Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp

snehvit88

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Jeg synes du skal ha sex, jeg. Testen din var positiv tidligere. Da betyr det at det er et egg på tur og det bør bli møtt av mange lag med svømmere.

:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Blondie65 skrev:

Jeg synes du skal ha sex, jeg. Testen din var positiv tidligere. Da betyr det at det er et egg på tur og det bør bli møtt av mange lag med svømmere.

:klem: 

Tok deg på ordet😂

Nå har vi hatt sex, ca 36 timer etter positiv ELtest + samme morgen som positiv EL test (i går). Håper det er nok med lag av svømmere nå😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var positiv :)

Hva er Otrivelle? hva hjelper drt for? du skal ikke bruke crione? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
42 minutter siden, snehvit88 skrev:

Tok deg på ordet😂

Nå har vi hatt sex, ca 36 timer etter positiv ELtest + samme morgen som positiv EL test (i går). Håper det er nok med lag av svømmere nå😅

:)

Glad for å bidra.

Nå kommer selvsagt det verste og det er å vente. I mellomtiden kan man jo fordrive med tiden med ... jeg vet ikke jeg ... mer sex?

:sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rucula skrev:

Den var positiv :)

Hva er Otrivelle? hva hjelper drt for? du skal ikke bruke crione? 

Takk for at du bekrefter det😁 

Ovitrelle er hcg. EL hormonet ligner veldig på hcg, så Ovitrelle kickstarter EL. Som en støtte, det var bare for å få en ekstra dytt for sikkerhetsskyld hvis jeg forsto Porsgrunn rett.

Lutinus og Crinone er det samme. Vet ikke helt forskjellen på de. Bare at Crinone er vaginalgelé og Lutinus er vaginaltabletter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blondie65 skrev:

:)

Glad for å bidra.

Nå kommer selvsagt det verste og det er å vente. I mellomtiden kan man jo fordrive med tiden med ... jeg vet ikke jeg ... mer sex?

:sengekos:

Ventingen ja... den tiden er lang. 

Fikk beskjed om å ta blodprøve på IKM for å sjekke om det ble graviditet av dette. Pga Ovitrelle kommer en graviditetstest til å slå ut positivt uansett så da er blodprøve tingen.

Men IKM er den 16... altså om 1 uke. Det er ikke sikkert et egg har festet seg til da. Derfor har jeg satt av 25/7 til denne blodprøven. Det vil tilsvare ca en 32 dagers syklus (som jeg burde hatt med tanke på tidspunkt for EL). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, snehvit88 skrev:

Takk for at du bekrefter det😁 

Ovitrelle er hcg. EL hormonet ligner veldig på hcg, så Ovitrelle kickstarter EL. Som en støtte, det var bare for å få en ekstra dytt for sikkerhetsskyld hvis jeg forsto Porsgrunn rett.

Lutinus og Crinone er det samme. Vet ikke helt forskjellen på de. Bare at Crinone er vaginalgelé og Lutinus er vaginaltabletter. 

ok, hva med blodfortynnende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rucula skrev:

ok, hva med blodfortynnende?

Fått Fragmin og Albyl-E

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hjerne kom på en veldig god idé! Å ta en graviditetstest for å se hvor positiv den ble på Otrivelle. Hvis Otrivelle bare gjør den svakt positiv så kan jeg kanskje se på egne tester senere om den øker i styrke, så lenge jeg tar testen et par dager etter forrige dose.

Den viste svak strek så jeg tok bilde av den til å sammenligne senere i syklusen. Men hvis jeg skal kunne bruke den metoden så betyr jo det at den må bli knallpositiv for å sikkert kunne se forskjellen... Så kanskje jeg skal prøve

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, snehvit88 skrev:

Min hjerne kom på en veldig god idé! Å ta en graviditetstest for å se hvor positiv den ble på Otrivelle. Hvis Otrivelle bare gjør den svakt positiv så kan jeg kanskje se på egne tester senere om den øker i styrke, så lenge jeg tar testen et par dager etter forrige dose.

Den viste svak strek så jeg tok bilde av den til å sammenligne senere i syklusen. Men hvis jeg skal kunne bruke den metoden så betyr jo det at den må bli knallpositiv for å sikkert kunne se forskjellen... Så kanskje jeg skal prøve

blir spennende de neste 14 dagene :)

hva skjer om du er gravid? hva slags oppfølging vil du få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rucula skrev:

blir spennende de neste 14 dagene :)

hva skjer om du er gravid? hva slags oppfølging vil du få?

Ultralyd uke 7. Og blir fulgt opp til uke 12. Vet ikke detaljer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å teste ut ovitrelle :) Det funker bra! Jeg tar billigtest hver dag fra sånn fire/fem dager etter at jeg satte dem og til de blir negative igjen. Da slipper jeg å lure på om en eventuell positiv test i etterkant er reell. Har aldri hatt tålmodighet til å vente helt til blodprøven. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, miore skrev:

Jeg pleier å teste ut ovitrelle :) Det funker bra! Jeg tar billigtest hver dag fra sånn fire/fem dager etter at jeg satte dem og til de blir negative igjen. Da slipper jeg å lure på om en eventuell positiv test i etterkant er reell. Har aldri hatt tålmodighet til å vente helt til blodprøven. 

Haha😂 Det er vanskelig å holde tålmodigheten. Hvor ofte tar du sprøyte? Jeg tar hver 3 dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare tatt én for å ordne den siste eggmodningen (i forbindelse med ivf), jeg har ikke hatt hcg-støtte i etterkant i tillegg. Hvor lenge skal du ta sprøyter?

edit: hcg-sprøyter, altså. Antar du skal ta blodfortynnende en god stund :) 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, miore skrev:

Jeg har bare tatt én for å ordne den siste eggmodningen (i forbindelse med ivf), jeg har ikke hatt hcg-støtte i etterkant i tillegg. Hvor lenge skal du ta sprøyter?

edit: hcg-sprøyter, altså. Antar du skal ta blodfortynnende en god stund :) 

Jeg skal ta 5 klikk Ovitrelle fra positiv ELtest og ut uke 12 av svangerskap.

Blodfortynnende regner jeg med å ta helt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå tok jeg ny graviditetstest for å få se resultatet så langt fra forrige sprøyte som mulig. Andre dose Ovitrelle satt jeg rett etterpå. Streken var bare halvparten av det den var i går, så det er vel relativt mye hcg som sprøytes inn i kroppen. 

Så får jeg litt angst. Det drypper 1-2 bittesmå dråper fra sprøytespisser før den blir satt. Og det drypper en bitteliten dråpe etter jeg har tatt den ut igjen. Tenk om jeg fikk for lite😱 Så jeg tok 1 klikk til og nå er jeg bekymret for å ha fått for mye😨 Kanskje det kan hindre et egg i å feste seg?🤔

Uff... man skal ikke gjøre sånt det vet jeg veldig godt. 

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke bestemt meg om jeg skal ta blodprøven 10 dpo eller 17 dpo😨 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, snehvit88 skrev:

Nå tok jeg ny graviditetstest for å få se resultatet så langt fra forrige sprøyte som mulig. Andre dose Ovitrelle satt jeg rett etterpå. Streken var bare halvparten av det den var i går, så det er vel relativt mye hcg som sprøytes inn i kroppen. 

Så får jeg litt angst. Det drypper 1-2 bittesmå dråper fra sprøytespisser før den blir satt. Og det drypper en bitteliten dråpe etter jeg har tatt den ut igjen. Tenk om jeg fikk for lite😱 Så jeg tok 1 klikk til og nå er jeg bekymret for å ha fått for mye😨 Kanskje det kan hindre et egg i å feste seg?🤔

Uff... man skal ikke gjøre sånt det vet jeg veldig godt. 

Tror ikke du skal uroe deg for at det kommer litt ut av sprøyta før den blir satt :) Ofte er det ein liten mengde som kommer ekstra fordi den skal fylle opp selve nåla også. Veit ikke om det er engangsnåler som byttes på den eller? 
Tror ikke du skal uroe deg for å ha fått for mye heller :) Men neste gang så kan du stikke, trykke inn, holde på stemplet ein 5-10 sek før du tar ut sprøyta igjen :) Da er det mindre sjanse noe kommer etter du har tatt den ut igjen. 

Krysser alt som krysses kan for at dette går bra for deg nå Snehvit. Gleder meg jo så til å følge deg som gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Meley skrev:

Tror ikke du skal uroe deg for at det kommer litt ut av sprøyta før den blir satt :) Ofte er det ein liten mengde som kommer ekstra fordi den skal fylle opp selve nåla også. Veit ikke om det er engangsnåler som byttes på den eller? 
Tror ikke du skal uroe deg for å ha fått for mye heller :) Men neste gang så kan du stikke, trykke inn, holde på stemplet ein 5-10 sek før du tar ut sprøyta igjen :) Da er det mindre sjanse noe kommer etter du har tatt den ut igjen. 

Krysser alt som krysses kan for at dette går bra for deg nå Snehvit. Gleder meg jo så til å følge deg som gravid ;)

Det er engangsnåler. Det kommer bare en nål per pakke så jeg var på apoteket og fikk noen ekstra der. 

Holdt nåla inn i mageflesket mens jeg telte til 20. Men tror jeg glapp den litt.

Takk❤️😘 Alt føles litt mer virkelig, men tør ikke være for positiv heller😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...