*Emma* Skrevet 26. januar 2015 #7921 Skrevet 26. januar 2015 Og ang lavkarbo - så kan de fint la være å bruke risen/pastaen som følger med å heller kjøpe noe annet i tillegg som passer bedre. Da blir naturligvis noe av "det som gjør en sånn matkasse så praktisk" borte - men det blir jo opp til hver enkelt. Bare fordi det kommer i kassen så MÅ man jo ikke spise det
MiniMjau Skrevet 26. januar 2015 #7922 Skrevet 26. januar 2015 Og ang lavkarbo - så kan de fint la være å bruke risen/pastaen som følger med å heller kjøpe noe annet i tillegg som passer bedre. Da blir naturligvis noe av "det som gjør en sånn matkasse så praktisk" borte - men det blir jo opp til hver enkelt. Bare fordi det kommer i kassen så MÅ man jo ikke spise det Da blir det jo fort (enda) dyrere. Vi har prøvd denne kassen, og vi synes den var god, men veldig dyr. Vi må jo også uansett på butikken for å handle annen mat, og tilbehøret som ikke følger med i kassen. Et argument for å benytte en slik kasse er å spare tid og penger. Synes ikke vi kom ut i pluss på noen av delene. 5
*Emma* Skrevet 26. januar 2015 #7923 Skrevet 26. januar 2015 Da blir det jo fort (enda) dyrere. Vi har prøvd denne kassen, og vi synes den var god, men veldig dyr. Vi må jo også uansett på butikken for å handle annen mat, og tilbehøret som ikke følger med i kassen. Et argument for å benytte en slik kasse er å spare tid og penger. Synes ikke vi kom ut i pluss på noen av delene. Enig i det. Mente bare at det kunne være tilfelle siden dette var ett "rent reklameinnlegg" Vi syns heller ikke vi sparte noe på å bruke Adams Matkasse og Godt Levert. (Har prøvd begge.) 2
Adhara Skrevet 26. januar 2015 #7924 Skrevet 26. januar 2015 (endret) Tråden er ryddet for sitat fra blogg, diskusjon av barn, samt svar til dette. Det er også ryddet for svar til moderering. Er det spørsmål skal dette tas på PM eller på Ris og ros. irrlys, mod. Endret 26. januar 2015 av irrlys 1
MarianneE Skrevet 26. januar 2015 #7925 Skrevet 26. januar 2015 Finnes det Adams Eple i den kassa? Eller Adams drakt....
Gjest DitteH Skrevet 26. januar 2015 #7926 Skrevet 26. januar 2015 Syns det er bedre å gå på butikken og velge ut matvarer selv. 4
WazzUpKitty Skrevet 27. januar 2015 #7927 Skrevet 27. januar 2015 Sånn! Da har jeg brukt 10 minutter en tirsdagsmorgen, for å undersøke de siste ukenes medieskandale her i Norge. Nemlig bloggen til fotballfrue. Men hva er egentlig greia med bloggen hennes? Hvorfor har hun 100.000 lesere om dagen? Hva er det som er intressant med livet hennes? Jeg skjønner ingenting? Kan noen som følger bloggen hennes jevnlig opplyse meg om hvorfor de gjør det? Etter min oppfatning har hun jo ødelagt livet sitt og ryktet med den bloggen. Hun har dummet seg ut offentlig og livet hennes er blitt en farse. Hun kan jo ikke ha særlig god livskvalitet med all hetsen og alle løgnene. Ingen faller vel heller for den fasaden hun legger fram på bloggen, så hun framstår jo ikke spesielt bra. Hun har vel mange lesere fordi alle egenlig har en kikkermentalitet i seg. De vil se hva hun har sagt og gjort nå, så de vet hva alle andre snakker om. Men egentlig gjør hun jo en latterlig figur. 10
Populært innlegg Gjest Runforit Skrevet 27. januar 2015 Populært innlegg #7928 Skrevet 27. januar 2015 (endret) Jeg kjenner jeg blir litt varm i toppen nå jeg ser henne sitte med magen trekt inn så ribbeina synes på kjøkkenet med verdens minste skål med "superfrokost" bestående av et par ss med Gresk Yoghurt, 4 nøtter, litt blåbær og revet kokos. Dette er det en voksen dame som er mor skal få igang kroppen med før dagen hennes som hun påstår er type 14 timer lang pluss steinhard trening og løpe rundt med et barn? Har ikke noe gått igjennom om hva slags forbilde hun er for unge jenter vedr det kroppsmessig og det syke matregimet hennes? Det er bevist en gang for alle at hun har et forvridd syn på kroppen sin etter at det ble avslørt at hun faktisk manipulerer seg selv tynnere når hun allerede på langt nedre del av BMI skalaen. Allikevel legge hun ut slike bilder der hun skal se magrest mulig ut med en frokost som ville sultet en 1 åring.... Ja, det er lov å ha et problem med kropp og mat. Men IKKE proklamer det på en blogg med så mange unge lesere som lett tror at hun er noe som representerer det normale! Da må en i det minste innrømme det. Jeg har et problem. Dette er ikke normalt. Selv om det også kan være vel så farlig så er en iallefall åpen om det. Hun har ikke fått den tynne kroppen av å "trene normalt" og spise 3000 kcal om dagen som hun påstår. Med en slik frokost så skjønner en at hun langt i fra spiser 3000 kcal om dagen så slutt å late som om du spiser så innmari mye når både bilder og kroppen din viser det helt motsatte. Dagens utblåsning. Endret 27. januar 2015 av Runforit 63
Gjest GlutenBlaster Skrevet 27. januar 2015 #7929 Skrevet 27. januar 2015 Ja, de frontet lavkarbo både med korps, fanfare og ballonger den første tiden. De har ikke det den siste tiden. De var som alle andre nyfrelste. Nå har de andre prioriteringer. LKE var jo for å si det forsiktig ganske alternativ når det kom til kostholdsprinsipper tidligere, og var som andre ukvalifiserte synsere (den gangen) ikke særlig vanskelig å be for å påstå at både staten, ernæringseksperter og professorer tok feil alle sammen for bacon var sunt og ingen trengte frukt, osv. De var jo også tilknyttet den lett skrullete organisasjonen Kostreform i en periode. For så vidt godt å se at de tok til vett der, om det er noe sånt nå er det vel det å hardnakket påstå at det ikke er farlig å underspise og/eller være undervektig som er greia. 3
Gjest Clavel Skrevet 27. januar 2015 #7930 Skrevet 27. januar 2015 Jeg kjenner jeg blir litt varm i toppen nå jeg ser henne sitte med magen trekt inn så ribbeina synes på kjøkkenet med verdens minste skål med "superfrokost" bestående av et par ss med Gresk Yoghurt, 4 nøtter, litt blåbær og revet kokos. Dette er det en voksen dame som er mor skal få igang kroppen med før dagen hennes som hun påstår er type 14 timer lang pluss steinhard trening og løpe rundt med et barn? Har ikke noe gått igjennom om hva slags forbilde hun er for unge jenter vedr det kroppsmessig og det syke matregimet hennes? Det er bevist en gang for alle at hun har et forvridd syn på kroppen sin etter at det ble avslørt at hun faktisk manipulerer seg selv tynnere når hun allerede på langt nedre del av BMI skalaen. Allikevel legge hun ut slike bilder der hun skal se magrest mulig ut med en frokost som ville sultet en 1 åring.... Ja, det er lov å ha et problem med kropp og mat. Men IKKE proklamer det på en blogg med så mange unge lesere som lett tror at hun er noe som representerer det normale! Da må en i det minste innrømme det. Jeg har et problem. Dette er ikke normalt. Selv om det også kan være vel så farlig så er en iallefall åpen om det. Hun har ikke fått den tynne kroppen av å "trene normalt" og spise 3000 kcal om dagen som hun påstår. Med en slik frokost så skjønner en at hun langt i fra spiser 3000 kcal om dagen så slutt å late som om du spiser så innmari mye når både bilder og kroppen din viser det helt motsatte. Dagens utblåsning. Jeg blir også oppgitt over dette. Hun fortsetter som før.. viser ikke egentlig tegn til å ha tatt til seg noe av kritikken eller skjønt hva det handler om..
siebaeo Skrevet 27. januar 2015 #7931 Skrevet 27. januar 2015 Hun sitter i treningstøyet og skal løpe intervall på mølla. Da er en (stor) bolle yoghurt med f eks nøtter eller frokostblanding faktisk helt greit. Og anbefalt. Hun burde kanskje skrevet noe om at hun skal spise mer etter trening (noe jeg håper hun hadde tenkt så klart..). Jeg orker heller ikke en stor frokost som skal vare hele dagen før en morgentrening. Men igjen, hun burde kanskje vite bedre enn å ikke presisere sånnt med tanke på hvor kritisert alt hun foretar seg blir. Trodde kritikken gikk på juks, ikke kosthold og framtoning..? Sånn ute blandt folk altså, ikke her inne, her er jo det et gjennomgående tema. 4
LilleSnupp Skrevet 27. januar 2015 #7932 Skrevet 27. januar 2015 Tenkte jeg skulle tale Roma midt i mot. Alene ser skålen med yoghurt liten, men om man ser den ift f.eks. Frua selv så synes jeg ikke skålen med yoghurt ser liten ut. For meg blir mer enn det der kvalmende. Ikke trenger en voksen kvinne 3000 kcal om dagen heller. Ikke er dama skrapa heller, det er bare PhotoShop og trekke-inn-magen-alt-man-orker som får det til å se slik ut. Normalt slank ja, syltynn nei. PhotoShop-flausen har allerede vist at hun har et skakkjørt syn på egen kropp, så at hun forsøker å se tynnest mulig ut på bildene burde overhode ikke komme på en overraskelse på noen! 6
Gjest Olivia Benson Skrevet 27. januar 2015 #7933 Skrevet 27. januar 2015 Det er da mange som ikke spiser frokost i det hele tatt uten at det betyr at de sulter seg. Er vel ikke noe verre med litt yoghurt og bær enn et par knekkebrød? 5
Gjest Runforit Skrevet 27. januar 2015 #7934 Skrevet 27. januar 2015 Hun sitter i treningstøyet og skal løpe intervall på mølla. Da er en (stor) bolle yoghurt med f eks nøtter eller frokostblanding faktisk helt greit. Og anbefalt. Hun burde kanskje skrevet noe om at hun skal spise mer etter trening (noe jeg håper hun hadde tenkt så klart..). Jeg orker heller ikke en stor frokost som skal vare hele dagen før en morgentrening. Men igjen, hun burde kanskje vite bedre enn å ikke presisere sånnt med tanke på hvor kritisert alt hun foretar seg blir. Trodde kritikken gikk på juks, ikke kosthold og framtoning..? Sånn ute blandt folk altså, ikke her inne, her er jo det et gjennomgående tema. Stor? Bollen er mindre en en kaffekopp. Faktisk er inneholdet knapt en knytteneve. Med Gresk Yoghurt som knapt inneholder kalorier. Er ikke snakk om å kritisere alt hun foretar seg, det er snakk om hva slags signaler hun sender ut mht til mat og trening. Og signalene hun sender ut er alt for lite mat, små porsjoner og masse trening. Det er ikke bare snakk om denne frokosten. Vis meg ETT måltid på den bloggen som representerer en voksenporsjon og ikke en liten barneporsjon. 29
Gjest Runforit Skrevet 27. januar 2015 #7935 Skrevet 27. januar 2015 Tenkte jeg skulle tale Roma midt i mot. Alene ser skålen med yoghurt liten, men om man ser den ift f.eks. Frua selv så synes jeg ikke skålen med yoghurt ser liten ut. For meg blir mer enn det der kvalmende. Ikke trenger en voksen kvinne 3000 kcal om dagen heller. Ikke er dama skrapa heller, det er bare PhotoShop og trekke-inn-magen-alt-man-orker som får det til å se slik ut. Normalt slank ja, syltynn nei. PhotoShop-flausen har allerede vist at hun har et skakkjørt syn på egen kropp, så at hun forsøker å se tynnest mulig ut på bildene burde overhode ikke komme på en overraskelse på noen! Aldri sagt at hun trenger 3000 kcal per dag. Det er hun selv som har påstått at hun spiser det. Og igjen så handler det om hva slags signaler hun sender ut ved å suge inn magen og se magrest mulig ut mens hun sitter med en bitteliten bolle med gresk yoghurt og skal representere " sunnhet" før hun skal løpe 1 mil eller 2. 22
LilleSnupp Skrevet 27. januar 2015 #7936 Skrevet 27. januar 2015 Stor? Bollen er mindre en en kaffekopp. Faktisk er inneholdet knapt en knytteneve. Med Gresk Yoghurt som knapt inneholder kalorier. Er ikke snakk om å kritisere alt hun foretar seg, det er snakk om hva slags signaler hun sender ut mht til mat og trening. Og signalene hun sender ut er alt for lite mat, små porsjoner og masse trening. Det er ikke bare snakk om denne frokosten. Vis meg ETT måltid på den bloggen som representerer en voksenporsjon og ikke en liten barneporsjon. Uten at jeg er noen ekspert, så vil jeg tro at det blir langt på vei en fullverdig frokost med gresk yoghurt, akasiehonning, blåbær, kokos og nøtter. Du skriver at yoghurten knapt nok inneholder kalorier, men unnlater å nevne at honningen gjør det. Dama er ikke skrapa - ergo får hun i seg nok til sitt aktivitetsnivå. Dama spiser mer enn nok. Hun vil bare ikke at det skal se slik ut på bloggen. Så du kan ikke kritisere mengden mat hun spiser. Derimot skal du få lov til å kritisere at hun skaper en forestilling om små porsjoner og lite mat og samtidig redigerte bildene av seg selv opptil flere kilo mindre. Da fronter hun noe som verken er rett eller sunt. 3
LilleSnupp Skrevet 27. januar 2015 #7937 Skrevet 27. januar 2015 Aldri sagt at hun trenger 3000 kcal per dag. Det er hun selv som har påstått at hun spiser det. Og igjen så handler det om hva slags signaler hun sender ut ved å suge inn magen og se magrest mulig ut mens hun sitter med en bitteliten bolle med gresk yoghurt og skal representere " sunnhet" før hun skal løpe 1 mil eller 2. Jeg tror helvete ville froset til is før Frua ville skrevet at hun spiser så mange kalorier hver dag. 1
*Emma* Skrevet 27. januar 2015 #7938 Skrevet 27. januar 2015 Nå teller man jo ikke kcal når man går på lavkarbo men passer antall gram karbo. Det er ganske mange kcal i ett lavkarbo kosthold kontra "vanlig mat". Å proppe alle retter fulle med olje, meierismør, ost, fløte osv osv, og knaske nøtter og ostebiter og slikt innimelllom gir faktisk ganske mange ekstra kcal. Når det er sagt er hun veldig flink til å skape en illusjon av store posjoner ved å bruke små skåler/tallerkener som fylles også ser det ut som mengder..... Alle middagsoppskriftene jeg har sett er servert på frokosttallerkener for eksempel. Da ser det ut som en stor posjon - men så er det egentlig en brøkdel av hva folk flest spiser til middag 2
Gjest Olivia Benson Skrevet 27. januar 2015 #7939 Skrevet 27. januar 2015 Nå teller man jo ikke kcal når man går på lavkarbo men passer antall gram karbo. Det er ganske mange kcal i ett lavkarbo kosthold kontra "vanlig mat". Å proppe alle retter fulle med olje, meierismør, ost, fløte osv osv, og knaske nøtter og ostebiter og slikt innimelllom gir faktisk ganske mange ekstra kcal. Når det er sagt er hun veldig flink til å skape en illusjon av store posjoner ved å bruke små skåler/tallerkener som fylles også ser det ut som mengder..... Alle middagsoppskriftene jeg har sett er servert på frokosttallerkener for eksempel. Da ser det ut som en stor posjon - men så er det egentlig en brøkdel av hva folk flest spiser til middag Men det hun presenterer på bloggen og hva hun faktisk spiser trenger vel ikke nødvendigvis å være det samme. 2
gjest:) Skrevet 27. januar 2015 #7940 Skrevet 27. januar 2015 (endret) Altså, både nøtter, kokos, honning og gresk yoghurt(den fete typen, f.eks lindahls) er kaloritette matvarer. Bruker hun tilsammen 50 gram med kokos og nøtter så er hun allerede oppe i ca 300-350 kcal. Tilsett 100g lindalhs grekisk yogurt og en teskje honning så er det ytterligere 150 kcal. Folkens, Fjorland lager middager med mindre kalorier enn dette(altfor små riktignok)! Endret 27. januar 2015 av gjest:) 1
Fremhevede innlegg