Gå til innhold

Student som vil ha Mac

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste jeg har hatt. Gikk tilbake til Acer etter 3 mnd.

Anonymkode: 63267...c18

Du gikk fra verdens beste laptop-merke til et av de verste? LOL. Skikkelig troverdig.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ha Mac? Du finner langt rimeligere PCer som er både slanke og lette. Mac er jæskla dyrt, spes når du ikke trenger den til noe spesielt. Har både PC og Mac selv.

Anonymkode: 9c665...74d

Hvorfor er folk villige til å betale litt ekstra for kvalitetsprodukter som holder i mange år? Tja, si det.

• Liker 9
Skrevet

Til de av dere som ikke anbefaler Mac pga "overpris".....har mest sannsynlig aldri hatt fingrene på en Mac, ei heller satt dere inn i hvordan de er bygget opp, og hvorfor de nettopp er blitt bygget slik. En pc er en tom maskin som det blir putta inn en software som ikke alltid er fornøyd med det den har blitt lagt inn på, og da blir det krøll når det er noen som hevder å være eksperter og gjør et halvhjerta forsøk på å fikse problemet.

En Mac bare fungerer.....sorry, men slik er det bare😁

• Liker 4
Skrevet

Det finnes jo andre muligheter enn Mac eller slepbar Acer, da. Selv er jeg strålende fornøyd med min Surface og vil aldri aldri bytte den ut (bortsett med pro 4, da, men som student lønner det seg jo å henge et år eller to etter pga pris).

Anonymkode: 2e680...1a1

• Liker 1
Skrevet

Mac er status, jeg vil heller ha en Mac som ikke funker enn en Pc som funker. Akkurat som jeg heller vil ha min lille tussi som vakthund enn en virkelig vakthund, er bare å plassere veska mi utfør døren så kan tussi være vakthund. Uten status hva er vi da liksom, da kunne jeg like gjerne bodd i Afrika....

Anonymkode: ece68...d9b

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mac er status, jeg vil heller ha en Mac som ikke funker enn en Pc som funker. Akkurat som jeg heller vil ha min lille tussi som vakthund enn en virkelig vakthund, er bare å plassere veska mi utfør døren så kan tussi være vakthund. Uten status hva er vi da liksom, da kunne jeg like gjerne bodd i Afrika....

:fnise:

Det blir litt komisk når så mange insisterer på at status overhooode ikke har noe med det å gjøre. Klart det har det! Ellers ville neppe så mange studenter prioritert pengene på samme måte, det er ikke slik at alle har et skrikende behov for eksklusiv Mac-programvare. Noen har det sikkert, men det store flertall? Ikke søren!

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Det blir litt komisk når så mange insisterer på at status overhooode ikke har noe med det å gjøre. Klart det har det! Ellers ville neppe så mange studenter prioritert pengene på samme måte, det er ikke slik at alle har et skrikende behov for eksklusiv Mac-programvare. Noen har det sikkert, men det store flertall? Ikke søren!

Status? Som jeg har skrevet tidligere i tråden - jeg liker å ha ting jeg synes er pene. Jeg synes Macen er finere enn de fleste andre laptoper jeg ser. Er det det samme som å hige etter status? Jeg synes også brukeropplevelsen er bedre, og min erfaring er at Macen er holdbar og driftssikker. Det er ikke noe 'eksklusiv programvare' som jeg har et behov for. Det er bare en samlet opplevelse av å like den best og synes den er fin. 

Jeg har som sagt begge deler. Og jeg liker altså Macen best. Blir man påvirket av trender? Så klart. Umulig å nekte for det. Men det betyr ikke at man ikke kan like tingene "på ekte" også. Etter snart ti år med Mac er det ikke sånn at jeg kjøper meg en slik ny for at andre skal synes jeg er kul altså. Kanskje var det sånn med den første, da jeg var tenåring, men nå er det på grunn av vane og fordi jeg har vært svært fornøyd i mange år. 

Når jeg er hjemme i stua og ingen kan se meg strekker jeg meg etter den datamaskinen jeg liker best. Og det er ikke den Lenovoen jeg har fra jobb hvertfall.

Anonymkode: ed3f5...ef7

Skrevet

Nå er jeg riktig nok ikke student, men jeg ville absolutt hatt en MacBook air om jeg var det. Den er liten, lett, kjapp og det er ikke noen problemer med den.Jeg kjøpte min MacBook air for noen uker siden og er superfornøyd. Har 128gb lagring og 4gb minne, noe som holder i massevis for meg. Brukte pc i alle år før jeg innså at mac er tingen. Forrige mac-en min var en macbook som jeg hadde i over 7år og som det aldri var noen problemer med. Alle pc-ene jeg har hatt har det bare vært trøbbel med, mac fungerer uten tull! Jeg har aldri hatt en pc i over 7 år, men macbook-en min var helt super til helt på slutten hvor den begynte å bli utdatert og treig. 

Anonymkode: be9d4...a05

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sølte smoothie over tastaturet på macen :S men den virker fortsatt fint, selv om dataverkstedet ba meg kjøpe en ny igjen for flere måneder siden. Macen kjøpte jeg før jeg begynte å studere, ville ikke hatt råd til en mac nå som jeg er student. 

Anonymkode: cba34...a79

Jeg sølte en halv liter med appelsinjuice i hele tastaturet på pcen min for 4-5 år siden. Jeg var kjemperask og dro ut strøm og batteri. Kjørte den i oppvaskmaskina uten såpe. Satte til tørk i 5 dager(kunne nok stått kortere tid, men greit å være helt sikker før man kobler til strøm). God som ny :) bruker den fortsattden dag i dag.

Anonymkode: 72a90...e06

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes jo andre muligheter enn Mac eller slepbar Acer, da. Selv er jeg strålende fornøyd med min Surface og vil aldri aldri bytte den ut (bortsett med pro 4, da, men som student lønner det seg jo å henge et år eller to etter pga pris).

Jeg har brukt Mac-er som mine primære datamaskiner de siste 14 årene, men fikk for ikke lenge siden kastet en Surface Pro 4 etter meg i jobbsammenheng. At jeg valgte å gi den videre til en kollega etter å ha testet den en ukes tid var ikke pga manglende kvalitet. Jeg er litt for vant til macOS til at jeg frivillig vil hoppe tilbake til Windows permanent. Surface Pro er en imponerende maskin. Hadde jeg kunnet kjøre macOS på den hadde jeg antakelig heller sittet og skrevet dette på den enn MacBook-en jeg sitter med nå.

Skrevet

Jeg kjøpte PC pga pris og at jeg ville ha matt skjerm. Du får omtrent like lette PCer som Macbook air. Du får vel bare gå i butikken og finne ut hva du er villig til å betale.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan studenter ha råd til mac? Jeg trodde studenter levde på maks 8000kr fra Lånekassen og så vidt har råd til mat?

Skal starte å studere neste år og nå ble jeg nervøs. Min far kjøpte en stor gaming-pc til meg i sommer. Blir det for dumt å bruke denne i studiet?

Anonymkode: 00c37...998

Tja, ikke at jeg bryr meg om "merket" på dataer så lenge de gjør det de skal, men vil bare kommentere det du sier her. Jeg er student og får litt under 8000kr i måneden. Etter at alt av regninger og leie er betalt sitter jeg igjen med ca. 3000kr som skal gå til mat og alt det der. Allikevel så holder dette for meg og helt siden jeg begynte å studere så har jeg alltid hatt igjen kanskje en 1000kr hver måned. I tillegg kommer storstipendet i august og januar på 20.000kr. Så om man ikke er en storforbruker så er det meget lett å spare seg opp penger hver måned. 

Men nå er jeg en person som aldri går ut og drikker, eller gjør sosiale ting som kafe, kino, shopping og som generelt sett spiser lite så det er vel enklere for meg.

PS: Jeg har også en gaming PC som jeg bruker både til skole og til fritid. Funker fjell. 

Skrevet

Velg mac. Jeg kjøpte mac før jeg begynte å studere i 2010. Den er snart 7 år gammel, fungerer akkurat som den skal. Har byttet batteri 1 gang, utenom det har jeg aldri hatt den inne til reparasjon eller lignende. Mitt beste kjøp noensinne, før jeg fikk mac hadde jeg 3 pcer på 3 år på videregående. Så økonomisk sett har det lønnet seg med mac for meg.

Anonymkode: 737c7...af0

• Liker 2
Skrevet

Er student. Jeg har en PC fra HP som jeg betalte rundt 6000 for for 2 år siden. Lett og middels stor PC som er blitt min faste følgesvenn. Elsker den rett og slett.

Anonymkode: acea8...618

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ha en mac fremfor en vanlig pc? Hvis du bekymrer deg over vekten så er det jo bare å ta en av de mindre variantene, og ikke en av de store "gaming bærbare". Mac er sinsvakt overpriset i forhold til hvilken kraft du får ut av maskinen, så du kan sikkert finne en tilsvarende med windows til halve prisen uten større problemer.

Anonymkode: f1e8d...c9a

sinsvakt??

Skrevet

Datteren min hadde en mac air (hun fikk den i konfirmasjonsgave for 5 år siden, funket bra enda), men da hun begynte å studere så gikk hun over til mac book pro. Den er i følge henne mye bedre. Hun kjøpte en brukt Mac book pro, var bare 1 år gammel og nesten ikke brukt (kjøpte den av ei dame på over 60 år som bare hadde brukt den til facebook og surfing). 

(Hun solgte den gamle, fikk noen tusen for den som hun la inn i den nye mac´en)

Har selv Mac, og kunne aldri tenkt meg å bruke noe annet. 

Mange studenter har en sparekonto som de bruker til å gjøre større innkjøp med. Datteren min brukte av sparekontoen sin da hun kjøpte seg Mac i fjor høst. 

• Liker 1
Skrevet

Statistisk sett har Mac omtrent samme feilrate som andre PCer. Litt bedre enn noen, litt dårligere enn de beste i følge dette statistikknettstedet: http://www.statisticbrain.com/laptop-malfunction-rates/

Hvis du tror de er mye bedre så er det fordi du har dårlig statistisk forståelse.

Anonymkode: aed03...36a

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mac bare fungerer. Rett og slett. Og tastatur og styreflate er overlegent omtrent alt av Windows-PCer.

Hvorfor mener du Mac er så status når det er den mest solgte bærbare, og er mer mainstream enn det meste andre?

Endret av jabx
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Statistisk sett har Mac omtrent samme feilrate som andre PCer. Litt bedre enn noen, litt dårligere enn de beste i følge dette statistikknettstedet: http://www.statisticbrain.com/laptop-malfunction-rates/

Hvis du tror de er mye bedre så er det fordi du har dårlig statistisk forståelse.

Mye bedre enn hva? Det er mer enn feilrate som sier noe om hvor bra noe er. Mac har bra feilrate og er bra på mange andre måter også.

Skrevet
6 minutter siden, jabx skrev:

Mye bedre enn hva?

Innlegget handler om feilrate, så da burde de fleste skjønne at det gjelder det. Det er unaturlig å putte inn feilrate i samtlige setninger i et innlegg bare for at kverulanter skal ha en ting mindre å henge seg opp i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...