Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg er heller ikke for at folk her skal skrive dritt om andre. De innleggene jeg mener gjør det, rapporterer jeg i stedet for å argumentere imot. Gjør du? Eller er det gøyere å endelig få rett i hvor fæl og smålig denne tråden er, og så raljere over det i innlegg etter innlegg på en (minst like) smålig og ubalansert måte?

Om du bare hadde argumentert imot innlegg som tydelig latterliggjør, eller som grenser mot det, så kunne jeg lett gått god for den forklaringen din. Men du kverulerer og avsporer på alt som skrives her, når du først tar turen innom. I tillegg gjør du det på en ganske spydig måte, sånn jevnt over. Antakelig fordi du har bestemt deg for at alle som skriver her er noen mobbende bitcher som ikke fortjener bedre? Men da faller du også samtidig litt i samme fella selv, kan man si.

Du griper også begjærlig tak i alle små avsporinger, og kverner videre på dem, gjerne lenge etter at de har dødd ut av seg selv. Dette er typiske uttrykk for det man kaller for trolling på nett: Avsporing og kverulering ikke for å debattere en sak, men for å sabotere og få opp temperaturen i en diskusjon. Mulig det ikke er intensjonelt, men effekten er den samme - du driver tråden mer i den usaklige retningen du hele tiden kritiserer den for å ta.

Alle må være enige med "oss", skriver du hele tiden (som om det store antall brukere som skriver her er enige om alt i denne saken, det er jo mildt sagt en grov forenklig). Men når er du fornøyd, da? Har du ikke flere ganger gitt uttrykk for at det er når denne tråden stenges og/eller slettes? Hvordan er det annerledes?

da skal jeg fra i dag rapportere inn de innlegg jeg mener er å trå over grensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da skal jeg fra i dag rapportere inn de innlegg jeg mener er å trå over grensen

Fint! Da blir vi minst to som gjør det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan da være en sterk og selvstendig kvinne men allikevel være redd for en ting. Hva med alle de damene som sitter som toppledere i Norge,tror dere ikke at de er redd for noe?

Ja det er de da helt sikkert. Men i mine øyne får det henne fortsatt til å framstå som umoden og uselvstendig.

Sammen med hennes måte å takle kritikk (både saklig og usaklig), hvordan mannen hennes må ta støyten hver gang hennes blogg blir tatt i juks og hvordan hun skylder på alle andre (= de som sørger for inntjening hennes) når ting er litt tøft. Tilsammen får det henne til å virke ekstremt umoden og veldig langt unna tøff og selvstendig karrierekvinne. Det er et misforhold mellom hvordan hun selv ønsker å framstå og det jeg oppfatter. Jeg kjenner ikke til mange toppledere som virker så umodne og uselvstendige som henne (selv om de sikkert også er redde for ting).

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfrue selv reklamerer på bloggen med at det er goodiebags, men på Instagramkontoen til kjøpesenteret ser man at det bare er til de 100 første som handler for over 400 kr...

 

Det er jo smart, vil sikkert lokke noen som ellers ikke ville tatt turen.

Fjortiser elsker jo alt som er gratis. At mange kanskje føler seg litt lurt er jo dumt, men da har man ihvertfall gjort sitt for å få såpass folk dit at det kan publiseres noen bilder av et lokale med litt folk i.

 

Og hvis de er skikkelig lure, har de en eller annen konkurranse hvor man på legge ut bilde av seg selv på Instagram, og tagge det med #adaxbycarolinebergeriksen, og vips så ser det ikke så stusselig ut som etter Eventyret i København da det vel ble lagt ut en fire-fem bilder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Det er jo smart, vil sikkert lokke noen som ellers ikke ville tatt turen.

Fjortiser elsker jo alt som er gratis. At mange kanskje føler seg litt lurt er jo dumt, men da har man ihvertfall gjort sitt for å få såpass folk dit at det kan publiseres noen bilder av et lokale med litt folk i.

Og hvis de er skikkelig lure, har de en eller annen konkurranse hvor man på legge ut bilde av seg selv på Instagram, og tagge det med #adaxbycarolinebergeriksen, og vips så ser det ikke så stusselig ut som etter Eventyret i København da det vel ble lagt ut en fire-fem bilder.

Ganske smart trekk denne gangen å kjøre konkurranser osv så det ser ut som det er skikkelig stort oppmøte kun pga henne ;)

https://instagram.com/p/8lN5aWJ6rD/

https://instagram.com/p/8lZeq3C9d6/

Taggen fyller seg mer opp nå enn den gjorde både i Oslo og København.

Endret av Mahnaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske smart trekk denne gangen å kjøre konkurranser osv så det ser ut som det er skikkelig stort oppmøte kun pga henne ;)

https://instagram.com/p/8lN5aWJ6rD/

Taggen fyller seg mer opp nå enn den gjorde både i Oslo og København.

Noen har tenkt. Og innsett at å lokke med CBE som eneste fokus, ikke nødvendigvis er salgsfremmende nok.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg til at det er nok mest fjortiser uten så mye penger som dukker opp på slike eventer for at det er kult å se en "kjendis" live. Ikke for at de hadde tenkt å handle.

Så de måtte vel legge om strategien litt..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig oppmøtet er stort.

Arkaden er et latterlig sted å ha denne eventen. Et kjøpesenter hvor omtrent halvparten av butikkene er nedlagt (jeg bor ikke så langt unna) og de få som er igjen er lite besøkte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig oppmøtet er stort.

Arkaden er et latterlig sted å ha denne eventen. Et kjøpesenter hvor omtrent halvparten av butikkene er nedlagt (jeg bor ikke så langt unna) og de få som er igjen er lite besøkte.

De valgte sikkert Arkaden for da kunne de stå å blokkere området utenfor butikken uten at noen reagerer , siden det ikke er så mye folk der. Det kunne de nok ikke gjort på f.eks Herkules :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De valgte sikkert Arkaden for da kunne de stå å blokkere området utenfor butikken uten at noen reagerer , siden det ikke er så mye folk der. Det kunne de nok ikke gjort på f.eks Herkules :)

Det tror jeg du har rett I.

Stakkars ansatte på Arkaden, de blir nok sjokkert over å se folk på senteret.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De valgte sikkert Arkaden for da kunne de stå å blokkere området utenfor butikken uten at noen reagerer , siden det ikke er så mye folk der. Det kunne de nok ikke gjort på f.eks Herkules :)

Jeg har vært på morris både i oslo og drammen nylig, frueveskene bugnet over og det var ingenting som tydet på at de var ettertraktet. Jeg kikket litt på de, men den avskrekkende prisen gjorde at jeg rygget i en annen "høykvalitets" veske og heller kjøpte den..

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på morris både i oslo og drammen nylig, frueveskene bugnet over og det var ingenting som tydet på at de var ettertraktet. Jeg kikket litt på de, men den avskrekkende prisen gjorde at jeg rygget i en annen "høykvalitets" veske og heller kjøpte den..

Tror nok problemet er at prisen er avskrekkende høy som du sier. Slik jeg tenker er den gruppen som ønsker å kjøpe vesken den yngste delen av leserne hennes, de fra 14-18. For dem er vesken for dyr, spesielt når man sammenligner med en annen "fjortis-slager", Michael Kors. De veskene får du for under 2000kr.

De som faktisk har råd til vesken er de eldre leserne, men jeg tror de fleste da tenker som meg at om man først skal legge så pass med penger i en veske kjøper man fra en litt mer etablert designer, eventuelt bare en veske i skikkelig god kvalitet. Jeg kjenner i alle fall ingen på min alder som hadde brukt 3-4000 på en veske "designet" av en rosablogger for et ellers rimelig merke som Adax er.

Hadde de lagt prisen på rundt 2000kr tror jeg de hadde fått solgt mye mer, da det hadde vært mer overkommelig for de yngre leserne.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et spørsmål litt på sidelinjen, men har lurt litt på om man ved et slikt designsamarbeid får helt frie tøyler? Eller legges det noen føringer i forhold til trender f.eks.. Jeg tenker at hun har jo hatt en unik mulighet her på en måte, hun KUNNE fått til noe fresht men har landet på noe veldig trygt som jeg bare føler jeg har sett før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål litt på sidelinjen, men har lurt litt på om man ved et slikt designsamarbeid får helt frie tøyler? Eller legges det noen føringer i forhold til trender f.eks.. Jeg tenker at hun har jo hatt en unik mulighet her på en måte, hun KUNNE fått til noe fresht men har landet på noe veldig trygt som jeg bare føler jeg har sett før.

Ut fra egen erfaring er det slik at merkevaren som inngår samarbeid ønsker å sikre salg uavhengig av trender og "designsamarbeidet".

Har ikke "kjendisen" noe spesielt de kan argumentere frem, vil man enten få et avslag for samarbeid eller sjefsdesigneren hyres for å "rettlede" kjendisens ønsker.

Det er også snakk om hva man faktisk kan produsere av antall produkter vs. lønnsomhet.

Kort sagt.

En norsk kjendis endte med å produsere sine egne solbriller f.eks, etter å ha gått runden med 2-3 skisser i vesken. Jeg var der, men historien hører ikke hjemme her.

Endret av Cornucopia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra egen erfaring er det slik at merkevaren som inngår samarbeid ønsker å sikre salg uavhengig av trender og "designsamarbeidet".

Har ikke "kjendisen" noe spesielt de kan argumentere frem, vil man enten få et avslag for samarbeid eller sjefsdesigneren hyres for å "rettlede" kjendisens ønsker.

Ja, var det jeg tenkte meg egentlig.

Synes egentlig ikke noe særlig om designsamarbeid, prisen skrues opp uten at veskene/klærne egentlig er så veldig fine/spennende. Dog en og annen som har lyktes i å få til noe.

Dette med pris tenker jeg er en viktig faktor, som andre også har nevnt, skulle jeg lagt den type sum i en veske ville jeg valgt noe helt annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært på morris både i oslo og drammen nylig, frueveskene bugnet over og det var ingenting som tydet på at de var ettertraktet. Jeg kikket litt på de, men den avskrekkende prisen gjorde at jeg rygget i en annen "høykvalitets" veske og heller kjøpte den..

 

Jeg gikk forbi Morris på Ski storsenter og der sto det masse fruevesker. Og denne butikken er rett ved hovedinngangen så denne butikken er det ukentlig gaaanske mange som går forbi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge ta.no møtte det opp et par titalls mennesker på Arkaden. La oss si det kom 25-30 stykker....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at det store overskuddet av utolgte vesker aldri kommer på salg i Norge, men heller blir solgt som et helt vareparti til USA. Der kan de selges i butikker som Marshall's og T.J. Maxx hvor de fleste kundene er lykkelig uvitende om Fotballfruens eksistens.

Dermed kan hun redde ansikt og si med god samvittighet at alle veskene solgte.

Edit: La til siste setning.

I Danmark blir jo veskene lansert først i Desember, kan det være noen sammenheng?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

egentlig er det null vits for oss som ikke er enig med dere andre å være på kg. For alt vi sier er feil. Jeg er ikke enig med dere kg kj........ Og det er galt. Trodde det skulle være plass til alle dette forumet uten å bli mobbet ut

Jeg er oppriktig interessert i alle positive ting du finner ved bloggen. Evt at du begrunner hvorfor du mener at en del av sakene vi kritiserer likevel er greit ( feks.at hun redigerer sin kropp og sin hud for å fremme et bilde som ikke er sant, men likevel benekter at hun gjør det, at hun bruker familien sin i markedsføringsøyemed, at hun ikke merker innleggene sine når hun driver reklame, at hun ikke vil erkjenne st hun er et forbilde som har et ansvar, at hun ...).

Feel free, og utfordre deg selv gjerne med å komme med egne meninger om bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...