Gå til innhold

Student som vil ha Mac

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo jeg leser hva du skriver, men du tar feil i din oppfatning av tastaturet og pekeflaten til Apple.

Apple har INGEN spesialdesignede elementer.

Anonymkode: 64e77...3eb

Hvordan tar jeg feil om tastaturet og pekeflaten?

Er ikke Taptic Engine spesialdesignet?

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, jabx skrev:

Jasså? Og hvilke ting er det som fører til denne tregheten?

Programmer som kjører i bakgrunnen. Biblioteker som lastes inn i minnet. Dårliger programmer med minnelekasje. De samme tingen som på Windows som sagt.

At du ikke klarer eller har kunnskaper til å gjøre disse tingen, betyr ikke at de ikke finnes.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi noen bruker aluminium som et argument for å kjøpe Mac. Magnesium er bedre enn aluminum, så om det skulle være et argument for å velge Mac, så burde de jo ikke nøye seg med det nest beste.

Noen bruker det som et av argumentene. Som du burde ha fått med deg hvis du faktisk hadde lest tråden så er det mange andre argumenter også.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, jabx skrev:

Hvordan tar jeg feil om tastaturet og pekeflaten?

Er ikke Taptic Engine spesialdesignet?

Du tilegner de egenskaper som er subjektive.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, jabx skrev:

Noen bruker det som et av argumentene. Som du burde ha fått med deg hvis du faktisk hadde lest tråden så er det mange andre argumenter også.

Har, imotsetning til andre her, leste tråden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min Surface Pro i alle fall :) 

Anonymkode: 0c9ef...eb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2/6/2017 den 13.56, AnonymBruker skrev:

Har du oppdatert firmwaren til noen andre elektronske dippe dutter med mac'en?
Rippet noen blu-ray med den?
Har du brukt mac'en til å installere cyagenmod på en eller annen billig androidtelefon?
Hva med å jailbraike en iPhone eller iPad?
Har du kunne brukt touchdelen av OSX på noen touchskjermer?
Sjekket filer for virus selv om de skal kjøres på en annen plattform?
Mappe opp en nettverksdisk distribuert på dfs?

osv. osv.

1. ja

2. Det har jeg ikke hatt behov for, og derfor ikke prøvd, men rippet mange dvd'er i gamle dager

3. Jeg har aldri brukt android, så jeg har ikke prøvd

4. Dette er ulovlig, og en latterlig ting å gjøre. Det gjør bare alt mer tungvint. Har du behov for jailbreaking er det bedre å bruke et annet OS

5. Hva mener du egentlig med dette?

6 ja

7. Jeg har mappet mange nettverksdisker i OSX. Om du kan bruke et terminalvindu er det ikke vanskelig.

Anonymkode: 180f7...a33

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. ja

2. Det har jeg ikke hatt behov for, og derfor ikke prøvd, men rippet mange dvd'er i gamle dager

3. Jeg har aldri brukt android, så jeg har ikke prøvd

4. Dette er ulovlig, og en latterlig ting å gjøre. Det gjør bare alt mer tungvint. Har du behov for jailbreaking er det bedre å bruke et annet OS

5. Hva mener du egentlig med dette?

6 ja

7. Jeg har mappet mange nettverksdisker i OSX. Om du kan bruke et terminalvindu er det ikke vanskelig.

2. Dvd'er er ingen problem på OSX, derfor spurte jeg om blu-ray, som det ikke er støtte for i OSX.

5. OSX har en del som er designet for bruk på en touchskjerm. Tror den heter launchpad og ser ut som vedlagte bilde.launchpad.jpg

7. Du har sikkert mappet opp nettverksdisker, men neppe på et dfs-system. Cluet er at det ikke er vanskelig, bare man vet den nøyaktige dfs-stien, men hvis dfs-stien forandres, så "forsvinner" filene.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2. Dvd'er er ingen problem på OSX, derfor spurte jeg om blu-ray, som det ikke er støtte for i OSX.

5. OSX har en del som er designet for bruk på en touchskjerm. Tror den heter launchpad og ser ut som vedlagte bilde.launchpad.jpg

7. Du har sikkert mappet opp nettverksdisker, men neppe på et dfs-system. Cluet er at det ikke er vanskelig, bare man vet den nøyaktige dfs-stien, men hvis dfs-stien forandres, så "forsvinner" filene.

Og dermed forsvant alle dine argumenter om at disse tingene er "umulige" under OSX. Å rippe bluray er strengt tatt ikke lovlig.

Det øvrige er ikke noe som vanlige brukere har behov for.

Det handler om hva man foretrekker. Krigen mellom windows og mac er særdeles lite konstruktiv. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du tilegner de egenskaper som er subjektive.

Mac kjent for å ha de beste, men hovedpoenget akkurat her er altså at de er Apples egne. Som også Taptic Engine er. Eller benekter du dette?

Skrevet

5. OSX har en del som er designet for bruk på en touchskjerm. Tror den heter launchpad og ser ut som vedlagte bilde.

Hvor har du det fra at Launchpad er laget for berøringsskjerm? Her kan du lese hva Apple selv skriver:

https://support.apple.com/en-us/HT202635

Ikke et eneste ord om berøringsskjerm. Derimot bruker de terminologi som å "klikke ikoner", noe som passer godt med pekeflaten.

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, jabx skrev:

Mac kjent for å ha de beste, men hovedpoenget akkurat her er altså at de er Apples egne. Som også Taptic Engine er. Eller benekter du dette?

Kan ikke hevde at pekeplaten og tastaturet er noe spesielt overlegent på Mac, enn på alt andre som finnes.

Om pekerplaten og tastaturet hadde vært overlegent, så ville jeg aldri hatt tastatur og pekerplate som noe kriterium for hvor god en maskin er. Til det er de ikke signifikante nok. Det blir som om man skal velge ei jente, så må hun ha noen fregner, men ikke for mange. Totalt uvesentlig for hvordan jenta er mao.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, jabx skrev:

Hvor har du det fra at Launchpad er laget for berøringsskjerm? Her kan du lese hva Apple selv skriver:

https://support.apple.com/en-us/HT202635

Ikke et eneste ord om berøringsskjerm. Derimot bruker de terminologi som å "klikke ikoner", noe som passer godt med pekeflaten.

Noen av oss går inn i materien og leser whitepapers. Jepp det var vel enda et nytt uttrykk for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Og dermed forsvant alle dine argumenter om at disse tingene er "umulige" under OSX. Å rippe bluray er strengt tatt ikke lovlig.

Det øvrige er ikke noe som vanlige brukere har behov for.

Det handler om hva man foretrekker. Krigen mellom windows og mac er særdeles lite konstruktiv. 

Det er fullt lovlig å lage kopier av plater man har kjøpt, til eget bruk her i landet.

Det øvrige er kanskje ting du ikke har bruk for, men det er ikke dermed sagt ingen andre har bruk for det. Jeg har erfaring på andre har bruk for det.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fullt lovlig å lage kopier av plater man har kjøpt, til eget bruk her i landet.

Det øvrige er kanskje ting du ikke har bruk for, men det er ikke dermed sagt ingen andre har bruk for det. Jeg har erfaring på andre har bruk for det.

Egenkopiering er ikke det man forbinder med ripping.

De færreste sluttbrukere har behov for det du skisserer, og de fleste ville nok ikke synes det var enklere under windows eller linux.

Hele argumentasjonen din virker kontraproduktiv, og er preget av at du ikke LIKER Apple-produkter. Jeg har enda ikke støtt på noe man ikke kan gjøre i Apple dersom man har behov for det (ikke dermed sagt at visse ting kan være enklere på andre plattformer, men det går begge veier, alt etter hva man vil gjøre).

Dessuten kan man ha en windowspartisjon liggende hvis det er noe man absolutt ikke får til i OSX. Jeg har aldri forstått hvorfor man skal være så krigersk innstilt overfor andres valg av maskinvare og operativsystem. Alle OS  har begrensninger og vanskeligheter. Man får velge det som best imøtekommer egne behov - og det synes jeg man skal slippe å få kjeft for.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De færreste sluttbrukere har behov for det du skisserer, og de fleste ville nok ikke synes det var enklere under windows eller linux.

Hele argumentasjonen din virker kontraproduktiv, og er preget av at du ikke LIKER Apple-produkter. Jeg har enda ikke støtt på noe man ikke kan gjøre i Apple dersom man har behov for det (ikke dermed sagt at visse ting kan være enklere på andre plattformer, men det går begge veier, alt etter hva man vil gjøre).

Dessuten kan man ha en windowspartisjon liggende hvis det er noe man absolutt ikke får til i OSX. Jeg har aldri forstått hvorfor man skal være så krigersk innstilt overfor andres valg av maskinvare og operativsystem. Alle OS  har begrensninger og vanskeligheter. Man får velge det som best imøtekommer egne behov - og det synes jeg man skal slippe å få kjeft for.

For å kopiere en blu-ray plate, så er punkt 1 i den prosessen ripping av innholdet til en harddisk.

Joda jeg liker Apple produkter, men de er IKKE det nirvana som enkelte andre gir uttrykk for.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om formålet for ripping av en DVD er for egen bruk eller ei, spiller ingen rolle. Det er å anse som ripping uansett formål når man ripper innholdet fra en DVD for å lagre det i en fil.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen av oss går inn i materien og leser whitepapers. Jepp det var vel enda et nytt uttrykk for deg.

Launchpad ble implementert i Mac OS X Lion som en del av Apples idé om at Mac OS X og iOS skulle tilnærme hverandre designmessig. Launchpad er ikke laget for berøringsflater annet enn Apples trackpad.

Skrevet
7 timer siden, jabx skrev:

MacBook Pro fra 2012 skal ikke begynne å bli treg uten videre.

Hvilke "folk som har ganske peiling"? Mange dataentusiaster er gjerne særdeles partiske, og hater ofte Apple. Derfor sprer de også skrøner. Hvis noen prøver å innbille deg at det bare handler om utseende og varemerke så har du med en skrønemaker å gjøre.

Vet at mange hater apple, men vedkommende gjør ikke det. Vedkommende anerkjenner at det er masse bra med mac, som ikke pc engang kan måle seg med. En av tingene er for eksempel batteritid og hvor stille de er.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Klossmajor skrev:

Launchpad ble implementert i Mac OS X Lion som en del av Apples idé om at Mac OS X og iOS skulle tilnærme hverandre designmessig. Launchpad er ikke laget for berøringsflater annet enn Apples trackpad.

Det er fordi Apple enda ikke har kommet med berørings skjermer. Det kommer kanskje en dag og muligheten er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...