Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Synes det bare blir mer og mer Gina Tricot og linker til klærne som er i innlegg merket med annonselenker. Så kanskje det har blitt en avtale der da!?... Men vær så snill Gina Tricot.. ikke dra den for langt! Ikke noe bilder og sånn på nettsiden deres og i butikker og sånn! Please, please! Jeg vil shoppe hos dere i ro og fred uten tanke på at enkelte andre skal tjene penger på det...

Kanskje du skal tenke på hvordan arbeidsforholdene til de som syr klærne i billigkjedene er?

http://www.aftenposten.no/webtv/#!/video/18680/sweatshop-ep-2-denne-jakken-hadde-kostet-henne-en-aarsloenn

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som hun er et vanemenneske der det har gått over styr. Det er det samme hele tiden. Gjenspeiler seg i bloggen.

Også med trening. Noen ganger tester hun ut noe nytt, men vender alltid tilbake til den trygge mølla og øvelsene på mage, rygg og armer. Og dette er en blogg der trening skal være en del av greia. Ifølge henne selv. Så går det bare i det samme gamle hele veien. I tillegg, som jeg har nevnt tidligere, kan til og med ikke de bildene vise en usminket, svett og bustete fotballfrue. Gir bare et urealistisk bilde av det hele, med en helt striglet hestehale, et matt og sminket ansikt, og uniformen fra Get Inspired på plass. Ikke rart det pt-opplegget gikk til skogs.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting, jeg ser hun får pepper av en leser for å stå med ryggen til. Men det var jo bare fordi hun hadde Nelia på hoften!

Javel, og hva så? Går man rundt sidelengs når man bærer barn? Ikke har hun henne på hofta heller. Du klarer fint å bli tatt bilde av rett forfra selv om du har et barn på "hofta".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare overfladisk. For hvorfor gjør hun det?

Synes det er veldig trist. Hun ligner jo ikke på seg selv lenger. Ser ut som at hun har spist for mye salt mat og samlet 5 liter vann i ansiktet. Den naturlig pene jenta. Jeg forstår det ikke.

Hun kan heller ikke skylde på fansen eller haterne, for hva er det de har sagt for å få henne til å eskalere så innmari på fillerforbruket?

Må føle et stort press, men hvem er det som skaper det presset?

 

Èn ting skal hun ha, hun er ikke radmager lenger. Før handlet bloggen mest om hvor tynn hun var, mest mulig eksponering av en innsugd midje i sideprofil og en ukritisk hyllest av LCHF-dietten. Mammakiloene kler henne godt og LCHF-dietten er kraftig moderert (dog i stillhet da ekteparet Eriksen aldri tar feil). Men det var likevel mye bra innlegg med flust av inspirasjon og feelgood-følelse på den tiden.

Etter at hun ble mamma så har bloggen dessverre mistet særpreget sitt og prøver nå å favne både fugl og fisk uten å lykkes. Og skandalene står i kø med bilderedigeringsjuks, kommentarjuks, snikreklame og smakløse kommentarer (vi husker vel f eks "Je Suis Caroline"). For tre år siden hadde hun aldri blitt sittende på hotellrommet i Køben og ta bilder av kaffekoppen, men det virker å være det eneste hun har energi til nå. Ett barn er virkelig ikke så mye jobb, hvert fall ikke mtp all den barnepass/barnefri de har. Men på tross av dette så fremviser bloggen nå mer og mer en personlighet på høyde med Sparkjøp-katalogen.

Det har unektlig vært en fascinerende reise å følge oppstarten av bloggfenomenet (jeg startet å lese bloggen hennes tidlig i 2010) og hele veien til sluttresultatet som er ferdig formet inn i en lyssky og useriøs medieverden hvor alle klør hverandre på ryggen. Reisen har unektelig vært spennende å følge med på, om enn litt trist.

Endret av Ultiva
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått med meg noe som tyder på at FF skal droppe eksamen, men ikke klart å finne kilden.. Kan noen sende link til hvor hun sier dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

For et par tre år tilbake var jeg en av dem som forsvarte Fotballfruen og det hun sto for, her inne på KG.

 

Nå synes jeg det hele bare trist trist trist.

Hun viste seg dessverre å ikke være den ærlige og naturlige jenta jeg forestilte meg at hun var.  

Jeg er skuffet, men også en erfaring rikere når det gjelder menneskesyn.

Her i denne tråden vil du finne mange likesinnede, med samme type ahaopplevelse i forhold til bloggen. Et råd vil jeg gi deg og det er å passe på kostholdet ditt. For det kan se ut til at du nå kommer til å bli feit, i tillegg til å bli både misunnelig og bitter, og det over natta. Det kan være litt tungt å gå fra å være "skjønne du" til å bli kjerring, men da kan du finne fellesskap her hos oss, og vi kommer garantert ikke til å prøve å selge deg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående dette med å droppe blogging i f.eks en weekend, tror jeg ikke det er så enkelt. Ikke pga hensynet til leserne, men fordi avtalen med annonsører og sponsorer innebærer daglige blogginnlegg og eksponering i andre sosiale medier. CBE gjør ikke som det passer henne fra dag til dag, uke til uke, hun gjør det hun og mannen (Treasures) har inngått avtale om og får betalt for. Kort sagt er det et valg mellom penger og fritid.

 

Edit: Rettet skrivefeil (og er dessuten klar over at jeg har skrevet akkurat det samme før, som kommentar til andre innlegg om fri fra blogging)

Endret av MinnaMilanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Det virker som hun er et vanemenneske der det har gått over styr. Det er det samme hele tiden. Gjenspeiler seg i bloggen.

Også med trening. Noen ganger tester hun ut noe nytt, men vender alltid tilbake til den trygge mølla og øvelsene på mage, rygg og armer. Og dette er en blogg der trening skal være en del av greia. Ifølge henne selv. Så går det bare i det samme gamle hele veien. I tillegg, som jeg har nevnt tidligere, kan til og med ikke de bildene vise en usminket, svett og bustete fotballfrue. Gir bare et urealistisk bilde av det hele, med en helt striglet hestehale, et matt og sminket ansikt, og uniformen fra Get Inspired på plass. Ikke rart det pt-opplegget gikk til skogs.

 

Ja det tenker jeg også. Hun har sagt ved flere tilfeller at hun må ha kontroll på det meste, at hun ikke klarer å slappe av. Hun skriver lister, setter ting inn i systemer og må planlegge ned til den minste detalj. Bloggen er jo et glanset perfeksjonert speilbilde av henne, fremstilt slik hun ønsker å fremstå, ned til minste detalj. Det er slik bloggen har blitt så stor som den har, leserne ønsker det slik. Jeg tror det er beinhardt å leve opp til det og der kommer også bilderedigeringen og leserkommentarene inn. Jeg tror absolutt ikke bloggen er med på å gi henne et godt selvbilde, jeg tror nærere det er tvert om. 

 

Det er tydelig at det har sin pris, hvorfor gjør hun aldri noe gøy med venninner? Jo hun drar til Skien på en tom restaurant med en venninne (Silje?) av og til. Ja de inviterer et par vennepar og er med foreldrene sine. Hun har jo også postet at hun møter venninner i Oslo, men det er så sjeldent. Det blir dessuten bare sjeldnere og sjeldnere. Baksiden av medaljen er ikke rosenrød. 

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri hyrt en PT som er stuck på 90-tallet og tror at det å dundre i vei på tredemølla etterfulgt av mageøvelser på ball er veien å gå. Tvangsprega trening.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting, jeg ser hun får pepper av en leser for å stå med ryggen til. Men det var jo bare fordi hun hadde Nelia på hoften!

Javel, og hva så? Går man rundt sidelengs når man bærer barn? Ikke har hun henne på hofta heller. Du klarer fint å bli tatt bilde av rett forfra selv om du har et barn på "hofta".

Og i tillegg skriver hun at det hadde ingenting å gjøre med hvilken side hun ville ha mot kamera. At det var? Det er jo nettopp derfor hun står slik, det er alltid den siden hun står med mot kamera. Alltid! Enhver som har fulgt med bloggen med et halvt øye har jo fått det med seg for lenge siden. Å lyge ligger i ryggmargen på både henne og mannen. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt skrifttype! :)

Hun må nok kanskje gå på en "smell" for å komme ut av det. Type slik som lene Alexandra... Totalt stilskifte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk, minimjau.

 

får ikke håpe det... ønsker ikke at noen skal gå på en såkalt smell, men men... kjedelig tema i grunn, så jeg beveger meg videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt skrifttype! :)

Hun må nok kanskje gå på en "smell" for å komme ut av det. Type slik som lene Alexandra... Totalt stilskifte.

Beklager å måtte skuffe deg, men LA er den samme personen som hun alltid har vært 😏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Bytt skrifttype! :)

Hun må nok kanskje gå på en "smell" for å komme ut av det. Type slik som lene Alexandra... Totalt stilskift

 

Uff, ingen må bli som Lene Alexanda. At hun fjerna silikon og bruker mindre sminke enn før betyr ikke at hun har endret personlighet. Usj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, ingen må bli som Lene Alexanda. At hun fjerna silikon og bruker mindre sminke enn før betyr ikke at hun har endret personlighet. Usj.

Hun har jo fått en annet fokus ihvertfall.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så rart at det blir hektisk når et avslappende bad blir til et blogginnlegg med masse levende lys, roseblader og vinglass, samt at hun i samme slengen reklamerer for boka til bloggvenninnen sin. Det er iscenesettelse hele greia og ikke lenger et deilig bad som hun tilfeldigvis fikk tatt litt bilder av. 

 

Så tenker jeg jo at en perfeksjonist blir utbrent av å måtte opprettholde den perfekte fasaden. Det er tidkrevende å reise til Særp når hun på veien dit må reklamere litt for lydbok, pakke med seg rette klær for å vise på bloggen osv. Det jeg ikke skjønner er at det er interessant å lese om denne iscenesettelsen.

 

Hun drar til København og det mest spennende hun blogger om ved siden av veskelanseringen er kaffekoppen. Hun har barnefri i køben og velger å sitte på hotelrommet sitt. Hun er overhodet ikke der det skjer, det skjer i grunn svært lite spennende. Jeg tror hun har flust av muligheter, men hun tar de ikke. Hun sitter heller foran skjermen for å finne inspirasjon og klær til bloggen, bruker SoMe i timevis for å dokumentere, reklamere og følge med på hvor mye oppmerksomhet hun får. Samt at hun sikkert bruker mye triviell tid med familien sin naturlig nok. Men for det meste befinner hun seg på jordet i Siljan med pulsklokka og kaffekoppen omkranset og oppkledd med staffasjen av en iscenesettelse. 

Synes bare det er utrolig trist jeg. Ønsker meg virkelig ikke et sånt liv. Hun har jo skrevet før at moren hennes ba henne være mer tilstede, og ikke bare sitte med nesa i pcen når hun er hos familien. Dette var en stund før N ble født tror jeg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal tenke på hvordan arbeidsforholdene til de som syr klærne i billigkjedene er?

http://www.aftenposten.no/webtv/#!/video/18680/sweatshop-ep-2-denne-jakken-hadde-kostet-henne-en-aarsloenn

 

Dette er en gammel nyhet og ja jeg er fullt klar over det! Men siden du gjør meg obs på det så har du sikkert også gjort fotballfrue obs på det i kommentarfeltet hennes?

 

Dessuten så kan vi jo godt alle sammen boikotte Gina Tricot og slutte å shoppe der, dvs at de må legge ned hele bedriften. Da vil jo en del miste jobben og ikke ha en inntekt i det hele tatt?

 

Så dessverre så får ikke jeg gjort så mye med arbeidsforholdene der, men skjønner hvordan du tenker. Det er hårreisende. Men denne diskusjonen får vi ihvertfall ta et annet sted og ikke på "Fotballfrue kritikk".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...