Gå til innhold

For eller imot abort?   

122 stemmer

1. 1. Er du for abort, eller imot abort?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Ruccula skrev:

Enig! Det er nok mennesker! Mer enn nok

Hvorfor er du her da? 

Anonymkode: 24589...961

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er selvfølgelig FOR! 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mener du at du ikke har rett til å leve? 

Du trenger ikke legge ord i munnen på meg, og jeg kan si deg nå at det er unødvendig å diskutere dette med meg. Hvis min mening provoserer deg, er det ditt problem og ikke mitt siden det ikke plager meg i det hele tatt. :)

• Liker 12
Skrevet

Jeg er mot abort som prevensjonsmiddel. Er man så kåt at man ikke klarer å bruke beskyttelse, eller avstå fra sex, så får man ta konsekvensen av det. 

• Liker 3
Skrevet

Begge deler.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er for at kvinner skal ha rett til selvbestemt abort. Jeg er mann selv og kan ikke si jeg føler problemstillingen på kroppen på samme måte som kvinner sikkert gjør, men synes igrunn det bare skulle mangle.

Sliter forresten jævlig med å skjønne folk som er mot abort uten å bruke hvert eneste sekund av livet sitt på å kjempe innbitt mot det. Jeg er glad de ikke gjør det, for all del, siden jeg selv er tilhenger av selvbestemt abort. Jeg bare tenker det er pussig å påstå at man helt oppriktig mener at titalls millioner uskyldige små barn blir drept mors mage hvert år og samtidig nøye seg med å skrive et litt sint innlegg på et nettforum om det og så gå videre med dagen sin. Hvis man helt ærlig mener abort er synonymt med barnemord burde man jo ikke klart å tenke på annet her i verden, antall aborter tatt i betraktning.

Anonymkode: f6669...0f4

• Liker 11
Skrevet
11 minutter siden, KaDust skrev:

Du trenger ikke legge ord i munnen på meg, og jeg kan si deg nå at det er unødvendig å diskutere dette med meg. Hvis min mening provoserer deg, er det ditt problem og ikke mitt siden det ikke plager meg i det hele tatt. :)

Neida. Jeg bare spør, siden du mener det er for mye liv. Gjelder det da alle andre, bortsett fra deg? Hvem er det som ikke bør være her, på denne planeten, siden vi er for mange, som du selv skriver? 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er for at kvinner skal ha rett til selvbestemt abort. Jeg er mann selv og kan ikke si jeg føler problemstillingen på kroppen på samme måte som kvinner sikkert gjør, men synes igrunn det bare skulle mangle.

Sliter forresten jævlig med å skjønne folk som er mot abort uten å bruke hvert eneste sekund av livet sitt på å kjempe innbitt mot det. Jeg er glad de ikke gjør det, for all del, siden jeg selv er tilhenger av selvbestemt abort. Jeg bare tenker det er pussig å påstå at man helt oppriktig mener at titalls millioner uskyldige små barn blir drept mors mage hvert år og samtidig nøye seg med å skrive et litt sint innlegg på et nettforum om det og så gå videre med dagen sin. Hvis man helt ærlig mener abort er synonymt med barnemord burde man jo ikke klart å tenke på annet her i verden, antall aborter tatt i betraktning.

Men folk som mener at abort er mord, tenker mye på det. Hvem har påstått at de ikke gjør det? Selvsagt vil det for den som tenker at abort er mord, være altoppslukende. Det er ikke vanskelig å forstå det :)

• Liker 1
Skrevet

Helt klart for. Hadde det vært forbudt, så hadde jeg vært død.

Anonymkode: e6c0d...0b9

• Liker 3
Skrevet

nei er imot.

Kunn ved voldtekt.

og så lenge før uke 12 som mulig.

Man dreper jo en uskyldig liten baby.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt klart for. Hadde det vært forbudt, så hadde jeg vært død.

Anonymkode: e6c0d...0b9

Mener du at moren din hadde tatt abort om det var forbudt? :vetikke:

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror at de fleste som tar abort bruker det som prevensjonsmidler? Hvorfor skal et utvalg med leger bestemme over en kvinnes kropp? Det er ingen grunn til at man skal bestemme over kroppen til noen før de er 12 uker på vei. Fosteret merker ikke om det blir abortert med eller uten nemd. Det merker ikke noe uansett. 

Anonymkode: f30f3...ff4

hvordan kan du si at babyen som har et bankende hjerte ikke merker at den blir drept?

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der synes jeg er et veldig godt poeng. Hvis de virkelig synes er abort er å drepe et uskyldig barn hvordan kan da så mange la vær å gjøre noe å bare sitte å se på at det de mener er barn blir myrdet. Å sitte å tenke på det burde ikke være nok. Hvis de virkelig synes det er det samme som å drepe barn, altså barnemord, burde de ikke klare å la vær å prøve å gjøre noe. Jeg vet jeg ikke hadde klart å bare sitte å se på det om noe jeg så på som barnemord var lovlig.

Anonymkode: 72281...e72

• Liker 1
Skrevet

Jeg er for selvbestemt abort.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det der synes jeg er et veldig godt poeng. Hvis de virkelig synes er abort er å drepe et uskyldig barn hvordan kan da så mange la vær å gjøre noe å bare sitte å se på at det de mener er barn blir myrdet. Å sitte å tenke på det burde ikke være nok. Hvis de virkelig synes det er det samme som å drepe barn, altså barnemord, burde de ikke klare å la vær å prøve å gjøre noe. Jeg vet jeg ikke hadde klart å bare sitte å se på det om noe jeg så på som barnemord var lovlig.

Det er mange som ikke sitter og ser på det! Mange protesterer. Går i fakkeltog! Hva mener du de skal gjøre, løpe inn på klinikken og stanse legen? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som ikke sitter og ser på det! Mange protesterer. Går i fakkeltog! Hva mener du de skal gjøre, løpe inn på klinikken og stanse legen? 

Det er nok noen som protestere. Men vi kan nok si med sikkerhet at det ikke er alle. Det er mye de kan gjøre. Det er ikke mange tog og demonstrasjoner. De kan forme et nytt parti og ha dette som kampsak. Gjøre hva som helst for å prøve å stoppe noe de ser på som lovlig barnemord i dette landet. Angående å stanse legen: om man med all overbevisning visste at barnemord ble utført i en bygning, hvordan kan du la være å prøve å gjøre noe? Vil man ikke da gjøre alt man kan for å redde noe man ser på som et barn fra å bli drept?

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Jeg bare spør, siden du mener det er for mye liv. Gjelder det da alle andre, bortsett fra deg? Hvem er det som ikke bør være her, på denne planeten, siden vi er for mange, som du selv skriver? 

Det jeg mener har ingenting med rett til å leve og gjøre, men med jordens ressurser og økosystemer å gjøre. Dermed ikke relevant for denne tråden eller spørsmålet du stiller. :)

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, Ero10ka skrev:

hvordan kan du si at babyen som har et bankende hjerte ikke merker at den blir drept?

Jeg ser at overraskende (les: skuffende) mange lever i den middelalderske troen om at sjeleglad og bevisstheten ligger i hjertet.

Det er HJERNEN som er nøkkelen til om det er "liv" eller ikke. Hjernen er ikke utviklet nok til å danne nervebaner før rundt uke 20.

Anonymkode: 699c2...3a2

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at overraskende (les: skuffende) mange lever i den middelalderske troen om at sjelen og bevisstheten ligger i hjertet.

Det er HJERNEN som er nøkkelen til om det er "liv" eller ikke. Hjernen er ikke utviklet nok til å danne nervebaner før rundt uke 20.

Skrevet

20140906_225332.jpg

Dette er ikke en baby, det er et embryo

Anonymkode: 8878b...9ac

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...