neiognei Skrevet 5. september 2015 #17021 Skrevet 5. september 2015 (endret) Veldig bra av henne! Da var kanskje ikke de som etterlyste litt engasjement så dumme-fæle-slemme-taperaktige likevel? Endret 5. september 2015 av neiognei 17
LilleSnupp Skrevet 5. september 2015 #17022 Skrevet 5. september 2015 Veldig bra av henne! Da var kanskje ikke de som etterlyste litt engasjement så dumme-fæle-slemme-taperaktige likevel? Å ha litt for mye fritid er ikke alltid så dumt.. 8
Gjest hulderjenta Skrevet 5. september 2015 #17023 Skrevet 5. september 2015 Tommel opp herfra også. 👍😊
Gjest Atp Skrevet 5. september 2015 #17024 Skrevet 5. september 2015 Har ikke du stilt dette hetsende spørsmålet i flere varianter og etter hvert fått ganske mange svar? Hvorfor fortsetter du med slike tåpeligheter?Jeg har da bare spurt to ganger.. Å ikke spurt i flere varianter.. Er da noen timer siden jeg spurte
Gjest Atp Skrevet 5. september 2015 #17025 Skrevet 5. september 2015 Hvorfor lurer du på det? Og hva er relevansen for tråden? Jeg skjønner godt at folk ikke gidder å svare på slike irrelevante spørsmål.Men det er da noen timer siden jeg spurte om dette. Har ikke mast noe mere om det. Nå er det jo dere som trekker frem det innlegget.
Gjest Atp Skrevet 5. september 2015 #17026 Skrevet 5. september 2015 Nei, jeg har testet. Flere ganger. Tror ikke det er uvanlig lesehastighet for folk som har studert lenge og lest mye.Trodde ikke det var mulig. Har ei datter som leste 180 ord i minuttet i 6 klasse. Å hun leser fort. Til tider ikke mulig og skjønne. Derfor synes jeg 600-700 virket utrolig mye
LilleSnupp Skrevet 5. september 2015 #17027 Skrevet 5. september 2015 Trodde ikke det var mulig. Har ei datter som leste 180 ord i minuttet i 6 klasse. Å hun leser fort. Til tider ikke mulig og skjønne. Derfor synes jeg 600-700 virket utrolig mye 180 ord pr minutt på 6. trinn er ikke mer enn det bør være.. 3
Kittie_ Skrevet 5. september 2015 #17028 Skrevet 5. september 2015 Kanskje KG-damene kan starte sin egen innsamling og se om de slår CBE;) 1
lenebu Skrevet 6. september 2015 #17029 Skrevet 6. september 2015 Akkurat idet vi runder midnatt har aksjonen hennes klart å samle inn 40.420 kroner (inkludert startbidraget til herr og fru på 10.000). Det er mye penger på kort tid! Det gleder meg å se at pengene strømmer inn, og det gleder meg å se at hun har flere som gir mindre beløp enn "standardsatsen" på 250 (den tror jeg er lik på alle aksjoner? Arrester meg om jeg tar feil). Det viser at alle monner drar! Det at hun med sin store skare av følgere i sosiale medier kan få en innsamlingsaksjon til å virkelig svinge om hun tar initiativ! Håper hun ser hva hun klarer å skape her Det er kjempebra! Jeg tror CBE når ut til en viktig målgruppe, nemlig unge kvinner som kanskje ikke er så interesserte i politikk og nyheter, og som kanskje ikke hadde fått med seg saken/vurdert å donere penger med mindre CBE hadde oppfordret til det. At hun faktisk gjør det er helt supert, og innsamlingsaksjonens suksess (snart 50.000 i løpet av åtte timer) viser at hun har nådd ut til en gruppe mennesker som ikke allerede har donert det de hadde til overs. Synes definitivt dette er et steg i riktig retning, og håper dette får CBE til å innse hvilken enorm innflytelse bloggen har, og hvor mye godt hun kan utgjøre om hun bruker denne innflytelsen riktig. Stor tommel opp for denne aksjonen! 8
lenebu Skrevet 6. september 2015 #17030 Skrevet 6. september 2015 (endret) Off topic, men... 180 ord pr minutt på 6. trinn er ikke mer enn det bør være.. Nuja, 180 ord per minutt er ikke så verst for en sjetteklassing. Fra Aftenposten: Leser du mer enn 80 ord i minuttet er du en god leser, selv om de raskeste klarer over 200! Hentet fra en test beregnet på 5. klassinger (ett år under 6. klassinger, med andre ord). http://www.gruble.net/norsk/lesetester/lesetest1/ Jeg synes ikke 180 ord i minuttet er noen dårlig score for en 6. klassing, jeg synes faktisk det er ganske imponerende. Jeg tror de færreste voksne har en lesehastighet på 500+ ord i minuttet, og da kan man heller ikke forvente at en sjetteklassing (11-12 år) har det. Jeg har en mastergrad, og jeg leser omtrent 550 ord i minuttet i følge denne testen (mindre enn det, i følge diverse amerikanske tester). Endret 6. september 2015 av lenebu 2
Bootybuilder Skrevet 6. september 2015 #17031 Skrevet 6. september 2015 Det er ingen som henter noen. "Vi" forsøker å stenge de ute av Europa når de som flyktninger har rett til å være her. I tillegg er det mulig å ha to tanker i hodet. Selvfølgelig må vi ta imot flere flyktninger enn vi pleier pga denne krisen. Når det er sagt, vil det koste 4 mill per flyktning som kommer, gang dette med 8000, du får 30 milliarder, tenk på hvor mange flere vi kunne hjulpet med de 30 milliardene? Det er en flyktningleir med 1 million mennesker, de lever under forferdelige forhold, 30 milliarder kunne gjort noe med det. Syria er jo et ikke eksisterende land lenger, vi må jo tilbake til andre verdenskrig for å finne lignende flyktningskatastrofe. 2
LilleSnupp Skrevet 6. september 2015 #17032 Skrevet 6. september 2015 Off topic, men... Nuja, 180 ord per minutt er ikke så verst for en sjetteklassing. Fra Aftenposten: Hentet fra en test beregnet på 5. klassinger (ett år under 6. klassinger, med andre ord). http://www.gruble.net/norsk/lesetester/lesetest1/ Jeg synes ikke 180 ord i minuttet er noen dårlig score for en 6. klassing, jeg synes faktisk det er ganske imponerende. Jeg tror de færreste voksne har en lesehastighet på 500+ ord i minuttet, og da kan man heller ikke forvente at en sjetteklassing (11-12 år) har det. Jeg har en mastergrad, og jeg leser omtrent 550 ord i minuttet i følge denne testen (mindre enn det, i følge diverse amerikanske tester). 180 ord pr minutt er det gode lesere på 3.-4. trinn har.
lenebu Skrevet 6. september 2015 #17033 Skrevet 6. september 2015 180 ord pr minutt er det gode lesere på 3.-4. trinn har. Har du en kilde på det? I følge diverse artikler er en lesehastighet på minst 100 ord i minuttet forventet for elever på 8., 9. og 10. trinn, altså ungdsomsskolen. Så jeg synes ennå ikke at 180 ord i minuttet er en dårlig score for en elev i 6. klasse, men heller en ganske god score. 1
LilleSnupp Skrevet 6. september 2015 #17034 Skrevet 6. september 2015 Har du en kilde på det? I følge diverse artikler er en lesehastighet på minst 100 ord i minuttet forventet for elever på 8., 9. og 10. trinn, altså ungdsomsskolen. Så jeg synes ennå ikke at 180 ord i minuttet er en dårlig score for en elev i 6. klasse, men heller en ganske god score. Empiri
MarianneE Skrevet 6. september 2015 #17035 Skrevet 6. september 2015 Må si at jeg er glad for å se at hun omsider bruker posisjonen sin til noe viktig! 👍 6
Gjest Sobril Skrevet 6. september 2015 #17036 Skrevet 6. september 2015 Oooh. Bare 200 kroner igjen før 50000!!!
Jobbermedbarn Skrevet 6. september 2015 #17037 Skrevet 6. september 2015 ...og der var det over 50 000 hurra 4
Gjest Atp Skrevet 6. september 2015 #17038 Skrevet 6. september 2015 Off topic, men... Nuja, 180 ord per minutt er ikke så verst for en sjetteklassing. Fra Aftenposten: Hentet fra en test beregnet på 5. klassinger (ett år under 6. klassinger, med andre ord). http://www.gruble.net/norsk/lesetester/lesetest1/ Jeg synes ikke 180 ord i minuttet er noen dårlig score for en 6. klassing, jeg synes faktisk det er ganske imponerende. Jeg tror de færreste voksne har en lesehastighet på 500+ ord i minuttet, og da kan man heller ikke forvente at en sjetteklassing (11-12 år) har det. Jeg har en mastergrad, og jeg leser omtrent 550 ord i minuttet i følge denne testen (mindre enn det, i følge diverse amerikanske tester).vi som foreldre har fått vite av lærer at 180 ord er over gjennomsnitt på en som går i 6 klasse..
lulus Skrevet 6. september 2015 #17039 Skrevet 6. september 2015 Sukk. Ser at også Flyktninghjelpen legger opp til å bruke enorme summer på å hjelpe noen få til Norge i stedet for å forbedre levekårene for alle flyktningene der de faktisk er. Jaja. Av hva jeg kan lese på Flyktninghjelpen.no så går mye av hjelpen til flyktninger "det de er" i form av beskyttelse, til livsopphold, skole osv. 2
Jobbermedbarn Skrevet 6. september 2015 #17040 Skrevet 6. september 2015 Det er litt trist å lese på Facebooksiden til CBE nå og noen av de kommentarene folk har skrevet! Jeg er en av de (saklige, mener jeg ) kritikerne, men akkurat her gir jeg en lang beng i hvorfor de startet denne innsamlingen, det viktigste er at de gjør det og at masse penger kommer inn! Stå på, Caroline, vil jeg si her! 8
Fremhevede innlegg