AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #41 Skrevet 21. januar 2017 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er jeg ikke... Hvorfor sier alltid alle rundt en at man er så sterk når man går gjennom mye vondt?! Tror de at man automatisk blir det av motgang og belastninger? Jeg føler meg helt tvert imot. Tanker det ikke er lov til å skrive om her har jeg slitt med i årevis. Lysten til å legge meg ned og gi opp har jeg hele tiden. Jeg er nedbrutt og svak skal jeg si dere. Jeg er likegyldig. Jeg bryr meg ikke lenger. Jeg har ingen kraft til å stå opp for megselv. Jeg driter i meg selv. Sykdom, vold, traumer og mobbing har ikke gjort meg sterk. Det har gitt meg ptsd, angst og selvmordstanker. "Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere". Nei, det er jeg ikke enig i. Flere som har det som meg? Anonymkode: 5eb44...518 Jeg vil anbefale deg å sjekke ut dette forumet http://www.sidetmedord.no/Forum. Der kan du skrive om det man ikke får lov å skrive om her. Og folk er ikke opptatt av å krangle og kverulere der, de er opptatt av å støtte hverandre. Anonymkode: 8d969...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #42 Skrevet 21. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan kan du forvente å være en venn og ikke slite på andre når du enda er såpass nærtagende at selv "du er sterk" er nok til at du oppretter en tråd? Er enig med @antbug i denne tråden. Det er nærmest umulig å vite hvordan man skal oppføre seg...og da er det jammen ikke lett å føle at den andre er noen venn akkurat..blir mer som en pasient man håper på å jatte med på rett måte. Anonymkode: 4e071...e67 Jeg er ikke nærtagende. Eller kanskje jeg er det, men mest av alt lurer jeg oppriktig på hvorfor absolutt nesten alle sier det til meg?! Jeg har fått høre det gjennom hele livet, og jeg synes det er så ekstremt misforstått. Ts Anonymkode: 5eb44...518
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #43 Skrevet 21. januar 2017 44 minutter siden, WubWub skrev: Uenig. Det dummeste ordtaket jeg vet om er "Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere". Faktisk er det mange som tror på dette sitatet som ble forfattet av Nietzsche. En mann som led hele livet sitt av sykdom - sykdom som ikke drepte han men den gjorde han svakere og ikke sterkere. Alle psykologiske rapporter viser til at man blir svekket av kontinuerlig motgang , traumer, omsorgssvik og nederlag. Man blir ikke styrket. Når man oppdrar barn så viser det seg at kjærlighet og omsorg skaper et mye sunnere og sterkere sinn enn kjefting og fysisk disiplinering. Enig med alle innleggene dine! Ts Anonymkode: 5eb44...518 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #44 Skrevet 21. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke nærtagende. Eller kanskje jeg er det, men mest av alt lurer jeg oppriktig på hvorfor absolutt nesten alle sier det til meg?! Jeg har fått høre det gjennom hele livet, og jeg synes det er så ekstremt misforstått. Ts Anonymkode: 5eb44...518 Jeg har også fått høre det store deler av mitt liv, fordi jeg har gått gjennom tøffe ting, men jeg har aldri klaget på det, så ja, etter min målestokk vil jeg si du er nærtagende og jeg ville hatt problemer med venner som var såpass nærtagende. Vi andre har jo våre greier, vi også. Anonymkode: 4e071...e67 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #45 Skrevet 21. januar 2017 6 minutter siden, Hemoglobin skrev: Vel, det er alltids mulig det. Man handler jo stort sett utfra egne erfaringer. Men er det virkelig så galt den tanken? Om ikke andre legger den betydningen bak det å være sterk, så vet du nå hvertfall at jeg syns du er sterk fordi du tross alt laget tråden og tok opp dine innerste tanker og følelser om det i din situasjon. Og du nevner noe jeg kjente veldig godt igjen i meg selv. Derfor skrev jeg som jeg skrev. Ønsker deg alt godt. Det er ikke galt. Jeg syns bare du skrev som om du satt på fasiten for alle mennesker. Takk, ønsker deg alt godt også. Ts Anonymkode: 5eb44...518
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #46 Skrevet 21. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har også fått høre det store deler av mitt liv, fordi jeg har gått gjennom tøffe ting, men jeg har aldri klaget på det, så ja, etter min målestokk vil jeg si du er nærtagende og jeg ville hatt problemer med venner som var såpass nærtagende. Vi andre har jo våre greier, vi også. Anonymkode: 4e071...e67 Det er helt greit. Det er jeg vledig klar over. Ts Anonymkode: 5eb44...518
WubWub Skrevet 21. januar 2017 #47 Skrevet 21. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med alle innleggene dine! Ts Anonymkode: 5eb44...518 Jeg har lest en rekke studier om israelske militærhunder - de tøffeste og mest robuste hundene i verden. Man skulle tro at de plukket ut løshunder som har levd et knall hardt liv på egenhånd i urbane miljø - hunder som har sett og opplevd mye smerte og vanskeligheter. Men realiteten er at disse hundene som har levd vanskelige liv faktisk er veldig mentalt svake - de er ikke egnet som militærhunder uansett hvor mye trening de får da de rett og slett har for mange traumer og er såppass svekket at de ikke er skikket for militærtjeneste. De sterkeste hundene er de som blir oppdratt med kjærlighet og omsorg under trygge omgivelser. 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #48 Skrevet 21. januar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil anbefale deg å sjekke ut dette forumet http://www.sidetmedord.no/Forum. Der kan du skrive om det man ikke får lov å skrive om her. Og folk er ikke opptatt av å krangle og kverulere der, de er opptatt av å støtte hverandre. Anonymkode: 8d969...2d3 Takk Skal sjekke det ut, ts Anonymkode: 5eb44...518 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #49 Skrevet 21. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også fått høre det store deler av mitt liv, fordi jeg har gått gjennom tøffe ting, men jeg har aldri klaget på det, så ja, etter min målestokk vil jeg si du er nærtagende og jeg ville hatt problemer med venner som var såpass nærtagende. Vi andre har jo våre greier, vi også. Anonymkode: 4e071...e67 Det er egentlig litt galt å tenke slik, "Alt jeg takler, burde alle andre takle også ellers så er de simpelthen svake mennesker". Alle mennesker er forskjellig og håndterer ting forskjellig. Det at du setter ser på deg selv som en peilepinne på hva som er normalt ikke normalt blir litt feil tenker jeg. Anonymkode: 8d969...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #50 Skrevet 21. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt greit. Det er jeg vledig klar over. Ts Anonymkode: 5eb44...518 Mener ikke at nærtagenhet er så ille i seg selv. Men man bør være klar over at man er ekstra nærtagen og innrette seg deretter, f.eks. ved å tillate andre å si fra når det blir for mye. Og tro på det. Litt som når noen er gravid eller har pms, de må innse at ikke alle følelsene deres er "helt til å stole på". Anonymkode: 4e071...e67
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #51 Skrevet 21. januar 2017 Jeg fikk høre fra en venninne en gang: "Du er jo ikke så sterk". Det er ikke så mye bedre det. Anonymkode: fc247...48e
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #52 Skrevet 21. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er egentlig litt galt å tenke slik, "Alt jeg takler, burde alle andre takle også ellers så er de simpelthen svake mennesker". Alle mennesker er forskjellig og håndterer ting forskjellig. Det at du setter ser på deg selv som en peilepinne på hva som er normalt ikke normalt blir litt feil tenker jeg. Anonymkode: 8d969...2d3 Det har jeg da heller aldri sagt? Du leser meg slik du leser meg, men jeg har aldri snakket om "normalt". Anonymkode: 4e071...e67
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #53 Skrevet 21. januar 2017 11 minutter siden, WubWub skrev: Jeg har lest en rekke studier om israelske militærhunder - de tøffeste og mest robuste hundene i verden. Man skulle tro at de plukket ut løshunder som har levd et knall hardt liv på egenhånd i urbane miljø - hunder som har sett og opplevd mye smerte og vanskeligheter. Men realiteten er at disse hundene som har levd vanskelige liv faktisk er veldig mentalt svake - de er ikke egnet som militærhunder uansett hvor mye trening de får da de rett og slett har for mange traumer og er såppass svekket at de ikke er skikket for militærtjeneste. De sterkeste hundene er de som blir oppdratt med kjærlighet og omsorg under trygge omgivelser. Sant nok. Lærdom for foreldre. Anonymkode: fc247...48e
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #54 Skrevet 21. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener ikke at nærtagenhet er så ille i seg selv. Men man bør være klar over at man er ekstra nærtagen og innrette seg deretter, f.eks. ved å tillate andre å si fra når det blir for mye. Og tro på det. Litt som når noen er gravid eller har pms, de må innse at ikke alle følelsene deres er "helt til å stole på". Anonymkode: 4e071...e67 Jeg vet det. Vet ikke hva du tror, men jeg tåler å bli sagt fra til. Ts Anonymkode: 5eb44...518 1
WubWub Skrevet 21. januar 2017 #55 Skrevet 21. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sant nok. Lærdom for foreldre. Anonymkode: fc247...48e Helt enig. Mange tenker at motgang herder en og gjør en mer mentalt robust. Men det er faktisk det motsatte som skjer. 2
Gjest Hemoglobin Skrevet 21. januar 2017 #56 Skrevet 21. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk høre fra en venninne en gang: "Du er jo ikke så sterk". Det er ikke så mye bedre det. Anonymkode: fc247...48e Ouch..
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #57 Skrevet 21. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet det. Vet ikke hva du tror, men jeg tåler å bli sagt fra til. Ts Anonymkode: 5eb44...518 Vel, jeg har sagt før hva jeg tror. Anonymkode: 4e071...e67
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #58 Skrevet 21. januar 2017 Folk sier masse vås hele tiden, både i gode og dårlige tider. Mesteparten kan ignoreres. Anonymkode: dd634...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #59 Skrevet 21. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk sier masse vås hele tiden, både i gode og dårlige tider. Mesteparten kan ignoreres. Anonymkode: dd634...2bb Sant det, tror det er beste måten og overleve på.. Anonymkode: f68d1...815 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #60 Skrevet 21. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk sier masse vås hele tiden, både i gode og dårlige tider. Mesteparten kan ignoreres. Anonymkode: dd634...2bb 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sant det, tror det er beste måten og overleve på.. Anonymkode: f68d1...815 Enig med dere to. Man kan bli nokså dårlig av å henge seg opp i alt mennesker sier, og nokså frisk av å gi litt mer F Anonymkode: 4e071...e67 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå