Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes i alle fall det er teit at hun skal være så hemmelighetsfull angående studiet. Hun oppfordrer jo folk til å spekulere da.

Når det gjelder en mulig PT-utdannelse, så står jeg på mitt. Jeg mener man bør ha mer allsidig erfaring. Det er alt for mange rosabloggere som plutselig blir PT.

Akkurat det jeg mener også. Bare med andre ord selvsagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men det argumentet kjøper jeg overhode ikke.

Mannen har null troverdighet og har i tillegg stått frem som et nettroll.

Enig! Tullete argument. Du må ha erfaring selv. Hands on.

På SATS så sto "cven" til de ulike pt-ene på et oppslag.

Ingen hadde blogger og "løpt mye på egen mølle" som kvalifikasjon. Det blir litt tynt.

Det var lengre studier på Idrettshøgskolen, langvarig idrettserfaring, frivillig trenererfaring, fysioterapeut-utdanning..ja...osv.

Men en må jo begynne et sted da. Hun har nok ikke tenkt å begynne å jobbe på sats/elixia. De flytter nok tilbake til oslo og starter nok for seg selv når fotball/blogg-epoken er over.

• Liker 12
Gjest Bergensia
Skrevet

Husk at CBE er gift med en mann som har spilt i tippeligaen i 10 år (?) og har dermed mer innsikt i trening (og kosthold) på elitenivå enn de fleste.

Så derfor så han seg nødt til å utgi seg for å være PT og klinisk ernæringsfysiolog?

Hvorfor kunne han ikke da ha skrevet i eget navn og brukt sin bakgrunn som argument?

Gjest Olivia Benson
Skrevet

Jeg synes i alle fall det er teit at hun skal være så hemmelighetsfull angående studiet. Hun oppfordrer jo folk til å spekulere da.

Når det gjelder en mulig PT-utdannelse, så står jeg på mitt. Jeg mener man bør ha mer allsidig erfaring. Det er alt for mange rosabloggere som plutselig blir PT.

Et sted må man vel begynne? Mener du generelt at det er umulig å omskolere seg, eller er det bare CBE som ikke evner dette?

• Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Altså, jeg skrev ikke at CBE er egnet til å spille i tippeligaen selv fordi mannen gjør det, men at hun antagelig vet mer om trening på elitenivå enn mange fordi hun lever tett på noen som trener på nettopp elitenivå.

Poenget mitt er at dersom du skulle bestemme deg for å studere arkitektur, så vil du utvilsomt ha en fordel vet at din mann er arkitekt. Spesielt om dere har vær gift en stund.

Kun fordi han spiller i Tippeligaen er ikke ensbetydende med at han dermed vet mer om trening generelt enn andre. At han muligens vet mer om fotballtrening enn den jevne mann i gata, er trolig, men ikke et absolutt.

Og selv om han er aldri så mye elitespiller, så er ikke hun det. Hun mangler den praktiske erfaringen, og den lærer man ikke selv om partner er sportsutøver på elitenivå. I alle årene hun har drevet blogg, er det løping hjemme som har vært det hun fronter. I tillegg kommer noe trening på treningssenter med og uten PT. Dette er simpelthen ikke grunnlag nok, det er ikke allsidig nok, og det hjelper fint lite at mannen hennes spiller fotball i toppdivisjonen i Norge.

Skrevet

Kun fordi han spiller i Tippeligaen er ikke ensbetydende med at han dermed vet mer om trening generelt enn andre. At han muligens vet mer om fotballtrening enn den jevne mann i gata, er trolig, men ikke et absolutt.

Og selv om han er aldri så mye elitespiller, så er ikke hun det. Hun mangler den praktiske erfaringen, og den lærer man ikke selv om partner er sportsutøver på elitenivå. I alle årene hun har drevet blogg, er det løping hjemme som har vært det hun fronter. I tillegg kommer noe trening på treningssenter med og uten PT. Dette er simpelthen ikke grunnlag nok, det er ikke allsidig nok, og det hjelper fint lite at mannen hennes spiller fotball i toppdivisjonen i Norge.

Nei, og fordi det ikke i seg selv ikke er grunnlag nok tar man altså en utdannelse for å bli PT.

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Nei, og fordi det ikke i seg selv ikke er grunnlag nok tar man altså en utdannelse for å bli PT.

Men hvor står det at hun utdanner seg til PT?

Så vidt jeg vet, er dette bare en av mulige studier, da CBE hittil ikke har sagt hva hun studerer.

Skrevet

Husk at CBE er gift med en mann som har spilt i tippeligaen i 10 år (?) og har dermed mer innsikt i trening (og kosthold) på elitenivå enn de fleste.

så siden jeg er gift med en lege, så har jeg autoritet som lege også...?

Lk har kunnskap om fotball og sin egen trening. Ikke nødvendigvis om andre folk.

• Liker 9
Skrevet

så siden jeg er gift med en lege, så har jeg autoritet som lege også...?

Lk har kunnskap om fotball og sin egen trening. Ikke nødvendigvis om andre folk.

Hvorfor gidder dere i det hele tatt å diskutere om hun har annen bakgrunn enn den dere vet om, og om den er relevant? Det blir vel opp til arbeidsgiverene hennes å finne ut?

• Liker 2
Skrevet

Dersom jeg er kjæreste med en dyrlege betyr det ikke at jeg har kunnskap om det. Selvfølgelig deler han bruddstykker, men kunnskap om fagfeltet eier jeg jo ikke. At Berg Eriksen velger å utdanne seg er supert for henne. Jeg aplauderer gjerne det å søke kunnskap og erfaringer. Det kan bety at ettersom bedriften har fått seg noen smeller ser de det lurt å stå på nye bein. Hva hun studerer aner jeg ikke, da jeg fortsatt ikke leser bloggen, men det kommer sikkert et mandagsinnlegg med informasjon til den som fortsatt leser. Da har hun presset stemningen lenge nok og helgen er over for de som følger med.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Følgere på facebook synes i alle fall å synke jevnt. Jeg har ikke sjekket på en god stund, men gikk inn nå og det faller sakte men sikkert mot 57000. Bare 88 igjen.

Endret av Vind
  • Liker 2
Skrevet

Jeg lurer også på lavkarbo. Gjennom bloggen (forstått som firmaet) har de reklamert ganske heftig for dette kostholdet. Ulike kilder viser at dette ikke stemmer fullstendig med hva de virkelig spiser. Da jeg fortsatt var innom bloggen i blant ble ofte spørsmål rundt dette møtt med. "Kosthold er relativt" (min forståelse av svarene) Jeg lurer på hva som virkelig er sant.

• Liker 4
Gjest Atheena
Skrevet

Det er en grunn til at yrker går i arv, det vil si at barn av leger blir leger selv osv. Det er fordi man lærer mye nettopp ved å leve tett på en person.

At du ikke plukker opp informasjon om hva din mann driver med til daglig får du nesten ta på din egen kappe, LilleSnupp ;-)

Har du noen gang sett en med PT utdanning skilte med at de er gift med en fotballspiller, turner eller skihopper osv for å få mer tyngde?

Ja hun har sikkert plukket opp og lært noe, men dette er annenhånds læring og ikke noe hun selv kan bruke på en CV.

Gjest glædelig
Skrevet

Følgere på facebook synes i alle fall å synke jevnt. Jeg har ikke sjekket på en god stund, men gikk inn nå og det faller sakte men sikkert mot 57000. Bare 88 igjen.

Jepp. Hun hadde 58 3xx og noe den søndagen for to uker siden. Jeg ser også at LKE har begynt å dele annonseinnleggene til CBE på sin profil... Lurer på hvorfor...

Skrevet

Jepp. Hun hadde 58 3xx og noe den søndagen for to uker siden. Jeg ser også at LKE har begynt å dele annonseinnleggene til CBE på sin profil... Lurer på hvorfor...

Man må jo markedsføre en fallende bedrift.

• Liker 2
Skrevet

Denne har vært en stor snakkis på sykehuset i helgen (blant ordentlige leger LKE :-) )

• Liker 15
Skrevet

Å være pt er mer enn noe man kan studere seg til. Man bør ha en svært aktiv karriere bak seg som idretter, gjerne erfaring med ulike typer trening. Og da mer enn jogge og trene på egenhånd hjemme. Min pt (på et helt vanlig gym) har studert psykologi, vært på landslaget i turning, sprunget på elitenivå.

Men klart, alle kan ta kurs for å bli pt! Tror ikke det er en beskyttet tittel heller, så folk får studere det så mye de vil.

Jeg tror ikke din PT er representativ for yrket...

• Liker 6
Skrevet

Hvor skriver hun at hun har begynt å studere? På bloggen?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...