Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

Fy nå er jeg så stressa! 

Grein og var så sint og eksploderte på innsiden da jeg leste brevet fra Porsgrunn! Jeg visste det jo.. dette var bare en dobbeltsjekk. Prøvde igjen å ringe til psykolog, og en ringte tilbake. Privat og jeg har ikke råd. Men mor leggger ut. Har time om et par uker. Fastlege henviste meg ikke til psykiatrisk sykepleier. Han ringte og ga meg noen adresser og nummere og slikt til steder som kanskje kunne hjelpe meg.

Jeg vil så gjerne blir gravid NÅ! At jeg er så stresset over å bli gravid med en gang og så frustrert det gjør garantert at jeg ikke får eggløsning😫 Frustrerende med negative EL-tester! Jeg vet det er tidlig med positive tester, men likevel! Tror jeg hadde slappet litt mer av hvis jeg slapp å teste... Testing er stress...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg kan i grunnen bare bidra med en klem. Og oppfordre til hemningsløs kos i sengen. Og ja jeg mener KOS. Altså sex - i mengder. Men ikke tvang. Avstressende kos med et formål - å kose. 

 

Jepp. Jeg vet veldig godt at jeg bare snakker vrøvl - for dere er stresset nå. Jeg kjenner imidlertid folk som har blitt gravide når de sluttet å stresse med prøving og testing og begynte å kose seg. 

Uansett. Klem  :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg kan i grunnen bare bidra med en klem. Og oppfordre til hemningsløs kos i sengen. Og ja jeg mener KOS. Altså sex - i mengder. Men ikke tvang. Avstressende kos med et formål - å kose. 

 

Jepp. Jeg vet veldig godt at jeg bare snakker vrøvl - for dere er stresset nå. Jeg kjenner imidlertid folk som har blitt gravide når de sluttet å stresse med prøving og testing og begynte å kose seg. 

Uansett. Klem  :klemmer:

Det er egentlig bra du minner meg på det😅 Synes ikke det er vrøvl, det gir veldig mening akkurat nå. Jeg har null sexlyst.. så mannen står for alt. Så jeg må bare skjerpe meg og planlegge litt. Lage tid og rom for det. 

Det er stressende at stress er negativt for fertiliteten😅 Stresser fordi jeg er stresset fordi jeg vil ikke være stresset. Det blir som at mange med angst har angst for angsten😅

Takk😊 Må prøve å tenke på noe annet. Skal glattbarbere meg fra rumpesprekken og ned til tærne 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Det skal veldig tungt stress til for at fertiliteten påvirkes - type krig. Så ikke vær redd for å stresse. Hovedgrunnen til å ikke stresse er først og fremst for at du skal ha det bedre! Stress gjør jo ingenting positive for kroppen, og det er belastende. Men ikke vær redd for fertiliteten. Det er en overdrevet myte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sisti skrev:

Det skal veldig tungt stress til for at fertiliteten påvirkes - type krig. Så ikke vær redd for å stresse. Hovedgrunnen til å ikke stresse er først og fremst for at du skal ha det bedre! Stress gjør jo ingenting positive for kroppen, og det er belastende. Men ikke vær redd for fertiliteten. Det er en overdrevet myte. :)

Var veldig stresset før de andre graviditetene, pga arbeidsplassen og forhold der. Tenkte jo da at det var rart jeg ble gravid så fort🤔 Men blir det ikke litt annerledes når man stresser over nettopp det å bli gravid?😅  Har ikke stresset iver det før tror jeg.

Du fikk meg hvertfall til å bli et par kilo lettere nå😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Her tenker jeg at et lite innkjøp av sexy undertøy og eventuelle nye leker kan hjelpe til å tenke på sex som noe annet enn tvang.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sendt bilde av resultatet av blodprøvene fra sykehuset gjennom Crypho til Porsgrunn. Blodprøvesvar der sykehuset sa blodprøven var normal, men Porsgrunn sa den var forhøyet. Vi vil vite hva som gikk galt. Vi har blitt fortalt i to år at ingenting var galt med oss. Er helt opphengt i dette.

Her er bilde av EL-testene. Den ser litt svakere ut i dag, men den var kanskje litt sterkere i går? I natt har jeg bare sovet 4 timer, så det kan ikke være like mye hormoner i urinen da som hvis det var 7 timer. Selvom de er negative så passer vi likevel på å ha sex annenhver dag. Mannen pusher på sexen heldigvis. Han er veldig bestemt på at dette skal vi få til. 

Syklusdag 11: 

FECDF57E-940F-4775-8D26-69C92854A0BA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2018 den 21.54, Blondie65 skrev:

Her tenker jeg at et lite innkjøp av sexy undertøy og eventuelle nye leker kan hjelpe til å tenke på sex som noe annet enn tvang.

Lykke til!

Etter jeg så meldingen din så tok jeg det opp. Så vi har prøvd å finne ut litt hva vi Evt kan prøve. Takk for tips😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare innse at alle ELtestene er helt like😅 12 dag i syklusen. Iflg kalender skulle EL ideelt sett vært i dag. 

Med tanke på at jeg hadde en folikkel på 20mm (mener den skal være  22mm ved EL) på dag 17 forrige syklus og negative tester så kanskje jeg ikke har eggløsning lenger... og at det lå to folikler i høyre eggstokk som kanskje kan være fra tidligere syklus?... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
22 minutter siden, snehvit88 said:

Jeg må bare innse at alle ELtestene er helt like😅 12 dag i syklusen. Iflg kalender skulle EL ideelt sett vært i dag. 

Med tanke på at jeg hadde en folikkel på 20mm (mener den skal være  22mm ved EL) på dag 17 forrige syklus og negative tester så kanskje jeg ikke har eggløsning lenger... og at det lå to folikler i høyre eggstokk som kanskje kan være fra tidligere syklus?... 

 

 

Jeg tror du overtenker dette. EL-tester kan fint variere i styrke før de *POFF* er knallpositive en dag. Syns testene dine ser helt normale ut ifht hvor i syklusen du er. 

Men kanskje du har best av å ikke teste? Hvis det uansett bare skaper hodebry, og dere likevel har sex annenhver dag, har du ikke behov for testene. EL-tester er veldig omtrentlige, og en positiv test er ikke sikkert tegn på at man har EL, og en negativ test er ikke et sikkert tegn på at man ikke har EL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sisti skrev:

Jeg tror du overtenker dette. EL-tester kan fint variere i styrke før de *POFF* er knallpositive en dag. Syns testene dine ser helt normale ut ifht hvor i syklusen du er. 

Men kanskje du har best av å ikke teste? Hvis det uansett bare skaper hodebry, og dere likevel har sex annenhver dag, har du ikke behov for testene. EL-tester er veldig omtrentlige, og en positiv test er ikke sikkert tegn på at man har EL, og en negativ test er ikke et sikkert tegn på at man ikke har EL. 

Porsgrunn ga beskjed om at jeg måtte teste etter EL fordi ved positiv test skal jeg starte på Ovitrelle og Lutinus. Uten Lutinus så er det ikke sikkert egget rekker å feste seg før mensen kommer, fordi iflg Porsgrunn kommer EL for tett opptil mensen. Men forrige syklus hadde jeg kanskje ikke EL i det hele tatt🙈 Håper det blir et *POFF*. Venter på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er ELtester sterkere!😃🙈 ikke positiv men sterkere! Skal teste i ettermiddag og i kveld. Det er vanskelig å ikke tisse når man vil men det må til! 

Hadde mine mistanker i går at noe snart kom til å skje da jeg tok meg selv flere ganger i å tenke på sex😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, snehvit88 skrev:

I dag er ELtester sterkere!😃🙈 ikke positiv men sterkere! Skal teste i ettermiddag og i kveld. Det er vanskelig å ikke tisse når man vil men det må til! 

Hadde mine mistanker i går at noe snart kom til å skje da jeg tok meg selv flere ganger i å tenke på sex😂

Da er det på tide å hoppe i høyet ;);)

jeg krysser virkelig fingre, tær, ben, hår, og armer for deg nå!! nå skal det gå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rucula skrev:

Da er det på tide å hoppe i høyet ;);)

jeg krysser virkelig fingre, tær, ben, hår, og armer for deg nå!! nå skal det gå!!!

Takk😃😂 Det var mye å krysse😂

Tok en test halv ett, etter å ha tviholdt meg i 4 timer. Den testen var som de forrige🙈 Men på morgenen hadde jeg jo ikke tisset på 7 timer! Håper de 3 timene har mye å si og at testen er sterkere i morgen😬🙈 

Selv om testen var svak halv ett så er jeg veldig glad nå. Gleder meg til å bli gravid men tenk om det gjør at jeg ikke blir gravid😂 Tenk om kroppen bare «nei! så store forventninger kan du bare glemme å ha!»😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, snehvit88 skrev:

Takk😃😂 Det var mye å krysse😂

Tok en test halv ett, etter å ha tviholdt meg i 4 timer. Den testen var som de forrige🙈 Men på morgenen hadde jeg jo ikke tisset på 7 timer! Håper de 3 timene har mye å si og at testen er sterkere i morgen😬🙈 

Selv om testen var svak halv ett så er jeg veldig glad nå. Gleder meg til å bli gravid men tenk om det gjør at jeg ikke blir gravid😂 Tenk om kroppen bare «nei! så store forventninger kan du bare glemme å ha!»😂

å ha sex annen hver dag skal jo holde nå. Sæden ligger jo inni der og venter på tur 🙈   

Jeg husker mine el tester var leeeenge sånn halvveis. Jeg trodde det var noe galt. Var ikke før uti syklusdag 14 (mener jeg å huske) før de ble skikkelig sterke. Sp var de sterke 2,5 dager før det var over. Hadde egentlig ingen el symptomer heller. Men gravid ble jeg jo likevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Rucula skrev:

å ha sex annen hver dag skal jo holde nå. Sæden ligger jo inni der og venter på tur 🙈   

Jeg husker mine el tester var leeeenge sånn halvveis. Jeg trodde det var noe galt. Var ikke før uti syklusdag 14 (mener jeg å huske) før de ble skikkelig sterke. Sp var de sterke 2,5 dager før det var over. Hadde egentlig ingen el symptomer heller. Men gravid ble jeg jo likevel :P

Haha😂 Vi skal ha sex i kveld. Må prøve å gjøre litt ut av det så vi kan nyte det begge to. Håper på plutselig positiv EL test. Vet ikke om det er mulig at alle er like svake og så får man plutselig en kjempesterk en. Var det sånn for deg? Eller gikk sakte gradvis? Tok du test flere ganger om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, snehvit88 skrev:

Haha😂 Vi skal ha sex i kveld. Må prøve å gjøre litt ut av det så vi kan nyte det begge to. Håper på plutselig positiv EL test. Vet ikke om det er mulig at alle er like svake og så får man plutselig en kjempesterk en. Var det sånn for deg? Eller gikk sakte gradvis? Tok du test flere ganger om dagen?

åh jeg husker ikke. Begynner jo å bli en stund siden 😅. Men jeg husker jeg tenkte "nå er den sterk" men så ble den enda sterkere liksom. Til slutt var test streken mye sterkere enn den andre og det er jo først da den egentlig er positiv.

Jeg tror jeg testet morgen og kveld da den var tydelig positiv. Siste dagen var den knall sterk om morningen og negativ på kvelden. Hadde ikke sex den dagen men 2 dager før. Ble jente, de sier jo at jentene svømmer saktere men er mer utholdende, så den lå vel der og ventet da :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir deppa nå... holdt meg i 6 timer uten å drikke. Hadde sex og testet to timer etterpå. Streken er like svak som den har vært resten av uka. 

Syklusdag 13. Bildet er tatt etter 5 minutter.

4FCE19A4-55C2-47D2-B32E-93F73558786D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette vært i fjor da jeg hadde normal lutealfase så hadde jeg ikke trengt dette her! Fy faen ta D***!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...