Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

2 timer siden, snehvit88 skrev:

Er så nervøs! Fikk en liten delvis sykmelding. Tok en tur innom sykehuset for å ta hcg prøve fordi gynekologen ville ha graviditeten "bekreftet med tall". 

Og fastlegen sier noe sånt som at han ikke turte si gratulerer og at jeg må innstille meg på at det går galt denne gangen også! Jeg tenkte WTF!!!! Her er jeg innstilt på at dette skal gå fint med Crinone så sier han det! Og gyn som vil ha blodprøve, tviler han på om testen jeg sendte bilde av faktisk er positiv da eller??! Han ba ikke om blodprøve sist...

Nei nå er jeg innstilt på å ikke stresse og spise jevnlig og sunt. Og håper på at hcg testen er normal. Var veldig nervøs tidligere i dag for om den skulle vise seg å være unormalt lav. Det er jo en mulighet for det. Sender Mail til Gyn igjen i morgen for å få resultatet av prøven. 

I tillegg har jeg laget enda en teori på hvorfor jeg har mistet og hvorfor Crinone skal hjelpe. Men det skriver jeg en annen gang😊 Akkurat nå kaller andre plikter😊 

For en ting å si! Jeg tenker at du er da bekymret nok fra før, så det der kunne han spart seg for... Minner meg om fastlegen min; "Det blir hardt for deg framover, med testing og spontanaborter og alt mulig. Hehehe!".... Som om jeg ikke var klar over hva som kan skje. Nei, fysj. Han skulle heller sagt til deg at han krysser fingrene for deg eller noe. Dust! :P 

Jeg har troen på denne! :) Spent på å høre teorien din! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, tweet skrev:

For en ting å si! Jeg tenker at du er da bekymret nok fra før, så det der kunne han spart seg for... Minner meg om fastlegen min; "Det blir hardt for deg framover, med testing og spontanaborter og alt mulig. Hehehe!".... Som om jeg ikke var klar over hva som kan skje. Nei, fysj. Han skulle heller sagt til deg at han krysser fingrene for deg eller noe. Dust! :P 

Jeg har troen på denne! :) Spent på å høre teorien din! 

Det kan ikke være lett å være lege😂 Det er nok vanskelig for en mann å sette seg inn i situasjonen. De møter på slike tilfeller med jevne mellomrom og de kan fint distansere seg fra slike ting. Da er det lett å bomme på kommentarene😊 Han har ikke troa nå. Det har han hatt alle de andre gangene...:P Kanskje det betyr lykke:fnise:

min teori: 

Jeg har lavt stoffskifte, velregulert med medisinene så ikke noe problem der. Etter noen prøver nå så viser det seg at jeg har nedsatt binyreaktivitet. Det er visst ikke uvanlig ved lavt stoffskifte.              

Binyrene produserer stresshormonet og Stresshormonet blokkerer opptak av progesteron.

Ved langvarig stress gir eggstokkene opp å produsere masse progesteron. Da får man "trette eggstokker". Hvorfor produsere mye progesteron når det meste ikke blir tatt opp likevel. Skjønner eggstokkene veldig godt:P 

Binyrene blir også slitne over tid og orker ikke produsere så mye stresshormoner. Det gjør at man blir dårligere til å takle stress. Og akkurat der skjønner jeg ikke helt hvor teorien min tar turen:fnise: For hva skjer i kroppen når binyrene er slitne og man stresser? Hva andre stressreaksjoner skjer i kroppen da? Med lite stresshormon utskilt fra binyrene så bør det ikke være noe problem å ta opp progesteron da det er stresshormonet som blokkerer opptaket? 

Teoretisk sett betyr dette at eggstokkene mine produserer for lite progesteron, eller de produserer nok en stund, men det avtar for tidlig ifht når morkake tar over. Dette kombinert med at kroppen ikke vil ta opp alt progesteron pga stress. Eller! Kanskje de produserer nok men progesteronet blir ikke tatt opp i kroppen. Eller??

Uansett så er det nå viktig å ta det med ro så kroppen får utnyttet Crinone. 

Jeg har alltid stresset mye, det henger over meg hele dagen. Og når jeg er hjemme så stresser tankene rundt dagen i morgen. Har jeg mer enn to avtaler så får jeg fnatt! Det blir bare rot oppi der, tenk om jeg ikke rekker alt innen en viss tid osv. Familien min sier jeg alltid har vært sånn. Aldri taklet stress bra.

Etter siste abort har jeg klart å endre meg litt, eller endre fokus. Skal ikke la jobben komme først, andre får heller innrette seg etter meg istedet for at jeg hele tiden tilpasser meg dem. Og jobber mye mer enn jeg må for å gjøre hverdagen lettere for andre. I tillegg er ikke alt så veldig farlig, problemer eller tidsklemmer osv ordner seg til slutt. Så bare la disse tankene ligge. Først og fremst nå er det den lille i magen som skal komme først. Det betyr at jeg må tørre å være mer egoist og sette grenser. Det er ikke verdens undergang!

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på blodprøvene. Hcg er veldig lav så Gyn tror ikke dette blir noe av😓 Han ringer etter kl 13 i dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, snehvit88 skrev:

Fikk svar på blodprøvene. Hcg er veldig lav så Gyn tror ikke dette blir noe av😓 Han ringer etter kl 13 i dag 

Nei, fy søren så urettferdig!! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tweet skrev:

Nei, fy søren så urettferdig!! :( 

Ja det er urettferdig😓 Gyn mener det er en kjemisk. I dag 4+3 og verdig på 158 hcg. Hva synes du? Han sa at hvis jeg vil være helt sikker så tar jeg blodprøve på fredag også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, snehvit88 skrev:

Ja det er urettferdig😓 Gyn mener det er en kjemisk. I dag 4+3 og verdig på 158 hcg. Hva synes du? Han sa at hvis jeg vil være helt sikker så tar jeg blodprøve på fredag også

Jeg leste tilfeldigvis i går om ei som hadde hcg på 176 i uke 5 der legen sa hun kom til å miste, men det skjedde ikke. Det virker som det meste kan skje.. Men for å si det sånn, så har jeg ikke peiling på dette, så vanskelig for meg å si hva jeg tenker om det. Håper håååper sånn for din del at dette går! Forferdelig synd at du skal oppleve det her så mange ganger :(  Jeg vet bare hvor tungt det var da jeg opplevde kjemisk, og det var bare den ene gangen.. Nei uff.. Tenker på deg <3 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snikleser melder seg! Jeg finner flest tabeller på nett som sier at dette er normal verdi: 

Uke 3 = hCG på 3 - 40
Uke 4-5 = hCG på 40 - 300
Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000
Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000
Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000
Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000
Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000

Sannsynligvis har gynekologen din bedre peiling enn meg, men var nå litt merkelig at han med en gang gav uttrykk for at dette ikke kom til å gå veien. Kanskje han heller vil du skal bli positivt overrasket enn at du tror det kommer til å gå bra og så gjør det ikke det? :klo: Jeg krysser nå uansett alt som kan krysses for at det går bra denne gangen! :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tweet skrev:

Jeg leste tilfeldigvis i går om ei som hadde hcg på 176 i uke 5 der legen sa hun kom til å miste, men det skjedde ikke. Det virker som det meste kan skje.. Men for å si det sånn, så har jeg ikke peiling på dette, så vanskelig for meg å si hva jeg tenker om det. Håper håååper sånn for din del at dette går! Forferdelig synd at du skal oppleve det her så mange ganger :(  Jeg vet bare hvor tungt det var da jeg opplevde kjemisk, og det var bare den ene gangen.. Nei uff.. Tenker på deg <3 

Jeg har også sett litt rundt på Google der flere har opplevd lave hcg verdier i uke 5. Så får se hvordan verdiene stiger hvis de gjør det😊

Det er tungt å miste uansett på hvilken måte det skjer.. jeg har lært meg å være skeptisk, men fortsatt vil jeg tillate meg å glede meg. 

Hvis dette er kjemisk da føler jeg kroppen har gjort jobben sin. Da Har den ikke villet tatt imot et ikke friskt egg, som er bedre enn at den holder på noe som skal dø senere. Det høres fælt ut men... føler nesten at jeg har blitt vant til å miste... det er rart... Men så har jeg på ingen måte mistet håpet eller motivasjonen for å få barn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jill skrev:

Snikleser melder seg! Jeg finner flest tabeller på nett som sier at dette er normal verdi: 

Uke 3 = hCG på 3 - 40
Uke 4-5 = hCG på 40 - 300
Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000
Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000
Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000
Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000
Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000

Sannsynligvis har gynekologen din bedre peiling enn meg, men var nå litt merkelig at han med en gang gav uttrykk for at dette ikke kom til å gå veien. Kanskje han heller vil du skal bli positivt overrasket enn at du tror det kommer til å gå bra og så gjør det ikke det? :klo: Jeg krysser nå uansett alt som kan krysses for at det går bra denne gangen! :hug:

Hei snikleser😉 så store sprik! Jeg ligger jo midt på treet hvis dette er sant😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyn trodde jeg var mellom 5 og 6 uker på vei, men jeg understreket for han at jeg var 4+3. Da begynte han å dra litt på det og foreslo ny blodprøve fredag. Men det var for at JEG skulle være sikker. Jeg har håp nå med alle disse fine svarene her inne😊 Kan ikke vite hvilken vei dette tar før på mandag. 

Gyn sa også at Crinone hindrer mensenen jeg skulle hatt eller skal ha. Jeg som trodde Crinone utsatte mens og ikke hindret den i å komme i det hele tatt... Ligger i sengen og kjenner mensemurringer. De startet nettopp nå i kveld. Har tatt på nattbind for sikkerhetsskyld. Jeg tror ikke Crinone kan hindre en mens.. Jeg er klar over at dette også kan være tegn på graviditet, men det er best å være på den sikre siden og forvente det verste😊 Titter på dopapiret og titter i trusa med jevne mellomrom. 

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nematocera
7 timer siden, snehvit88 skrev:

4+3 og verdig på 158 hcg

Svangerskapsuke hCG - IE/L
Uke 0-2 0 - 3
Uke 3-4 3 - 156
Uke 5 101 - 4.870
Uke 6 1.110 - 31.500
Uke 7 2.560 - 82.300
Uke 8 23.100 - 151.000
Uke 9 27.300 - 233.000
Uke 10-13 29.900 - 291.000
Uke 14-18 6.140 - 103.000
Uke 19-23 4.720 - 80.100
Uke 24-41 2.700 - 78.000

http://nevro.legehandboka.no/handboken/nel/prover-og-svar/klinisk-kjemi/blodprover/hcg/

Du? Verdien din virker helt normal, hvis du er ca der du tror? Hvorfor mener han du er kommet så mye lenger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nematocera skrev:
Svangerskapsuke hCG - IE/L
Uke 0-2 0 - 3
Uke 3-4 3 - 156
Uke 5 101 - 4.870
Uke 6 1.110 - 31.500
Uke 7 2.560 - 82.300
Uke 8 23.100 - 151.000
Uke 9 27.300 - 233.000
Uke 10-13 29.900 - 291.000
Uke 14-18 6.140 - 103.000
Uke 19-23 4.720 - 80.100
Uke 24-41 2.700 - 78.000

http://nevro.legehandboka.no/handboken/nel/prover-og-svar/klinisk-kjemi/blodprover/hcg/

Du? Verdien din virker helt normal, hvis du er ca der du tror? Hvorfor mener han du er kommet så mye lenger? 

Dette overrasker meg veldig at verdiene mine sier jo helt normale ut ifølge disse tabellene. 

Jeg vet ikke hvordan han regnet seg frem til at jeg var 5-6 uker. Jeg oppga ikke første blødningsdag av første mens i mailen. Kun at første test viste svak positiv 9dpo og hvilken dag det var. Han må ha regnet feil i hodet sitt. Det er jo så store sprik på den tabellen! Han sa at hvis jeg var 6 uker så hadde han forventet en verdi på rundt 6000. Dette er rart altså.

ut fra at jeg er 4+3 så fikk jeg ikke noe klart svar, bare at han nok trodde at dette ikke blir noe. Han virket sikker på at det er kjemisk. Jeg trodde kjemisk glapp veldig raskt og ikke ga positive tester i en uke... eller kanskje mer. Tør ikke teste mer for det gir bare bekymringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nematocera
15 minutter siden, snehvit88 skrev:

Dette overrasker meg veldig at verdiene mine sier jo helt normale ut ifølge disse tabellene. 

Jeg vet ikke hvordan han regnet seg frem til at jeg var 5-6 uker. Jeg oppga ikke første blødningsdag av første mens i mailen. Kun at første test viste svak positiv 9dpo og hvilken dag det var. Han må ha regnet feil i hodet sitt. Det er jo så store sprik på den tabellen! Han sa at hvis jeg var 6 uker så hadde han forventet en verdi på rundt 6000. Dette er rart altså.

ut fra at jeg er 4+3 så fikk jeg ikke noe klart svar, bare at han nok trodde at dette ikke blir noe. Han virket sikker på at det er kjemisk. Jeg trodde kjemisk glapp veldig raskt og ikke ga positive tester i en uke... eller kanskje mer. Tør ikke teste mer for det gir bare bekymringer. 

Gikk tilbake i dagboka di  til 2.april, der skriver du at du var på syklusdag 14 da, så regner med 1.dag i siste mens da var 20.03ish? Jeg kommer til nesten det samme som deg utifra det, 4+2 telte jeg.

Legen din har gjort feil. Stol på deg selv. Tallet ditt er foreløpig ikke lavt. Og du er ikke! 6 uker på vei i det hele tatt. Du er der du tror.. Legen din roter virkelig her. Litt irritert på dine vegne, når du antagelig er bekymret nok som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, snehvit88 skrev:

Jeg har også sett litt rundt på Google der flere har opplevd lave hcg verdier i uke 5. Så får se hvordan verdiene stiger hvis de gjør det😊

Det er tungt å miste uansett på hvilken måte det skjer.. jeg har lært meg å være skeptisk, men fortsatt vil jeg tillate meg å glede meg. 

Hvis dette er kjemisk da føler jeg kroppen har gjort jobben sin. Da Har den ikke villet tatt imot et ikke friskt egg, som er bedre enn at den holder på noe som skal dø senere. Det høres fælt ut men... føler nesten at jeg har blitt vant til å miste... det er rart... Men så har jeg på ingen måte mistet håpet eller motivasjonen for å få barn. 

 

Det er jo sant det du sier. Når man først mister, skal man vel være glad for at kroppen gjør jobben sin, gjerne tidligere enn at egget har blitt til noe. Høres veldig trist ut at du er vant til å miste.. Burde ikke være sånn! Jeg holder uansett motet oppe for deg! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.04.2017 den 14.24, snehvit88 skrev:

Ja det er urettferdig😓 Gyn mener det er en kjemisk. I dag 4+3 og verdig på 158 hcg. Hva synes du? Han sa at hvis jeg vil være helt sikker så tar jeg blodprøve på fredag også

Jeg hadde tatt blodprøve på fredag for å se om hcg verdien stiger.

For meg høres resultatet veldig normalt ut med tanke på at det er så tidlig. Jeg hadde hcg på 50 da jeg var 4+0. Er i dag 38 uker gravid.

Forrige gang mistet jeg i uke 7 (SA), men da var hcg på 156 når jeg var 5+4. Så din resultat er lovende.

Endret av Ny Bruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Nematocera skrev:

Gikk tilbake i dagboka di  til 2.april, der skriver du at du var på syklusdag 14 da, så regner med 1.dag i siste mens da var 20.03ish? Jeg kommer til nesten det samme som deg utifra det, 4+2 telte jeg.

Legen din har gjort feil. Stol på deg selv. Tallet ditt er foreløpig ikke lavt. Og du er ikke! 6 uker på vei i det hele tatt. Du er der du tror.. Legen din roter virkelig her. Litt irritert på dine vegne, når du antagelig er bekymret nok som det er.

Håper han tar feil😊 Og det verste er vel at han ikke er "vanlig" lege, men gynekolog på sykehuset. Stemmer at 1 dag av mens var 20 mars. Jeg oppga ikke det i mailen, glemte det helt... så han har kanskje hatt en dårlig dag og regnet feil utfra at jeg oppga bare når testen var positiv. 

 

17 timer siden, tweet skrev:

Det er jo sant det du sier. Når man først mister, skal man vel være glad for at kroppen gjør jobben sin, gjerne tidligere enn at egget har blitt til noe. Høres veldig trist ut at du er vant til å miste.. Burde ikke være sånn! Jeg holder uansett motet oppe for deg! :) 

Takk❤️😘 

Har smugtittet litt i dagboken din, ikke rukket å lese alt. Men det kommer😉

 

 

57 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Jeg hadde tatt blodprøve på fredag for å se om hcg verdien stiger.

For meg høres resultatet veldig normalt ut med tanke på at det er så tidlig. Jeg hadde hcg på 50 da jeg var 4+0. Er i dag 38 uker gravid.

Forrige gang mistet jeg i uke 7 (SA), men da var hcg på 156 når jeg var 5+4. Så din resultat er lovende.

Tar hcg prøven i morgen, fredag. Hvis resultatet viser stigning, men ved kanskje litt tvilsom stigning så drar jeg til privatgynekolog som er kjempeflink og har topp UL utstyr. Stoler mer på han. 

Det er veldig godt å høre din historie😊 Hvor lang syklus har du? Min er på 28 dager pluss minus. 

 

 

 

Tusen takk alle sammen❤️ Så søte dere er😘 Det er godt å få denne støtten😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer fortsatt "vann" ut av vagina. Og smertene i magen er der akkurat som de to/tre forrige kveldene. I natt våknet jeg jo av magevondt, som forrige gang jeg var gravid og det fortsatt var friskt. 

Så på terminkalkulator som sier jeg er 4+2, den siser også at for tre dager siden kunne jeg testet positivt men testet positivt lenge før det. Og hvis dette er noe så skal hjertet begynne å slå om en uke. Så foreløpig er jeg innstilt på at dette foreløpig er en normal graviditet. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...