Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Pheeeeew!

En liten tøffing der inne altså. Så godt å høre. Blir oppriktig glad for det.

Husk at selv om vi blir kjempeglade for gode nyheter så er det ingen plikt å oppdatere oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blondie65 skrev (5 timer siden):

Pheeeeew!

En liten tøffing der inne altså. Så godt å høre. Blir oppriktig glad for det.

Husk at selv om vi blir kjempeglade for gode nyheter så er det ingen plikt å oppdatere oss. 

Ingen plikt men jeg har jo litt lyst også, når ting går greit🥰
 

Bokdamen skrev (3 timer siden):

Åh så fantastisk! Unner deg alt vel fremover ❤️

Takk😘❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre fra deg. Koselig med en lillebror ❤️❤️ Håper du tar vare på deg selv, det er viktigst av alt 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+6

Alt hva man bekymrer seg for. Jeg har fått medisin for bakteriell vaginose og håper den ubalansen ikke har laget krøll for miljøet i livmoren. Hvordan kan det ha seg at abortrisikoen og risikoen for tidlig vannavgang er sett hos de med bakteriell vaginose? Jeg har nok hatt dette i flere uker hvis det er det jeg har. Fortalte jm på oul at det luktet annerledes nedentil men hun bare pratet det bort. Nå måtte jeg bestille time til gyn og fikk time på dagen. Hun skrev ut medisin med en gang før resultatet av prøven er kommet fordi her er det ingen sjanser å ta! Ble veldig glad for det. Håper at å bli kvitt bakteriell vaginose eliminerer farene. 
Hun målte livmorhalsen min som er blitt 1 cm kortere på tre uker, så det bekymrer meg også. Nå ble den målt til 3,5cm. Det er innenfor men syns det er litt lite når grensen er 2,5 cm og den for 3 uker siden var 4,5cm. Hun sa det ikke var noe å bekymre seg for men at jeg skal unngå løft resten av svangerskapet og være forsiktig når jeg setter meg ned og reiser meg opp for å ikke lage for mye trykk på livmorhalsen. Det var pga alle abortene sa hun. Det er fortsatt 4 uker igjen til gutten er levedyktig. Jeg teller ned.

Og nå opplevde jeg noe skummelt. Jeg var oppe å gikk, ordnet litt lett husarbeid og lekte med datteren min. Etter 1,5 timer kjente jeg trykk nederst i bekkkenet. Har ligget i snart en time og det begynner å lette litt. Kan det være livmorhalsen som blir belastet tro?🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas

Kjære Snehvit, får du snakket med noen om alle bekymringene dine? Da tenker jeg ikke medisinske undersøkelser, men skikkelige samtaler om hvor bekymret du er? ❤️ Syns det høres ut som du trenger tett oppfølging med hvordan du faktisk har det selv, og håper du får det. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (21 timer siden):

Kjære Snehvit, får du snakket med noen om alle bekymringene dine? Da tenker jeg ikke medisinske undersøkelser, men skikkelige samtaler om hvor bekymret du er? ❤️ Syns det høres ut som du trenger tett oppfølging med hvordan du faktisk har det selv, og håper du får det. ❤️

Jordmor på helsestasjon stiller opp for meg med samtaler. Jeg sender henne en melding i nå. Det kan variere veldig utover dagen hvor bekymret jeg er. Akkurat nå kjenner jeg veldig på et press i underlivet og er bekymret for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får kome inn til skjekk :) Skjønner at du er bekymra for lengda på livmorhalsen når du har så lenge igjen av svangerskapet, det bør føljas med regelmessig. Jo lenger du klarer å halda nurket der inne jo betre ❤️ Bakteriell vaginose kan og føra til prematur fødsel, veldig bra du får behandling for det. Ta det sikkelig med ro, og drit i om huset ser ut som ein dass. Og finn nokon å snakka med, det er kjempeviktig.




 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Lorieen skrev (3 minutter siden):

Hvordan går det med deg og lillebror, @snehvit88?

Så hyggelig at du spør🥰

Det står bra til med lillebror i magen. Han er en livlig kar. Men selv er jeg veldig redd for at livmorhalsen kan svikte fordi den er litt kort. Jeg blir fulgt opp med ultralyd annenhver uke. Det er ikke noe tegn til hematom lenger. Men jeg ligger mye og holder meg hjemme, sliter endel med nedpress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snehvit88 skrev (14 minutter siden):

Så hyggelig at du spør🥰

Det står bra til med lillebror i magen. Han er en livlig kar. Men selv er jeg veldig redd for at livmorhalsen kan svikte fordi den er litt kort. Jeg blir fulgt opp med ultralyd annenhver uke. Det er ikke noe tegn til hematom lenger. Men jeg ligger mye og holder meg hjemme, sliter endel med nedpress. 

Så bra at alt er fint med lillebror og at hematomet er borte! Sikkert lurt å ta det med ro hvis livmorhalsen er kort, ja! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huldra-78 skrev (12 timer siden):

Krysser fingre og tær for deg, Snehvit😇🌻

Takk❤️😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
atropos skrev (På 27.7.2021 den 0.36):

Hei Snehvit💜Hvordan går det nå? 

Hei atropos❤️ 26+4 i dag. Det er masse liv i magen og gutten ligger noen dager foran i vekst. Det ser foreløpig ikke ut som han blir en lettvekter slik som storesøster. Jeg har hatt ubehag i magen etter i går da jeg løftet datteren min ut av sengen og fikk komme til ultralyd i dag pga det. Og det viser seg at hematomet har vokst litt så jeg har fått beskjed om å ta det enda mer med ro. Nå er det stor sjanse for overlevelse hvis han skulle bli født så jeg er mye mer positiv. 
Men det er noe uklart, når går man inn i tredje trimester? Jeg leste 27+0, men på sykehuset sa de 28+0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

snehvit88 skrev (1 minutt siden):

Hei atropos❤️ 26+4 i dag. Det er masse liv i magen og gutten ligger noen dager foran i vekst. Det ser foreløpig ikke ut som han blir en lettvekter slik som storesøster. Jeg har hatt ubehag i magen etter i går da jeg løftet datteren min ut av sengen og fikk komme til ultralyd i dag pga det. Og det viser seg at hematomet har vokst litt så jeg har fått beskjed om å ta det enda mer med ro. Nå er det stor sjanse for overlevelse hvis han skulle bli født så jeg er mye mer positiv. 
Men det er noe uklart, når går man inn i tredje trimester? Jeg leste 27+0, men på sykehuset sa de 28+0

Tror det er 28+0. Så fint å høre at det går bra med deg! ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med oppdatering og høre at det går bra! :hug:Ta det absolutt med ro i tiden fremover. Masse lykke til videre :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+1

Herregud som jeg gleder meg til fødsel!:ninuskapus: Den forrige fødselen visste jeg ikke hva jeg kunne forvente, og jeg klarte ikke se for meg å føde. Så jeg hverken gledet eller gruet meg. Det var bare rart når det startet og jeg levde bare i nuet helt uforberedt på hva som kom til å skje. Det hele var veldig rart. Jeg så opp når de dro ut babyen og det var så rart å se. Jordmor dro ut et menneske fra underlivet mitt:fnise: Og plutselig lå den lille skapningen som hadde vært inne i magen min, nå utenpå magen min og kravlet opp til brystet:ninuskapus:

Jeg har alt startet å notere til fødebrev. Og det jeg skal være klar på er at jeg ønsker det som er best for babyen. Jeg har også denne gangen er frykt for at babyen skal dø, men den er ikke like altoppslukende som forrige gang. Hvis jeg skulle få valget om keisersnitt eller vaginal fødsel på grunn av en komplikasjon der en vaginal fødsel innebærer en økt risiko så vil jeg aldri i verden ta den sjansen. Jeg har lyst til å oppleve en vaginal fødsel igjen, men jeg tar ingen sjanser hvis det innebærer en aldri så liten økt risiko for babyen. Det viser seg at gutten faktisk er litt stor og jeg har en liten blødning fra livmoren som går inn i fosterhulen som jeg ikke vet om kan påvirke fødselen. Hva hvis han ligger i seteleie når fødselen nærmer seg og de tilbyr vendingsforsøk, kan det påvirke blødningen? 
Jeg tror blødningen har stoppet. Det gjør ikke vondt i magen lenger, men jeg må ta det med ro og la kroppen absorbere blodet. Og målet er å gå til termin. I hematomgruppen jeg er med i er det flere tilfeller av sprukket fostersekk pga hematom. Det ønsker jeg ikke for barnet mitt. Å bli født så prematurt som nå. En baby kan holdes inne i magen uten fostervann en stund, men den blir fortsatt veldig prematur. Og risiko er høy for komplikasjoner og litt økt risiko at den ikke overlever. 

Jeg ser for meg fødsel og barsel. Og jeg gleder meg. Jeg føler meg tryggere nå. Selv om det forrige gang var et veldig tungt første 6 mnd. Det går over, og han kommer til å bli like fantastisk som datteren vår❤️ Jeg er så glad i henne at det gjør vondt. Hver morgen vi leverer henne i barnehagen, der hun stortrives, savner jeg henne med en gang vi er ute av døren i barnehagen igjen. 
 

Til lille gutten gjør jeg forberedelser nå. Jeg ble overfalt av et sterkt behov for organisering. Så nå har jeg funnet frem babyklær, vognbaggen og diverse vi får bruk for i starten. Og listen for ting vi trenger er heldigvis ikke så lang. Den var ganske så lang og uoverkommelig for to år siden da vi ventet første barn:P 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...