Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp

snehvit88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 timer siden, Ginny skrev:

What??? Whatwhatwhatwhat???

Det er det verste jeg har hørt!

1 time siden, tutta23 skrev:

😢 er det mulig... 

1 time siden, Ruccula skrev:

😡😡 ja, jeg har mast om abyl-e til drg åresvis føles det ut som... men duste legen din syntes det ikke var vits!! 

hjælp, jeg forstår du blir provosert! jeg blir forbanna på dine vegne! 

1 time siden, Tonio skrev:

Herregud.:vetikke::klemmer:

TAKK for at dere reagerer som dere gjør!!!! Det er deilig å se!!!! 

Sinnet gikk over til fortvilelse til å være trist til å bli stressa til å bli glad fordi vi skal prøve igjen, og til å bli forbanna igjen fordi gubben ikke klarte å komme da vi hadde sex i kveld. Porsgrunn sa at UL bildet viste at EL kommer innen 2-3 dager. Eller når som helst som det kan tolkes som. I kveld mens jeg ventet på gubben for tvangspu**** så kjente jeg EL murringer. Ble dritstressa! Så hadde vi sex, dog ingen befruktning uten sperm.. og ingen sjans i havet til å få positiv EL test nå på kvelden med så utvannet urin. 

Jeg klikker i vinkel her og kommer ikke til å få sove i natt. Iflg Porsgrunn har jeg nå iløpet av siste året fått EL så tett opptil mensen at vi ikke lenger kan bli gravide uten støtte!

Vi har to hjemmeforsøk på oss nå før vi starter med ivf. Medisiner, lange kjøreturer, depresjoner og drit som bivirkning... så jævla tungvindt..

Og disse to pp vi har fått så må jeg ha positiv EL test for å starte med Ovitrelle og Lutinus. Hater ELtester! Det er bare stress og bekymringer!  

Nå i kveld gikk vi sikkert glipp av den første muligheten vår!🤯🤯🤯

FY FAEn SÅ UrEttFERdig!!! JEG SKAL KVerKE GAMLE GYNEKOLOGEN!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ofte noen svømmere i det såkalte "pre-cum"et da, så løpet er ikke heelt kjørt denne gangen! Må dere starte på ivf eller misforstår jeg kanskje? Virker ikke som det er helt det du vil?

4 timer siden, snehvit88 skrev:

Vi skulle hatt en ettåring vi😩😩😩

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Den gamle gynekologen skal du ikke til flere ganger. 

Hva er det enkelte leger tror? At de er gud? Har også vært utsatt for en sånn en. Heldigvis hadde jeg på det tidspunktet verdens mest fantastiske fastlege så da han hørte hva gynekologen hadde sagt ble han rasende. Og fra den dagen sluttet han å henvende pasienter dit.

Har dyp medfølelse med dere begge to. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tonio skrev:

Nå er det ofte noen svømmere i det såkalte "pre-cum"et da, så løpet er ikke heelt kjørt denne gangen! Må dere starte på ivf eller misforstår jeg kanskje? Virker ikke som det er helt det du vil?

:grine:

Jeg har bipolar type 2, og Er redd for stoffer i hormonene som tas i forbindelse med ivf som kan ødelegge virkningen av stemningsstabiliserende medisin. Har vært deprimert i ung alder og vil aldri dit igjen! 

Hvis vi kan klare det selv så vil jeg gjerne det! Men da må vi få sjansen... Samtidig vil jeg ta imot all den hjelpen vi kan få så fort som mulig. Porsgrunn sa jo at nå er hormonverdiene mine slik at jeg kanskje ikke kan bli gravid selv lenger. Tok EL test nå. Den var så negativ som den kan få blitt... Med et sprekkeferdig egg på morgenen i går så bør det vel gi utslag? Bortsett fra hvis egget slapp i går kveld.... Kan den allerede være negativ i dag da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Blondie65 skrev:

Den gamle gynekologen skal du ikke til flere ganger. 

Hva er det enkelte leger tror? At de er gud? Har også vært utsatt for en sånn en. Heldigvis hadde jeg på det tidspunktet verdens mest fantastiske fastlege så da han hørte hva gynekologen hadde sagt ble han rasende. Og fra den dagen sluttet han å henvende pasienter dit.

Har dyp medfølelse med dere begge to. :klem: 

Denne gynekologen var som en vegg! Og fastlege og privatgynekolog ville ikke skrive ut albyl-e fordi de mente jeg måtte høre på sykehuslegen. Så grei fastlege du har! Skulle ønske min ville gå litt utenom, men han risikerer vel å havne i trøbbel...

Takk for medfølelse❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Snublet over dagboka di nå. Fyttigrisen hva du har gått gjennom! Det må være beintøft. Krysser alt jeg har for at dere kommer i mål denne gang! 

Angående EL-test: Positiv test betyr bare at EL skal komme i løpet av 1-2 døgn. UL viste også EL innen 2-3 døgn? Negativ EL test trenger IKKE bety at EL har vært. Hopp i senga i dag så rekker dere det nok fint, utifra hva UL viste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i dag og hadde helt glemt alt. Så sev minnet tilbake og nå ligger jeg i sengen å føler meg frustrert... råfrustrert! Og stakkar gubben! Som satt i sofaen og så på jeg frika helt ut rett før sengetid! Han stakk... han orket ikke...

Dette er så bittert!

Har fått en liste med psykologer av fastlegen. Kontaktet ei som sa hun hadde så lange lister at jeg bør prøve andre. Gjorde litt backround search og fant to som kunne høres riktig ut. Men de svarer ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sisti skrev:

Snublet over dagboka di nå. Fyttigrisen hva du har gått gjennom! Det må være beintøft. Krysser alt jeg har for at dere kommer i mål denne gang! 

Angående EL-test: Positiv test betyr bare at EL skal komme i løpet av 1-2 døgn. UL viste også EL innen 2-3 døgn? Negativ EL test trenger IKKE bety at EL har vært. Hopp i senga i dag så rekker dere det nok fint, utifra hva UL viste. :)

Det er beintøft! Alt som har skjedd begynte ikke å gå opp for meg før det ble satt igang ordentlige tiltak for oss (med ny gynekolog). Så nå sliter jeg!

Er redd EL var i går kveld siden den kunne komme når som helst. Den burde i det minste gi blinkende smilefjes (høy fertilitet) i dag hvis den ikke har vært enda. Maksimal fertilitet er jo statisk smilefjes... Og det kunne vi jo ikke se på den utvannede urinen som var da... tok en negativ test da...

Jeg er sikker på at vi mistet denne sjansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ramse opp alt slik jeg husker det

Hjelpen vi fikk på sykehuset før jeg skiftet gynekolog:

Tredje abort viste seg å være blæremola. Da fik vi ikke lov å bli gravide på 6 mnd og ble fulgt opp med blodprøver for å passe på at blæremola ikke hadde gitt meg kreft.

«Aller aller første gynekologen» utredet oss for habituell abort. Prøvene viste ingenting galt så han sendte brev der han skrev oss ut. Vi skulle ikke få mer hjelp.

Han jeg kaller «den første gynekologen» (som jeg er bitter på nå) sendte brev og ville vi skulle komme inn igjen. Jeg fikk Crinone og skulle få UL hver uke ved neste graviditet.

Hjelpen vi ikke fikk på sykehuset:

Den «aller aller første» gynekologen ville ikke gi meg høydose folsyre selvom jeg bruker relativt høy dose med Lamictal. Lamictal skiller kjapt ut folsyre og man bør 10 doble mengden har jeg lest. 

Den «aller aller første» gynekologen: Jeg har lavt stoffskifte. Stoffskiftemedisin skal økes med 30% eller 50% ved graviditet har jeg lest. Han sa nei til dette og ville heller ikke følge opp stoffskiftet mitt med blodprøver ved graviditet. 

Fikk ny gynekolog: «den første» gynekologen. Han som jeg legger all skyld på. Spurte han om høydose folat og kontroll av stoffskifte ved graviditet. Han sa nei. 

Spurte den «første gynekologen» om det var mulig å undersøke om det var skillevegg. Skillevegg kunne han ikke se tegn til på UL. Han sa nei. 

Spurte «den første» gynekologen om jeg kunne få prøve Albyl-E. Hsn kunne ikke se noen medisinsk grunn til å bruke Albyl-E. Han sa nei.

Vi fikk beskjed om at abortene var sannsynligvis kromosomfeil. Han kunne henvise oss til ivf, men mente det ikke var noe vits i. De kunne ikke gjøre noe for oss der.

Hjelpen vi fikk av privatgynekolog:

Privatgynekolog skrev ut høydose folsyre første gang jeg kom til han. Han sa det SKAL jeg ha!

Privatgynekolog økte stoffskiftemedisin med 30% ved graviditetene fordi det MÅTTE jeg når jeg var gravid.

Hjelpen vi fikk på sykehuset etter å ha byttet gynekolog:

Ny gynekolog tok flere blodprøver som ikke hadde blitt tatt ved utredningen for habituell abort. De viste ingen feil.

Ble med en gang henvist til inngrep for å se etter skillevegg. De fant skillevegg på 1cm.

Ble henvist til spesialist som skulle se på skilleveggen med UL. Han sa den er så liten at den ikke har noe å si

Spesialisten henviste oss til Porsgrunn med en gang.

Porsgrunn fant antistoff som lager blodpropper. Og at jeg begynner å få få egg og vi ikke kan bli gravide uten hjelp lenger. Nå skal vi få IVF, men får også prøve oss i juli på å bli gravide selv med hormonstøtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vondt av deg og blir frustrert på dine vegne. 

Og jeg gleder meg til å lese en ny oppsummering med lykkelig slutt, som ender med dytting av barnevogn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Zoey skrev:

Jeg får vondt av deg og blir frustrert på dine vegne. 

Og jeg gleder meg til å lese en ny oppsummering med lykkelig slutt, som ender med dytting av barnevogn. 

Håper det skjer❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
9 timer siden, snehvit88 skrev:

Så grei fastlege du har!

Hadde :grine:. Gikk av med pensjon. Ikke vært fornøyd siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f... altså. For noen opplevelser du har hatt. Ville sett på å skrevet klage på alt det de har gjort feil. Ska ikke være mulig 😰

Men så bra de har begynt å finne ut av det og kan se på hjelp til deg nå. Og håper du får funnet en god psykolog du kan få hjelp til å bearbeide alt hos nå. 

Krysser så fingrene for deg. Hilsen snikleser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Meley skrev:

Fy f... altså. For noen opplevelser du har hatt. Ville sett på å skrevet klage på alt det de har gjort feil. Ska ikke være mulig 😰

Men så bra de har begynt å finne ut av det og kan se på hjelp til deg nå. Og håper du får funnet en god psykolog du kan få hjelp til å bearbeide alt hos nå. 

Krysser så fingrene for deg. Hilsen snikleser.

Hvis vi får en vellykket graviditet så skal jeg klage. Det blir vel fylkeslegen?? 

Vil gjerne finne ut om det de fant i Porsgrunn, er noe som ble testet på sykehusutredningen også. Kanskje de har tolket svaret forskjellig?🤔 Fikk jo vite at slike prøver kan være misvisende (falsk negativ) hvis de tas kort tid etter en abort. Eller kanskje de ikke testet dette i utredningen for habituell abort i det hele tatt. Det er mange tilstander som kan lage blodpropper. Og flere av de ble testet men var negative... på Porsgrunn fant de plutselig en positiv.

Har fått tak i 2 psykologer og de tar ikke inn fler. Resten svarer ikke🙈 Ringt hver dag to ganger om dagen. De er kanskje på ferie?🤔

Kjente bitterheten gnagde da jeg fortalte det til mamma i dag. Det ligger en fortvilelse i at dette har tatt så lang tid at jeg har kommet til et punkt der jeg ikke lenger kan bli gravid selv. Begynner å gå ut på dato... det er jo ikke sikkert jeg blir gravid igjen... Tenk om vi hadde hatt ettåringen vår😭 Fy faen jeg klarer ikke tenke fremover!!!! Tenker bare tilbake på alt vi kunne hatt og alle abortene som kunne vært unngått...

Bare håper jeg blir gravid igjen🙏 Tar det ikke som en selvfølge. Plutselig har «lykken» snudd, jeg ble alt for lett gravid før. Etter all uflaksen i det siste (alle de små uflaksene i hverdagen også), hvorfor skal det nå gå bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg gjøre for å dempe bitterheten??😩

Prøver å glemme og heller gjøre andre ting. Men den sitter der å knyter seg i brystet. Når jeg setter meg ned kjenner jeg den så sterkt! Det hjelper ikke å prate om det, da kjenner jeg den enda mer!

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitterhet er som tristhet og sinne på en gang, blandet med en del fortvilelse og følelse av håpløshet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...