Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Anbefaler deg å starte på første side og fortsette, så spørre.

 

 

Har lest nok til å skjønne at det meste av denne debatten ikke handler om konstruktiv kritikk, men nærmest mobbing. 

Endret av Rind
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Taystee

Har lest nok til å skjønne at det meste av denne debatten ikke handler om konstruktiv kritikk, men nærmest mobbing.

Jada. Og vi er sjalu, tjukke og stygge. Kom med noe nytt, please

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest nok til å skjønne at det meste av denne debatten ikke handler om konstruktiv kritikk, men nærmest mobbing.

Kan du gi eksempler på det du kategoriserer som mobbing? Endret av Cornucopia
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor, men det er salg på en av veskene. Pleier de ikke å selges til vanlig pris litt lengre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor, men det er salg på en av veskene. Pleier de ikke å selges til vanlig pris litt lengre?

Hvis man kan vinne produktet, eller kjøpe den med rabatt så tett opp til lansering, er den nok ikke så gjev på markedet.

Veskene er jo i utgangspunktet i dyreste laget, så ser ikke bort fra at de kommer på tilbud om litt.

Evt. Shippes over til Danmark før nyttår.

Endret av Cornucopia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Rind!

Ser at du har med totalt 3 innlegg på forumet, og alle de tre har du lagt igjen i denne tråden.

Ferdig snakka!

Endret av MarianneE
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi eksempler på det du kategoriserer som mobbing?

Nå var det ikke meg du spurte men jeg tar meg friheten til å svare allikevel :)

Heldigvis så blir slikt ganske kjapt fjernet av moderator. Så jo, mobbing forekommer i aller høyeste grad i denne tråden, men blir moderert bort, ergo er det vanskelig å komme med håndfaste eksempler om man ikke sitter med printscreen. Og DER går grensa for min del når det kommer til fritidsaktiviteter :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så rart at det blir hektisk når et avslappende bad blir til et blogginnlegg med masse levende lys, roseblader og vinglass, samt at hun i samme slengen reklamerer for boka til bloggvenninnen sin. Det er iscenesettelse hele greia og ikke lenger et deilig bad som hun tilfeldigvis fikk tatt litt bilder av. 

 

Så tenker jeg jo at en perfeksjonist blir utbrent av å måtte opprettholde den perfekte fasaden. Det er tidkrevende å reise til Særp når hun på veien dit må reklamere litt for lydbok, pakke med seg rette klær for å vise på bloggen osv. Det jeg ikke skjønner er at det er interessant å lese om denne iscenesettelsen.

 

Hun drar til København og det mest spennende hun blogger om ved siden av veskelanseringen er kaffekoppen. Hun har barnefri i køben og velger å sitte på hotelrommet sitt. Hun er overhodet ikke der det skjer, det skjer i grunn svært lite spennende. Jeg tror hun har flust av muligheter, men hun tar de ikke. Hun sitter heller foran skjermen for å finne inspirasjon og klær til bloggen, bruker SoMe i timevis for å dokumentere, reklamere og følge med på hvor mye oppmerksomhet hun får. Samt at hun sikkert bruker mye triviell tid med familien sin naturlig nok. Men for det meste befinner hun seg på jordet i Siljan med pulsklokka og kaffekoppen omkranset og oppkledd med staffasjen av en iscenesettelse.

Hun er i København i forbindelse med en jobb og må være deilig å slappe av på hotell rommet med søsteren. Alt til sin tid. Virker som hun både titt og ofte er ute til lunsj og middager. For meg så virker hun priviligert som har en jobb som hun kan styre så mye selv. På privaten ser det ut som hun har det bra med en flott mann og nydelig datter. Tipper det er mange her inne som kunne tenkt seg å ha en slik jobb og hverdag. Hun får inspirasjon og glede ved å trene på tredemølle, men andre finner glede ved å skrive innlegg etter innlegg her inne.. hver sin lyst.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest nok til å skjønne at det meste av denne debatten ikke handler om konstruktiv kritikk, men nærmest mobbing.

Hvis du har lest tråden vil du også se at spørsmålet ditt allerede er behøvelig besvaret mange mange ganger før. Kan du ikke lese tråden først og så heller spørre om de delene som er uklare?

Du skjønner debattantene her har blitt lei av nye og gamle brukere som alle spør om akkurat det samme uten å ha satt seg inn i tråden først. Til tross for mange gode svar på det tidligere.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Hun er i København i forbindelse med en jobb og må være deilig å slappe av på hotell rommet med søsteren. Alt til sin tid. Virker som hun både titt og ofte er ute til lunsj og middager. For meg så virker hun priviligert som har en jobb som hun kan styre så mye selv. På privaten ser det ut som hun har det bra med en flott mann og nydelig datter. Tipper det er mange her inne som kunne tenkt seg å ha en slik jobb og hverdag. Hun får inspirasjon og glede ved å trene på tredemølle, men andre finner glede ved å skrive innlegg etter innlegg her inne.. hver sin lyst.

 

Ja det er helt sikkert riktig at hun syns det er deilig å slappe av på hotellrommet. I forhold til å skulle være en inspirator når det gjelder livsstil og mote er hun absolutt ikke der det skjer. Hun dokumenterer det meste av utebesøkene sine gjennom SoMe og jeg må si at hun er lite sosia i forhold til hva man skulle tenke seg at en så stor blogger er. Hun og LK er ofte til lunsj mens de sitter å snapper hverandre med et tomt lokale i bakgrunn. Det er ikke noe galt i det, men ut i fra å skulle inspirere andre så lever hun ikke særlig spennende. Det hun finner av inspirasjon må hun tydeligvis finne gjennom nettet. Så det forundrer meg at en blogg kan bli så stor basert på for det meste å sitte i dette "dukkehjemmet" på jordet i Siljan? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke meg du spurte men jeg tar meg friheten til å svare allikevel :)

Heldigvis så blir slikt ganske kjapt fjernet av moderator. Så jo, mobbing forekommer i aller høyeste grad i denne tråden, men blir moderert bort, ergo er det vanskelig å komme med håndfaste eksempler om man ikke sitter med printscreen. Og DER går grensa for min del når det kommer til fritidsaktiviteter :P

Jeg er veldig ofte inne om denne tråden og får med meg det meste av det som blir redigert bort. Ja det skjer jeg ser det jeg vil karakterisere som mobbing av CBE men det er (heldigvis) ikke mye av det. Det jeg ser blir moderert bort er i hovedsak drittslenging om andre brukere, spekulasjoner og avsporinger. Syns du skal ta deg tid til å ta printscreen av det du ser av mobbing. Det er slik man dokumenterer ting på Internett. Og så selvfølgelig rapportere hvis du mener noen går over grensen.

Moderatorene gjør generelt en bra jobb her syns jeg 👍

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er i København i forbindelse med en jobb og må være deilig å slappe av på hotell rommet med søsteren. Alt til sin tid. Virker som hun både titt og ofte er ute til lunsj og middager. For meg så virker hun priviligert som har en jobb som hun kan styre så mye selv. På privaten ser det ut som hun har det bra med en flott mann og nydelig datter. Tipper det er mange her inne som kunne tenkt seg å ha en slik jobb og hverdag. Hun får inspirasjon og glede ved å trene på tredemølle, men andre finner glede ved å skrive innlegg etter innlegg her inne.. hver sin lyst.

Hver sin lyst ja 😊 Jeg hadde ikke ønsket hennes livsstil for alle hennes millioner men hun skal da absolutt få lov til å holde på hun.

Det jeg ønsker er mer fokus på er rosabloggere, som alle andre, skal følge loven. At de blir bevist at de faktisk har innflytelse på unge mennesker. At når man har en slik innflytelse kan man faktisk ikke skrive hva som helst. Så mer moral og integritet hos vår ungdoms forbilleder. Huff jeg høres gammel ut nå 😄

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig ofte inne om denne tråden og får med meg det meste av det som blir redigert bort. Ja det skjer jeg ser det jeg vil karakterisere som mobbing av CBE men det er (heldigvis) ikke mye av det. Det jeg ser blir moderert bort er i hovedsak drittslenging om andre brukere, spekulasjoner og avsporinger. Syns du skal ta deg tid til å ta printscreen av det du ser av mobbing. Det er slik man dokumenterer ting på Internett. Og så selvfølgelig rapportere hvis du mener noen går over grensen.

Moderatorene gjør generelt en bra jobb her syns jeg

Enig i at moderatorene gjør en god jobb. All ære til dem for DEN jobben hadde ikke jeg gidda :P

Nå får ikke jeg med meg absolutt alt i denne tråden (pågrunn av moderering innimellom) men tror jeg stort sett får med meg det meste og jeg synes derimot det er i hovedsak hets og latterliggjøring av CBE som blir moderert bort.

Nei printscreen orker jeg nok ikke å ta da jeg sitter som regel på ipad (dataen har fått blåskjerm :( ) og generelt er dust med slike ting :P

Jeg må innrømme at jeg synes det er vanskelig å se hva slags intensjoner enkelte innlegg har. Med det så mener jeg at jeg av og til leser innlegg hvor jeg aner en tone av at enkelte VIL hun skal mislykkes (var ett prakteksempler for ett par dager siden men den ble moderert bort men kommentaren fikk jo pluss så tydlig at flere er enige), at de VIL hun skal gå på en smell osv. Men dette kan være noe kun mine øyne leser. Det innrømmer jeg gjerne :) Samtidig så synes jeg også mange her leser mye ut av blogginnleggene hennes som jeg ikke ser, og synes det generelt er lite ydmykhet å finne i denne tråden når det kommer til tolking av hennes blogginnlegg.

Dette er jo ikke dirkete mobbing som vi kanskje har erfart fra skolegården eller arbeidsplassen.

Dette blir ett dårlig eksempel men det har blitt spekulert med jevne mellomrom i ett års tid snart nå om de vil få ett barn til for å øke antall klikk/lesere/oppmerksomhet på bloggen. Og den dagen hvor de annonserer at de venter ett barn til kommer jo mest sannsynlig til å komme. Og da blir det spennende å se hvor mange innlegg det røyner på her inne om at DETTE har de forutsett leeeeenge og hvor utspekulerte og forutsigbare de er.

At det finnes en mer naturlig forklaring som alder og livssituasjon bak det å få ett barn til vil vel ikke bli vurdert engang ser jeg for meg. Det MÅ jo ligge noe negativt bak valget deres.

Men mulig jeg tar feil :)

Unnskyld altså, ble kanskje avsporing og hele pakka innlegget mitt! Ble litt pratsjuk. Skal ti stille nå. Ha en fin dag videre :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå var det ikke meg du spurte men jeg tar meg friheten til å svare allikevel  :)

Heldigvis så blir slikt ganske kjapt fjernet av moderator. Så jo, mobbing forekommer i aller høyeste grad i denne tråden, men blir moderert bort, ergo er det vanskelig å komme med håndfaste eksempler om man ikke sitter med printscreen. Og DER går grensa for min del når det kommer til fritidsaktiviteter  :P

 

 

Som du kanskje kan se (under), så svarte Cornucopia på Rind sin påstånd at hele tråden nærmest er mobbing.

 

Hva er greia med å bruke 790 sider på et debattforum på å rakke ned på FF?

 

 

 

 
 
 
 

Enig i at moderatorene gjør en god jobb. All ære til dem for DEN jobben hadde ikke jeg gidda :P

Nå får ikke jeg med meg absolutt alt i denne tråden (pågrunn av moderering innimellom) men tror jeg stort sett får med meg det meste og jeg synes derimot det er i hovedsak hets og latterliggjøring av CBE som blir moderert bort.

......

 

Det som har blitt moderert har heller sjelden handlet om hets og latterliggjøring av CBE. Det har vært ulikt som har blitt fjernet, bl.a. hets av brukere som skriver i tråden, avsporinger, sitat fra blogg o.l. 

Men nå var det som sagt ikke det som har blitt moderert bort Rind viste til, men det som står i tråden for øyeblikket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er i København i forbindelse med en jobb og må være deilig å slappe av på hotell rommet med søsteren. Alt til sin tid. Virker som hun både titt og ofte er ute til lunsj og middager. For meg så virker hun priviligert som har en jobb som hun kan styre så mye selv. På privaten ser det ut som hun har det bra med en flott mann og nydelig datter. Tipper det er mange her inne som kunne tenkt seg å ha en slik jobb og hverdag. Hun får inspirasjon og glede ved å trene på tredemølle, men andre finner glede ved å skrive innlegg etter innlegg her inne.. hver sin lyst.

 

Ja, hadde det bare vært den gleden man hadde i livet, så forstår jeg at du skriver "hver sin lyst", men nå har jeg litt mer innhold i livet enn som så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du kanskje kan se (under), så svarte Cornucopia på Rind sin påstånd at hele tråden nærmest er mobbing.

Var ikke dette jeg skulle sitere men det ble rart å sitere innlegget ditt, vet ikke hvorfor.. Jeg er en teknisk gjøk.

Uansett. Jeg tolket det dithen at det var ett ledende spørsmål om at det ikke forekommer mobbing av CBE i tråden :)

Angående mobbing av CBE eller forumbrukere så får vi være enige om å være uenige tror jeg. Jeg synes det i større grad forekommer hets og latterliggjøring av CBE. Dette gjelder ikke bare innlegg som blir fjernet men også den underliggende tonen jeg snakket om i mitt forrige innlegg på enkelte innlegg (beklager rotete setning), men det kan jo være min tolkning som er helt på trynet som sagt :)

Forøvirg Asti, når jeg nå har oppmerksomheten din så vil jeg gjerne gi deg kred for det du bidrar med i denne tråden. Du kommer med konstruktiv kritikk og spørsmål omkring driftingen av bloggen og ikke om hvorfor de velger sydenferie :)

Det som har blitt moderert har heller sjelden handlet om hets og latterliggjøring av CBE. Det har vært ulikt som har blitt fjernet, bl.a. hets av brukere som skriver i tråden, avsporinger, sitat fra blogg o.l.

Men nå var det som sagt ikke det som har blitt moderert bort Rind viste til, men det som står i tråden for øyeblikket. :)

Som sagt....teknisk gjøk.

Endret av Salmonella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk eksempel på mobbing i denne tråden er når CBE blir hengt ut for å være perfeksjonist samtidig som alle aspekter ved henne blir plukket fra hverandre i denne tråden. Det er "for mange bilder av kaffekopper på snap chat", "få som kommer på eventene hennes" og de som kommer er "fjortiser som bare vil vinne konkurranse eller sikre seg en goodie bag", "hun bruker for mye tid på SoMe når hun er sammen med mannen", "hun tør ikke å være alene stakkar", "hun er uselvstendig", "hun tar bare bilder av den ene siden av ansiktet", "hun er ikke naturlig", "hun er perfeksjonist og klarer ikke å slappe av" bla bla bla. 

 

Min "favoritt" er innlegg av typen: "jeg synes faktisk synd på henne fordi hun lever et så trist liv hvor hun selger livet sitt for penger" eller "jeg får vondt i magen av det hele". Vel, det er ikke verre enn at de samme brukerne som tilsynelatende synes synd på CBE eller får "vondt i magen" poster i denne tråden daglig, så så ille er det tydeligvis ikke. 

 

Og spar meg for påstander om at nevnte eksempler handler om dårlig merking eller bedriften Treasures. Det gjør det ikke. Det er mobbing. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt....teknisk gjøk.

 

Jeg klarte å lese. :)

Jeg er enig med deg i at tråden også inneholder kritikk som ikke er konstruktiv, eller som kan virke slik ut (alt etter hvordan man tolker innholdet),  men jeg kan ikke komme på noen tilfeller som man kan kalle mobbing (av det som står i tråden her).

Ellers tusen takk for hyggelig tilbakemelding om mine bidrag her. Kjekt å lese. :) Ønsker deg en fin dag.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...