Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 1.2.2018 den 13.38, Ruccula skrev:

Å? Hvorfor det? Tøff periode? 

Uff😅 Tøff periode ja... Det er ikke alltid så enkelt og stabilt i et forhold...

Men nå sitter jeg på venterommet på sykehuset klar for ultralyd av skilleveggen. Omgitt av gravide. Må begrave meg i mobilen og unngå å se på de. Hjertet banker ekstra hardt og en ekkel følelse av å sitte her med så mange som har fått det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2018 den 16.59, LoveTrain skrev:

Stor klem til deg:klem: Alt dere har vært gjennom er nok til å tære på de beste forhold, og så har man gjerne vanlige utfordringer i tillegg. 

 

På 1.2.2018 den 20.30, Blondie65 skrev:

:klem: 

 

På 4.2.2018 den 11.06, Sjokoladepiken skrev:

:hjerte:

 

På 7.2.2018 den 14.26, Meley skrev:

 Takk dere😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fader... skilleveggen er så liten at den ikke har hatt noe med abortene å gjøre... nå henvises vi til Porsgrunn. Det kan også være at vi ikke matcher genetisk sa gyn da jeg spurte om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, snehvit88 skrev:

Uff😅 Tøff periode ja... Det er ikke alltid så enkelt og stabilt i et forhold...

Men nå sitter jeg på venterommet på sykehuset klar for ultralyd av skilleveggen. Omgitt av gravide. Må begrave meg i mobilen og unngå å se på de. Hjertet banker ekstra hardt og en ekkel følelse av å sitte her med så mange som har fått det til. 

Håper dere kommer dere helberget ut av dritt perioden!  Alle har vi opp og nedturer i forholdene og dere har jo vært igjennom mye tøft :(

Huff... Jeg forstår at det må være DRIT tøft å sitte der omgitt av gravide ja! Jeg skal juble høyt når du sitter der med babien din i armene! 

Stor klem til deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, snehvit88 skrev:

Fader... skilleveggen er så liten at den ikke har hatt noe med abortene å gjøre... nå henvises vi til Porsgrunn. Det kan også være at vi ikke matcher genetisk sa gyn da jeg spurte om det...

Har du vurdert noen av tiltakene vi diskuterte på pm? Blant annet ivf? Eller tror ikke legene det kan hjelpe? 

Du kunne sendt en mail til klinikk hausken og forklare hostorien, kanskje de har noen tips?

Hvis det er slik at dere genetisk ikke matcher. Er mannen din interessert i å prøve sæd donasjon? Eller tror du han ikke vil det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2018 den 19.25, Ruccula skrev:

Har du vurdert noen av tiltakene vi diskuterte på pm? Blant annet ivf? Eller tror ikke legene det kan hjelpe? 

Du kunne sendt en mail til klinikk hausken og forklare hostorien, kanskje de har noen tips?

Hvis det er slik at dere genetisk ikke matcher. Er mannen din interessert i å prøve sæd donasjon? Eller tror du han ikke vil det? 

Det går bra med oss nå😊 Det er så rart for når jeg prater om barn så sier jeg «når vi får barn», uten å tenke. Så må jeg gjenta etterpå «HVIS vi får barn»😅 

Typen vil ikke ha sæddonasjon. Da blir det som om jeg bærer frem en annen manns barn og det synes han ikke noe om. Jeg skjønner hva han mener og føler akkurat det samme. Vi vet ikke om det er gener som ikke går sammen... det kan de ikke finne ut heller... Kanskje jeg skal snike meg ut på byen og finne en som ligner på kjæresten min😂

Det blir IVF i Porsgrunn. Kontaktet de, og de sa at de som får henvisning nå får time i August. Har ennå ikke fått brev, som det kunne ta opptil 2 uker å få. 

Kantaktet min veldig flinke privatgynekolog som oppdaget hjerteformen på livmoren og som var den første som tok tak i mine medisinske «problemer», ekstra folat pga medisiner og lavt stoffskifte. Han sa at det eneste nå er IVF eller vi kan prøve Albyl -E og progesteron, Evt sterkere progesteron. Som jeg har spurt om gyn på sykehuset som alltid sa nei... Min veldig flinke privatgynekolog sa også at de kan gjøre mer på Porsgrunn, sortere ut de sterkeste og se på eggkvalitet.

Skal til legen på mandag for å kontrollere stoffskiftet, og tenker da å spørre om vi kan prøve én gang til før Porsgrunn. Om vi kan få lov å prøve Albyl-E og sterkere progesteron.

Bør vi det?😅 Tar imot synsing😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har ikke vært her siden folk var usaklige tidlig i vinter her inne :)

Men jeg fikk Albyl-E i mitt siste svangerskap, og gikk fast på det gjennom hele svangerskapet. For jeg fikk to små barn, som var litt for tynne når de ble født, og flere infarkter i morkakene. Derfor fikk jeg Albyl-E. Det virket godt, og sistemann var en rund frisking. 

Jeg leste masse om det, og det jeg leste var utelukkende positivt når det gjaldt å hjelpe på å unngå spontanabort, samt det reduserer risiko for blodpropp i morkake og reduserer risiko for svangerskapsforgiftning. 

Det kan redusere sjansen til å faktisk bli gravid. Men jeg leste og leste (mye på engelsk, søk på baby aspirin og pregnancy, for Albyl-E er i praksis baby aspirin. Det er såvidt litt svakere, men nesten helt identisk) og tenkte med meg selv at dette høres ut som noe alle gravide burde få. 

Så det ville jeg absolutt forsøkt om legen din er enig. 

Jeg kommer til å be om det igjen pm jeg blir gravid igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, snehvit88 skrev:

Det går bra med oss nå😊 Det er så rart for når jeg prater om barn så sier jeg «når vi får barn», uten å tenke. Så må jeg gjenta etterpå «HVIS vi får barn»😅 

Typen vil ikke ha sæddonasjon. Da blir det som om jeg bærer frem en annen manns barn og det synes han ikke noe om. Jeg skjønner hva han mener og føler akkurat det samme. Vi vet ikke om det er gener som ikke går sammen... det kan de ikke finne ut heller... Kanskje jeg skal snike meg ut på byen og finne en som ligner på kjæresten min😂

Det blir IVF i Porsgrunn. Kontaktet de, og de sa at de som får henvisning nå får time i August. Har ennå ikke fått brev, som det kunne ta opptil 2 uker å få. 

Kantaktet min veldig flinke privatgynekolog som oppdaget hjerteformen på livmoren og som var den første som tok tak i mine medisinske «problemer», ekstra folat pga medisiner og lavt stoffskifte. Han sa at det eneste nå er IVF eller vi kan prøve Albyl -E og progesteron, Evt sterkere progesteron. Som jeg har spurt om gyn på sykehuset som alltid sa nei... Min veldig flinke privatgynekolog sa også at de kan gjøre mer på Porsgrunn, sortere ut de sterkeste og se på eggkvalitet.

Skal til legen på mandag for å kontrollere stoffskiftet, og tenker da å spørre om vi kan prøve én gang til før Porsgrunn. Om vi kan få lov å prøve Albyl-E og sterkere progesteron.

Bør vi det?😅 Tar imot synsing😊

Jeg tok jo progesteron og abyl da mitt svangerskap gikk bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Zoey skrev:

Hei, har ikke vært her siden folk var usaklige tidlig i vinter her inne :)

Men jeg fikk Albyl-E i mitt siste svangerskap, og gikk fast på det gjennom hele svangerskapet. For jeg fikk to små barn, som var litt for tynne når de ble født, og flere infarkter i morkakene. Derfor fikk jeg Albyl-E. Det virket godt, og sistemann var en rund frisking. 

Jeg leste masse om det, og det jeg leste var utelukkende positivt når det gjaldt å hjelpe på å unngå spontanabort, samt det reduserer risiko for blodpropp i morkake og reduserer risiko for svangerskapsforgiftning. 

Det kan redusere sjansen til å faktisk bli gravid. Men jeg leste og leste (mye på engelsk, søk på baby aspirin og pregnancy, for Albyl-E er i praksis baby aspirin. Det er såvidt litt svakere, men nesten helt identisk) og tenkte med meg selv at dette høres ut som noe alle gravide burde få. 

Så det ville jeg absolutt forsøkt om legen din er enig. 

Jeg kommer til å be om det igjen pm jeg blir gravid igjen. 

 

1 time siden, Ruccula skrev:

Jeg tok jo progesteron og abyl da mitt svangerskap gikk bra :)

 

Da må jeg prate med legen om dette😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg nervøs. Skal vi prøve en gang til eller skal vi ikke🙈 Orker jeg? Hva om Porsgrunn bare blir utsatt pga det. 

Nå er jeg redd gyn ikke har sendt henvisning.. glemt det eller noe sånt... innkalling har enda ikke kommet...

Gleder meg til å få mensen som skal komme iløpet av uka. 24 dag i dag. Har kjøpt menskopp så det blir spennende å prøve. Mensen føles så grisete. Håper denne hjelper på den følelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker menskopp og gleder meg til å bruke den igjen! Det lukter ingenting, føler meg ren og det er ikke så ekkelt å gjøre den ren som man skulle tro. 

Lykke til, prøving eller ei :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, tweet skrev:

Jeg elsker menskopp og gleder meg til å bruke den igjen! Det lukter ingenting, føler meg ren og det er ikke så ekkelt å gjøre den ren som man skulle tro. 

Lykke til, prøving eller ei :) 

Hører bare positivt om den altså😊 Merker ingenting til mensen enda... håper den kommer fort😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger i sengen å kjenner på mensensmerter. Får nok bruk for den nye menskoppen i morgen😊

Nå droppet en venninne akkurat nyheten om at hun er gravid.. på gruppechatten går det varmt for å si det sånn. Bestemte meg med en gang å la være å dra på den årlige sammenkomsten til venninnegjengen til sommeren. Hun kommer til å være høygravid, og de har så babydilla alle sammen, og har barn selv. Det kommer til å bli enda mer babyprat! Og de andre kan relatere seg til det.. Jeg får ikke annet ut av babyprat enn at det er sårt å høre på og i tillegg litt uinteressant... det er litt fjernt for meg..  Jeg kommer bare til å føle meg lei meg hele langhelgen sammen. Kan lett si til de hva det gjelder, er kun én av de som vet om min situasjon. Men det hjelper ikke meg av den grunn🙈 De må ha det koselig så finner jeg på noe annet. 

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg nå tenker på det, jeg har alltid syns at det å få barn er så langt bort i det fjerne😅 Har alltid, så lenge jeg kan huske, hatt en følelse av at det ikke kommer til å skje meg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Klemmer masse. :klem:

Jeg synes du har en veldig reflektert innstilling til dette. Jeg håper likevel at det er mulig for deg å være sammen med disse venninnene fra tid til annen uten at det bare blir babysnakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...