Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp


snehvit88

Anbefalte innlegg

Det går mye bedre i dag. Men er så sliten! Kom hjem fra jobb kl 13 og har ligget rett ut på sofaen i syv timer uten å orke å gå i dusjen. Kroppen virker ikke.

Jeg har allerede bestemt meg for hva som skal skje. Og hvordan jeg ønsker det.

På mandag finner vi ut på ultralyd at hjertet har stoppet. Jeg får utskraping slik at hormonene kommer så raskt som mulig ut av kroppen. Da får jeg også raskere tilbake mensen så jeg kan sende mensprøve (og sædprøve) ned til Athen. Da kan vi se om det er noe muffens i kroppen vår som stikker kjepper i hjulene. 

 

Jeg fikk et tips fra en på et forum om Athen og mensprøve. Dette har jeg tidligere lest om mange som har prøvd. Men i deres tilfeller har de ikke klart å bli gravide i det hele tatt. Nå har jeg pratet med en som er gravid etter gjentagende MA i uke 8 slik som oss. Hun fikk påvist ureaplasma og ble medisinert. Nå er hun i uke 12. Den sjansen vil jeg ikke la gå fra meg. 

Nå er jeg også usikker på hvordan medisinsk abort blir gjort ved fertilitetsklinikken. Om de gir meg piller eller om de henviser til det lokale sykehuset for å få piller eller utskraping. Håper jeg får utskrpaing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal innrømme jeg innerst inne har en fantasi om at gynekologen sier hjertet slår og den har blitt 14mm. Vil ikke si det høyt. Håpet kommer innimellom

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2019 den 17.49, snehvit88 skrev:

 

 

Takk jenter😘 

Jeg har allerede bestemt meg for at dette går galt. Kvalmen har forsvunnet, har fortsatt problemer med å spise men det er mer fordi all mat er ekkelt. Det er bare ikke plass.

Jeg tenker prognosen er veldig dårlig. Dette er jo samme forløp som tidligere. Blir så veldig fortvilet.. dette bringer tilbake minnet om den følelsen jeg har gått med hele livet, at jeg aldri kommer til å få barn. Tenk så deilig det hadde vært å bare klare å akspetere det. Og ha det helt greit med alle andre som blir foreldre. 

Hva kan vi gjøre? Alt ser bra ut frem til 6 uker. Denne gangen tror jeg den hadde ganske kraftig vekst helt i starten, kraftigere enn tidligere. Så blodfortynnende kan jo ha gjort sitt der. Men så stopper det opp. Jeg klarer ikke å la meg overbevise om at dette kan være at den vokser i rykk og napp. 

Hva er galt? Legene har jo ikke svar. Jeg ser ikke andre muligheter nå enn surrogatmor, bruke andres egg eller prøve annen sperm... 

Kjære Snehvit, ikke mist håpet selvom du ikke er kvalm  ❤️ Jeg var ikke kvalm en dag i svangerskapet mitt, gir sypptlber Annette enn litt magesmerter, likevel endte det med en flott gutt som nå er 10 mnd. Ikke aller blir kvalme eller uvell 😊

Endret av Cyndaquil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, snehvit88 skrev:

Det går mye bedre i dag. Men er så sliten! Kom hjem fra jobb kl 13 og har ligget rett ut på sofaen i syv timer uten å orke å gå i dusjen. Kroppen virker ikke.

Jeg har allerede bestemt meg for hva som skal skje. Og hvordan jeg ønsker det.

På mandag finner vi ut på ultralyd at hjertet har stoppet. Jeg får utskraping slik at hormonene kommer så raskt som mulig ut av kroppen. Da får jeg også raskere tilbake mensen så jeg kan sende mensprøve (og sædprøve) ned til Athen. Da kan vi se om det er noe muffens i kroppen vår som stikker kjepper i hjulene. 

 

Jeg fikk et tips fra en på et forum om Athen og mensprøve. Dette har jeg tidligere lest om mange som har prøvd. Men i deres tilfeller har de ikke klart å bli gravide i det hele tatt. Nå har jeg pratet med en som er gravid etter gjentagende MA i uke 8 slik som oss. Hun fikk påvist ureaplasma og ble medisinert. Nå er hun i uke 12. Den sjansen vil jeg ikke la gå fra meg. 

Nå er jeg også usikker på hvordan medisinsk abort blir gjort ved fertilitetsklinikken. Om de gir meg piller eller om de henviser til det lokale sykehuset for å få piller eller utskraping. Håper jeg får utskrpaing

 

21 minutter siden, snehvit88 skrev:

Skal innrømme jeg innerst inne har en fantasi om at gynekologen sier hjertet slår og den har blitt 14mm. Vil ikke si det høyt. Håpet kommer innimellom

Helt naturlig at du mentalt forestiller deg worst case, det er jo en av våre naturlige forsvarsmekanismer. Kjenner meg også godt igjen i det du sier om at du har en fantasi om at det likevel går godt selv om du er innstilt på det verste 😊 Heldigvis(?) er det ingenting du kan gjøre fra eller til som påvirker utfallet, men kanskje du klarer å gå en tur om ikke annet enn for å lufte hodet. Og så tenker jeg det er helt riktig å slappe mye av, det krever mye energi å lage et barn ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

Har lest dagboken din lenge, men aldri lagt igjen ett spor. Føler det er på tide nå :) 

Jeg heier på deg! Det blir din tur, og jeg har troa på at dette skal gå bra 🤗 forstår veldig godt at du er negativ, og jeg tenker at det må du nesten få være. Jeg håper dog at hvis du får gode tilbakemeldinger på neste ultralyd, at du klarer å senke skuldrene litt. 

Masse lykke til! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.2.2019 den 14.31, snehvit88 skrev:

Skal innrømme jeg innerst inne har en fantasi om at gynekologen sier hjertet slår og den har blitt 14mm. Vil ikke si det høyt. Håpet kommer innimellom

Men håpet er jo der! Prøv å hold litt på det!

Krysser fingrene for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Stor klem til deg i dag - dette er en dritt dag for alle oss som ikke valgte frivillig å ikke få barn og alle som strever med å få det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2019 den 21.42, Cyndaquil skrev:

Kjære Snehvit, ikke mist håpet selvom du ikke er kvalm  ❤️ Jeg var ikke kvalm en dag i svangerskapet mitt, gir sypptlber Annette enn litt magesmerter, likevel endte det med en flott gutt som nå er 10 mnd. Ikke aller blir kvalme eller uvell 😊

Var kvalm i en uke, må bare se på det som normalt da😊

På 6.2.2019 den 21.58, prøverpåny skrev:

 

Helt naturlig at du mentalt forestiller deg worst case, det er jo en av våre naturlige forsvarsmekanismer. Kjenner meg også godt igjen i det du sier om at du har en fantasi om at det likevel går godt selv om du er innstilt på det verste 😊 Heldigvis(?) er det ingenting du kan gjøre fra eller til som påvirker utfallet, men kanskje du klarer å gå en tur om ikke annet enn for å lufte hodet. Og så tenker jeg det er helt riktig å slappe mye av, det krever mye energi å lage et barn ❤️

Det er fint å klare å ha den innstillingen at uansett hva man gjør, kan man ikke påvirke resultatet. Tar medisinene og mer kan jeg ikke gjøre. Med den innstillingen blir det ikke stressende. Jeg er faktisk veldig sliten om dagen😅

På 7.2.2019 den 10.27, Marisana skrev:

Hei :) 

Har lest dagboken din lenge, men aldri lagt igjen ett spor. Føler det er på tide nå :) 

Jeg heier på deg! Det blir din tur, og jeg har troa på at dette skal gå bra 🤗 forstår veldig godt at du er negativ, og jeg tenker at det må du nesten få være. Jeg håper dog at hvis du får gode tilbakemeldinger på neste ultralyd, at du klarer å senke skuldrene litt. 

Masse lykke til! :) 

Mange takk😘

På 7.2.2019 den 11.44, lillemeg90 skrev:

❤️

På 8.2.2019 den 23.21, Perle skrev:

💕🙏

😘

13 timer siden, Bimle skrev:

Men håpet er jo der! Prøv å hold litt på det!

Krysser fingrene for deg ❤️

Takk😘

5 timer siden, Blondie65 skrev:

Stor klem til deg i dag - dette er en dritt dag for alle oss som ikke valgte frivillig å ikke få barn og alle som strever med å få det til!

Det er jeg enig i! 

3 timer siden, DMS skrev:

Lukke til imorga! Kryssar fingrane for bankande hjerte og 14 mm🤞

Takk😘 

1 time siden, svakni skrev:

Lykke til i morgen! En avklaring blir det jo uansett 😊

Takk😘 En avklaring blir det. Jeg har allerede planlagt alt jeg vil gjøre når jeg ikke er gravid lenger og hvordan vi vil påvirke neste graviditet til å gå bra. Klarer ikke la vær å tenke i de banene 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, lillemeg90 skrev:

Lykke til i morgen ❤ 

Takk❤️

9 timer siden, Bokdamen skrev:

Tenker på deg og krysser fingrene 🤞💕

Takk😘

14 minutter siden, prøverpåny skrev:

❤️🤞

😘

 

Nå begynner nervøsiteten å komme. Det er fortsatt mange timer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...