AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #301 Del Skrevet 15. april 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: boka du har lenket til dekker ikke begge årene nei Du skal ha disse to bøkene har du denne så er det også ok. Anonymkode: 11fad...977 Hva skal his1003 ha da? Anonymkode: b6c71...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #302 Del Skrevet 15. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om his1002 dekker både vg2 og vg3, hva i alle dager dekker his1003 som er et MYE STØRRE pensum?? Anonymkode: b6c71...76e HIS1003 er ikke et større pensum! Det er 140 timer, HIS1002 har 169 timer. HIS1002 har to store bøker med pensum, en for hvert år. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skal his1003 ha da? Anonymkode: b6c71...76e http://historievg3p.cappelendamm.no Anonymkode: 11fad...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #303 Del Skrevet 15. april 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: HIS1003 er ikke et større pensum! Det er 140 timer, HIS1002 har 169 timer. HIS1002 har to store bøker med pensum, en for hvert år. http://historievg3p.cappelendamm.no Anonymkode: 11fad...977 Etter Vg3 studieforberedende utdanningsprogram Historieforståelse og metoder Mål for opplæringen er at eleven skal kunne identifisere og vurdere historisk materiale av ulik art og opphav som kilder, og bruke det i egne historiske framstillinger bruke digitale verktøy til å planlegge, gjennomføre og presentere en problemorientert undersøkelse ut fra egne spørsmål til et historisk materiale presentere en historisk person og drøfte hvordan samtidige ideer og samfunnsforhold påvirket denne personens tenkemåter og handlinger tolke og bruke historisk tallmateriale i faglig arbeid utforske ulike korte historiske framstillinger av en og samme hendelse, og diskutere forfatternes valg av innfallsvinkel og spørsmålsstilling gi eksempler på kontroversielle historiske emner og drøfte motstridende årsaksforklaringer til en historisk hendelse undersøke hvordan egne forestillinger om fortiden er blitt formet og diskutere hvilke faktorer som gjør at mennesker kan ha forskjellige oppfatninger om fortiden drøfte hvordan historie er blitt brukt og brukes i politiske sammenhenger gi eksempler på og drøfte hvordan utstillinger, minnesmerker, minnedager eller markeringen av bestemte historiske hendelser har betydning for nåtiden Samfunn og mennesker i tid Mål for opplæringen er at eleven skal kunne drøfte hvordan opplysningstidens ideer påvirket og ble påvirket av samfunnsomveltninger på 1700- og 1800-tallet gjør rede for hovedtrekk ved den industrielle revolusjon og undersøke hvilken betydning den fikk for næringsutvikling og sosiale forhold i det norske samfunnet gjøre rede for demokratiutvikling i Norge fra 1800-tallet og fram til 1945 og analysere drivkreftene bak denne utviklingen presentere sentrale trekk ved kolonialismen og situasjonen i et ikke-europeisk område på 1800-tallet, sett fra ulike perspektiver drøfte hvordan nasjonalstaten har skapt nasjonal og kulturell samhørighet, men også konflikter og undertrykkelse vurdere ulike ideologiers betydning for mennesker, politiske bevegelser og statsutvikling på 1900-tallet gjøre rede for bakgrunnen for de to verdenskrigene og drøfte virkninger disse fikk for Norden og det internasjonale samfunn gjøre rede for noen økonomiske, sosiale, politiske og kulturelle utviklingstrekk i Norge etter 1945 gjøre rede for den norske nasjonalstatens politikk overfor urfolk, nasjonale og etniske minoriteter på 1800- og 1900-tallet, og diskutere noen konsekvenser av denne politikken undersøke to eller flere internasjonale konflikter etter 1945, og vurdere konfliktene, sett fra ulike perspektiver finne eksempler på hendelser som har formet et ikke-europeisk lands historie etter 1900, og reflektere over hvordan landet kunne ha utviklet seg hvis disse hendelsene ikke hadde funnet sted undersøke bakgrunnen for en pågående konflikt, og drøfte reaksjoner i det internasjonale samfunnet gi eksempler på hvordan forskjellige uttrykk innenfor musikk, arkitektur eller bildekunst i en tidsperiode kan ses i sammenheng med utviklingen på andre samfunnsområder gjøre rede for hvordan arbeidsliv og arbeidsdeling mellom kjønnene har endret seg i Norge fra 1800-tallet og fram til i dag gjøre rede for befolkningsutviklingen i et lokalsamfunn over en lengre periode og diskutere hvilke faktorer som har hatt betydning for innbyggernes livssituasjon Etter Vg3 påbygging til generell studiekompetanse Historieforståelse og metoder Mål for opplæringen er at eleven skal kunne forklare hvorfor historikere og andre deler tidsløp inn i perioder og diskutere hvilke kriterier som ligger til grunn for dette finne og vurdere historisk materiale av ulik art og opphav som kilder, og bruke det i egne historiske framstillinger bruke digitale verktøy til å planlegge, gjennomføre og presentere en problemorientert undersøkelse ut fra egne spørsmål til et historisk materiale presentere en historisk person og drøfte hvordan samtidige ideer og samfunnsforhold påvirket denne personens tenkemåter og handlinger tolke og bruke historisk tallmateriale i faglig arbeid utforske ulike korte historiske framstillinger av en og samme hendelse, og diskutere forfatternes valg av innfallsvinkel og spørsmålsstilling drøfte hvordan historie er blitt brukt og brukes i politiske sammenhenger undersøke hvordan egne forestillinger om fortiden er blitt formet og diskutere hvilke faktorer som gjør at mennesker kan ha forskjellige oppfatninger om fortiden gi eksempler på og drøfte hvordan utstillinger, minnesmerker, minnedager eller markeringen av bestemte historiske hendelser har betydning for nåtiden Samfunn og mennesker i tid Mål for opplæringen er at eleven skal kunne forklare hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme tidlige samfunn sammenligne to eller flere antikke samfunn og diskutere antikkens betydning for moderne politikk, arkitektur eller annen kunst presentere et emne fra middelalderen ved å vise hvordan utviklingen er preget av brudd eller kontinuitet på et eller flere områder gjøre rede for samfunnsforhold og statsutvikling i Norge fra ca 700 til ca 1500 og diskutere mulig påvirkning fra andre kulturer, samfunn og stater gjøre rede for sentrale trekk ved samisk historie og diskutere samenes forhold til stater med samisk bosetning fram til omkring midten av 1800-tallet drøfte hvordan opplysningstidens ideer påvirket og ble påvirket av samfunnsomveltninger på 1700- og 1800-tallet gjøre rede for næringsutvikling i Norge fra ca 1500 til ca 1800 og analysere virkningene for sosiale forhold i denne perioden gjøre rede for hovedtrekk ved den industrielle revolusjon og undersøke hvilken betydning den fikk for næringsutvikling og sosiale forhold i det norske samfunnet gjøre rede for demokratiutvikling i Norge fra 1800-tallet og fram til 1945 og analysere drivkreftene bak denne utviklingen presentere sentrale trekk ved kolonialismen og situasjonen i et ikke-europeisk område, sett fra ulike perspektiver drøfte hvordan nasjonalstaten har skapt nasjonal og kulturell samhørighet, men også konflikter og undertrykkelse vurdere ulike ideologiers betydning for mennesker, politiske bevegelser og statsutvikling på 1900-tallet gjøre rede for bakgrunnen for de to verdenskrigene og drøfte virkninger disse fikk for Norden og det internasjonale samfunn gjøre rede for noen økonomiske, sosiale, politiske og kulturelle utviklingstrekk i Norge etter 1945 gjøre rede for den norske nasjonalstatens politikk overfor urfolk, nasjonale og etniske minoriteter på 1800- og 1900-tallet, og diskutere noen konsekvenser av denne politikken undersøke en eller flere internasjonale konflikter etter 1945, og vurdere konfliktene, sett fra ulike perspektiver finne eksempler på hendelser som har formet et ikke-europeisk lands historie etter 1900, og reflektere over hvordan landet kunne ha utviklet seg hvis disse hendelsene ikke hadde funnet sted undersøke bakgrunnen for en pågående konflikt, og drøfte reaksjoner i det internasjonale samfunnet gi eksempler på hvordan forskjellige uttrykk innenfor musikk, arkitektur eller bildekunst i en tidsperiode kan ses i sammenheng med utviklingen på andre samfunnsområder Etter Vg3 påbygging til generell studiekompetanse for elever med finsk som andrespråk Historieforståelse og metoder Mål for opplæringen er at eleven skal kunne forklare hvorfor historikere og andre deler tidsløp inn i perioder og diskutere hvilke kriterier som ligger til grunn for dette finne og vurdere historisk materiale av ulik art og opphav som kilder, og bruke det i egne historiske framstillinger bruke digitale verktøy til å planlegge, gjennomføre og presentere en problemorientert undersøkelse ut fra egne spørsmål til et historisk materiale presentere en historisk person og drøfte hvordan samtidige ideer og samfunnsforhold påvirket denne personens tenkemåter og handlinger tolke og bruke historisk tallmateriale i faglig arbeid utforske ulike korte historiske framstillinger av en og samme hendelse, og diskutere forfatternes valg av innfallsvinkel og spørsmålsstilling drøfte hvordan historie er blitt brukt og brukes i politiske sammenhenger undersøke hvordan egne forestillinger om fortiden er blitt formet og diskutere hvilke faktorer som gjør at mennesker kan ha forskjellige oppfatninger om fortiden gi eksempler på og drøfte hvordan utstillinger, minnesmerker, minnedager eller markeringen av bestemte historiske hendelser har betydning for nåtiden Samfunn og mennesker i tid Mål for opplæringen er at eleven skal kunne utforske et eller flere antikke samfunn og diskutere antikkens betydning for vår samtid presentere et emne fra middelalderen ved å vise hvordan utviklingen er preget av brudd eller kontinuitet på et eller flere områder gjøre rede for samfunnsforhold og statsutvikling i Norge fra ca 700 til ca 1500 og diskutere mulig påvirkning fra andre kulturer, samfunn og stater gjøre rede for sentrale trekk ved samisk historie og diskutere samenes forhold til stater med samisk bosetning fram til omkring midten av 1800-tallet drøfte hvordan opplysningstidens ideer påvirket og ble påvirket av samfunnsomveltninger på 1700- og 1800-tallet gjøre rede for næringsutvikling i Norge fra ca 1500 til ca 1800 og analysere virkningene for sosiale forhold i denne perioden gjøre rede for hovedtrekk ved den industrielle revolusjon og undersøke hvilken betydning den fikk for næringsutvikling og sosiale forhold i det norske samfunnet gjøre rede for demokratiutvikling i Norge fra 1800-tallet og fram til 1945 og analysere drivkreftene bak denne utviklingen presentere sentrale trekk ved kolonialismen og situasjonen i et ikke-europeisk område, sett fra ulike perspektiver drøfte hvordan nasjonalstaten har skapt nasjonal og kulturell samhørighet, men også konflikter og undertrykkelse vurdere ulike ideologiers betydning for mennesker, politiske bevegelser og statsutvikling på 1900-tallet gjøre rede for bakgrunnen for de to verdenskrigene og drøfte virkninger disse fikk for Norden og det internasjonale samfunn gjøre rede for noen økonomiske, sosiale, politiske og kulturelle utviklingstrekk i Norge etter 1945 gjøre rede for den norske nasjonalstatens politikk overfor urfolk, nasjonale og etniske minoriteter på 1800- og 1900-tallet, og diskutere noen konsekvenser av denne politikken undersøke en eller flere internasjonale konflikter etter 1945, og vurdere konfliktene, sett fra ulike perspektiver finne eksempler på hendelser som har formet et ikke-europeisk lands historie etter 1900, og reflektere over hvordan landet kunne ha utviklet seg hvis disse hendelsene ikke hadde funnet sted Som du ser har påbygg et betydelig større pensum. Anonymkode: b6c71...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #304 Del Skrevet 15. april 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter Vg2 studieforberedende utdanningsprogram Historieforståelse og metoder Mål for opplæringen er at eleven skal kunne finne og vurdere historisk materiale som kilder og bruke det i historiske framstillinger presentere en historisk person og diskutere hvordan samtidige samfunnsrammer påvirket denne personens handlinger bruke digitale verktøy til å hente informasjon fra ulike medier og vurdere den kildekritisk i egne framstillinger identifisere ulike historiske forklaringer og diskutere hvordan slike forklaringer kan prege historiske framstillinger forklare hvorfor historikere og andre deler tidsløp inn i perioder og diskutere hvilke kriterier som ligger til grunn for dette Samfunn og mennesker i tid Mål for opplæringen er at eleven skal kunne forklare hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme tidlige samfunn sammenligne to eller flere antikke samfunn og diskutere antikkens betydning for moderne politikk, arkitektur eller annen kunst gjøre rede for et utvalg av sentrale økonomiske, sosiale, politiske og kulturelle utviklingstrekk i middelalderen presentere et emne fra middelalderen ved å vise hvordan utviklingen er preget av brudd eller kontinuitet på et eller flere områder gjøre rede for samfunnsforhold og statsutvikling i Norge fra ca 700 til ca 1500 og diskutere mulig påvirkning fra andre kulturer, samfunn og stater gjøre rede for sentrale trekk ved samisk historie og diskutere samenes forhold til stater med samisk bosetning fram til omkring midten av 1800-tallet forklare drivkrefter bak den europeiske oversjøiske ekspansjonen og diskutere kulturmøter, sett fra ulike perspektiver gjøre rede for næringsutvikling i Norge fra ca 1500 til ca 1800 og analysere virkningene for sosiale forhold i denne perioden gjøre rede for utviklingen og endringen av styringsformer i Europa fra slutten av middelalderen til siste del av 1700-tallet gjøre rede for årsaker til at folkegrupper emigrerer, og drøfte konsekvenser av deres møte med andre kulturer Etter Vg3 studieforberedende utdanningsprogram Historieforståelse og metoder Mål for opplæringen er at eleven skal kunne identifisere og vurdere historisk materiale av ulik art og opphav som kilder, og bruke det i egne historiske framstillinger bruke digitale verktøy til å planlegge, gjennomføre og presentere en problemorientert undersøkelse ut fra egne spørsmål til et historisk materiale presentere en historisk person og drøfte hvordan samtidige ideer og samfunnsforhold påvirket denne personens tenkemåter og handlinger tolke og bruke historisk tallmateriale i faglig arbeid utforske ulike korte historiske framstillinger av en og samme hendelse, og diskutere forfatternes valg av innfallsvinkel og spørsmålsstilling gi eksempler på kontroversielle historiske emner og drøfte motstridende årsaksforklaringer til en historisk hendelse undersøke hvordan egne forestillinger om fortiden er blitt formet og diskutere hvilke faktorer som gjør at mennesker kan ha forskjellige oppfatninger om fortiden drøfte hvordan historie er blitt brukt og brukes i politiske sammenhenger gi eksempler på og drøfte hvordan utstillinger, minnesmerker, minnedager eller markeringen av bestemte historiske hendelser har betydning for nåtiden Samfunn og mennesker i tid Mål for opplæringen er at eleven skal kunne drøfte hvordan opplysningstidens ideer påvirket og ble påvirket av samfunnsomveltninger på 1700- og 1800-tallet gjør rede for hovedtrekk ved den industrielle revolusjon og undersøke hvilken betydning den fikk for næringsutvikling og sosiale forhold i det norske samfunnet gjøre rede for demokratiutvikling i Norge fra 1800-tallet og fram til 1945 og analysere drivkreftene bak denne utviklingen presentere sentrale trekk ved kolonialismen og situasjonen i et ikke-europeisk område på 1800-tallet, sett fra ulike perspektiver drøfte hvordan nasjonalstaten har skapt nasjonal og kulturell samhørighet, men også konflikter og undertrykkelse vurdere ulike ideologiers betydning for mennesker, politiske bevegelser og statsutvikling på 1900-tallet gjøre rede for bakgrunnen for de to verdenskrigene og drøfte virkninger disse fikk for Norden og det internasjonale samfunn gjøre rede for noen økonomiske, sosiale, politiske og kulturelle utviklingstrekk i Norge etter 1945 gjøre rede for den norske nasjonalstatens politikk overfor urfolk, nasjonale og etniske minoriteter på 1800- og 1900-tallet, og diskutere noen konsekvenser av denne politikken undersøke to eller flere internasjonale konflikter etter 1945, og vurdere konfliktene, sett fra ulike perspektiver finne eksempler på hendelser som har formet et ikke-europeisk lands historie etter 1900, og reflektere over hvordan landet kunne ha utviklet seg hvis disse hendelsene ikke hadde funnet sted undersøke bakgrunnen for en pågående konflikt, og drøfte reaksjoner i det internasjonale samfunnet gi eksempler på hvordan forskjellige uttrykk innenfor musikk, arkitektur eller bildekunst i en tidsperiode kan ses i sammenheng med utviklingen på andre samfunnsområder gjøre rede for hvordan arbeidsliv og arbeidsdeling mellom kjønnene har endret seg i Norge fra 1800-tallet og fram til i dag gjøre rede for befolkningsutviklingen i et lokalsamfunn over en lengre periode og diskutere hvilke faktorer som har hatt betydning for innbyggernes livssituasjon Etter Vg3 påbygging til generell studiekompetanse Historieforståelse og metoder Mål for opplæringen er at eleven skal kunne forklare hvorfor historikere og andre deler tidsløp inn i perioder og diskutere hvilke kriterier som ligger til grunn for dette finne og vurdere historisk materiale av ulik art og opphav som kilder, og bruke det i egne historiske framstillinger bruke digitale verktøy til å planlegge, gjennomføre og presentere en problemorientert undersøkelse ut fra egne spørsmål til et historisk materiale presentere en historisk person og drøfte hvordan samtidige ideer og samfunnsforhold påvirket denne personens tenkemåter og handlinger tolke og bruke historisk tallmateriale i faglig arbeid utforske ulike korte historiske framstillinger av en og samme hendelse, og diskutere forfatternes valg av innfallsvinkel og spørsmålsstilling drøfte hvordan historie er blitt brukt og brukes i politiske sammenhenger undersøke hvordan egne forestillinger om fortiden er blitt formet og diskutere hvilke faktorer som gjør at mennesker kan ha forskjellige oppfatninger om fortiden gi eksempler på og drøfte hvordan utstillinger, minnesmerker, minnedager eller markeringen av bestemte historiske hendelser har betydning for nåtiden Samfunn og mennesker i tid Mål for opplæringen er at eleven skal kunne forklare hvordan naturressurser og teknologisk utvikling har vært med på å forme tidlige samfunn sammenligne to eller flere antikke samfunn og diskutere antikkens betydning for moderne politikk, arkitektur eller annen kunst presentere et emne fra middelalderen ved å vise hvordan utviklingen er preget av brudd eller kontinuitet på et eller flere områder gjøre rede for samfunnsforhold og statsutvikling i Norge fra ca 700 til ca 1500 og diskutere mulig påvirkning fra andre kulturer, samfunn og stater gjøre rede for sentrale trekk ved samisk historie og diskutere samenes forhold til stater med samisk bosetning fram til omkring midten av 1800-tallet drøfte hvordan opplysningstidens ideer påvirket og ble påvirket av samfunnsomveltninger på 1700- og 1800-tallet gjøre rede for næringsutvikling i Norge fra ca 1500 til ca 1800 og analysere virkningene for sosiale forhold i denne perioden gjøre rede for hovedtrekk ved den industrielle revolusjon og undersøke hvilken betydning den fikk for næringsutvikling og sosiale forhold i det norske samfunnet gjøre rede for demokratiutvikling i Norge fra 1800-tallet og fram til 1945 og analysere drivkreftene bak denne utviklingen presentere sentrale trekk ved kolonialismen og situasjonen i et ikke-europeisk område, sett fra ulike perspektiver drøfte hvordan nasjonalstaten har skapt nasjonal og kulturell samhørighet, men også konflikter og undertrykkelse vurdere ulike ideologiers betydning for mennesker, politiske bevegelser og statsutvikling på 1900-tallet gjøre rede for bakgrunnen for de to verdenskrigene og drøfte virkninger disse fikk for Norden og det internasjonale samfunn gjøre rede for noen økonomiske, sosiale, politiske og kulturelle utviklingstrekk i Norge etter 1945 gjøre rede for den norske nasjonalstatens politikk overfor urfolk, nasjonale og etniske minoriteter på 1800- og 1900-tallet, og diskutere noen konsekvenser av denne politikken undersøke en eller flere internasjonale konflikter etter 1945, og vurdere konfliktene, sett fra ulike perspektiver finne eksempler på hendelser som har formet et ikke-europeisk lands historie etter 1900, og reflektere over hvordan landet kunne ha utviklet seg hvis disse hendelsene ikke hadde funnet sted undersøke bakgrunnen for en pågående konflikt, og drøfte reaksjoner i det internasjonale samfunnet gi eksempler på hvordan forskjellige uttrykk innenfor musikk, arkitektur eller bildekunst i en tidsperiode kan ses i sammenheng med utviklingen på andre samfunnsområder Som du ser har påbygg et betydelig større pensum. Anonymkode: b6c71...76e Ja pensumet ser større ut når du inkluderer vg3 påbygg for elever med finsk som andrespråk! Er det mulig. Har inkludert læremålene for VG2 også som du blir testet i. Du innser at karakteren du har i historie nå ikke en avgangskarakter? Her ser du at det er flere læremål, selv om det og lesemengden ikke nødvendigvis henger sammen. Men du har jo tydeligvis bestemt deg for at du skal gjøre det på din egen måte. Lykke til med å ta eksamen igjen til høsten. Du har forsatt sjans til å lese til sommeren men da må du forstå at her er det du som tar feil og at det er flere på nettet her som har vært gjennom denne typen eksamen tidligere, og vet hva de snakker om. Anonymkode: 11fad...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinyBean Skrevet 15. april 2017 #305 Del Skrevet 15. april 2017 Tenker meg at his1003 dekker to år i et år mens his1002 har vanlig løp over to år og det er derfor timeantallet er større på his1002. Men dette er gjetning, har ikke gått på vgs siden 2008 under reform 94 Men nå har du fått riktig fagkode hvertfall, så det spiller vel ingen rolle hva his1003 skal når det ikke gjelder deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #306 Del Skrevet 15. april 2017 20 minutter siden, TinyBean skrev: Tenker meg at his1003 dekker to år i et år mens his1002 har vanlig løp over to år og det er derfor timeantallet er større på his1002. Men dette er gjetning, har ikke gått på vgs siden 2008 under reform 94 Men nå har du fått riktig fagkode hvertfall, så det spiller vel ingen rolle hva his1003 skal når det ikke gjelder deg? Nei det gjør ikke det. Er bare usikker på om den boka jeg delte dekker hele pensum. Eller om jeg må kjøpe inn en bok til... Anonymkode: b6c71...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #307 Del Skrevet 15. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei det gjør ikke det. Er bare usikker på om den boka jeg delte dekker hele pensum. Eller om jeg må kjøpe inn en bok til... Anonymkode: b6c71...76e JEG HAR JO SAGT AT DEN IKKE DEKKER HELE PENSUM! Anonymkode: 11fad...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinyBean Skrevet 15. april 2017 #308 Del Skrevet 15. april 2017 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det gjør ikke det. Er bare usikker på om den boka jeg delte dekker hele pensum. Eller om jeg må kjøpe inn en bok til... Anonymkode: b6c71...76e Boka du har linket dekker VG3-pensum. Det står VG3 på boka. Du skal lese både VG2 og VG3-pensum. Med andre ord, nei den dekker ikke hele pensum. Du trenger boka for VG2 i tillegg. Endret 15. april 2017 av TinyBean Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #309 Del Skrevet 15. april 2017 6 minutter siden, TinyBean skrev: Boka du har linket dekker VG3-pensum. Det står VG3 på boka. Du skal lese både VG2 og VG3-pensum. Med andre ord, nei den dekker ikke hele pensum. Du trenger boka for VG2 i tillegg. Så jeg må lese 1000 sider da? Ene VG3 boka inneholder jo nærmere 500 sider...... Anonymkode: b6c71...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinyBean Skrevet 15. april 2017 #310 Del Skrevet 15. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så jeg må lese 1000 sider da? Ene VG3 boka inneholder jo nærmere 500 sider...... Anonymkode: b6c71...76e Hvis det er så mange sider må du nok det ja. Så du får nok sette i gang med en gang. Når har du eksamen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #311 Del Skrevet 15. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så jeg må lese 1000 sider da? Ene VG3 boka inneholder jo nærmere 500 sider...... Anonymkode: b6c71...76e Det lønner seg aldri å stryke fag på vgs. Ja, du må lese alle sidene. Suck it up, jobb dag og natt så går det. Anonymkode: 11fad...977 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #312 Del Skrevet 15. april 2017 21 minutter siden, TinyBean skrev: Hvis det er så mange sider må du nok det ja. Så du får nok sette i gang med en gang. Når har du eksamen? Jeg har lest den 1700 tallet til idag boka. Men ikke starte på vg2 historie boka. Har eksamen den 6 mai. Anonymkode: b6c71...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #313 Del Skrevet 15. april 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det lønner seg aldri å stryke fag på vgs. Ja, du må lese alle sidene. Suck it up, jobb dag og natt så går det. Anonymkode: 11fad...977 Er det ikke sånn at jeg trekker et tema på eksamen, og snakker om det? Jeg skumleser over, men prøver å forstå. Er ikke sånn at jeg bruker 20 timer på et kapittel. Anonymkode: b6c71...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinyBean Skrevet 15. april 2017 #314 Del Skrevet 15. april 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke sånn at jeg trekker et tema på eksamen, og snakker om det? Jeg skumleser over, men prøver å forstå. Er ikke sånn at jeg bruker 20 timer på et kapittel. Anonymkode: b6c71...76e Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiegj Skrevet 15. april 2017 #315 Del Skrevet 15. april 2017 56 minutter siden, TinyBean skrev: Ja. Men da er det jo ikke sååååå viktig å få med seg alt av stoffet. Bare at du vet tegninga lissom. Om det er noe jeg tviler på, så kan jeg vel bare lese meg opp de 30 minuttene jeg er der og friske opp minnet? Altså om det temaet jeg får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2017 #316 Del Skrevet 15. april 2017 18 minutter siden, Sofiegj skrev: Men da er det jo ikke sååååå viktig å få med seg alt av stoffet. Bare at du vet tegninga lissom. Om det er noe jeg tviler på, så kan jeg vel bare lese meg opp de 30 minuttene jeg er der og friske opp minnet? Altså om det temaet jeg får. Du klarer ikke å friske opp godt nok til å bestå en eksamen nei. Du får i tillegg spørsmål utover temaet hvis de ser at du ikke kan svare godt nok på det. Hvorfor bestod du ikke eksamen du skulle ta til høsten 2016? Anonymkode: 11fad...977 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #317 Del Skrevet 16. april 2017 Hvor kan jeg finne pensum? Skal ha his1003. Anonymkode: b6c71...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #318 Del Skrevet 17. april 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor kan jeg finne pensum? Skal ha his1003. Anonymkode: b6c71...76e Bokforhandleren Anonymkode: 11fad...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #319 Del Skrevet 17. april 2017 På 4/15/2017 den 20.22, AnonymBruker skrev: JEG HAR BYTTET FAGKODE, skal ha his1002. Og den boka jeg linka til deg er da korrekt? Dekker jo både vg2 og vg3 pensumet...... Anonymkode: b6c71...76e 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor kan jeg finne pensum? Skal ha his1003. Anonymkode: b6c71...76e Og hvorfor veksler du mellom fagkodene? Du kan ikke ta eksamen i HIS1003 til studiespes. Anonymkode: 11fad...977 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #320 Del Skrevet 17. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor veksler du mellom fagkodene? Du kan ikke ta eksamen i HIS1003 til studiespes. Anonymkode: 11fad...977 Jeg skal ha his1002. Men hva er det jeg bør øve på? Hva er pensumet? Anonymkode: b6c71...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå