AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #1 Skrevet 21. januar 2017 Nei, det er jeg ikke... Hvorfor sier alltid alle rundt en at man er så sterk når man går gjennom mye vondt?! Tror de at man automatisk blir det av motgang og belastninger? Jeg føler meg helt tvert imot. Tanker det ikke er lov til å skrive om her har jeg slitt med i årevis. Lysten til å legge meg ned og gi opp har jeg hele tiden. Jeg er nedbrutt og svak skal jeg si dere. Jeg er likegyldig. Jeg bryr meg ikke lenger. Jeg har ingen kraft til å stå opp for megselv. Jeg driter i meg selv. Sykdom, vold, traumer og mobbing har ikke gjort meg sterk. Det har gitt meg ptsd, angst og selvmordstanker. "Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere". Nei, det er jeg ikke enig i. Flere som har det som meg? Anonymkode: 5eb44...518 13
Gjest O.G. Skrevet 21. januar 2017 #2 Skrevet 21. januar 2017 Er noe folk sier for å slippe å hjelpe og støtte.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #3 Skrevet 21. januar 2017 Jepp. Jeg har møtt min andel idioter som kaller meg sterk, raus osv. Bare overse slike mennesker, de avslører at de har levd på solsiden hele livet og ikke aner noenting om livets vanskeligheter. Anonymkode: 2948c...980 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #4 Skrevet 21. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er jeg ikke... Hvorfor sier alltid alle rundt en at man er så sterk når man går gjennom mye vondt?! Tror de at man automatisk blir det av motgang og belastninger? Jeg føler meg helt tvert imot. Tanker det ikke er lov til å skrive om her har jeg slitt med i årevis. Lysten til å legge meg ned og gi opp har jeg hele tiden. Jeg er nedbrutt og svak skal jeg si dere. Jeg er likegyldig. Jeg bryr meg ikke lenger. Jeg har ingen kraft til å stå opp for megselv. Jeg driter i meg selv. Sykdom, vold, traumer og mobbing har ikke gjort meg sterk. Det har gitt meg ptsd, angst og selvmordstanker. "Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere". Nei, det er jeg ikke enig i. Flere som har det som meg? Anonymkode: 5eb44...518 Ja,men har bestemt meg for å kjempe. Ønsker deg alt godt! Anonymkode: f68d1...815 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #5 Skrevet 21. januar 2017 Hele den der greia om at forferdelige ting som har skjedd gjør deg sterkere kommer jeg alltid på dette: http://allantruong.tumblr.com/post/152111078819/imqueerandangry-i-hate-this-fucking-myth-that/embed Anonymkode: 5c2d3...28f 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #6 Skrevet 21. januar 2017 Helt enig med deg. Føler noen har kjørt over meg med en traktor. Jeg vil ingenting, er traumatisert og livredd for folk. Føles litt mer ut som "Det som ikke dreper deg, gjorde deg dødssyk" Anonymkode: 407db...ca2 11
Gjest Hemoglobin Skrevet 21. januar 2017 #7 Skrevet 21. januar 2017 Ok, jeg skal si hva det egentlig betyr. Det betyr at du får ros for at du ikke har latt det bringe deg til å gjennomføre selvmord. Selv om du nok kan ha tenkt det. Men du er her fortsatt, ikke sant? Du setter ord på ting, og en del av deg nekter å slutte å puste. Derfor er du sterk. Fordi du har vært igjennom alt dette dritet og fortsatt puster. Du er fortsatt på bena, og du lever, selv om det er minimalt i dine øyne. Det betyr ikke at alt plutselig er ok og at du er glad og fornøyd. Men sterk? Jo. Det er du. Ta det til deg.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #8 Skrevet 21. januar 2017 1 minutt siden, Hemoglobin skrev: Ok, jeg skal si hva det egentlig betyr. Det betyr at du får ros for at du ikke har latt det bringe deg til å gjennomføre selvmord. Selv om du nok kan ha tenkt det. Men du er her fortsatt, ikke sant? Du setter ord på ting, og en del av deg nekter å slutte å puste. Derfor er du sterk. Fordi du har vært igjennom alt dette dritet og fortsatt puster. Du er fortsatt på bena, og du lever, selv om det er minimalt i dine øyne. Det betyr ikke at alt plutselig er ok og at du er glad og fornøyd. Men sterk? Jo. Det er du. Ta det til deg. Herregud, så nedlatende. Anonymkode: 2948c...980 7
Gjest Hemoglobin Skrevet 21. januar 2017 #9 Skrevet 21. januar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Jeg har møtt min andel idioter som kaller meg sterk, raus osv. Bare overse slike mennesker, de avslører at de har levd på solsiden hele livet og ikke aner noenting om livets vanskeligheter. Anonymkode: 2948c...980 Men der tar du jo feil. Du vet feks ingenting om hva jeg eller andre har vært igjennom.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #10 Skrevet 21. januar 2017 1 minutt siden, Hemoglobin skrev: Men der tar du jo feil. Du vet feks ingenting om hva jeg eller andre har vært igjennom. Jeg tror du misforstår kraftig her. Anonymkode: 2948c...980 5
Gjest Hemoglobin Skrevet 21. januar 2017 #11 Skrevet 21. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Herregud, så nedlatende. Anonymkode: 2948c...980 Kødder du? Det er ingenting nedlatende med dette. Jeg vet nøyaktig hvordan ts har det for jeg er der selv.
Olaug Olsen Skrevet 21. januar 2017 #12 Skrevet 21. januar 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Jeg har møtt min andel idioter som kaller meg sterk, raus osv. Bare overse slike mennesker, de avslører at de har levd på solsiden hele livet og ikke aner noenting om livets vanskeligheter. Anonymkode: 2948c...980 Hehhe ja. blautfiskene kaller andre "sterk" for å distansere seg! 1
Olaug Olsen Skrevet 21. januar 2017 #13 Skrevet 21. januar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud, så nedlatende. Anonymkode: 2948c...980 Jeg forstår ikke dette. det som blir sagt er jo veldig pent! 10
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #14 Skrevet 21. januar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føles litt mer ut som "Det som ikke dreper deg, gjorde deg dødssyk" Anonymkode: 407db...ca2 Nettopp. Anonymkode: 2948c...980
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #15 Skrevet 21. januar 2017 Akkurat nå, Olaug Olsen skrev: Jeg forstår ikke dette. det som blir sagt er jo veldig pent! Nei, det er ovenfra-og-ned-holdning. Det er patetisk og avslører at avsender av budskapet ikke vet så mye om livets skyggesider. Anonymkode: 2948c...980 4
Gjest antbug Skrevet 21. januar 2017 #16 Skrevet 21. januar 2017 Det er ikke lett for noen, gitt. Noen ganger tenker jeg at det beste er å ikke si noe som helst til folk som sliter, for det ser for meg ut som det blir feil uansett hva man prøver å ytre av medfølende, oppmuntrende eller trøstende ord. Oddsene for at man sier noe riktig er ganske lave tror jeg, men hvis man ikke sier noe er man vel verre enn verst? Tips om hva dere egentlig ønsker å få høre mottas med takk.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #17 Skrevet 21. januar 2017 Akkurat nå, antbug skrev: Tips om hva dere egentlig ønsker å få høre mottas med takk. Ikke en dritt, egentlig. Når du skal beskrive din medfølelse eller min styrke feiler du. Bare vær en vanlig venn. Det holder i massevis. Anonymkode: 2948c...980 3
WubWub Skrevet 21. januar 2017 #18 Skrevet 21. januar 2017 11 minutter siden, Hemoglobin skrev: Ok, jeg skal si hva det egentlig betyr. Det betyr at du får ros for at du ikke har latt det bringe deg til å gjennomføre selvmord. Selv om du nok kan ha tenkt det. Men du er her fortsatt, ikke sant? Du setter ord på ting, og en del av deg nekter å slutte å puste. Derfor er du sterk. Fordi du har vært igjennom alt dette dritet og fortsatt puster. Du er fortsatt på bena, og du lever, selv om det er minimalt i dine øyne. Det betyr ikke at alt plutselig er ok og at du er glad og fornøyd. Men sterk? Jo. Det er du. Ta det til deg. Uenig. Det dummeste ordtaket jeg vet om er "Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere". Faktisk er det mange som tror på dette sitatet som ble forfattet av Nietzsche. En mann som led hele livet sitt av sykdom - sykdom som ikke drepte han men den gjorde han svakere og ikke sterkere. Alle psykologiske rapporter viser til at man blir svekket av kontinuerlig motgang , traumer, omsorgssvik og nederlag. Man blir ikke styrket. Når man oppdrar barn så viser det seg at kjærlighet og omsorg skaper et mye sunnere og sterkere sinn enn kjefting og fysisk disiplinering. 9
Gjest antbug Skrevet 21. januar 2017 #19 Skrevet 21. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke en dritt, egentlig. Når du skal beskrive din medfølelse eller min styrke feiler du. Bare vær en vanlig venn. Det holder i massevis. Anonymkode: 2948c...980 Skal man snakke om været og vanlige, ufarlige ting og unngå å komme inn på ting som har med deg og dine problemer å gjøre, mener du? Det kan jeg klare, men jeg synes ofte folk som sliter selv vrir samtalen over på det, og da sitter man i saksa og sier noe feil.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2017 #20 Skrevet 21. januar 2017 Akkurat nå, antbug skrev: Skal man snakke om været og vanlige, ufarlige ting og unngå å komme inn på ting som har med deg og dine problemer å gjøre, mener du? Det kan jeg klare, men jeg synes ofte folk som sliter selv vrir samtalen over på det, og da sitter man i saksa og sier noe feil. Fordi du gjør noe feil når du antar at alle med traumer ønsker å bruke deg som lekmannsterapeut. Anonymkode: 2948c...980 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå