Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Maxiomo

CBE kan jo bare begynne å merke reklamen sin, så slipper hun jo å få kritikk for det hele tiden. :)

det ser jo ikke ut som att noen her inne klarer å få henne til å gjøre dette.. Selv med x antall Mail til FO..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er delvis enig med Maximo. Men ikke helt. For det blir litt å skjære alt over en kam. Jeg skjønner at det kan oppfattes som mye og som mobbing og som dårlig gjort av dem det "går ut over", men det er liksom ikke så svart/hvitt.

Saken er på en måte todelt. En del av det som skrives her inne er saklig og berettiget kritikk. Og at man tar opp de tingene syns jeg må være lov. Kommentarjuks, redigering og manglende reklamemerking syns jeg det er helt ok å kommentere og påpeke så lenge man er saklig (som veldig mange er.)

Men innimellom drypper det inn kommentarer som går på utseende til CBE (eller LK for den sakens skyld), på dårlig klessmak, stygge interiørvalg, at hun reiser til dumme steder på ferie eller velger å bruke feriedagene sine på en måte som enkelte ikke ville valgt selv osv osv. Det har ikke noe med konstruktiv kritikk å gjøre. Det er mobbing og det er stygt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxiomo

Jeg er delvis enig med Maximo. Men ikke helt. For det blir litt å skjære alt over en kam. Jeg skjønner at det kan oppfattes som mye og som mobbing og som dårlig gjort av dem det "går ut over", men det er liksom ikke så svart/hvitt.

Saken er på en måte todelt. En del av det som skrives her inne er saklig og berettiget kritikk. Og at man tar opp de tingene syns jeg må være lov. Kommentarjuks, redigering og manglende reklamemerking syns jeg det er helt ok å kommentere og påpeke så lenge man er saklig (som veldig mange er.)

Men innimellom drypper det inn kommentarer som går på utseende til CBE (eller LK for den sakens skyld), på dårlig klessmak, stygge interiørvalg, at hun reiser til dumme steder på ferie eller velger å bruke feriedagene sine på en måte som enkelte ikke ville valgt selv osv osv. Det har ikke noe med konstruktiv kritikk å gjøre. Det er mobbing og det er stygt.

takk Emma.. Jeg skjønner jo også att alt det med merking og dette med bilder er feil og er det en lov så er det en lov.. Men synes det er masse stygge kommentarer på hva hun har på seg,hvor de bor,hvor de drar. Alt minner om misunnelse. Uansett hvor hun drar på ferie eller har på seg så får hun stygge kommentarer fra andre mennesker. Tenk om vi skulle sagt det samme til de som sier slike ting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stinky

takk Emma.. Jeg skjønner jo også att alt det med merking og dette med bilder er feil og er det en lov så er det en lov.. Men synes det er masse stygge kommentarer på hva hun har på seg,hvor de bor,hvor de drar. Alt minner om misunnelse. Uansett hvor hun drar på ferie eller har på seg så får hun stygge kommentarer fra andre mennesker. Tenk om vi skulle sagt det samme til de som sier slike ting

IGJEN!: Det at noen slenger dritt kan ikke resten, som kommer med saklig kritikk, stå til ansvar for.

Ignorerer deg heretter siden du ikke kommer med noe nytt, men kun kommer med samme "mobbeoffer cbe"oppgulpet.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har lagt inn et svar for ca. en time siden, jfr. https://www.facebook.com/Lindex?fref=ts

Edit:

Skjermbilde: http://i.imgur.com/YraHRzx.png

Takk for skjermdumpen :) Får ikke åpnet det på facebook, nå - kanskje det er slettet, eller så er det bare noe tull hos meg. Takk for skjermdumpen, det var et ganske dårlig svar. Skal følge det opp etterpå, men må bare jobbe litt :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Ja, det svaret var ikke mye å skryte av.

Fra Forbrukerombudets veiledning for merking av reklame i sosiale medier kap. 4.2

"Det er i de tilfellene der både du og annonsøren får en fordel av omtalen at innlegget skal merkes, for eksempel der du har fått en gratis jakke og du omtaler denne på bloggen din.".

Dette skal bloggerne vite, da de har en plikt til å sette seg inn i regelverket. Spørsmålet er om CBE og de andre bloggerne har fått dette produktet i gave. Det gjenstår å se hva markedsjefen svarer mamsi.

Jupp: http://i59.tinypic.com/2hxqfd3.jpg

Så her er Lindex helt på viddene (uavhengig om Kimono-gate er tilfelle eller ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skjermdumpen :) Får ikke åpnet det på facebook, nå - kanskje det er slettet, eller så er det bare noe tull hos meg. Takk for skjermdumpen, det var et ganske dårlig svar. Skal følge det opp etterpå, men må bare jobbe litt :-)

Tror ikke Lindex har slettet svaret, men det er noe kluss med linkene. Jeg kommer til en ikke-norsk Lindexside via lenkene, mens du stilte spørsmålet til Lindex Norge. Virker som spørsmålet ditt har havnet begge steder (eller lenkes til begge steder) og så blir det rot med hvor svaret deres havner og hvor linkene går hen.

Til Lindex' forsvar tror jeg ikke de har brukt ressurser på å bruke en med innsikt i markedsføringsloven til å svare på Facebookhenvendelser. ;) Så en mail er nok bedre!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Det er en merkelig taktikk. Mon tro om den vil fungere etter hvert som leserskaren hennes får høyere snittalder? Måtte bare legge inn en ny kommentar - tenk om de kunne ha svart. Tenk om det kunne ha skjedd noe.

Skjermdump: http://imgur.com/i7WuFDm

Men denne var åpenbart helt ok å slippe igjennom: http://i61.tinypic.com/n5j9lc.png

edit: roet meg litt, for mye kaffi i dag.

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lenken til din «samtale» med Lindex.

:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Jeg prøver meg en siste gang, men kjenner det er snart nytteløst.

Folk vil bedras og CBE lever godt på å la en side av virkeligheten komme ut:

http://i62.tinypic.com/a9w1.png

edit: Og nå står den ikke på vent lenger :glare:

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke reklame??? Hæ?

Det er jo da en gave/et sponset produkt og om det blir tatt i bruk skal det skattes av! Jezzuz :sjokkert:

Jeg tror ikke helt Lindex skjønner at dét Victoria mener er, at de bloggerne som har mottatt og fremvist kolleksjonsprøverne, ikke merker innleggene korrekt etter norsk lov. Lindex forklarer kun at de har sent ut ting til bl.a. bloggere uten f.eks. å stille krav om omtale. Men uansett er det jo bloggernes eget ansvar, ikke Lindex sit.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindex sier her at de "plasserer ut" varer hos blant annet bloggerne før plaggene blir lagt ut for salg.

Kimonosaken: Minst 2 av de store (blant annet CBE) påstår at varen er kjøpt i butikken.

Noen lyver, men hvem....?

Endret av Dolce
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Maxiomo

IGJEN!: Det at noen slenger dritt kan ikke resten, som kommer med saklig kritikk, stå til ansvar for.

Ignorerer deg heretter siden du ikke kommer med noe nytt, men kun kommer med samme "mobbeoffer cbe"oppgulpet.

Jeg sitter ikke her å gråter fordi du ignorerer meg.. Ha en riktig fin dag
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Nok en gang, sletter kommentarer som støtter KG og at det faktisk handler om korrekt merking og slipper til mer tøys fra fansen (toppet med "guuud, så vakker du er nå assa".

:rasende:

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang, sletter kommentarer som støtter KG og at det faktisk handler om korrekt merking og slipper til mer tøys fra fansen (toppet med "guuud, så vakker du er nå assa".

:rasende:

Du/dere kan sikkert holde på som dere vil her, men hvorfor i all verden skal hun begynne å godkjenne sure kommentarer som holder på inne på Kvinneguiden i tillegg? Tror du oppriktig hun vil ha side opp og side ned på sin egen side om spekulasjoner og negative sure kommentarer? Dette er hennes platform, hun er fri til å gjøre hva hun vil med kommentarene. Og det må dere nesten bare innfinne dere med... Jeg forstår henne veldig godt. Og godt er det at hun kan styre noe selv uten å bli fortalt av en haug med spekulanter om hvordan hun skal drive, og oppføre seg. Jadda, hun vil sikkert ha kommentarer og spekulasjoner som at hun driver med skjult markedsføring og at de som kommenterer er en og samme person (Du bør ha håndfaste bevis for å gå ut med sånt, "mamsi"...)

Dere må snart forstå at det ikke er dere som styrer skuta, ei heller handlingene hennes.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...