelse innen det faget han har valgt seg! Hvem skal betale det hvis ikke foreldrene? At far ikke betaler bidrag er ikke noe argument for å slippe å spleise på nødvendig utstyr, eller synes du gutten skal ha på seg joggesko og olabukser? 9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #96 Skrevet 4. februar 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har poden brukt utstyrsstipendet sitt på dette utstyret? Likevel blir det mange tusenlapper å betale? Har sendt to barn gjennom vgs, både yrkesfag og studiespes, og det har ikke vært mange ekstra utgifter til utstyr. Ofte har skolen en avtale med gode priser hos en leverandør av utstyr. Mange urimelige meninger her syns jeg, som kategorisk tar mor sin side. Ifølge bidragskalkulatoren blir det ingen bidrag å betale for far hvis far tjener 400 000, mor tjener 500 000, barnet er 16 år og har samvær med far 14-15 netter i måneden. Anonymkode: dc090...1b0 Mange skoler har sikkert fine avtaler når det gjelder utstyr, men det er langt ifra alle. Jeg har selv gått yrkesfag på en skole som ikke hadde noen spesielle avtaler når det gjaldt utstyr. Vertfall ikke på den linja jeg gikk. Men vi var heldige da skolen hadde investert i blant annet verktøysett slik at vi slapp å kjøpe dette selv. Følte jeg måtte understreke at det ikke er noe selvfølge at skolen har slike avtaler Anonymkode: 58ca1...44c 7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #97 Skrevet 4. februar 2017 20 minutter siden, Sorbus skrev: Det her koker vel egentlig ned til ett spørsmål: Har far lyst til å følge opp sønnen sin på en god måte? Eller har han mest lyst til å tekkes deg? For det er ingen heksekunst for far å lese utstyrslisten poden har fått på skolen, google priser, og føre halvparten over til mor. Da gjør han et minimum, og er i mine øyne ikke særlig til far... Han kan også velge å sette seg litt inn i hva sønnen studerer, vise litt interesse og omsorg. Da vil han ha forståelse for at poden må ha vintertøy på vinteren, gode sko på beina, godt verktøy osv. Slik at han får best mulig utgangspunkt for en utdannelse. For han ønsker vel det beste for sønnen sin? Eller? Dette er vel urimelig?? Dette kan være en superflink omsorgsfull pappa for alt vi vet. En som prater med sønnen og en viktig rollemodell for sønnen som er på vei inn i en fase av livet hvor faktisk mor blir mer og mer uviktig. Det finnes nok av mødre som manipulerer barna sine til å hate fedrene sine ved å gi dem materielle goder og slakke på grenser hos seg samtidig som de forteller ungdommen at pappa ikke bryr seg om h*n. Anonymkode: dc090...1b0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #98 Skrevet 4. februar 2017 3 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Jeg har null behov for det, ja livet har null realitet til tråden ? Minner om trolling dette. Så er min diskusjon med deg over og ut. Ha en god helg videre. Jo, du har behov for en dagbok når du babler i vei om at kona var utro, alt du gjør for ungen din, hemmeligheter du tar med deg i graven osv. Og slikt hører hjemme i nettopp en dagbok Anonymkode: 95dd4...6ba 9
Gjest Sorbus Skrevet 4. februar 2017 #99 Skrevet 4. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er vel urimelig?? Dette kan være en superflink omsorgsfull pappa for alt vi vet. En som prater med sønnen og en viktig rollemodell for sønnen som er på vei inn i en fase av livet hvor faktisk mor blir mer og mer uviktig. Det finnes nok av mødre som manipulerer barna sine til å hate fedrene sine ved å gi dem materielle goder og slakke på grenser hos seg samtidig som de forteller ungdommen at pappa ikke bryr seg om h*n. Anonymkode: dc090...1b0 Det hjelper ikke med all verdens prat når sønnen står der i vinterkulda med dårlige sommer-vernesko. Og han slår meg ikke som noen god rollemodell heller, når han velger å fø på en arbeidssky samboer (med barn), i stedet for å følge forpliktelsen som far.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #100 Skrevet 4. februar 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åååh som du troller da 😂 Å betale for ting barnet trenger til skole er IKKE det samme som å betale bidrag. At du ikke kan jobbe? Ditt problem. Far har forsørgeransvar for sine barn, men ikke for deg. Så far skal betale for deg og ditt barn men ikke sitt eget? Å kjøpe vernesko til videregående er ikke å "kjøpe sønnen". Å kjøpe en dyr Mac over PC er det. Jeg ler meg skakk av deg 😂 Anonymkode: 95dd4...6ba Det er sant! Det at far må være med å spleise på utstyr som er helt nødvendig til barnet dersom de da har 50/50 skulle bare mangle! Har ikke noe med bidrag å gjøre dette....det er helt vanlig når man har barn sammen. Anonymkode: 60ba1...3e5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå