Gå til innhold

"Du er sterk"

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Rainstorm skrev:

Men for helvete, er det rart man blir irritert. Hvor mange ganger må jeg si at jeg ikke tror at man blir styrket av nederlagene. Vi er jo enige. Du holder ikke noe mer til fagekspertise og studier enn det jeg gjør. Det er helt umulig å diskutere når du irriterer folk så til de grader med å finne på stråmenn. Men ja, jeg melder meg ut jeg, jeg har jo blitt så vilt utklasset på argumentasjon mot noe jeg ikke en gang mener. 

En siste gang, når jeg sier "du er sterk" så er det fordi jeg ser an personen, og oppriktig mener det. Og jeg vet om meg selv og andre som synes dette er godt å bli anerkjent på. Synes det var positivt med den personen som så forbi hva personen egentlig sa, og tok det som noe positivt fordi h*n visste at det var sagt som støtte og oppmerksomhet, og ikke ment å være nedlatende eller noe annet. 

Herregud! Hvorfor kan du ikke bare si deg enig med han da i stedet for å skrive kilometer opp og ned med forklaringer på hvorfor du sammenlignet et simpelt benbrudd med reell motgang?

Det faktum at du ikke vil innrømme at du tar feil, det begynner å ta virkelig mye plass her inne.

"Beklager WubWub, jeg ser du har rett." Så enkelt er det faktisk.

1 minutt siden, Rainstorm skrev:

Har jeg latterliggjort noe noen sier? 

Jeg mener heller det samme om deg. Du klarer ikke at andre håndterer smerte og vanskelig ting på andre måter enn deg. Og det er tydeligvis veldig vanskelig for det at noen kommer styrket ut av motgang. 

Nei, det er bare topp for min del at din knokkel ble sterkere etter bruddet. Det som plager meg er at du bruker det som et eksempel her. Mine negler blir sterkere av B-vitaminer. Var det til hjelp, liksom?

Anonymkode: 4e071...e67

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud! Hvorfor kan du ikke bare si deg enig med han da i stedet for å skrive kilometer opp og ned med forklaringer på hvorfor du sammenlignet et simpelt benbrudd med reell motgang?

Det faktum at du ikke vil innrømme at du tar feil, det begynner å ta virkelig mye plass her inne.

"Beklager WubWub, jeg ser du har rett." Så enkelt er det faktisk.

Nei, det er bare topp for min del at din knokkel ble sterkere etter bruddet. Det som plager meg er at du bruker det som et eksempel her. Mine negler blir sterkere av B-vitaminer. Var det til hjelp, liksom?

Hvorfor skal jeg innrømmet at jeg tar feil? Jeg kan ikke innrømme at en mening jeg ikke har hatt er feil. 

Og hvis du ikke klarer å lese bedre enn at jeg sammenlignet benbruddet med "reell" motgang, så er det ditt problem ikke mitt. Det var for å ILLUSTRERE hvordan man kan bli sterkere etter å ha kommet seg igjennom noe. For øvrig, så synes jeg det benbruddet var reell motgang, det var langt nede på listen over det verste i mitt liv, men å bli sykemeldt i månedsvis, måtte bruke sterke smertestillende som gjorde meg psykotisk, og andre som gjorde meg suicidal og aggressiv ser jeg på som reell motgang, selv om det ikke er blant det verste i mitt liv. 

Noen klarte å lese det som en illustrasjon på hvordan man blir sterkere etter at man har kommet seg igjennom noe, andre (blant annet du) gjorde det ikke. Og det er greit. Men nei, kommer ikke til å si beklager til WubWub for at dere to har rottet dere sammen og FUNNET på meninger jeg ikke har. 

Jeg er ferdig med å avspore tråden. 

Skrevet
11 minutter siden, Rainstorm skrev:

Hvorfor skal jeg innrømmet at jeg tar feil? Jeg kan ikke innrømme at en mening jeg ikke har hatt er feil. 

Og hvis du ikke klarer å lese bedre enn at jeg sammenlignet benbruddet med "reell" motgang, så er det ditt problem ikke mitt. Det var for å ILLUSTRERE hvordan man kan bli sterkere etter å ha kommet seg igjennom noe. For øvrig, så synes jeg det benbruddet var reell motgang, det var langt nede på listen over det verste i mitt liv, men å bli sykemeldt i månedsvis, måtte bruke sterke smertestillende som gjorde meg psykotisk, og andre som gjorde meg suicidal og aggressiv ser jeg på som reell motgang, selv om det ikke er blant det verste i mitt liv. 

Noen klarte å lese det som en illustrasjon på hvordan man blir sterkere etter at man har kommet seg igjennom noe, andre (blant annet du) gjorde det ikke. Og det er greit. Men nei, kommer ikke til å si beklager til WubWub for at dere to har rottet dere sammen og FUNNET på meninger jeg ikke har. 

Jeg er ferdig med å avspore tråden. 

Som denne godeste Herr eller Madam AB poengterte for deg; Istedenfor å gå rett i strupen min med anklager og angrep i øst og vest - Kunne du ikke heller bare sagt "Jeg er enig med deg og jeg beklager for at formuleringen min førte til misforståelse" ?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har de siste årene opplevd svært mye mobbing, har blitt utslitt og psykisk nedbrutt absolutt. ( Blitt fremstilt som et menneske jeg ikke er, skjelt ut, anklaget for ting jeg ikke har gjort, lukket døren i fjeset på meg, spurt ut om seksuelle preferanser på jobb...det er mye mye og MYE mer, mistet to gode venner i tragiske dødsfall...det er mer, men det holder.

Men, jeg nekter å gi meg, jeg vet det finnes en annen verden der ute, mennesker som vil behandle meg normalt, det gjelder bare å finne miljø og rette folk. Jeg er så glad for min egen styrke laangt inners inne, hvis ikke hadde jeg ikke overlevd.

Sender litt styrke til andre som sliter- xxx

Anonymkode: f68d1...815

• Liker 2
Skrevet

Vet hvordan det er ts. Jeg ser og er sterk ut utenpå og da tror folk jeg automatisk er sterk inni også. De forventer at alle skal være sterke inni seg. Folk forstår ikke en dritt og ikke bryr de seg. Ikke før den dagen de finner meg død. Begynner de å åpne øynene da? Hvem vet. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke nærtagende. Eller kanskje jeg er det, men mest av alt lurer jeg oppriktig på hvorfor absolutt nesten alle sier det til meg?! Jeg har fått høre det gjennom hele livet, og jeg synes det er så ekstremt misforstått. Ts

Anonymkode: 5eb44...518

Du får nesten ta å spørre dem som sier det til deg for å få svar. Eller kansje slutte å utlevere deg til dem så slipper du å irritere deg over det. Ellers syns jeg det er ufordragelig å klage/irritere seg over fraser folk lirer av seg når de ønsker å støtte noen.  Som noen sa tidligere her "get over yourself ". Du er så konsumert av din egen smerte at du evner ikke se noe annet eller andre. Fokuser heller på hva du kan gjøre for andre enn hva andre kan gjøre for deg. 

Anonymkode: 3ffbc...864

• Liker 1
Skrevet

Psykiatrien er ihvertfall ikke stedet å oppsøke dersom man har traumer. Traumatiserte mennesker blir stemplet i panna med diagnoser, proppet full på piller og lagt i reimer. Det er hjelpa si det.

Anonymkode: a90a7...8c9

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Psykiatrien er ihvertfall ikke stedet å oppsøke dersom man har traumer. Traumatiserte mennesker blir stemplet i panna med diagnoser, proppet full på piller og lagt i reimer. Det er hjelpa si det.

Feil. Psykiatrien er den instansen som har høyest sannsynlighet for å hjelpe noen med psykologiske traumer. Om du blir "proppet full med diagnoser og piller" så er grunnen til mest sannsynlig ; fordi du trenger det.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke diagnoser tenker du på her, som traumatiserte mennesker får?

Anonymkode: e901a...420

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får nesten ta å spørre dem som sier det til deg for å få svar. Eller kansje slutte å utlevere deg til dem så slipper du å irritere deg over det. Ellers syns jeg det er ufordragelig å klage/irritere seg over fraser folk lirer av seg når de ønsker å støtte noen.  Som noen sa tidligere her "get over yourself ". Du er så konsumert av din egen smerte at du evner ikke se noe annet eller andre. Fokuser heller på hva du kan gjøre for andre enn hva andre kan gjøre for deg. 

Anonymkode: 3ffbc...864

Feil... Jeg er en av de som står der først når noen av mine venner eller familie går gjennom noe. Når man har opplevd mye vondt selv, vet man hvor jævlig man kan ha det. Man får en annen forståelse enn de som bare har sklidd gjennom livet. Kanskje en grunn til at jeg er en person venner og familie åpner seg for. Du vet da ikke hvordan jeg er som person kun utifra denne tråden.. Ts

Anonymkode: 5eb44...518

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke diagnoser tenker du på her, som traumatiserte mennesker får?

ADHD, Eufp, Schizoid pf, og schizofreni for å nevne noen.

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan sende deg over 1000 rapporter i retur som tilsier at psykiatrien er til hjelp for mennesker. 

Jeg har vært i psykiatrien fra jeg var 16 år og jeg er nå 33. Antallet psykiatere og psykologer som har vært i kontakt med meg er høyt - og aldri har de behandlet meg dårlig eller "proppet meg full med diagnoser og medisiner". Faktisk er min diagnose hemmelig og de nekter prate om den. Medisinering er valgfritt. Så lenge jeg får sobril så er jeg en happy cat. 

Endret av WubWub
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ADHD, Eufp, Schizoid pf, og schizofreni for å nevne noen.

Får de disse diagnosene uten at de faktisk har de diagnosene,

når helseplagene (symptomer på PTSD f.eks) etter traumene er normale reaksjoner på unormale opplevelser?

Skrevet
2 minutter siden, WubWub skrev:

Kan sende deg over 1000 rapporter i retur som tilsier at psykiatrien er til hjelp for mennesker. 

Jeg har vært i psykiatrien fra jeg var 16 år og jeg er nå 33. Antallet psykiatere og psykologer som har vært i kontakt med meg er høyt - og aldri har de behandlet meg dårlig eller "proppet meg full med diagnoser og medisiner". Faktisk er min diagnose hemmelig og de nekter prate om den. Medisinering er valgfritt. Så lenge jeg får sobril så er jeg en happy cat. 

Er flott at du føler du får hjelp. Holder de diagnosen hemmelig for deg?

Generelt så mener jeg det er problematsik hvis man lar mennesker stå på sobril over lang tid. Da har man fort et problem til.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Generelt så mener jeg det er problematsik hvis man lar mennesker stå på sobril over lang tid. Da har man fort et problem til.

Hva blir det problemet?

Skrevet

Ja. Det blir hevdet at min egentlige diagnose vil føre til en selvoppfyllende profiti om jeg får kunnskap om den. 

Har gått på sobril fra jeg var 18 år og frem til 33 årene. Jeg har dog trappet ned. Før fikk jeg 50 sobril per måned men etter jeg ble 30 så har jeg trappet ned til 25 per tredje måned etter eget ønske. Den er den doseringen som jeg belager meg på at jeg skal leve ut med resten av mitt liv. For meg ville det vært enkelt å argumentert for en økning av dosen men jeg har tenkt grundig igjennom dette og det er ikke ønskelig. Når jeg faller for en avgjørelse så holder jeg meg til den år ut og år inn.

• Liker 2
Skrevet

Får de disse diagnosene uten at de faktisk har de diagnosene,

når helseplagene (symptomer på PTSD f.eks) etter traumene er normale reaksjoner på unormale opplevelser?

Det finnes eksempler på det ja. Feks folk som har fått diagnosen Schizofreni når det har vært snakk om dissosiasjon som følge av alvorlige relasjonstraumer Reaksjoner og overlevelsesstrategier som er normale reaksjoner på unormale opplevelser. 

Uten at jeg vet så vil jeg tro at det ikke gjelder i like stor grad for PTSD hvor kriteriene er klarere.

Tenker at det handler om hvilke briller man ser med og hvilke rammer man tolker symptomer inn i.

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva blir det problemet?

Avhengighet.

• Liker 2
Skrevet

Don Juan kjempet mot noe som ikke var der ja.

Don Quijote hadde i det minste noen vindmøller å sloss mot :ac:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...