snehvit88 Skrevet 3. februar 2019 Forfatter #921 Del Skrevet 3. februar 2019 @lillemeg90 @prøverpåny @Gravid2018 @Bimle @Radon @Metzili @#Sunrise Tusen takk for alle støtte😍😭 Det gjør så godt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 3. februar 2019 Forfatter #922 Del Skrevet 3. februar 2019 På 30.1.2019 den 13.52, brontosaurus skrev: Håper virkelig at det sitter denne gangen. Jeg forstår godt hvorfor du er pessimistisk. Vår erfaring former oss, og selvfølgelig vil vi forvente det verste og håpe på det beste! Veldig menneskelig. Jeg håper likevel at du klarer leve litt som normalt og kjenne annen glede. Jeg har ei venninne som har prøvd i 5 år. Hos henne og mannen har de ikke funnet noen årsak til hvorfor de mister. Hun har også hatt kjemiske graviditeter, men flest SA. Første gang hun ble gravid, for 4 år siden, begynte jeg å strikke til babyen. Jeg ble ferdig med en body innen hun fortalte at de mistet. Neste gang hun ble gravid turte jeg ikke å begynne å strikke. De fortsatte å miste, som regel mellom uke 13 og 16. Men i sommer, da hun fortalte at de igjen var gravid, på det tidspunktet i uke 12, så følte jeg at nå var det på tide å begynne å strikke igjen. Hun var også pessimistisk, ville ikke snakke om graviditeten, slappet ikke av og forventet SA. Jeg prøvde å muntre henne opp, "men se, jeg strikker jo igjen, og det er det en grunn til!". Jeg er ikke akkurat noe Snåsakaill, men baby ble født for en uke siden Jeg håper at det samme skjer for dere nå ❤️ Takk for så fin historie! Slikt gir håp❤️ Så vakkert❤️❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 3. februar 2019 #923 Del Skrevet 3. februar 2019 Dette var veldig fint å lese, krysser fingrene for dere 💕💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 3. februar 2019 Forfatter #924 Del Skrevet 3. februar 2019 På 30.1.2019 den 16.42, Bimle skrev: Dette var veldig godt å høre! Nå er du vel ca 6 uker på vei? Denne gangen må det bare gå!! I dag er jeg 6+6. I morgen er det TUL🙈 På 1.2.2019 den 20.12, Perle skrev: Hvordan går det med deg? ❤️ ❤️😘 Kvalmen er plagsom. Det er vanskelig å spise og drikke. I går morges kastet jeg opp for første gang og det kom helt uten forvarsel. Fikk så dårlig tid at jeg kastet opp over hele do! Rakk ikke ta opp dolokket eller å sette meg ned. Det var kun en banan og farris som kom opp da. Lå rett ut på sofaen med kramper i magen i en evighet etterpå. Kastet opp bare av en slurk vann. På kveldingen ville kroppen ha mat igjen og det endte med helt enorme mengder laks med grønnsaker, tomatsuppe, popkorn og vann. Til slutt var det ikke plass til mer men jeg var fortsatt sulten. Å våkne kvalm på morgenen er tungt spesielt når man skal få ned medisiner. Spiser et par biter litt tørr kjeks først og tar medisinene etter. Ligger så i en time og konsentrerer meg om å klare å holde på det. Det gikk bra i dag men vil finne ut om det er andre måter i få i seg medisin hvis jeg skulle bli så dårlig at det bare kommer opp igjen. Kan det løses opp i væske og gis intravenøst? Tisser ofte, det er ikke like mye plass i blæren lenger. Og tisse sakte! Det går så sakte! Prøver å presse men det er lite krefter å presse med. Som når man våkner tidlig og prøver å knipe hendene og de er helt kraftløse. Må sitte lenge for å se at siste dråpe drypper ut fordi jeg vet resturin kan gi urinveisinfeksjon. Jeg var hos ny akupuntør denne uken. Han kan sakene sine! Han spurte om jeg hadde ømme bryster, det hadde jeg ikke, men det kom noen timer etter behandlingen. Så om det var han som gjorde det eller om det kom tilfeldig det vet jeg ikke. Jeg nevnte at jeg kjente ingenting i underlivet og på natten våknet jeg med murringer og siden har jeg hatt følelsen at det er enda fullere i underlivet enn det var forrige uke. Så nå kjenner jeg igjen at det er noe der. De to neste morgenene etter behandling våknet jeg uten kvalme og med en veldig behagelig følelse i hele kroppen. Da lå jeg så godt og var så dum å ikke spise og da kjente jeg kvalmen kom sammen med sulten. Så han vil jeg fortsette hos. Alt dette kan jo være gode tegn. Men jeg vet også at det er ingen garanti. Jeg er redd for å få en falsk trygghet med disse tydelige symptomene. Og det blir ekstra skummelt når de endrer seg, blir svakere eller forsvinner. Det er jo normalt i et svangerskap. Graviditetsproduktene kan jo utvikle seg normal bortsett fra embryo. Jeg går med en rolig og god følelse gjemt under alt det andre. Og den vil jeg ha fordi det gjør ingenting fra eller til å være redd og hysterisk. Det stjeler bare masse energi og er slitsomt. Likevel prøver jeg å undertrykke de positive tankene som kommer innimellom. Når det gjelder grubling og bekymring så er det ikke mye tid for det. Det jeg tenker mest på er mat! Jeg er så sulten! Det gjør vondt i magen. Blir kvalm bare av tanken på en matbutikk🤢 På den måten er kvalmen velkommen. Den holder fokuset på noe annet enn om dette kommer til å gå galt igjen. I dag kommer nok tankene til å plage meg mer siden det er ultralyd i morgen. Jeg passer veldig på å få inn vitaminer og mineraler. Folat, multivitamin, omega3 og i går kjøpte kjæresten inn jod. Vi leste om hvor viktig dette er for utvikling av hjernen og nervesystem. Jeg var ikke klar over hvor viktig jod er! Og dette er noe jeg ikke får gjennom kosten. Tidligere har jeg spist mye egg, der er det jod, men det får jeg ikke til å spise lenger. Melkeprodukter er den viktigste/vanligste kilden vår til jod, men jeg har melkeallergi. Så igjen tenker vi langsiktig og hva som er barnets beste og det er skummelt. Jeg klarer ikke slutte å tenke på sluttresultatet, at det kommer til å utvikle seg til en baby. Jeg vil ikke tenke på det men det bare kommer. Så håpet og troa står tydeligvis sterkt men jeg vil ikke! Gruer meg til TUL i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 3. februar 2019 Forfatter #925 Del Skrevet 3. februar 2019 38 minutter siden, Bokdamen skrev: Dette var veldig fint å lese, krysser fingrene for dere 💕💕 Takk😘 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyJuggernaut Skrevet 3. februar 2019 #926 Del Skrevet 3. februar 2019 Jeg er så glad på deres vegne, å skal krysse fingrene for at alt er bra i morgen på ultralyd og resten av svangerskapet 🌸❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 3. februar 2019 #927 Del Skrevet 3. februar 2019 Symptomene er jo absolutt noe positivt, men som du sier er det ingen garanti. Håper likevel du klamrer deg fast i at det var fint forrige uke OG at du har sterke symptomer ❤ håper virkelig dere får gode nyheter i morgen 😊 Hvilke medisiner er det snakk om? de som er vanskelige å få ned:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 3. februar 2019 #928 Del Skrevet 3. februar 2019 I vanlige multivitsminer skal det være nok jod, altså! Men absolutt velsig viktig👍 veldig spennende i morgen, følger spent med! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 3. februar 2019 Forfatter #929 Del Skrevet 3. februar 2019 2 timer siden, FluffyJuggernaut skrev: Jeg er så glad på deres vegne, å skal krysse fingrene for at alt er bra i morgen på ultralyd og resten av svangerskapet 🌸❤ Takk😘 32 minutter siden, bondekone skrev: I vanlige multivitsminer skal det være nok jod, altså! Men absolutt velsig viktig👍 veldig spennende i morgen, følger spent med! Jodinnholdet i multivitaminene mine er halvparten av det som er anbefalt for gravide. Anbefalt er 150-200my. Når jeg ikke spiser jodholdig mat tar jeg 150. Det blir først farlig når dosen er oppe i 600my. Har gjort grundig research på nett. Bare håper det er rett🙈 Det er alltid skummelt å finne ut slikt selv så jeg spør gynekologen om det i morgen. Fortsettelsen kommer snart🤓 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. februar 2019 #930 Del Skrevet 3. februar 2019 Fortsatt god ruging! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøverpåny Skrevet 3. februar 2019 #931 Del Skrevet 3. februar 2019 Lykke til på TUL i morgen! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 3. februar 2019 Forfatter #932 Del Skrevet 3. februar 2019 58 minutter siden, prøverpåny skrev: Lykke til på TUL i morgen! 😊 Takk😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 4. februar 2019 Forfatter #933 Del Skrevet 4. februar 2019 Nå målte embryo 8mm 7+0. Legen er positiv men jeg syns det er litt lite at den har vokst 2mm på seks dager. Den var 6mm 6+1. Proporsjoner mellom plommesekk, fostersekk, form på fostersekk og embryo var normale. Hjertet slo fint. Men bare 2mm på seks dager😰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. februar 2019 #934 Del Skrevet 4. februar 2019 Følger knøttet normal vekstkurve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 4. februar 2019 #935 Del Skrevet 4. februar 2019 Gratulerer, det blir spennende å følge med i svangerskapet 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveTrain Skrevet 4. februar 2019 #936 Del Skrevet 4. februar 2019 Er det samme lege og utstyr som forrige gang? Jeg skjønner veldig godt at du er negativ, med din historikk. Men så lenge alle deler svarer til hverandre i størrelse, og hjertet slår fint, så tror jeg dette fortsatt ser veldig lovende ut😊. Tenk hvor lite 8mm er, det er fort gjort å få feilmåling så tidlig. Når er neste tul? ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 4. februar 2019 Forfatter #937 Del Skrevet 4. februar 2019 8 minutter siden, Blondie65 skrev: Følger knøttet normal vekstkurve? Jeg vet ikke.. Finner ikke ut av det 7 minutter siden, LoveTrain skrev: Er det samme lege og utstyr som forrige gang? Jeg skjønner veldig godt at du er negativ, med din historikk. Men så lenge alle deler svarer til hverandre i størrelse, og hjertet slår fint, så tror jeg dette fortsatt ser veldig lovende ut😊. Tenk hvor lite 8mm er, det er fort gjort å få feilmåling så tidlig. Når er neste tul? ❤️ Dette er en annen lege. Litt dårligere utstyr=kunne ikke zoome like nært. Men 2mm på seks dager... Neste TUL blir på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 4. februar 2019 Forfatter #938 Del Skrevet 4. februar 2019 Sist MA hadde den vokst 4mm på en uke i samme tidaperiode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 4. februar 2019 #939 Del Skrevet 4. februar 2019 Når det er så lite er det veldig vanskelig å måle korrekt, det er fort gjort å måle 1 mm feil både da og nå. Da jeg var 6+6 målte embryo 6 mm, noe legen mente var litt for lite. Ble henvist til ny lege, han mente det ikke var et problem, og en uke etterpå målte embryo "riktig". Mest sannsynlig hadde første lege målt litt feil (ikke direkte feil, men ikke fått godt nok bilde til å finne korrekt mål). Det er nervepirrende uker dette altså! Så lenge embryo er innenfor størrelsesintervallet sitt (husk at noen er små, andre er store) og hjertet slår har du ingen indikasjon på at noe er galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 4. februar 2019 #940 Del Skrevet 4. februar 2019 De vokser gjerne i rykk og napp, og embryoet er så lite at det skal ingenting til for å måle feil. En mm fram eller tilbake utgjør ganske mye, og når det i tillegg er forskjellige mennesker med forskjellig utstyr som måler, så skal det nesten godt gjøres å få korrekte målinger. Det er så mange feilkilder her at et helt korrekt resultat er nesten umulig. Hurra for et bankende hjerte, et embryo som vokser, og fine proporsjoner ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå