Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp

snehvit88

Anbefalte innlegg

Naboen har flytta så nå har jeg stått i dusjen og hylt og skreket av full hals! Så mye frustrasjon😭 Og venter bare på å komme til psykolog på mandag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har ELtestene hatt samme styrke som til morgenen i går. I motsetning til i går da testene ble svakere på formiddag/ettermiddag/kveld så har styrken holdt seg. På morgenurin var det 6 timer oppspart kl 6:30. Kl 11:30 og 16:00 med 4,5 timer oppspart urin var de like sterke. Så nå føler jeg meg mer positiv. Streken er såvidt synlig etter 30 sekunder, og ikke 1 minutt som tidligere. Og jeg kan se det er mer farge. Litt mer optimistisk nå

Syklusdag 14. Bildet er tatt ved 5 minutter. 

5424FF06-35A7-4998-ADE8-A1ABAA468AE1.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg!! ❤️

Jeg testet etter EL ifm fryseforsøk i fjor, og fikk aldri en ordentlig positiv på strimmeltestene. Kjøpte til slutt sånne smileytester, og der fikk jeg endelig en positiv test. Var litt lettere for psyken enn å tolke streker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LoveTrain skrev:

Stor klem til deg!! ❤️

Jeg testet etter EL ifm fryseforsøk i fjor, og fikk aldri en ordentlig positiv på strimmeltestene. Kjøpte til slutt sånne smileytester, og der fikk jeg endelig en positiv test. Var litt lettere for psyken enn å tolke streker. 

Takk for klem❤️

Er så redd for blank runding🙈 Brukte du den lilla? Er det den man egentlig skal starte å teste med før LH stigning? Har 5 stk igjen av denne.

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sterkt å lese om alt du har opplevd.. ikke rart du er frustrert. Bra du har fått time hos psykolog på mandag! :hjerte: 

Håper EL testen snart blir knall positiv. Masse lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!! Min erfaring med babyplan EL-tester er negativ.. negativ.. negativ.. pos(!!).. negativ.. 

Altså, plutselig(!) ble de knallpositive. Husker jeg måtte lage meg et diagram i excel for å vite sånn ca når jeg skulle begynne å teste, slik at jeg ikke gikk glipp av den. Mulig den du viser over her er bedre :)

Håper det klaffer for dere snart! Har lest tråden din og jeg må bare si at dere er utrolig sterke :) Husk å ta vare på hverandre, når alt virker så mørkt! Dere er to om det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare ønske deg lykke til videre med prøving og si at jeg krysser fingrene for at det klaffer for deg veldig snart :) Du har jammen opplevd usedvanlig mye motgang og mange skuffelser, men utrolig bra at du nå fokuserer på veien videre. Måtte babydrømmen snart bli virkelighet for dere :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2018 den 19.55, Tyah skrev:

Så sterkt å lese om alt du har opplevd.. ikke rart du er frustrert. Bra du har fått time hos psykolog på mandag! :hjerte: 

Håper EL testen snart blir knall positiv. Masse lykke til :klem:

Takk😘 De er veldig nær positive nå

På 4.7.2018 den 21.56, Milio skrev:

Lykke til!! Min erfaring med babyplan EL-tester er negativ.. negativ.. negativ.. pos(!!).. negativ.. 

Altså, plutselig(!) ble de knallpositive. Husker jeg måtte lage meg et diagram i excel for å vite sånn ca når jeg skulle begynne å teste, slik at jeg ikke gikk glipp av den. Mulig den du viser over her er bedre :)

Håper det klaffer for dere snart! Har lest tråden din og jeg må bare si at dere er utrolig sterke :) Husk å ta vare på hverandre, når alt virker så mørkt! Dere er to om det ❤️

Takk😘❤️

På 4.7.2018 den 22.30, Cyndaquil skrev:

Lykke til 😊

Takk😘

4 timer siden, Lavterskel skrev:

Ville bare ønske deg lykke til videre med prøving og si at jeg krysser fingrene for at det klaffer for deg veldig snart :) Du har jammen opplevd usedvanlig mye motgang og mange skuffelser, men utrolig bra at du nå fokuserer på veien videre. Måtte babydrømmen snart bli virkelighet for dere :rodmer:

Takk😘 Vi håper det blir vår virkelighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2018 den 16.30, snehvit88 skrev:

Takk for klem❤️

Er så redd for blank runding🙈 Brukte du den lilla? Er det den man egentlig skal starte å teste med før LH stigning? Har 5 stk igjen av denne.

image.jpg

Jeg tror de jeg brukte var rosa, og viste enten smiley eller runding. Altså ingen blinking eller midt i mellom svar. Jeg testet 2x daglig fra dag 11/12 tror jeg. Men nå ser jo strimmeltestene dine lovende ut😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LoveTrain skrev:

Jeg tror de jeg brukte var rosa, og viste enten smiley eller runding. Altså ingen blinking eller midt i mellom svar. Jeg testet 2x daglig fra dag 11/12 tror jeg. Men nå ser jo strimmeltestene dine lovende ut😊🤞

Leste bruksanvisning på den lilla og den ser ut til å fungere på samme måte som den rosa. Man skal begynne å teste ca 1 uke før EL så kartlegger den østrogen og LH stigning over tid.

Testene ser lovende ut ja! Jeg vet ikke om denne er positiv. Tok den nettopp

E1C2647A-384F-4ECB-9A47-A2D4CD10E8FE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, snehvit88 skrev:

Leste bruksanvisning på den lilla og den ser ut til å fungere på samme måte som den rosa. Man skal begynne å teste ca 1 uke før EL så kartlegger den østrogen og LH stigning over tid.

Testene ser lovende ut ja! Jeg vet ikke om denne er positiv. Tok den nettopp

E1C2647A-384F-4ECB-9A47-A2D4CD10E8FE.jpeg

Den så jo veldig fin ut😁 Kos dere de neste dagene😉 Du har heldigvis blitt lett gravid før, så det er ikke urealistisk å håpe på full klaff allerede nå❤️

Vet ikke om jeg har lest det her, men hva slags opplegg får du hvis dette går veien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, LoveTrain skrev:

Den så jo veldig fin ut😁 Kos dere de neste dagene😉 Du har heldigvis blitt lett gravid før, så det er ikke urealistisk å håpe på full klaff allerede nå❤️

Vet ikke om jeg har lest det her, men hva slags opplegg får du hvis dette går veien? 

Porsgrunn skal følge meg opp de første 12 ukene. Og så blir det masse medisiner ut hele svangerskapet. 

Var det det du mente?

Er selvfølgelig veldig håpefull på at det går men jeg har aldri vært så fokusert på å bli gravid som det jeg er nå. Så da tenker jeg med en gang at det ikke skjer😅 Er veldig opphengt i å ha sex til riktig tidspunkt osv. Tror ikke det er helt bra fordi jeg blir bare stressa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser ut som den er positiv. Mulig du får en som er knallpositiv imorgen :) hopp til sengs!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Milio skrev:

Den ser ut som den er positiv. Mulig du får en som er knallpositiv imorgen :) hopp til sengs!

Skal snart vekke han for å hoppe litt til sengs😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå på morgenen var testen positiv! Begge strekene kom samtidig og med samme styrke😃 Vi kom ingen vei med sex i går så jeg skal bare vekke han litt og legge meg ved siden av han så han kan våkne til kroppen min og bli klar av seg selv. Jeg vil ikke prøve på noe da det kan være litt tungt på morgen. 

Tok første dose Ovitrelle og venter med Lutinus til etter samleie. Etter samleie bruker jeg også litt tid på å ligge å marinere underlivet mitt. Unnskyld uttrykket men jeg elsker det😂 Og jeg telte min Lutealfase. Med positiv test, hvis denne dagen teller som dag 1 og IKM er 0 så er det 9 dager til mensen. Og hvis det nå er 1-2 døgn til egget slippes så har jeg en lutealfase på rundt 1 uke.. jeg hadde aldri i verden blitt gravid uten hjelp nå. Håper det holder med Lutinus! 

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg at jeg har EL rundt 18-19 dag i syklusen. Kjente på murringer sent i går kveld som kanskje kan ha vært eggstokken som jobbet ut egget. Veldig negativ test 1 døgn etter den positive. 

Nå kommer stresset. Jeg vil ikke være stresset fordi jeg tenker at det påvirker fertiliteten. Blir stresset over stresset. Har ryddet og ordnet her hjemme for å prøve å roe ned med rene og ryddige omgivelser. Det hjalp litt. 

Og så det å ikke ha kontroll er stressende. Det er helt opp til kroppen nå.. Egentlig bør jeg legge bort alle tanker fordi det hjelper ikke å gnage på det. Kan jeg ikke bare tillate meg å være lykkelig!

Har egentlig en dårlig følelse, tror ikke dette går. Er så opphengt i å bli gravid så vi slipper IVF. Og nå er dette vår eneste sjanse. Vil ikke si nei til IVF heller. Jeg vil dette skal skje så fort som mulig, og det er alltids en mulighet for at vi aldri kan få det til selv. 

Jeg vil bli gravid nååååå!!!😠 Og jeg tror at jeg ikke blir det nå😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

:klem:

Du må lære deg til å ikke bekymre deg for ting du ikke kan gjøre noe med. Du KAN IKKE tvinge gjennom en graviditet. Du kan derimot ha masse sex som øker sjansene for befruktning dersom kroppen din vil det slik. Det er den ene tingen du kan påvirke. Og den bør du prøve å få til lystbetont.Tidligere har du blitt gravid så fort som bare det, hvorfor er det anderledes nå?

Jeg er klar over at IVF er stressende og tøft å gå gjennom. Men dere har den muligheten også. Så hvorfor stresse med det på forhånd?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Blondie65 skrev:

:klem:

Du må lære deg til å ikke bekymre deg for ting du ikke kan gjøre noe med. Du KAN IKKE tvinge gjennom en graviditet. Du kan derimot ha masse sex som øker sjansene for befruktning dersom kroppen din vil det slik. Det er den ene tingen du kan påvirke. Og den bør du prøve å få til lystbetont.Tidligere har du blitt gravid så fort som bare det, hvorfor er det anderledes nå?

Jeg er klar over at IVF er stressende og tøft å gå gjennom. Men dere har den muligheten også. Så hvorfor stresse med det på forhånd?

:klemmer:

Jeg vet jeg må lære meg å ikke bekymre meg for ting jeg ikke kan gjøre noe med. Og  det hjelper alltid når andre påpeker det for meg😁 Så takk😊

Det kan være annerledes nå, at jeg ikke blir like fort gravid fordi jeg er eldre og hjernen kverner mye rundt dette (skal heldigvis til psykolog inmorgen). 

Jeg er redd testen jeg tok ikke var positiv likevel🙁 Har lest på eggløsningsgrupper og de har bildrap tester der teststreken er sterkere enn kontrollstrek. Min manglet kanskje litt dybde i fargen, men strekene kom jo akkurat samtidig.. Så jeg tok Ovitrelle og var veldig lykkelig da😅 Det er ikke sikkert jeg har hatt EL..

Hva synes du? Har litt angst nå😅Jeg er et lite vrak😅

B6E9B8FE-C0F1-4541-B9AD-C9C0C7152EAA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...