Gå til innhold

Tråden for privatister - Vår/Sommer 2017!!


EivGrims

Anbefalte innlegg

Jeg vil også være med her! Skal opp i 2P-Y matten. Er elendig i matte, så om noen har noen tips så blir de tatt godt imot! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎25‎.‎03‎.‎2017 den 12.40, Flinkpike123 skrev:

Jeg vil også være med her! Skal opp i 2P-Y matten. Er elendig i matte, så om noen har noen tips så blir de tatt godt imot! 😃

Anbefaler deg å øve på gamle eksamensoppgaver som ligger ute på udir.no. Da får du øvd på både på selve eksamensoppgaver og ikke minst hva de krever av deg ved en eksamen. Når det er sagt, så er det flere video ute på youtube, hvor dem forklarer på en relativ enkel måte. Ellers er matematikk boka til stor hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Heia! skrev:

Anbefaler deg å øve på gamle eksamensoppgaver som ligger ute på udir.no. Da får du øvd på både på selve eksamensoppgaver og ikke minst hva de krever av deg ved en eksamen. Når det er sagt, så er det flere video ute på youtube, hvor dem forklarer på en relativ enkel måte. Ellers er matematikk boka til stor hjelp.

Bruker både udir og matematikk.net ganske flittig. YouTube videoene skjønner jeg ikke bæret av. Har sett på de flere ganger ila noen år. Klør meg fremdeles i hodet😅 Det samme gjelder boka. Håper jeg klarer å pugge nok til ståkarakter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler som ikke har fått vite dato på eksamen? Og ikke får før april?

Anonymkode: 129bd...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fler som ikke har fått vite dato på eksamen? Og ikke får før april?

Anonymkode: 129bd...6f9

Kan du være så snill å slutte å spamme tråden??  Du har sikkert fylt opp en hel side med det samme spørsmålet nå! Hvis de har sagt til deg at det kommer i April så kommer det i April!! Hvis du fortsatt er usikker så ringer du dem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2017 den 15.47, Heia! skrev:

Noen flere enn meg som har meldt seg opp til norsk skriftlig eksamen? Isåfall hva tenker dere om hva som kan bli aktuelt tema til eksamen. Det er ikke så lett å vite det, men har noen noe formening om hva som kan komme til eksamen ?

:goodbye:Jeg vet ikke, men leser mye på sjangre og de ulike litterære epokene og hva som er typiske for dem (virkemidler o.l) Har nettstudie, og de fokuserer mye på det der. Var også på et møte med eksamenskontoret i fylket og de nevnte det flere ganger :) 

På 25.3.2017 den 12.40, Flinkpike123 skrev:

Jeg vil også være med her! Skal opp i 2P-Y matten. Er elendig i matte, så om noen har noen tips så blir de tatt godt imot! 😃

Samme her! :ac: Jeg bruker boka og http://sinus-2p-y.cappelendamm.no/ 

Synes den siden er veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Virilja skrev:

:goodbye:Jeg vet ikke, men leser mye på sjangre og de ulike litterære epokene og hva som er typiske for dem (virkemidler o.l) Har nettstudie, og de fokuserer mye på det der. Var også på et møte med eksamenskontoret i fylket og de nevnte det flere ganger :) 

Samme her! :ac: Jeg bruker boka og http://sinus-2p-y.cappelendamm.no/ 

Synes den siden er veldig bra!

Takk for svar, Virilja. Har tatt norsk skriftlig eksamen 6 ganger på rad og får ikke bedre enn en toer:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sofiegj skrev:

Når dere tar eksamen, tar dere faga på samme skole, eller noen andre skoler?

Man får velge foretrukket skole å ta eksamen på, og jeg tror det bare er en skole man får velge, men det er ikke garantert at det er den skolen hvor man skal ta eksamen. Slik min situasjon er så skal jeg ta skriftlig eksamen på nærskolen min, på skolen som jeg valgte, men de muntlige eksamenene må jeg dra til byen for.

Anonymkode: f1d68...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får velge foretrukket skole å ta eksamen på, og jeg tror det bare er en skole man får velge, men det er ikke garantert at det er den skolen hvor man skal ta eksamen. Slik min situasjon er så skal jeg ta skriftlig eksamen på nærskolen min, på skolen som jeg valgte, men de muntlige eksamenene må jeg dra til byen for.

Anonymkode: f1d68...030

Hos meg er det mange skoler å velge mellom, sikkert 5+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, fikk brev om norsk muntlig dato idag, men ikke noe om hva jeg skal lese om osv? Får jeg det senere i posten, eller hvordan funker det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sofiegj skrev:

Hos meg er det mange skoler å velge mellom, sikkert 5+.

Jeg fikk da velge mellom mange skoler jeg også, men fikk bare velge 1.

Anonymkode: f1d68...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Sofiegj skrev:

Men, fikk brev om norsk muntlig dato idag, men ikke noe om hva jeg skal lese om osv? Får jeg det senere i posten, eller hvordan funker det? :)

Du må lese kompetansemålene for 1. 2. og 3. vgs studieforberedende: https://www.udir.no/kl06/NOR1-05 

Lykke til.

Anonymkode: f1d68...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sofiegj skrev:

Har bare VG3 boka..

Må jeg handle inn vg1 og vg2 også? :)

Du kan også sjekke om noen har de bøkene eller finne dem på et bibliotek. Det gjorde jeg :nori:Låner bøkene fra matte, norsk og historie. Funker veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

16 timer siden, TinyBean skrev:

Du kan også sjekke om noen har de bøkene eller finne dem på et bibliotek. Det gjorde jeg :nori:Låner bøkene fra matte, norsk og historie. Funker veldig greit.

Du skal opp i norsk også? :) Fikk du med noe forberedelsdel-ark? Om hva som kan komme på eksamnen lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sofiegj skrev:

 

Du skal opp i norsk også? :) Fikk du med noe forberedelsdel-ark? Om hva som kan komme på eksamnen lissom.

Skal opp i skriftlig bokmål. Er vel muntlig man må ha leselister og slikt? Følger for det meste læreplanen og leser det jeg kan av læreboka. 

Muntlig eksamen får man ikke tema om før en halvtime før du skal ha eksamenen din, så jeg ville prøvd å dekke så mye av læreplanen som mulig for å være mest mulig forberedt.

Skal opp i Historie muntlig da, så kjenner litt på nervene :fnise:

Endret av TinyBean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TinyBean skrev:

Skal opp i skriftlig bokmål. Er vel muntlig man må ha leselister og slikt? Følger for det meste læreplanen og leser det jeg kan av læreboka. 

Er det VG3 du skal oppi?

Men er det ikke vanlig å få med noe forbredelsesdel på muntlig? Hva man kan komme oppi? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sofiegj skrev:

Er det VG3 du skal oppi?

Men er det ikke vanlig å få med noe forbredelsesdel på muntlig? Hva man kan komme oppi? :)

Tror det ja. Er forbedring av gammel karakter jeg skal gjøre for å få høyere poengsum til universitet.

Muntlig eksamen får man ikke tema om før en halvtime før du skal ha eksamenen din, så jeg ville prøvd å dekke så mye av læreplanen som mulig for å være mest mulig forberedt.

Skal opp i Historie muntlig da, så kjenner litt på nervene :fnise: (Var litt for treg med redigeringen ser jeg)

Endret av TinyBean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...