Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Bergensia

Told you so.

Tipper TVNorge hint og the biggest...også er reklame. Blogg = 100 % kjøpt og betalt. Fans bør ta en wake-up-pille

Jupp, når til og med programlederen for TV-Norgeprogrammet er inne på instagram og skriver at hun regner med at CBE skal ser episode 2 i kveld... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er vel en av få her inne som ikke bryr meg ja... FO må ta seg av dette. Det er deres oppgave

Det er jo nesten like rart å si som å si at dersom du ser en innbruddstyv så gjør du ikke noe med det. For det er politiets jobb. Du er klar over at myndighetene er avhengig av vanlige folk for å gjøre en best mulig jobb? Det inkluderer saker som omtalt her, til skattesnusk, svart arbeid og alvorligere forhold.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

Hvordan mener du det skal være?

Kanskje stole på at de rette instanser tar de nødvendige grep om det foregår ulovligheter?

Å melde fra til Forbrukerrådet om man er i tvil eller ser noe som ikke stemmer er helt kurant og riktig. Denne tråden minner IKKE om riktig fremgangsmåte - den er ganske lavmål etterhvert. At tråden til stadighet må modereres er et sikkert bevis på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å bruke masse tid på å innvolvere seg i denne bloggen og finlese innlegg for å se om det er riktig merket, er mer enn jeg kan forstå. Selv Forbrukerombudet engasjerer seg ikke mye i dette foreløpig, og CBE har ikke mottat noen bøter. Hun fortsette i samme spor fordi loven er åpen for tolkning, og hun mener nok at så lenge hun merker med annonselenker, så er det innenfor reglementet. Blir det en forandring så kan jeg ikke tenke meg det er noe stress for henne å forandre, men det er jo ikke dere her inne som hun skal forholde seg til. Hva mere kan dere regelryttere gjøre foreløpig: INGENTING!

Jo, dere fortsetter vel å sende inn klager til FO eller skrive innlegg her inne på hvor mye som er sponset av både det ene og det andre. Dere får holde på...

De fleste som er forholdsvis reflekterte forstår at når det står annonselenker før et produkt, så er det noe Caroline tjener penger på. Men for noen av dere er det utrolig viktig at det blir merket øverst i innlegget også. Ikke forstår jeg hvordan dette gjør en forskjell. Dere mener kanskje at da slutter man å lese innlegget, hvis dere ser at det er merket før en tekst.

Det som forundrer meg oppi dette, er dette maset om at Caroline mister troverdighet og lesere fordi hun ikke merker innlegg øverst, blant annet. Hvorfor er dere så bekymret for det? Hun greier nok å passe på sin egen karriere, og den går jo helt strålende, selv etter det som har skjedd av skandaler. Det viser hvor dyktig denne dama er, og ikke minst viser det at hun har lesere som har den evnen til å tilgi feil som blir gjort.

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Jeg vet at folk har informert CBE via kommentarfeltet om tilbakemelding jeg og mamsi fikk fra FO vedr. feilmerking av reklame. Jeg blir faktisk overrasket over at de ikke skjerper seg, men fortsetter i samme sporet. Forstår de virkelig ikke alvoret i det de holder på med? Slik det er nå fremstår de med en arroganse de burde ha kvittet seg med etter skandalene de nylig var gjennom.

Du har et meget viktig poeng der. Troverdigheten til CBE fikk seg en durabelig knekk med to selvforskyldte skandaler på rappen. CBE har selv ved flere anledninger sagt at for henne er det nå viktig å vinne tilbake tilliten til leserne. Når man nå ser at ting fortsetter i den samme, gamle tralten, så balanserer hun på en yderst tynn knivsegg, og skulle det komme nok et slag for baugen - denne gangen i form av bot fra Markedsrådet/FO, så tror jeg det vil være den definitive begynnelsen på slutten.

At eierne bak CBE-bloggen (LKE og CBE) så vehement vegrer seg mot å følge et relativt enkelt lovverk, viser ikke bare at de har en ringeakt for lover og regler, men også ovenfor inntektskilden sin - leserne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxiomo

Du har et meget viktig poeng der. Troverdigheten til CBE fikk seg en durabelig knekk med to selvforskyldte skandaler på rappen. CBE har selv ved flere anledninger sagt at for henne er det nå viktig å vinne tilbake tilliten til leserne. Når man nå ser at ting fortsetter i den samme, gamle tralten, så balanserer hun på en yderst tynn knivsegg, og skulle det komme nok et slag for baugen - denne gangen i form av bot fra Markedsrådet/FO, så tror jeg det vil være den definitive begynnelsen på slutten.

At eierne bak CBE-bloggen (LKE og CBE) så vehement vegrer seg mot å følge et relativt enkelt lovverk, viser ikke bare at de har en ringeakt for lover og regler, men også ovenfor inntektskilden sin - leserne.

om dette er begynnelse på slutten for CBE,så går da det bare utover henne. Ikke deg eller meg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

90 000 unike lesere hver dag, hevder hun i presentasjonen sin på Twitter:

https://twitter.com/Fotballfrue

Det var muligens slik en gang i historien, men forutenom "skandaletidene", så ligger hun vel på rundt 50 000 - 60 000 lesere daglig.

Forøvrig, var det ikke hos Friendly Entertainment at hun stod oppført med over hundre tusen lesere daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

om dette er begynnelse på slutten for CBE,så går da det bare utover henne. Ikke deg eller meg

Men da sliter jeg med å forstå hvordan hun frivillig og velvillig og med viten og vilje velger å ødelegge sitt eget livsverk, sin egen arbeidsplass, sin egen drøm.

Det er snakk om å merke reklame/annonseinnlegg i henhold til forskriftene, noe som er relativt enkelt. "We are not talking about rocket science here" - for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har besøk av the lady herself i aften. Ny post på Twitter: https://twitter.com/Fotballfrue/status/577568427512082432

Og denne gangen med ANNONSE helt fremst!!!

And we have a winner! Merket på alle 3 SoMe´ene hun benytter!

:duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame:

Rettelse: .. alle 4 SoMe´er (blogg, twitter, facebook og instagram)

Endret av LilleSnupp
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper de fortsetter slik.

Veldig bra om endringen er permanent for rene kjøpt-og-betalt-innlegg.

Dog tror jeg det sitter lengre inne å merke før reklamen sees eller leses om på hverdagspjatt-innleggene.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Halleluja! Dette er jo det eneste vi har bedt om hele veien, supert at hun gjør det rett!

(Mulig alle tipsene til FO endelig har fått henne på rett spor?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...