Gå til innhold

Hva er din IQ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 25.1.2017 den 23.11, Superbruker7 skrev:

Forstår ikke at du kan ha skyhøy IQ samtidig som du er deprimert over å ha en helt vanlig jobb med helt vanlig lønn. Det er jo bare å skaffe deg jobben du ønsker så blir du glad. 

Det er ingen naturlig sammenheng i evnen til å løse iq-oppgaver, og å skaffe seg en fet jobb 😄 De fleste med IQ in extremo den ene eller den andre veien, er gjerne "spesielle" på så mange områder at de ikke umiddelbart klarer å sjarmere seg til en toppjobb. De fleste arbeidsgivere er mer interesserte i at medarbeideren skal passe inn, enn at den skal være ekstremt intelligent. Og yrkene som faktisk krever at man ER ekstremt intelligent, er det få av, og krever gjerne ekstrem spisskompetanse på ett område. 

 

132 her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du trenger ikke svare om du syns det er personlig

Anonymkode: 50edd...d2a

Nei, overhodet ikke... tenker du på ad/hd add eller noe lignende? 

Anonymkode: deee8...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg husker der var en tråd på KG om hvor ledere ikke ville ansatt mennesker med bare A. De ville altså ikke ansette de som hadde jobbet på en måte der de fikk perfekte karakterer, fordi de tenkte at de personene hadde negative kvaliteter

Vi lever i en verden der de ikke er nok å duge, du skal fungere på en veldig spesifikk måte. Vi ødelegger for de smarteste fordi egoet vårt ikke tåler det

Anonymkode: 50edd...d2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, overhodet ikke... tenker du på ad/hd add eller noe lignende? 

Anonymkode: deee8...21c

Kan være du bare shitposter. Jeg gjør det av og til, så fair enough. Men slik du svarer i tråden gav du inntrykk av at det er noe mer som skjer hos deg emosjonelt/ nevrologisk. ADHD var ikke min første tanke

Anonymkode: 50edd...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ser hva du mener og understreker at du har rett og er morsom? Eller fordi du ikke forstår hva jeg prøver å fortelle deg

Anonymkode: deee8...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ser hva du mener og understreker at du har rett og er morsom? Eller fordi du ikke forstår hva jeg prøver å fortelle deg

Anonymkode: deee8...21c

Tror du bare minnet meg på noen jeg kjenner et øyeblikk. Beklager

Anonymkode: 50edd...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe problem...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du bare minnet meg på noen jeg kjenner et øyeblikk. Beklager

Anonymkode: 50edd...d2a

Jeg er ganske forståelsesfull...

Anonymkode: deee8...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke noe problem...

Jeg er ganske forståelsesfull...

Anonymkode: deee8...21c

Jeg er for øvrig ganske full. Ikke at det er en unnskyldning men jeg bruker det som en unnskyldning allikevel

Er vant til å bli møtt med sarkasme og ironi, så regnet med du gjorde det samme. Jeg kan virke litt nedlatende noen ganger, så jeg forstår den reaksjonen

 

Anonymkode: 50edd...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du bare minnet meg på noen jeg kjenner et øyeblikk. Beklager

Anonymkode: 50edd...d2a

Jeg oppfatter deg som en som bruker veldig mye ord for å få satt ord på det du Prøver å formidle.. noe som jeg ikke anser som værken positivt eller negativt... men jeg liker utrykket if you cant say IT simply you dont understand IT well enough...

Anonymkode: deee8...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er for øvrig ganske full. Ikke at det er en unnskyldning men jeg bruker det som en unnskyldning allikevel

Er vant til å bli møtt med sarkasme og ironi, så regnet med du gjorde det samme. Jeg kan virke litt nedlatende noen ganger, så jeg forstår den reaksjonen

 

Anonymkode: 50edd...d2a

Det er lov å være full... 

Anonymkode: deee8...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan du skal reagere kommer helt an på mange faktorer. Om du ellers har det bra i livet og har personer som forstår deg, så kan du vise litt ekstra tålmodighet mot enkelte mennesker iblant. Det er ikke alltid det er verdt å "ta opp kampen" mot mennesker som har mer enkle perspektiv på ting. Dette er noe du må vurdere i hver situasjon. Om meningene er relativt ufarlige så er det kanskje ikke verdt å si noe. Om meningene er rasistiske eller hatske, så kanskje du burde si noe. Du trenger ikke mer "EQ", du trenger å lære deg bedre å kjenne. Om du lærer hva som er viktig for deg, så er det det du reagerer på.

Å balansere når bli sint og når bekjempe egen irritasjon er en veldig komplisert og vanskelig greie. Det er bra å vise sinne om du står opp for deg selv og/ eller urettferdighet. Å være en voksen og uemosjonell person er ikke så bra som alle vil ha det til. Nordmenn har en tendens til å sette robot-følelser over alt annet. Du skal ikke bli forbannet, du skal ikke vise sterke følelser. Men dette er ikke nødvendigvis en god fasit. Noen ganger kan sterkt sinne hjelpe deg å bli bedre kjent med hva du tror på og dine verdier. Husk også at selv om majoriteten reagerer, så betyr ikke det at du tar feil. Noen ganger har minoriteten rett

Skal ikke si at jeg er skråsikker. Kan kanskje virke sånn, men jeg er nok en av de mest usikre mennesker du kan møte.

Men jeg kan si at canacas viser over gjennomsnittlig evne til å forstå mennesker, hun har en over gjennomsnittlig evne til å tenke, for å si det sånn. Hun er et eksempel på et intelligent menneske som kommer godt overens og som liker gjennomsnittlig intelligente mennesker. Hennes innsikt i hvordan mennesker tenker gjør at hun kan finne glede i de som ikke er like smarte som hun selv. Hun forstår hvordan de er begrenset. Hun har selvsagt noen svakheter, men skal ikke gå inn på dem da det er litt dårlig gjort av meg. Men for å oppsummere så er hun relativt smart og har minst 120 i IQ. Det ville ikke overraske meg om hun scorte 130. Hun har kanskje ikke de stereotypiske interessene man forventer alle med mensa-intelligens har, men hun har en bra vurderingsevne

 

Anonymkode: 50edd...d2a

Med tanke på at du nettopp postet at du er full så er jeg litt usikker på om jeg skal ta dette som kompliment eller ei :P Jeg velger å ta det! Så tusen takk, og selv om jeg fortsatt ikke har testet IQ´n så uttrykker du ting jeg allerede har blitt fortalt i arbeidslivet og ellers.

Når det gjelder svakhetene mine er jeg absolutt klar over de (fleste). Noen jobber jeg med, noen beholder jeg. Det er greit å ha litt balanse i mitt personlige regnskap ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg oppfatter deg som en som bruker veldig mye ord for å få satt ord på det du Prøver å formidle.. noe som jeg ikke anser som værken positivt eller negativt... men jeg liker utrykket if you cant say IT simply you dont understand IT well enough...

Anonymkode: deee8...21c

Jeg scorer dårlig på det verbale, ja. Jeg er en ganske visuell tenker og ord er på en måte fremmendspråk for meg. Å oversette mine tanker til ord krever ganske mye

Ordtaket du siterer er nok et dårlig et. Det er ikke bare en bra måte å tenke på, det er ikke bare en bra måte å forstå ting på. For de som tenker på en visuell eller metaforisk måte kan det være vanskelig å gjengi egen forståelse i ord. Det betyr ikke at forståelsen er dårlig. Ikke alle tenker i ord. Det er noe av grunnen til at IQ tester er ufullstendige. Jeg har møtt mennesker som scorer dårligere på IQ tester enn meg, men som er smartere. Et eksempel jeg husker godt er en som tenker veldig abstrakt/ metaforisk. Det er en veldig annerledes måte å tenke på.

For de som tenker i abstrakte former, vage skygger, farger eller andre måter som ikke lett oversettes til ord, så kan de føles litt på utsiden. Men det finnes veldig intelligente mennesker som tenker veldig abstrakt, jeg har møtt dem

Anonymkode: 50edd...d2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, canacas skrev:

Med tanke på at du nettopp postet at du er full så er jeg litt usikker på om jeg skal ta dette som kompliment eller ei :P Jeg velger å ta det! Så tusen takk, og selv om jeg fortsatt ikke har testet IQ´n så uttrykker du ting jeg allerede har blitt fortalt i arbeidslivet og ellers.

Når det gjelder svakhetene mine er jeg absolutt klar over de (fleste). Noen jobber jeg med, noen beholder jeg. Det er greit å ha litt balanse i mitt personlige regnskap ;)

Jeg har tenkt det som edru også. Du er smart, sånn er det om jeg er edru eller full. Kanskje du hadde "bare" scoret 120, men du er smartere enn snittet.

Anonymkode: 50edd...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg scorer dårlig på det verbale, ja. Jeg er en ganske visuell tenker og ord er på en måte fremmendspråk for meg. Å oversette mine tanker til ord krever ganske mye

Ordtaket du siterer er nok et dårlig et. Det er ikke bare en bra måte å tenke på, det er ikke bare en bra måte å forstå ting på. For de som tenker på en visuell eller metaforisk måte kan det være vanskelig å gjengi egen forståelse i ord. Det betyr ikke at forståelsen er dårlig. Ikke alle tenker i ord. Det er noe av grunnen til at IQ tester er ufullstendige. Jeg har møtt mennesker som scorer dårligere på IQ tester enn meg, men som er smartere. Et eksempel jeg husker godt er en som tenker veldig abstrakt/ metaforisk. Det er en veldig annerledes måte å tenke på.

For de som tenker i abstrakte former, vage skygger, farger eller andre måter som ikke lett oversettes til ord, så kan de føles litt på utsiden. Men det finnes veldig intelligente mennesker som tenker veldig abstrakt, jeg har møtt dem

Anonymkode: 50edd...d2a

Har ikke sagt at du scorer dårlig på det verbale..  kanskje sagt at den som melder minst melder veldig mye. Og at det kan oppfattes litt som man vil selv.. å at du på den måten fort kan bli din egen fiende.. hvis du er hard mot deg selv.. syntes in vino veritas er et fint utrykk også jeg... 

Anonymkode: deee8...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
På 25.1.2017 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Tok mensatesten for litt siden og fikk en score på 132. Dette skulle vissnok være bland de 2% av befolkningen som er målt noe som ikke kan stemme. Så har du tatt en slik testog hva fikk du?

Anonymkode: 33b93...651

Jeg måtte prøve (selv om jeg er beruset nå), fikk 119. Det var veldig på gjennomsnittet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg scorer dårlig på det verbale, ja. Jeg er en ganske visuell tenker og ord er på en måte fremmendspråk for meg. Å oversette mine tanker til ord krever ganske mye

Ordtaket du siterer er nok et dårlig et. Det er ikke bare en bra måte å tenke på, det er ikke bare en bra måte å forstå ting på. For de som tenker på en visuell eller metaforisk måte kan det være vanskelig å gjengi egen forståelse i ord. Det betyr ikke at forståelsen er dårlig. Ikke alle tenker i ord. Det er noe av grunnen til at IQ tester er ufullstendige. Jeg har møtt mennesker som scorer dårligere på IQ tester enn meg, men som er smartere. Et eksempel jeg husker godt er en som tenker veldig abstrakt/ metaforisk. Det er en veldig annerledes måte å tenke på.

For de som tenker i abstrakte former, vage skygger, farger eller andre måter som ikke lett oversettes til ord, så kan de føles litt på utsiden. Men det finnes veldig intelligente mennesker som tenker veldig abstrakt, jeg har møtt dem

Anonymkode: 50edd...d2a

Jeg har forsåvidt vært sammen med ett menneske i ett år i et veldig intimt forhold, som hadde følelsene på utsiden av kroppen... hun tenkte som du sa abstrakt..  og intuitivt...  jeg respekterer det mennesket veldig...  selv er jeg kunstner... du kan jo gjette hvordan jeg tenker hvis du har lyst til det...

Anonymkode: deee8...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sagt at du scorer dårlig på det verbale..  kanskje sagt at den som melder minst melder veldig mye. Og at det kan oppfattes litt som man vil selv.. å at du på den måten fort kan bli din egen fiende.. hvis du er hard mot deg selv.. syntes in vino veritas er et fint utrykk også jeg... 

Anonymkode: deee8...21c

Nei, men du siterte if you cant say IT simply you dont understand IT well enough

Noe jeg mener er feil. Ikke begrunnet min egen inkompetanse, men fordi jeg har møtt mennesker som kanskje ikke er flinke til å ordlegge seg, men som er veldig smarte.

Jeg tror muligens du undervurderer meg. Ja, jeg er full, men jeg er ikke dum. Snakk åpent, ærlig, så skal jeg svare deg

Anonymkode: 50edd...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men du siterte if you cant say IT simply you dont understand IT well enough

Noe jeg mener er feil. Ikke begrunnet min egen inkompetanse, men fordi jeg har møtt mennesker som kanskje ikke er flinke til å ordlegge seg, men som er veldig smarte.

Jeg tror muligens du undervurderer meg. Ja, jeg er full, men jeg er ikke dum. Snakk åpent, ærlig, så skal jeg svare deg

Anonymkode: 50edd...d2a

Jeg hadde ikke likt det lange innlegget ditt hvis du ikke var flink og gjorde deg forstått.... forstår du det har du forstått at jeg respekterer deg... 

Anonymkode: deee8...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke likt det lange innlegget ditt hvis du ikke var flink og gjorde deg forstått.... forstår du det har du forstått at jeg respekterer deg... 

Anonymkode: deee8...21c

Ok, da ligger feilen hos meg og mine bias. Jeg har hatt noen harde måneder med motstand og drama som har gjort at jeg tolker ting mer negativt enn de er ment. Beklager at det gikk utover deg. Noen ganger har man kjipe perioder i livet sitt og opplever mye negativt fra omgivelsene. Jeg tabbet meg ut der

Anonymkode: 50edd...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...