MissLucy Skrevet 27. januar 2015 #7961 Del Skrevet 27. januar 2015 Jeg svarte hun som mente at Caroline er en dårlig rollemodell for jenter i 9-14 år pga størrelsen på måltidene hun har presentert på bloggen. javel. Det du sa var vel at hvis du hadde en 9-14-åring som leste fotballfrue, ville du sett på det som en falittterklæring som mor, og så gikk debatten videre derfra. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 27. januar 2015 Forfatter #7962 Del Skrevet 27. januar 2015 Så enig. Skjønner ikke hvorfor de sitter hele dagen og leter etter feil hos henne. Har de ikke noe annet å bedrive tiden sin med? Tar da ikke mer enn 4-5 minutter å lese dagens oppdateringer på en lettlest rosablogg. Såpass mye dødtid har vel selv du i løpet av et døgn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 27. januar 2015 #7963 Del Skrevet 27. januar 2015 javel. Det du sa var vel at hvis du hadde en 9-14-åring som leste fotballfrue, ville du sett på det som en falittterklæring som mor, og så gikk debatten videre derfra. Jada, vet du... folk uten barn og deres teoretiske teorier om hvordan det hele fungerer. Ideelt og idyllisk, og selvfølgelig perfekt, prikkfritt og facepalm. Vi med barn kan bare riste på hodet av det. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reza08 Skrevet 27. januar 2015 #7964 Del Skrevet 27. januar 2015 Har aldri lest den bloggen fast. Av ren nysgjerrighet har jeg tatt en liten sniktitt etter ulike hendelser av det kontroversielle slaget. Må si at bloggen etter min mening virker kjedelig, og har vel strengt talt ingen nyhetsverdi eller interessante vinklinger i seg. Bare det samme om og om igjen. Blir ganske kjedelig i lengden vil jeg tro. Det som kommer frem er at det sitter to mennesker bak den bloggen, som kun er opptatt av å prøve å virke så mye bedre enn alle andre. De har så store komplekser at de lar frustrasjonen gå utover leserne. Kødder med folk ved å utgi seg for å være både det ene og det andre, og vil egentlig bare provosere. Kritikk er et ord det ikke tåler en døyt av, derav konstant sutring over hvor fæle leserne er, null selvkritikk og en hel haug med bortforklaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 27. januar 2015 #7965 Del Skrevet 27. januar 2015 Tittet innom bloggen for noen år siden, et par ganger. Grusomt kjedelig syns jeg. Hele frua og mannen er så oppskrytte at jeg skjønner ikke hvorfor noen ser opp til dem. Utrolig opptatt av fasaden og mannen hennes ser ut som til å tåle kritikk svært dårlig. Blotter man livet sitt som bloggere gjør så må de regne med kritikk og at folk snakker om dem både i negativ og positiv forstand.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 27. januar 2015 #7966 Del Skrevet 27. januar 2015 Jada, vet du... folk uten barn og deres teoretiske teorier om hvordan det hele fungerer. Ideelt og idyllisk, og selvfølgelig perfekt, prikkfritt og facepalm. Vi med barn kan bare riste på hodet av det. Selv om jeg ikke har barn så syns jeg det er merkelig at et barn på 9 år(!) skal være opptatt av Caroline sin blogg. Lillesøsteren min er mer opptatt av å være ute å leke med vennene sine. Om andre sin 9 åringen sitter inne og nileser Caroline sin blogg vil jeg si det er mer forstyrrende enn hva Caroline spiste til frokost i går. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 27. januar 2015 #7967 Del Skrevet 27. januar 2015 Ja, det er veldig stor forskjel på en 9-åring og en 14-åring. Men denne 9-åringen går kanskje på skole med en annen 9-åring som har en 11-årig søster som er venninne med en som har en 13-åring søster, osv. Og på denne måten når dette utopiske slanke-idealet ned til de som blott er 9-årige barn. Ja, jeg ville ønske det ikke var sånt, men praktisk talt er det sånt det fungerer. Dessverre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gurimalla Skrevet 27. januar 2015 #7968 Del Skrevet 27. januar 2015 Men poenget er vell, at CBE ikke retter bloggen sin mot 9-15 åringer??? Hun er eller ikke et dårlig forbilde når det gjelder mat og helse i forhold til veldig mange andre bloggere. Ta en titt påhttp://krisssy.blogg.no/1422377587_vitneavhr.htmlen veldig populer blogg blandt de yngste, så kan dere avgjøre om hvem dere vil at barna deres skal ha som forbilde... Hvorfor er det alltid henne som skal bli tatt og kritisert???? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 27. januar 2015 #7969 Del Skrevet 27. januar 2015 nå er det vel ingen her som sier at de ikke har ansvar for barna sine. Vi sier heller ikke at CBE har ansvar for barna vår. Det vi sier er at det ønskelig at hun (og andre bloggere) har en forståelse og ydmykhet for for det etiske ansvaret og påvirkkningsmakten de har som forbilder/rollemodeller, og oppfører seg etter det, f.eks i form av merking av annonsering/ikke lyve om retusjering. Hvorfor har du caroline eriksen som forbilde og rollemodell? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 27. januar 2015 #7970 Del Skrevet 27. januar 2015 Ja, det er veldig stor forskjel på en 9-åring og en 14-åring. Men denne 9-åringen går kanskje på skole med en annen 9-åring som har en 11-årig søster som er venninne med en som har en 13-åring søster, osv. Og på denne måten når dette utopiske slanke-idealet ned til de som blott er 9-årige barn. Ja, jeg ville ønske det ikke var sånt, men praktisk talt er det sånt det fungerer. Dessverre. Hva helt nøyaktig var det caroline eriksen skulle gjøre med dette utopiske slanke-idealet? Tror du ikke caroline eriksen også er et offer for slankepresset? Eller hva tenker du? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gurimalla Skrevet 27. januar 2015 #7971 Del Skrevet 27. januar 2015 Hvorfor har du caroline eriksen som forbilde og rollemodell? Spørr du meg??? For hun er langt fra mitt ideal, er ikke noe fan... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 27. januar 2015 #7972 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) ... Endret 3. februar 2015 av Amafalathiel 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 27. januar 2015 #7973 Del Skrevet 27. januar 2015 (endret) Jada, vet du... folk uten barn og deres teoretiske teorier om hvordan det hele fungerer. Ideelt og idyllisk, og selvfølgelig perfekt, prikkfritt og facepalm. Vi med barn kan bare riste på hodet av det. Jada, vet du... folk uten barn og deres teoretiske teorier om hvordan det hele fungerer. Ideelt og idyllisk, og selvfølgelig perfekt, prikkfritt og facepalm. Vi med barn kan bare riste på hodet av det. Ikke sant!? Det er nesten så man kunne fristes til å tenke at uenigheten i tråden går mellom de som HAR barn og de som ER barn.. Endret 27. januar 2015 av Amafalathiel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 27. januar 2015 #7974 Del Skrevet 27. januar 2015 hvorfor prøver du å leke Sokrates? Føler du deg hevet over oss? Årsaken til at jeg spør hvorfor du har henne som forbildet er jo fordi at du misliker ideene hennes? Så derfor lurer jeg på hva som motiverer deg til å følge bloggen hennes og ha henne som rollemodell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 27. januar 2015 #7975 Del Skrevet 27. januar 2015 Spørr du meg??? For hun er langt fra mitt ideal, er ikke noe fan... Nei jeg spurte Amafalthiel. Hun virker så ivrig og dedikert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 27. januar 2015 #7976 Del Skrevet 27. januar 2015 Årsaken til at jeg spør hvorfor du har henne som forbildet er jo fordi at du misliker ideene hennes? Så derfor lurer jeg på hva som motiverer deg til å følge bloggen hennes og ha henne som rollemodell? Bare fordi man følger med på en sak som omhandler en person, er ikke ensbetydende med at man har vedkommende som rollemodell/forbilde. Det at jeg engasjerer meg i mulla Krekar-saken som figurerer på forsidene nå betyr ikke at jeg ønsker å bli som ham. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Triangel Skrevet 27. januar 2015 #7977 Del Skrevet 27. januar 2015 javel. Det du sa var vel at hvis du hadde en 9-14-åring som leste fotballfrue, ville du sett på det som en falittterklæring som mor, og så gikk debatten videre derfra. Ja, og det mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Triangel Skrevet 27. januar 2015 #7978 Del Skrevet 27. januar 2015 Jada, vet du... folk uten barn og deres teoretiske teorier om hvordan det hele fungerer. Ideelt og idyllisk, og selvfølgelig perfekt, prikkfritt og facepalm. Vi med barn kan bare riste på hodet av det. Tanken har altså ikke slått deg at det er min erfaring som mor selv som får meg til å reagere på hva som skrives her? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. januar 2015 #7979 Del Skrevet 28. januar 2015 Tanken har altså ikke slått deg at det er min erfaring som mor selv som får meg til å reagere på hva som skrives her? hehe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olivia Benson Skrevet 28. januar 2015 #7980 Del Skrevet 28. januar 2015 Ja, det er veldig stor forskjel på en 9-åring og en 14-åring. Men denne 9-åringen går kanskje på skole med en annen 9-åring som har en 11-årig søster som er venninne med en som har en 13-åring søster, osv. Og på denne måten når dette utopiske slanke-idealet ned til de som blott er 9-årige barn. Ja, jeg ville ønske det ikke var sånt, men praktisk talt er det sånt det fungerer. Dessverre. Er det noen grunn til at CBE skal stå mer til ansvar for barns kosthold og helse enn andre? Hva med alle blader som har artikler om hvordan man kan gå ned mest mulig på kortest mulig tid? hva med alle slankeprogrammene på TV? Eller alle seriene som viser perfekte og slanke mennesker som man skal se opp til? Hva med reklamer? Alle andre bloggere? Hvorfor er det akkurat Caroline med en liten skål yogurth som skal ta på seg ansvaret for at barn spiser riktig? Det er en offentlig blogg. Det er klart noen 9-åringer kan titte innom. Men det er ikke disse hun henvender seg til, det er ikke målgruppen hennes. Og selvfølgelig er det foreldrene som har det fulle ansvaret her. Hadde mitt barn(ja, jeg har barn) endret ditt kosthold på grunn av en voksen blogger så hadde jeg definitivt følt at jeg hadde feilet. Og jeg hadde lagt skylda der den hører hjemme. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg