hippyskippy Skrevet 14. mars 2015 #10501 Skrevet 14. mars 2015 Og selvfølgelig "tilfeldigvis" tatt gatebilde utenfor Louis Vuitton. I Lindex-klærne sine. Jeg dør av flauhet. 24
Gjest Gjesp Skrevet 14. mars 2015 #10502 Skrevet 14. mars 2015 Og selvfølgelig "tilfeldigvis" tatt gatebilde utenfor Louis Vuitton. I Lindex-klærne sine. Jeg dør av flauhet. Hva er det som er så flaut at du dør av det? At hun bruker klær fra Lindex? Eller at hun har tatt bilde utenfor den butikken? Nå har ikke jeg sett bildet men jeg må ærlig talt si at slike kommentarer er skikkelig flaut om noe av dette skulle være flaut. Dersom noen klarer å se flotte ut i billige klær så er vel det bare fint? Det er ikke merket på klærne som skaper stil og eleganse, det er mest av alt personen som har klærne på og hvordan klærne er sammensatt. Enkelte ser ut til tro at bare man tar på seg dyre designerklær så ser man flott ut ... det er faktisk ikke sånn det fungerer. 3
Gjest Lalalala59 Skrevet 14. mars 2015 #10503 Skrevet 14. mars 2015 Hva er det som er så flaut at du dør av det? At hun bruker klær fra Lindex? Eller at hun har tatt bilde utenfor den butikken? Nå har ikke jeg sett bildet men jeg må ærlig talt si at slike kommentarer er skikkelig flaut om noe av dette skulle være flaut. Dersom noen klarer å se flotte ut i billige klær så er vel det bare fint? Det er ikke merket på klærne som skaper stil og eleganse, det er mest av alt personen som har klærne på og hvordan klærne er sammensatt. Enkelte ser ut til tro at bare man tar på seg dyre designerklær så ser man flott ut ... det er faktisk ikke sånn det fungerer. Det er flaut fordi hun bruker Louis Vuitton-eskene sine som pynteesker i hjemmet. Typisk nyrik. Hun klarer ikke å mikse dyrt og billig på en god måte uten at det blir harry.
hippyskippy Skrevet 14. mars 2015 #10504 Skrevet 14. mars 2015 Hva er det som er så flaut at du dør av det? At hun bruker klær fra Lindex? Eller at hun har tatt bilde utenfor den butikken? Nå har ikke jeg sett bildet men jeg må ærlig talt si at slike kommentarer er skikkelig flaut om noe av dette skulle være flaut. Dersom noen klarer å se flotte ut i billige klær så er vel det bare fint? Det er ikke merket på klærne som skaper stil og eleganse, det er mest av alt personen som har klærne på og hvordan klærne er sammensatt. Enkelte ser ut til tro at bare man tar på seg dyre designerklær så ser man flott ut ... det er faktisk ikke sånn det fungerer. Slapp av? Går i Lindex-klær selv jeg, men jeg har heller ikke behov for å fremstå rik for andre. Hele dama er bare så utrolig påtatt. Det er det som er flaut å se på. 14
Gjest Maxiomo Skrevet 14. mars 2015 #10505 Skrevet 14. mars 2015 (endret) Disse evige hotellbildene! Så utolig dørgende kjedelig! Tviler på at D'angleterre orker å sponse henne, så det er nok mer "se på hvor rike vi er som bor på dette FIIIINE hotellet her da!!". Ikke uvanlig med tanke på den vanlige nyrik russer-stilen de kjører ellers også. du trenger faktisk ikke være super rik for å bo på dette hotellet.. Min mann og jeg har selv bodd der en helg og vi ble langt fra ruinert.. Vi er heller ikke rike.. Kun to vanlige inntekter Endret 14. mars 2015 av Maxiomo 1
mamsi Skrevet 14. mars 2015 #10506 Skrevet 14. mars 2015 (endret) Det er et par ting jeg har lurt på. Hvorfor er det slik at det er så lett å tolke all kritikk som surmaget og personlig? Jeg synes det er så rart.at noen av de som støtter henne sabler ned på stort sett alt noen av oss andre sier. Uansett hva kritikken gjelder svares det nesten likt. Det er enten ikke viktig, eller kritikken bunner i misunnelse. Jeg finnes ikke misunnelig, det er ikke et fiber i kroppen min som er misunnelig på CBE. Hvor kommer den tanken fra om at det må dreie seg om sjalusi? Ja, hun er vakker, slank og har tjent en del penger på kort tid. Men jeg må få lov til å kritisere deler av forretningsdriften deres for det. Gjesp og Maxiomo - jeg lurer sånn på hva som skal til for at det kan gå an å snakke litt vennligere om dette? Har dere noen forslag? Rettet: Gjesp, var det - jeg skriver "gjest" hver gang, beklager :-/ Endret 14. mars 2015 av mamsi 14
mamsi Skrevet 14. mars 2015 #10507 Skrevet 14. mars 2015 hvorfor skal vi som liker CBE bli borte pga brevet som kom fra FO? Det er mange som liker å lese bloggen hennes uansett... Ja, det skjønner jeg. Det var vel mer et spørsmål om dere ikke fremdeles mener at det er feil at disse innleggene skal merkes øverst, da vet du. Du blant annet, har jo sagt så steilt at dette er det FO som har greie på og ikke en gjeng synsere her inne, men nå HAR de jo sagt at det skal merkes hvis formålet er å reklamere og de er enige i at visse innlegg (trolig er det mange av dem) skal merkes på toppen. Så da er vi kanskje enige om dette nå, Maxiomo? 9
Gjest Maxiomo Skrevet 14. mars 2015 #10508 Skrevet 14. mars 2015 Det er et par ting jeg har lurt på. Hvorfor er det slik at det er så lett å tolke all kritikk som surmaget og personlig? Jeg synes det er så rart.at noen av de som støtter henne sabler ned på stort sett alt noen av oss andre sier. Uansett hva kritikken gjelder svares det nesten likt. Det er enten ikke viktig, eller kritikken bunner i misunnelse. Jeg finnes ikke misunnelig, det er ikke et fiber i kroppen min som er misunnelig på CBE. Hvor kommer den tanken fra om at det må dreie seg om sjalusi? Ja, hun er vakker, slank og har tjent en del penger på kort tid. Men jeg må få lov til å kritisere deler av forretningsdriften deres for det. Gjest og Maxiomo - jeg lurer sånn på hva som skal til for at det kan gå an å snakke litt vennligere om dette? Har dere noen forslag?hun som skrev om det med hotellet,mener jeg skrev rimelig surt selv. Synes du virkelig att den kommentaren der var vennlig? Tenker på den hippyskippy skrev.. Hun rakker jo ned på personer som bor på slike hotell. Om de har råd til dette så må de få lov til det 3
Gjest Maxiomo Skrevet 14. mars 2015 #10509 Skrevet 14. mars 2015 Ja, det skjønner jeg. Det var vel mer et spørsmål om dere ikke fremdeles mener at det er feil at disse innleggene skal merkes øverst, da vet du. Du blant annet, har jo sagt så steilt at dette er det FO som har greie på og ikke en gjeng synsere her inne, men nå HAR de jo sagt at det skal merkes hvis formålet er å reklamere og de er enige i at visse innlegg (trolig er det mange av dem) skal merkes på toppen. Så da er vi kanskje enige om dette nå, Maxiomo? om FO mener dette så regner jeg da med at CBE får klar beskjed om dette. Eller får bøter om FO mener det. De følger sikkert med på CBE sin blogg og gir de advarsler og bøter. Jeg leser bloggen hennes uansett om det står annonse eller ikke. Men jeg har ett spørsmål? Om FO gir bloggere bøter,er det noe vi forbruker for vite? Vil dette stå på FO sine sider eller er det hemmelig?
mamsi Skrevet 14. mars 2015 #10510 Skrevet 14. mars 2015 hun som skrev om det med hotellet,mener jeg skrev rimelig surt selv. Synes du virkelig att den kommentaren der var vennlig? Tenker på den hippyskippy skrev.. Hun rakker jo ned på personer som bor på slike hotell. Om de har råd til dette så må de få lov til det Det er jeg enig med deg i - jeg skulle gjerne ha bodd der selv, jeg - vi er ganske ofte i København og vi kommer nok til å bo der, men da tror jeg vi gjør det på en barnefri tur :-) Det er synd at det er så mange negative assosiasjoner, men jeg mener at de har lagt opp til dette selv, altså - særlig med måten de velger å håndtere kritikk. Jeg ble veldig overrasket over måten de velger ikke å ta kritikk. De later bare som ingenting. Det er synd. 5
mamsi Skrevet 14. mars 2015 #10511 Skrevet 14. mars 2015 om FO mener dette så regner jeg da med at CBE får klar beskjed om dette. Eller får bøter om FO mener det. De følger sikkert med på CBE sin blogg og gir de advarsler og bøter. Jeg leser bloggen hennes uansett om det står annonse eller ikke. Men jeg har ett spørsmål? Om FO gir bloggere bøter,er det noe vi forbruker for vite? Vil dette stå på FO sine sider eller er det hemmelig? Jeg vet ikke hvordan det fungerer, egentlig. Jeg har levert inn en klage til FO. Jeg antar de vil svare at de vil foreta et større tilsyn senere, og ikke gjør noe nå. Dersom jeg er veldig misfornøyd med det svaret, og det kan godt hende for å si det sånn, tror jeg at jeg kan klage dette videre til Markedsrådet. http://www.markedsradet.no/xp/pub/hoved/om-markedsradet. Hvorvidt vedtaket og eventuelle sanksjoner er noe som offentliggjøres vet jeg ikke, men jeg skal undersøke det. Jeg er klar over at FO har mange saker, men jeg tror det er lurt å prioritere dette. Ikke bare bloggeres markedsføring, men magasiner og andre mediers også. 10
Gjest Maxiomo Skrevet 14. mars 2015 #10512 Skrevet 14. mars 2015 (endret) Det er jeg enig med deg i - jeg skulle gjerne ha bodd der selv, jeg - vi er ganske ofte i København og vi kommer nok til å bo der, men da tror jeg vi gjør det på en barnefri tur :-) Det er synd at det er så mange negative assosiasjoner, men jeg mener at de har lagt opp til dette selv, altså - særlig med måten de velger å håndtere kritikk. Jeg ble veldig overrasket over måten de velger ikke å ta kritikk. De later bare som ingenting. Det er synd dette er et kjempe fint hotell,men ville valgt det uten barn:) det er vel deres måte og være på tror jeg. Ikke noe vi andre får forandret på Endret 14. mars 2015 av Maxiomo 1
Gjest Sobril Skrevet 15. mars 2015 #10513 Skrevet 15. mars 2015 Hm... Hva trigger folk til å lese blogger egentlig? FF ligger på fjerdeplass på blogglisten. Øverst troner Sophie Elise, hvor siste innlegg handler om IKEA-tur i elbil de har lånt. Blottet for merking øverst selvsagt. Pappahjerte på plass nummer to, og han skriver at Senkveld burde bli sendt tidligere på fredagskvelden. Mamman til Michelle har vært på shopping i Madla med ungene. Altså... Interessant? Håper blogging forsvinner etterhvert. Det er jo totalt meningsløst.
MarianneE Skrevet 15. mars 2015 #10514 Skrevet 15. mars 2015 Hm... Hva trigger folk til å lese blogger egentlig? FF ligger på fjerdeplass på blogglisten. Øverst troner Sophie Elise, hvor siste innlegg handler om IKEA-tur i elbil de har lånt. Blottet for merking øverst selvsagt. Pappahjerte på plass nummer to, og han skriver at Senkveld burde bli sendt tidligere på fredagskvelden. Mamman til Michelle har vært på shopping i Madla med ungene. Altså... Interessant? Håper blogging forsvinner etterhvert. Det er jo totalt meningsløst. Brød og sirkus til folket vet du... 3
LilleSnupp Skrevet 15. mars 2015 #10515 Skrevet 15. mars 2015 Hm... Hva trigger folk til å lese blogger egentlig? FF ligger på fjerdeplass på blogglisten. Øverst troner Sophie Elise, hvor siste innlegg handler om IKEA-tur i elbil de har lånt. Blottet for merking øverst selvsagt. Pappahjerte på plass nummer to, og han skriver at Senkveld burde bli sendt tidligere på fredagskvelden. Mamman til Michelle har vært på shopping i Madla med ungene. Altså... Interessant? Håper blogging forsvinner etterhvert. Det er jo totalt meningsløst. Reality program har kommet for å bli, og selv om Paradise hotel blir sett på som hjernedødt av mange har det likevel seere nok til å bli sendt sesong etter sesong. Litt på samme måte vil jeg tro det er med type blogger du refererer til. Noen liker 71 grader nord, mens andre liker Jakten på kjærligheten. Slik vil jeg tro det er med blogger også. Så har du jo de som foretrekker Debatten og TV2 hjelper deg og de leser igjen andre typer blogger, vil jeg tro. Andre derimot leser Se og Hør, mens andre leser Illustrert vitenskap. Det er mye her i verden som er meningsløst - alt etter hvem man spør. Bloggene du refererer til eksisterer fordi de dekker et behov. Hvorfor tror jeg de som har mer ekspertise på temaet må uttale seg om. Men tror det er en liten nabokjerring i oss alle.. 4
el-len Skrevet 15. mars 2015 #10517 Skrevet 15. mars 2015 Hvorfor fortsetter hun å skrive at hun har Norges største blogg (står i presentasjonen hennes på Instagram), når hun bare unntaksvis ligger øverst på listen? Jeg har sett på oversikten helt fra tidlig i februar, og det er kun en håndfull dager det har skjedd. 13
mamsi Skrevet 15. mars 2015 #10518 Skrevet 15. mars 2015 Reality program har kommet for å bli, og selv om Paradise hotel blir sett på som hjernedødt av mange har det likevel seere nok til å bli sendt sesong etter sesong. Litt på samme måte vil jeg tro det er med type blogger du refererer til. Noen liker 71 grader nord, mens andre liker Jakten på kjærligheten. Slik vil jeg tro det er med blogger også. Så har du jo de som foretrekker Debatten og TV2 hjelper deg og de leser igjen andre typer blogger, vil jeg tro. Andre derimot leser Se og Hør, mens andre leser Illustrert vitenskap. Det er mye her i verden som er meningsløst - alt etter hvem man spør. Bloggene du refererer til eksisterer fordi de dekker et behov. Hvorfor tror jeg de som har mer ekspertise på temaet må uttale seg om. Men tror det er en liten nabokjerring i oss alle.. Det finnes jo blogger om absolutt alt, så det er ikke blogg som kanal det er noe "galt" med. At det er de "rosa" som er størst, skyldes nok at de er mest attraktive for annonsører og at de tar opp enkle ting. Sånn er det jo overalt i samfunnet. Enten må man godta det, eller forsøke å korrigere 4
LilleSnupp Skrevet 15. mars 2015 #10520 Skrevet 15. mars 2015 Hvorfor fortsetter hun å skrive at hun har Norges største blogg (står i presentasjonen hennes på Instagram), når hun bare unntaksvis ligger øverst på listen? Jeg har sett på oversikten helt fra tidlig i februar, og det er kun en håndfull dager det har skjedd. Har sagt det før og sier det igjen. I villa Eriksen rundes antall lesere oppover, alt annet rundes av nedover. 11
Fremhevede innlegg