Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Rucula skrev:

lurt å begynne på abyl ja! litt blodfortynnende er jo faktisk bare sunt! Jeg tok det hele svangerskapet (uten påvist grunn) og flere leger sa at det bare var sunt

Det mente tydeligvis ikke min gyn🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, snehvit88 skrev:

Det mente tydeligvis ikke min gyn🙄

nei, men han har vi slått fast at er dust :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Rucula skrev:

nei, men han har vi slått fast at er dust :P

Hahahahaha😂😂

31 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg sender en masse "spiregromiddel" i din retning. :klem: 

Takk Blondie😘❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi😅 Kom nå på at jeg tok 1 klikk for mye Ovitrelle sist. Det er vel det som ga utslaget på dagens test.

Jeg kan ikke være gravid nå. Det stemmer ikke med magefølelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden torsdag kveld begynte jeg å vente på at søndag skal komme så jeg får testet. Holdt meg så travel jeg kunne i går for at tiden ikke skulle gå sakte. Nå skal jeg ta test allerede i morgen tidlig. Håper selvfølgelig streken er sterk! Denne gangen tok jeg 5 klikk Ovitrelle, ikke 6. Så da blir testen kanskje litt mer troverdig. 

Har litt tyngre og hovne pupper. Men sånn har de vært i flere dager. Og er hele tiden tørst. Det er en fin bivirkning av medisiner...

(Prøver å overbevise meg selv at det er bivirkninger. Har altfor store forhåpninger). 

 

Dette med å være tørst (bivirkning/innbilning) har jeg hatt kun den gangen jeg hadde blæremola. Når jeg blir gravid, for det SKAL jeg bli, så går jeg til TUL så tidlig jeg kan. Har vært redd for blæremola helt siden jeg fikk det selv. Porsgrunn har rutine på TUL uke 7 (på IVF), det er for lenge for meg å vente på å se en tom fostersekk...

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, snehvit88 skrev:

Siden torsdag kveld begynte jeg å vente på at søndag skal komme så jeg får testet. Holdt meg så travel jeg kunne i går for at tiden ikke skulle gå sakte. Nå skal jeg ta test allerede i morgen tidlig. Håper selvfølgelig streken er sterk! Denne gangen tok jeg 5 klikk Ovitrelle, ikke 6. Så da blir testen kanskje litt mer troverdig. 

Har litt tyngre og hovne pupper. Men sånn har de vært i flere dager. Og er hele tiden tørst. Det er en fin bivirkning av medisiner...

(Prøver å overbevise meg selv at det er bivirkninger. Har altfor store forhåpninger). 

 

Dette med å være tørst (bivirkning/innbilning) har jeg hatt kun den gangen jeg hadde blæremola. Når jeg blir gravid, for det SKAL jeg bli, så går jeg til TUL så tidlig jeg kan. Har vært redd for blæremola helt siden jeg fikk det selv. Porsgrunn har rutine på TUL uke 7 (på IVF), det er for lenge for meg å vente på å se en tom fostersekk...

Blir spennende i morgen!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditetstester tatt rett før jeg satt ny dose Ovitrelle: 

 

Nr 1 fra 10 juli

 

Nr 2 fra 19 juli

 

Nr 3 fra 22 juli (i dag)

79FBFDE1-53AC-4C6C-9982-085F9E3B184E.jpeg

B8883555-1273-4E1D-8D86-4CB7C4F7C82E.jpeg

F7B70833-27F3-4014-8E48-6CF4C3AFE1A6.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Milio skrev:

Oi, den fra idag var veldig mye sterkere :) 

 

1 time siden, tutta23 skrev:

Jeg håper håper håper for dere 🙏

 

26 minutter siden, bondekone skrev:

Oi! Den var jo absolutt sterkere! Spennende, krysser fingrene🤞

 

Takk dere❤️ 

Jeg er helt sikker nå. Ingen kan rikke fra meg tanken om at jeg er gravid. 

Nå er det kun 50% sjanse for at det er en normal graviditet. Av 6 graviditeter har 3 vært normale. Og de har vært normale annenhver gang. 

1. Grått ULbilde, fant noe som pulserte.

2. Normal med embryo.

3. Blæremola

4. Normal med embryo.

5. Kjemisk

6. Normal med embryo.

 

Håper bare ikke kroppen følger dette mønsteret igjen, da er det ikke et normalt svangerskap nå. Bestiller time til tidlig UL noen dager etter tidspunktet for at hjertet begynner å slå. Da må en gyn se nok til å konstatere om alt er bra eller ikke. Har funnet en privat gyn med ledige timer rundt det tidspunktet.

Men nå er jeg så spent! Og sitter med en følelse inni meg om at det blir baby av denne. Men hva hvis det går dårlig nå også. Det konmer til å bli helt forferdelig, for nå føler jeg vi ikke har så mye tid som før jeg ble 30 år.

Det er så mange som tar gleden med en gang testen er positiv, og nå er jeg en av dem. Og en godfølelse betyr ikke at alt er bra. Med blodfortynnende er sjansene for at det går bra med et friskt embryo større enn før, men hva hvis det er tom fostersekk feks..

I dag og i går sa kroppen en ting, dette går bra. Men hodet prøver å dra det ned til st det ikke går bra.

Endret av snehvit88
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det viktig at du fyller dagene med ting som gjør deg glad, som frigjør endorfiner og oxytocin :) Ikke stress, som frigjør kortisol. Det er det verste du kan gjøre mot deg selv nå! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti

Det ser veldig lovende ut ja! :hoppe:

Bare obs angående UL - alle ivf-klinikker venter med UL til uke 7, og det er fordi et bankende hjerte kan være vanskelig å se før det, selv om det har begynt å slå. Så en UL få dager etter hjertet har begynt å slå trenger ikke nødvendigvis å gjøre deg klokere. Finner de ikke noe bankende hjerte er det ikke ensbetydende med at det har gått galt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor lenge skal du bruke Ovitrelle? Hva er vanlig? Det MÅ gå bra denne gangen!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 9.29, Milio skrev:

Nå er det viktig at du fyller dagene med ting som gjør deg glad, som frigjør endorfiner og oxytocin :) Ikke stress, som frigjør kortisol. Det er det verste du kan gjøre mot deg selv nå! 

 

Prøver å hele tiden holde meg opptatt. Da glemmer jeg det. Jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt Og er jo bare 4 uker iflg EL. Så det er jo på en måte ingenting der prøver jeg å tenke. Hvis dette ikke er noe håper jeg bare kroppen støter det ut tidlig. 

 

På 22.7.2018 den 9.53, Rucula skrev:

Jeg bare håper så inderlig at dette går bra nå!! 

 

Takk😘 

 

På 22.7.2018 den 10.46, Sisti skrev:

Det ser veldig lovende ut ja! :hoppe:

Bare obs angående UL - alle ivf-klinikker venter med UL til uke 7, og det er fordi et bankende hjerte kan være vanskelig å se før det, selv om det har begynt å slå. Så en UL få dager etter hjertet har begynt å slå trenger ikke nødvendigvis å gjøre deg klokere. Finner de ikke noe bankende hjerte er det ikke ensbetydende med at det har gått galt! 

Porsgrunn, jeg har gitt gyn der det navnet😂 Hun heter Porsgrunn her inne. Porsgrunn sa også uke 7. Men menes det da 6+x eller 7+0?

2 timer siden, tutta23 skrev:

Hvor lenge skal du bruke Ovitrelle? Hva er vanlig? Det MÅ gå bra denne gangen!!!!

Skal bruke Ovitrelle til 12+0. Når den brukes i forbindelse med IVF tror jeg man tar en hel sprøyte én gang. På dagen det er positiv ELtest. Tror det er sånn🤔

Det MÅ gå bra🙏🙏🙏 Om det er bankende hjerte eller ei får vi vite om 2-3 uker. 

Er 4 uker i dag da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 11.10, Blondie65 skrev:

Da er det nok en gang bare å vente. Helt enig med @Milio: fyll dagene med gledelige ting. 

Prøver😊 Går ikke å kjenner på symptomer så det er lett å glemme. Bortsett fra større pupper, men de er ikke ømme. Og jeg lukter skikkelig pubertetssvette. Lukta går ikke bort uansett hvor lenge jeg skrubber med såpe og klut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
40 minutter siden, snehvit88 said:

Prøver å hele tiden holde meg opptatt. Da glemmer jeg det. Jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt Og er jo bare 4 uker iflg EL. Så det er jo på en måte ingenting der prøver jeg å tenke. Hvis dette ikke er noe håper jeg bare kroppen støter det ut tidlig. 

 

Takk😘 

 

Porsgrunn, jeg har gitt gyn der det navnet😂 Hun heter Porsgrunn her inne. Porsgrunn sa også uke 7. Men menes det da 6+x eller 7+0?

 

7+0 er det som menes. En dag eller to i slingringsmonn er vel også vanlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...