Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sikkert nok et banalt spørrsmål: Om hun får sponset en jakke, får den om hun viser den frem på bloggen, eller får betalt og beholder denne jakken for å vise den frem.

Der avtalen er at om hun viser den frem en gang, så har de en deal.

Må hun da skrive sponset, annonse om hun bruker den flere ganger, selv om avtalen er innfridd?

Må hun skrive adlink, på ting hun har kjøpt selv? Men at hun likevell linker for å slipper spørrsmål om hvor den er kjøpt?

Takknemlig for svar :rolleyes:

Du har fått mange gode svar. Jeg vil bare tilføye at skriver man vanligvis på norsk, skal også merkingen være på norsk. Det betyr at eksempelvis «ad» eller «adlinks» ikke er tydelig nok.

For mer informasjon: http://www.forbrukerombudet.no/asset/5018/1/5018_1.pdf

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gurimalla
Skrevet

Tusen takk for svar til alle sammen, ble jeg litt klokere i dag også.

Hvorfor ikke bare FO headhunter en av dere, er meg en gåte ;o)

• Liker 8
Skrevet

Jeg er ikke sikkert, men akkurat dette tror jeg har med at det er begrensa hvor mange som kan svare under hver kommentar, at det er designet som begrenser og ikke de selv som fjerner reply-knappen.

Synes likevel å ha sett flere svar under andre kommentarer tidligere, merkelig hvis antall kommentarer det er "plass" til varierer!

• Liker 4
Skrevet

I "CBE sitt svar til Eva", skriver hun at hun ikke er underlagt noen "vær varsom plakat" fordi det er en personlig blogg. Er det ikke et glossy magasin lenger, noe jeg mener har vært nevnt tidligere? Hva med at det er en bedrift da?

Det virker som akkurat det går litt på dagsformen nede i Siljan...

• Liker 14
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Ser hun nevner at troverdighet er viktig :rolleyes:

Ja, å lese dette intervjuet i lys av alt som er kommet frem i ettertid, gir en noe flau smak i munnen.

Skrevet (endret)

Ja, å lese dette intervjuet i lys av alt som er kommet frem i ettertid, gir en noe flau smak i munnen.

Det er det flere av de intervjuene som er..

Tilføyelse: Overskriften og ingressen her blir rimelig morsom i etterpå-klokskapens-lys

:fnise:

Endret av LilleSnupp
  • Liker 8
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Det er det flere av de intervjuene som er..

Tilføyelse: Overskriften og ingressen her blir rimelig morsom i etterpå-klokskapens-lys

:fnise:

Oi og uffda ... Ikke helt heldig med den heller, gitt.

Og ja, du har helt rett i at det er mye som blir flaut når det leses i etterkant. Beklageligvis for Eriksen blir det bare enda flere flauser når man ser hvilke uttalelser Eriksen har kommet med SAMTIDIG som det ble manipulert og jukset over en lav sko.

Skrevet

Når vi alt er innom Memory Lane, så kom jeg over denne som viser at CBE ikke alltid har holdt seg passiv i forhold til kritikk/negativ omtale. Dette og dette innlegget på bloggen slår hun hvertfall tilbake mot en en navngitt journalist.

• Liker 5
Skrevet

Når vi alt er innom Memory Lane, så kom jeg over denne som viser at CBE ikke alltid har holdt seg passiv i forhold til kritikk/negativ omtale. Dette og dette innlegget på bloggen slår hun hvertfall tilbake mot en en navngitt journalist.

Sikkert IKKE LKE som har forfattet det tullballet der. Næsjda.

• Liker 6
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Ååååh jeg blir så forvirret. I DN-artikkelen titulerer hun bloggen som et livsstilsmagasin, mens i klagetalen mot Herr Brakstad er det plutselig snakk om en personlig blogg.

Det samme hevdet hun i et av "Beklager at jeg løy"-innleggene i desember/januar. Hvordan i hule heite skal en leser av bloggen vite hva som er hva når ikke hovedpersonen selv later til å være i stand til å skille mellom privat og offentlig personsfære?!?

Skrevet

Ååååh jeg blir så forvirret. I DN-artikkelen titulerer hun bloggen som et livsstilsmagasin, mens i klagetalen mot Herr Brakstad er det plutselig snakk om en personlig blogg.

Det samme hevdet hun i et av "Beklager at jeg løy"-innleggene i desember/januar. Hvordan i hule heite skal en leser av bloggen vite hva som er hva når ikke hovedpersonen selv later til å være i stand til å skille mellom privat og offentlig personsfære?!?

litt på siden, men litt i kjernen og - for mange år siden fulgte jeg en blogg som het Stylebytes - noen som husker den? Den var en noenogtjueåring på Grünerløkka som skrev en moteblogg som ble populær over hele verden, det var i perioden 2005-08, så det var før noen hadde hørt om fotballfrue, og såvidt jeg husker var den overhode ikke kommersiell. Men en dag bare stoppet den, uten forvarsel, og først mange måneder (et år kanskje), kom forklaringen, og den handlet nettopp om dette med hvor vanskelig det blir å skille privatliv og offentlig liv, og det å miste seg selv når hele livet blir iscenesatt: http://www.dn.no/d2/2009/01/31/intim-bakrus

• Liker 7
Skrevet

Sikkert IKKE LKE som har forfattet det tullballet der. Næsjda.

" Jeg har også sagt at dette aldri skal skje igjen. Jeg er ærlig, og det har jeg alltid vært."

Sa hun om glippen det var at hun unnlot å merke reklame som reklame.

I 2011.

Jada.

• Liker 15
Gjest Cement
Skrevet (endret)

Oppmerksomhet er det Treasures tjener penger på, men bedriften kan ikke regne med at mellom 300.000 og 400.000 mennesker (unike lesere iht offentlige tall) skal være positive.

Jeg tror at hvis leserne hadde blitt behandlet skikkelig, ærlig og redelig, sånn som fotballfrue opprinnelig gjorde og ble så populær for, ville ting falt mer til ro. Mange har hatt et (følt) personlig forhold til "Caroline" og har fulgt bloggen i mange år før det plutselig har gått opp for dem at hensynet til å tjene penger med årene har blitt mye mye viktigere enn å være ærlig mot dem. Mange føler seg lurt, er lurt, og i sin fulle rett til å uttrykke det.

Jeg synes forøvrig det er unødvendig å kritisere/kommentere "uperfektheter" ved utseendet, og om det er noen småting (urenheter, porer eller hva det nå er) som er redigert bort før publisering for 400.000 mennesker, so be it.

Edit: Forenklet og omformulert.

Endret av MinnaMilanda
Skrevet

Jeg synes hele tråden er tragisk. 500 sider på et par måneder..?! Forstår ikke hvordan hun kan engasjere så voldsomt, heller. Kikker innom bloggen innimellom, og det er jo bare noen bilder av mat og antrekk, litt tekst om en tur de har vært på og lignende. Hvorfor er det så provoserende? At folk gidder å bruke så mye energi på at hun ikke merker innleggene sine er uforståelig.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for gjengitt diskusjon rundt bloggers barn, samt svar.

- Magnifique, moderator.

Gjest CecilieX
Skrevet

Tusen takk for svar til alle sammen, ble jeg litt klokere i dag også.

Hvorfor ikke bare FO headhunter en av dere, er meg en gåte ;o)

Jeg lurer litt på hva du selv, Gurimalla, tenker om den informasjonen du har fått nå. Oppdaget at du har skrevet nokså kritisk i en annen tråd som omhandler denne tråden. Ble litt usikker på din agenda, og på om spørsmålene dine er genuine. Det er bare noen få dager siden du uttrykker deg kritisk til det som foregår i denne tråden. Er du geniunt interessert og har de svarene du får her endret noe på det du tenker?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...