Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Var inne på siden til de som har laget dette oppsettet, APRL eller noe sånn. Virker som Myshop skal være en greie som går på tvers av nettbutikker,bloggere osv. Dvs at hvis man finner noe på en blogg legger man det i Myshop, så finner man noe på en nettbutikk,og legger det på Myshop. Altså slipper man å søke ting opp rundt omkring, man samler alt på samme sted. Men skjønner ikke hvordan det skal fungere med betalinger og sånn til respektive butikker da..så ja, mulig jeg ikkje skjønte det heelt :P

Edit: med andre ord tror jeg ikke Myshop er en affiliate / annonseside, men noe som er laget for "brukere" for å lette nettshopping..

Når man trykker på et av produktene blir man jo videresendt til f.eks. Boozt, via en link som går gjennom http://apprl.com/

Sitater med kopirett er fjernet.

- Magnifique, mod.

Get rewarded by featuring products from the worlds best online retailers, on your blog, social media profile or app.

Endret av Magnifique
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte inn å sjekke. Stemmer det. Merkelig hvor mange som har fått på plass en slik "annonse" den siste tiden. ;)

Når det gjelder "My Shop" så sender jeg et tips til FO, slik de eventuelt kan se nærmere på det under det annonserte tilsynet. Tar også med at etter omleggingen merker de ikke "inneholder annonselenker" øverst hele tiden, slik de skal etter regelverket. Eksempelvis blar man seg nedover på http://carolinebergeriksen.no/og kommer til innlegget http://carolinebergeriksen.no/2015/05/05/in-stripes-and-light-blue/ er det ikke merket øverst med "inneholder annonselenker" før man klikker seg inn på det.

Men forhåpentligvis er dette bare innkjøringsproblemer...

Tipper det blir unnskyldningen fra Treasures AS, men det er INGEN unnskyldning.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man trykker på et av produktene blir man jo videresendt til f.eks. Boozt, via en link som går gjennom http://apprl.com/

På apprl.com står det

Det er ikke for moro skyld ;)

Nei, altså jeg regna med at det var noe business i bildet!:) Leste ikke det du siterte der bare det jeg skrev. Lurer på hvordan det fungerer, det blir kanskje cookies og sånn bæsj nå da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asti

Tipper det blir unnskyldningen fra Treasures AS, men det er INGEN unnskyldning.

Nettbutikken kan de ikke unnskylde... Dette fremstår som et febrilsk forsøk på å unndra seg merking.

Tenkte mer på at "inneholder annonselenke" ikke viser øverst, før man klikker seg inn, at det er en "feil" som de forhåpentligvis rettet opp i. :)

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la inn en kommentar nå:

Victoria

Your comment is awaiting moderation.

Hei. Noen innspill!

Siden er lys, fin og fresh!
Jeg synes ikke det gjør noe med “read more” – det er nok en vanesak, ja. Er jo mange som har det nå, det kommer vel an på hva man liker. Jeg så på siden i går kveld, og da var det store forbokstaver på alle ordene i overskriften, og det er det nå også (Mødre På Vift) men dette kan sikkert endres lett i themet, jeg synes personlig ikke det er noe særlig (i hvert fall ikke på norsk) og på bloggen er det godt språk, så det er synd med slike ting som “skjemmer”. Dette er lett å ordne. Hvis dere ikke vet hvordan dere skal endre det, er det bedre å bruke caps lock på hele overskriften, slik det blir når man har klikket seg inn på posten.

Ellers er ikke siden helt god på iphone/ipad ennå. I går kveld så jeg den svarte drop down-menyen lå over skjermbildet, men nå ser det ut til at den er helt borte og lagt i footer? På mobil ser det også ut til at teksten er midtstilt og det ser ikke helt fint ut, det synes jeg du har gjort superbra før, ved å midtstille bildetekst, men selve blogginnlegget ser bedre ut venstrestilt.

My shop:
På My shop bør dere jobbe med scriptet der man skal søke på merker, det funker ikke helt – får ikke klikket på alle merkene etc.

Ellers: dette med My shop, det kan sikkert bli bra. Men få orden på merkingen din. Det er vel bare annonselenker via tradedoubler dette her og det er rett og slett helt utrolig rart at dere ikke har sørget for at det var på plass skikkelig merking før lansering av nytt design."

http://imgur.com/K3fn7Dn

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asti

..... etter omleggingen merker de ikke "inneholder annonselenker" øverst hele tiden, slik de skal etter regelverket. Eksempelvis blar man seg nedover på http://carolinebergeriksen.no/og kommer til innlegget http://carolinebergeriksen.no/2015/05/05/in-stripes-and-light-blue/ er det ikke merket øverst med "inneholder annonselenker" før man klikker seg inn på det.

Men forhåpentligvis er dette bare innkjøringsproblemer...

Da har de fått på plass "egen logo" også for "inneholder annonselenker" , så da er det rettet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har de fått på plass "egen logo" også for "inneholder annonselenker" , så da er det rettet på.

Så bra det er fikset 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden merkingen på bloggen virker å komme i orden

Å? Har de merket "lånet" fra CG og hva det nå var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne se hva Porsgrund Porselensfabrik svarer til et spørsmål om hva de gjør med "utlånte varer". Det blir vel som Fashioncherry som legger sine lånte klesplagg ut til salg på Bloppis.. :laugh:

Har noen spurt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Jeg la inn en kommentar nå:

Victoria

MAY 8, 2015 AT 10:01

Your comment is awaiting moderation.

Hei. Noen innspill!

Siden er lys, fin og fresh!

Jeg synes ikke det gjør noe med read more det er nok en vanesak, ja. Er jo mange som har det nå, det kommer vel an på hva man liker. Jeg så på siden i går kveld, og da var det store forbokstaver på alle ordene i overskriften, og det er det nå også (Mødre På Vift) men dette kan sikkert endres lett i themet, jeg synes personlig ikke det er noe særlig (i hvert fall ikke på norsk) og på bloggen er det godt språk, så det er synd med slike ting som skjemmer. Dette er lett å ordne. Hvis dere ikke vet hvordan dere skal endre det, er det bedre å bruke caps lock på hele overskriften, slik det blir når man har klikket seg inn på posten.

Ellers er ikke siden helt god på iphone/ipad ennå. I går kveld så jeg den svarte drop down-menyen lå over skjermbildet, men nå ser det ut til at den er helt borte og lagt i footer? På mobil ser det også ut til at teksten er midtstilt og det ser ikke helt fint ut, det synes jeg du har gjort superbra før, ved å midtstille bildetekst, men selve blogginnlegget ser bedre ut venstrestilt.

My shop:

På My shop bør dere jobbe med scriptet der man skal søke på merker, det funker ikke helt får ikke klikket på alle merkene etc.

Ellers: dette med My shop, det kan sikkert bli bra. Men få orden på merkingen din. Det er vel bare annonselenker via tradedoubler dette her og det er rett og slett helt utrolig rart at dere ikke har sørget for at det var på plass skikkelig merking før lansering av nytt design."

http://imgur.com/K3fn7Dn

Kommentaren er sluppet igjennom, men som vanlig med noen sleivspark fra andre mot Mamsi. Hvorfor kan de ikke svare for seg selv i stedet for å la andre ta fighten for dem?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentaren er sluppet igjennom, men som vanlig med noen sleivspark fra andre mot Mamsi. Hvorfor kan de ikke svare for seg selv i stedet for å la andre ta fighten for dem?

Hva vet vi om det egentlig? :vetikke:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Jeg fant det litt for beleilig tilfeldig at vedkommende hadde sjekket denne tråden og dermed kommet frem til at det "måtte" være Mamsi som hadde skrevet den kommentaren. Det er andre kommentarer som nevner en eller flere av de samme punktene som Victorias/Mamsis kommentar, men disse er i skrivende stund ukommentert. Hmmm, there is something rotten in the state of Denmark ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommentaren er sluppet igjennom, men som vanlig med noen sleivspark fra andre mot Mamsi. Hvorfor kan de ikke svare for seg selv i stedet for å la andre ta fighten for dem?

Hvorfor? Fordi da snakker hun ikke ned andre - slik som hun selv og mannen hevder, men får likevel tatt mamsi.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asti

Flere av svarene der er personangrep mot mamsi, og jeg er faktisk sjokkert over at CBE&Co. publiserer slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fant det litt for beleilig tilfeldig at vedkommende hadde sjekket denne tråden og dermed kommet frem til at det "måtte" være Mamsi som hadde skrevet den kommentaren. Det er andre kommentarer som nevner en eller flere av de samme punktene som Victorias/Mamsis kommentar, men disse er i skrivende stund ukommentert. Hmmm, there is something rotten in the state of Denmark ...

Nå har vel historien vist at det er et par av deltagerne her som løper inn på bloggen for å rapportere hva som skrives her - ikke at det plager meg, så jeg ser det som sannsynlig at det kan ha skjedd her også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt skolebarn i mange år, og sittet i FAUer ved tre ulike skoler de siste ti årene. Jeg har rimelig god oversikt over hvordan skoler jobber med mobbing og nettvett, og jeg synes det høres veldig usannsynlig at Mamsis blogg blir brukt som et ekssmpel.

(Har "Eva" svart seg selv i kommentarfeltet, eller har "noen" glemt å bytte navn på de fiktive brukerne som liksom skal kommentere hverandre? )

Endret av 9na
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor har Mamsi interesse av å kommentere så mye på det nye designet, for så å rapportere hva hun kommenterte her? Skjønner jo at det var litt vedrørende merking på slutten der, men likevel.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av svarene der er personangrep mot mamsi, og jeg er faktisk sjokkert over at CBE&Co. publiserer slikt.

Hva mener du er personangrep på mamsi?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...