Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

Jeg må også slå et slag for det private her, hvis dere skulle få behov for det. Startet opp med forsøk samme dag som vi hadde første samtale på klinikken. På 6mnd rakk vi to ferske runder, og ett fryseforsøk, pluss noen avbrutte innimellom der.

I det offentlige hadde vi enda ikke vært i gang med første forsøk, og vi ble henvist i januar! Henvisning fra fastlege til gynekolog og utredning ble sendt i mars 2016, hvis jeg husker rett, så der går det kjempetregt. 

Prismessig tror jeg vi kom på ca 45000kr per ferskforsøk inkl medisiner, frys av embryo og icsi. Da har vi betalt for ett og ett forsøk, og ikke kjøpt pakke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, snehvit88 skrev:

Å ta imot time på kort varsel er jeg helt klar for! Da avlyser jeg heller planer på jobb! Om sjefen blir sur eller ikke får ikke hjelpe!

Hvor mye kostet det på privatklinikk? 

Så greit å vær hele 16 uker på vei da😂 Heller det enn å stå i kø😂

Prisen kommer jo litt an på hva man skal gjøre der, om det er hysteroskopi eller UL med kontrastvæske for å sjekke livmor og/eller eggledere, eller om man dropper det og går rett på inseminering eller IVF. Vi hoppet rett på IVF vi, og akkurat som @LoveTrain startet jeg opp på sprøyter den samme dagen vi var på forsamtale - flaks med timing av sykusen, og vi hadde jo allerede sjekket priser og snakket om det og trengte ingen betenkningstid :ler: Vi gikk for pakkeløsning, da koster det ca 60 000 for inntil tre forsøk, inkludert tre fryseforsøk om man får egg på frys, evt inkludert et par avbrutte forsøk. Man må betale noen kroner ekstra om man trenger ICSI (sprøyte en sædcelle direkte inn i hvert modne egg) eller nedfrysing. Vi har brukt under 10 000 per forsøk i medisiner, men om man trenger mye medisiner eller flere forsøk får man refundert medisinkostnader over 17 000 fra HELFO om man tar vare på kvitteringene og får dem spesifisert/stemplet fra apoteket. Ett enkelt forsøk pleier å koste ca 30 000 uten medisiner.

Endret av miore
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, LoveTrain skrev:

Jeg må også slå et slag for det private her, hvis dere skulle få behov for det. Startet opp med forsøk samme dag som vi hadde første samtale på klinikken. På 6mnd rakk vi to ferske runder, og ett fryseforsøk, pluss noen avbrutte innimellom der.

I det offentlige hadde vi enda ikke vært i gang med første forsøk, og vi ble henvist i januar! Henvisning fra fastlege til gynekolog og utredning ble sendt i mars 2016, hvis jeg husker rett, så der går det kjempetregt. 

Prismessig tror jeg vi kom på ca 45000kr per ferskforsøk inkl medisiner, frys av embryo og icsi. Da har vi betalt for ett og ett forsøk, og ikke kjøpt pakke.

Det er kanskje verdt å søke seg inn offentlig og så bare prøve seg privat i mellomtiden da... eller faller man ut av køen om man går privat? 

Tok du ut nye egg for hvert forsøk?

Hva er grunnen til at man avbryter et forsøk?

Ble det barn av det til slutt?😊

34 minutter siden, miore skrev:

Prisen kommer jo litt an på hva man skal gjøre der, om det er hysteroskopi eller UL med kontrastvæske for å sjekke livmor og/eller eggledere, eller om man dropper det og går rett på inseminering eller IVF. Vi hoppet rett på IVF vi, og akkurat som @LoveTrain startet jeg opp på sprøyter den samme dagen vi var på forsamtale - flaks med timing av sykusen, og vi hadde jo allerede sjekket priser og snakket om det og trengte ingen betenkningstid :ler: Vi gikk for pakkeløsning, da koster det ca 60 000 for inntil tre forsøk, inkludert tre fryseforsøk om man får egg på frys, evt inkludert et par avbrutte forsøk. Man må betale noen kroner ekstra om man trenger ICSI (sprøyte en sædcelle direkte inn i hvert modne egg) eller nedfrysing. Vi har brukt under 10 000 per forsøk i medisiner, men om man trenger mye medisiner eller flere forsøk får man refundert medisinkostnader over 17 000 fra HELFO om man tar vare på kvitteringene og får dem spesifisert/stemplet fra apoteket. Ett enkelt forsøk pleier å koste ca 30 000 uten medisiner.

Hysteroskopi er jo tatt😊 Så hvis det blir ivf så går det nok rett på. 

Når man kjøper pakke og det feks klaffer på første forsøk, kan de to siste brukes til søsken? 

Har du sliti med å bli gravid eller gjentatte aborter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, snehvit88 skrev:

Det er kanskje verdt å søke seg inn offentlig og så bare prøve seg privat i mellomtiden da... eller faller man ut av køen om man går privat? 

Tok du ut nye egg for hvert forsøk?

Hva er grunnen til at man avbryter et forsøk?

Ble det barn av det til slutt?😊

Hysteroskopi er jo tatt😊 Så hvis det blir ivf så går det nok rett på. 

Når man kjøper pakke og det feks klaffer på første forsøk, kan de to siste brukes til søsken? 

Har du sliti med å bli gravid eller gjentatte aborter? 

Man faller ikke ut av køen, så når man blir gravid må man ringe inn og si man gir opp plassen sin :) Jeg drøyde ringingen til jeg var 12 uker på vei, i frykt for å miste før den tid. 

Man avbryter forsøk hvis man ikke får ut egg, hvis ingen egg blir befruktet, hvis ingen egg klarer seg til innsettingsdagen, eller hvis man får ut for mange egg slik at man er i fare for å bli kraftig overstimulert (hcg gjør overstimulering verre). 

Både jeg og @LoveTrain er gravide nå :) Jeg har i tillegg et ivf-barn fra før.

Pakkeløsning er gambling, på en måte. Statistisk sett trenger en omtrent 2 forsøk for å lykkes, men mange trenger bare ett og noen trenger mange flere. Dette er jo veldig avhengig av alder og diagnose, men også mye opp til tilfeldigheter. Vi fikk det f.eks til på første ivf-forsøk med det barnet vi har, mens det ble fem totalt (inkludert en SA og ett avbrutt forsøk) for å lage han som er på vei nå. Man får ikke pengene tilbake eller "spare" forsøk til neste barn, dealen er jo at vi sparer på det om det viser seg at vi trenger mange forsøk, mens klinikken sparer på det om vi er heldige og får det til på første. Vi var bare glade til da vi klarte det på første med barnet vårt, til tross for at vi "sløste" bort penger tilsvarende ett forsøk.

Jeg har definitivt slitt med å bli gravid, men tror ikke jeg har mer enn relativt "gjennomsnittlig" antall aborter - jeg har to SA og en kjemisk på min kappen. Første SA var etter "bare" halvannet år med prøving og før vi hadde tatt helt innover oss hvor vanskelig det skulle bli å få til å lage barn, mens andre var etter fjerde IVF-forsøk for å lage søsken og mye vanskeligere for meg å takle - til tross for at vi da var heldige nok til å ha et barn fra før. 

Venninna mi har tre SA (uke 6, 7, 9) og mange, mange kjemiske (mistet uke 4-5) bak seg, og de har også nettopp startet med IVF nå i et håp om at det skal løse problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, snehvit88 skrev:

Det er kanskje verdt å søke seg inn offentlig og så bare prøve seg privat i mellomtiden da... eller faller man ut av køen om man går privat? 

Tok du ut nye egg for hvert forsøk?

Hva er grunnen til at man avbryter et forsøk?

Ble det barn av det til slutt?😊

Vi stod i kø i det offentlige samtidig som vi gikk privat. Håpet var å komme til offentlig før vi blakket oss helt på det private, eller at vi var så heldige å bli gravide før det kom så langt. Nå har jeg en mann som er mye borte i jobbsammenheng, som også ga oss litt tidspress og utfordringer mtp tilpasning som det offentlige kanskje ikke kunne imøtekomme.

Jeg tok ut nye egg to ganger(ferskforsøk). Det ene endte negativt, mens det andre måtte avbrytes på grunn av overstimulering, men vi fikk tre befruktede egg på frys. Så ble det noen avbrutte fryseforsøk på grunn av påske og helligdager i mai, siden de ville at jeg skulle sette tilbake embryo i såkalt naturlig syklus (uten medisiner). Til slutt fikk vi satt inn i juni, og jeg er nå i uke 31 med en liten gutt:) Fremdeles livredd for at noe skal gå galt, men det går jo høyst sannsynlig fint. I uke 11 ringte jeg sykehuset for å kansellere timen vår til forsamtale i det offentlige, og det var ingen sure miner der. 

Du kan jo se hva de sier neste gang du skal inn, og evt bestille time hos privat klinikk for forsamtale/utredning. Koster et par tusen, men da får dere en skikkelig gjennomgang, og hørt fra en erfaren gynekolog hva han eller hun tenker kan være en løsning for dere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2017 den 14.06, LoveTrain skrev:

Vi stod i kø i det offentlige samtidig som vi gikk privat. Håpet var å komme til offentlig før vi blakket oss helt på det private, eller at vi var så heldige å bli gravide før det kom så langt. Nå har jeg en mann som er mye borte i jobbsammenheng, som også ga oss litt tidspress og utfordringer mtp tilpasning som det offentlige kanskje ikke kunne imøtekomme.

Jeg tok ut nye egg to ganger(ferskforsøk). Det ene endte negativt, mens det andre måtte avbrytes på grunn av overstimulering, men vi fikk tre befruktede egg på frys. Så ble det noen avbrutte fryseforsøk på grunn av påske og helligdager i mai, siden de ville at jeg skulle sette tilbake embryo i såkalt naturlig syklus (uten medisiner). Til slutt fikk vi satt inn i juni, og jeg er nå i uke 31 med en liten gutt:) Fremdeles livredd for at noe skal gå galt, men det går jo høyst sannsynlig fint. I uke 11 ringte jeg sykehuset for å kansellere timen vår til forsamtale i det offentlige, og det var ingen sure miner der. 

Du kan jo se hva de sier neste gang du skal inn, og evt bestille time hos privat klinikk for forsamtale/utredning. Koster et par tusen, men da får dere en skikkelig gjennomgang, og hørt fra en erfaren gynekolog hva han eller hun tenker kan være en løsning for dere. 

Skal ta en prat her hjemme om å spare penger til privat ivf. Håper bare vi slipper det😅Håper det holder med en operasjon. 

Det Kan være fint å få en gyn på privatklinikk sin vurdering. Der har de tydeligvis mer peiling😊

 

 

Begynner å bli utålmodig nå. Vil prøve igjen!  Sitter her med mensensmerter å venter på mensen i morgen kanskje. Følger nøye med på at syklusen er i rute🙈 Er dag 25 i dag, så den bør komme iløpet av et par dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så sterkt og trist å lese om det du har gått igjennom. Jeg har ikke ord, og jeg kan ikke forstille meg hvor tungt det har vært. Håper virkelig dere lykkes :hjerte: Klem fra meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2018 den 16.37, Tyah skrev:

Så sterkt og trist å lese om det du har gått igjennom. Jeg har ikke ord, og jeg kan ikke forstille meg hvor tungt det har vært. Håper virkelig dere lykkes :hjerte: Klem fra meg!

Takk😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj ass! Føler bare for å klage... ikke litt men MASSE!

Hvorfor skal tilværelsen være en berg-og dalbane? Jeg var Verdens mest gretne person i går, i dag blid og fornøyd, hjemme blir jeg fortvila, så trist og ensom🙄

Mensen kom til perfekt tidspunkt! 26 dagers syklus. Heldig der. Så er det sagt. 

Er så uheldig på mange måter, og så heldig på mange måter. 

Kunne laget en kjempelang liste med uheldigheter😅 Fra 14 års alder og opp til i dag. Har veldig lyst til å skrive den😂 Ikke den med positive! Den kan gå å skyte seg akkurat nå for nå er jeg sur! 

Føler jeg gjorde en kjempetabbe på jobb i dag, håper ingen finner det ut😅 Og er redd for å miste jobben... Lite å gjøre så hva hvis det må kuttes i stillinger.. det skal være krisemøte på mandag. 

Pratet med han som kalte meg kort og vimsete. Han ba om unnskyldning, han skulle ikke erte for det mer. For jeg grein! 

Fy faen!:sjokkbla::bond:

Det er en person jeg er redd for å miste... redd for å miste jobben... redd for å abortere igjen... redd for å ikke få barn... Det verste er at jeg sitter med en følelse av at et kapittel i livet snart er over:vetikke: Noe er på vei til å forandres. Liker det ikke...

Det var så rart... fordi for en stund siden fikk jeg plutselig en følelse av at jeg skulle dø snart:rolleyes: Den var nesten overbevisende! Gikk med den følelsen i en uke! Fortalte det til en dame som sa det ikke er uvanlig når det er noe inni seg man begynner å legge fra seg/bli kvitt/komme over eller noe i den duren. Håper ikke jeg er sprø😅 Og sant... det er faktisk en side ved meg selv jeg har lagt fra meg i det siste. På en bra måte altså.

Så tenker jeg over de menneskene man møter som kommer inn i livet. Det kan da ikke være en tilfeldighet at man møter den og den. For plutselig blir personen så viktig! Uten at den kanskje vet om det selv så har den personen noe ved seg som er akkurat det man trenger akkurat da. Livet er rart🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du! Unnskyld for at jeg ikke har skrevet til deg på dritlenge. Jeg har ikke hatt lyst til å være en kjip påminnelse liksom, gravid og irriterende. Men jeg ville bare gi lyd fra meg og si at jeg følger med every step of the way! Har en god følelse på at dette skal gå veien. Det fortjener du sånn! ❤️ Bare jævla kjipt at det skulle ta sånn tid for deg.. :/ 

Og det siste innlegget ditt minner meg veldig om hvordan tankene mine surrer rundt noen ganger. Det var som å lese noe lignende jeg kunne skrevet liksom! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, tweet skrev:

Hei, du! Unnskyld for at jeg ikke har skrevet til deg på dritlenge. Jeg har ikke hatt lyst til å være en kjip påminnelse liksom, gravid og irriterende. Men jeg ville bare gi lyd fra meg og si at jeg følger med every step of the way! Har en god følelse på at dette skal gå veien. Det fortjener du sånn! ❤️ Bare jævla kjipt at det skulle ta sånn tid for deg.. :/ 

Og det siste innlegget ditt minner meg veldig om hvordan tankene mine surrer rundt noen ganger. Det var som å lese noe lignende jeg kunne skrevet liksom! 

Følger med på dagboken din, gir ikke lyd for jeg vet ikke hva jeg skal skrive😅 Det er spennende å følge med😊

 

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
8 timer siden, Ruccula skrev:

Hvordan går det her? :)

Jeg lurer også på hvordan det går med deg Snehvit :) Kom også på at jeg glemte å si at min mor hadde 9 SA før hun ble gravid med meg, og her er jeg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.1.2018 den 12.31, Ruccula skrev:

Hvordan går det her? :)

 

20 timer siden, Tyah skrev:

Jeg lurer også på hvordan det går med deg Snehvit :) Kom også på at jeg glemte å si at min mor hadde 9 SA før hun ble gravid med meg, og her er jeg :)

Hei😊 Det går bra her. Går bare å venter på  UL 13 februar! Er så klar for å bli gravid igjen. Nå er typen og jeg på langweekend sammen i utlandet, vi har det veldig fint😊 

Prøver å kjenne etter EL. Den skulle vært for et par dager siden. EL smertene, sexlysten, godt humør, følelsen av å stråle som en sol. Men nei, jeg er så å si helt lik hele tiden. Alt ble bare helt platt etter brevet om UL kom i posten. Så typen er litt klengete, jeg prøver ikke akkurat å dekke behovene hans😂 

Alt står fint til😊

Vet moren din hva som var grunnen til alle SA? Godt med solskinnshistorie😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun ble aldri utredet. Vet ikke hvor vanlig det var på den tiden. Men min mor kom relativt tidlig i overgangsalderen. Kanskje det kan ha noe med det å gjøre 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg med mensen. Ingen snikmens denne gangen. Det startet rett på med blødning. 

På dag 25 i syklus. Tror ikke det er tilfeldig at jeg drømte om et bad fullt av høner som ble slaktet rett før jeg våknet😂

Drømmer i metaforer

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, snehvit88 skrev:

Jeg har lyst til å avslutte forholdet... jeg orker ikke mer..

Å? Hvorfor det? Tøff periode? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg:klem: Alt dere har vært gjennom er nok til å tære på de beste forhold, og så har man gjerne vanlige utfordringer i tillegg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...