Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Triangel
Skrevet

egentlig ikke. Utfra argumentasjonen din tenker jeg at du gir inntrykk av å ha veldig små barn i såfall.

Og for å ta dette med overvåkning av hva tweens og teens leser på nettet - en ting er den praktiske utfordringen med å kontrollere det. En helt annen ting er om det er ønskelig. Jeg har ingen tro på den oppdragende effekten av forbud og kontroll i barneoppdragelse- jeg tror på dialog og veiledning. Jeg memer jeg må lære mine barn å være kritiske på nettet, og det må jeg nødvendigvisgjøre med å tillate, ikke med å forby. Så må vi snakke om det. Det betyr at mitt barn kan lese blogger som jeg gremmes over. Det snakker vi om. Og så engasjerer jeg meg da altså i denne debatten. Og for the record, jeg gir beng i hva CBE spiste til frokost i går, det er ikke det jeg diskuterer her, det er den mer overordna debatten om hennes rolle som rollemodell/forbilde. .

Ja, hvis du kan kalle 29-åringer små så har jeg små barn.

Selvsagt kan man ikke kontrollere alt tenåringer foretar seg på nettet - men det er da sannelig vi som foreldre som har et ansvar med å forklare våre barn hvordan de skal forholde seg til informasjon på nettet - og også informasjon de overstrømmes av fra andre arenaer.

Og selvsagt skal vi som foreldre følge med på våre barn og deres kosthold. Å legge ansvaret og skylden over på bloggere og ukeblader er total skivebom.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må jeg få korrigere din forståelse siden du tar feil.

Beklager, men vri&vreng-på-alt avstår jeg fra å delta i.

Vri og vreng på alt?? Du kommer med en påstand, jeg poengterer at du ikke har grunnlag for påstanden og det er å vri og vrenge..? Herregud.. Du påstår at du ikke kjenner henne, men du VET at hun er sånn eller sånn, eller helst, ikke sånn eller sånn.. Bestem deg.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vri og vreng på alt?? Du kommer med en påstand, jeg poengterer at du ikke har grunnlag for påstanden og det er å vri og vrenge..? Herregud.. Du påstår at du ikke kjenner henne, men du VET at hun er sånn eller sånn, eller helst, ikke sånn eller sånn.. Bestem deg.

Nå tror jeg du sauser sammen mange Frue-kritikkere her.

Tilføyelse: Dersom du henviser til rollefigur/privatperson utsagnet som påstand, så henviser jeg til både blogginnleggene, intervju og kommentarfelt ift legitimitet for påstanden, i tillegg til offer-innleggene.

Jeg forholder meg derfor til Frua sine egne uttalelser, alt annet ville blitt spekulasjoner fra min side.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 6
Skrevet

Tilføyelse: Dersom du henviser til rollefigur/privatperson utsagnet som påstand, så henviser jeg til både blogginnleggene, intervju og kommentarfelt ift legitimitet for påstanden, i tillegg til offer-innleggene.

Jeg forholder meg derfor til Frua sine egne uttalelser, alt annet ville blitt spekulasjoner fra min side.

Vi forholder oss også til dine utsagn.

Jeg diskuterer deg på bakgrunn av hva du selv skriver.

Jeg har nøyaktig like stor rett til å definere deg som du definerer fotballfrue.

Det dette jeg forsøker å forklare deg.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan da? Jeg poengterte jo at det ikke nødvendigvis var myntet på deg. Jeg forklarte hvorfor mange opplever det som at det virker personlig for mange debattanter her inne.

Men igjen, jeg skjønner ikke at du kan påstå at jeg tar feil. Du sier at du ikke kjenner CBE, hvordan kan du da påstå at hun ikke framstår som seg selv? Jeg vil påstå jeg kjenner mange mennesker jeg ikke nødvendigvis kjenner alle sidene til. Det betyr ikke at de framstår som noe annet enn de er.

• Liker 2
Gjest Gurimalla
Skrevet

Min datter er femten år, relativt opptatt av sminke, mote og trening. Hun og hennes venner leser ikke CBE sin blogg, de syns denne blogger er for damete og voksen.

Om redusjering, de fleste ungdommer er vant til dette. De vet at bilder i blader, blogger, instagram osv ofte er fikset på, de er vokst opp med dette. De ser ikke på bilder og tar det som fakta, de vet at ikke alt er " sant" på internett... De vet også at blogger viser kun glamsiden av et menneske, de skjønner denne greia.

Ingen barn/ungdom får spiseforstyrrelse o.l pga bilder, blogger, reklame, det ligger ALLTID noe mye dypere bak dette. En stygg kommentar påvirker et barn mye mer en et idol eller et bilde. Så CBE kan ikke ha dette ansvaret, ei eller få skylden for noe slikt.

Jeg mener ungdommen i dag har et mye mer nyansert bilde av ting de leser på nett, de tar ting med en klype salt, sluker ikke alt rått...

Gi barn og ungdom litt credd :danse:

• Liker 5
Skrevet

Og det gjør ikke dere?

Ååååh Caroline Eriksen påvirker bestemoren min! Hun påvirker 10-åringer! Ånei jeg får så dårlig selvtillit! Hun er sykelig tynn men photoshopper seg enda tynnere, - for en katastrofe! Da må vi forfølge!

Hva med barna?

Bestemoren min ble aldri den samme igjen etter at hun leste bloggen.

• Liker 10
Skrevet

Ingen barn/ungdom får spiseforstyrrelse o.l pga bilder, blogger, reklame, det ligger ALLTID noe mye dypere bak dette. En stygg kommentar påvirker et barn mye mer en et idol eller et bilde. Så CBE kan ikke ha dette ansvaret, ei eller få skylden for noe slikt.

Jeg mener ungdommen i dag har et mye mer nyansert bilde av ting de leser på nett, de tar ting med en klype salt, sluker ikke alt rått...

Gi barn og ungdom litt credd :danse:

vet du hva? det der synes jeg faktisk du bør dokumentere. De fleste regner det som alment akseptert at barn og ungdom (og voksne) blir påvirket av media og reklame. Å påstå noe annet er helt useriøst.

Tenk på hva en tv-reklame koster, og still deg selv spørsmålet om de ville brukt slike beløp, hvis ikke hensikten (som er påvirkning), ble oppnådd.

• Liker 15
Skrevet

vet du hva? det der synes jeg faktisk du bør dokumentere. De fleste regner det som alment akseptert at barn og ungdom (og voksne) blir påvirket av media og reklame. Å påstå noe annet er helt useriøst.

Tenk på hva en tv-reklame koster, og still deg selv spørsmålet om de ville brukt slike beløp, hvis ikke hensikten (som er påvirkning), ble oppnådd.

90% av alle nye produkter som blir reklamert for er borte året etter.

Kan du beskrive litt hvordan du blir påvirket av fotballfrue?

Du er jo voldsomt kritisk til henne, hvordan kan du la deg påvirke?

Og vær litt konkret med hva du misliker mest med bloggen?

La meg hjelpe deg litt på vei, - du irriterer deg mest over at;

- så mange leser bloggen hennes.

- så mange lar seg påvirke av bloggen hennes.

Selvfølgelig er du sint! Ja bevares. Hvorfor skulle du ikke være det? Det er helt logisk å bli sint for at caroline berg har mange lesere. Hvorfor skal man ikke bli sint for noe sånt?

Da er man jo forpliktet til å følge bloggen hennes, i og med atman elsker underkastelse og det å bli påvirket av en man selv misliker!

Hurra!

Si meg, - dere har ikke evnen til å være lykkelige dere?

Skrevet

La meg spørre deg om noe konkret.

Hvem mener du påvirker reklamen og media?

Klarer du å forstå at det er helt alminnelige mennesker som påvirker media og som påvirker reklame?

For eksempel om jeg reklamerer med at det er status og være feit,- ville du da hatt lyst til å bli tjukk?

Forklar gjerne hvorfor du ikke ville latt deg påvirke av meg, mens du samtidig har den aller største underkastelse for fotballfrue?

Velger du ikke selv dine egne idoler?

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Jeg ser at denne tråden har fått besøk av pauseklovnen ...

Gjest glædelig
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor man skal dytte fjortiser foran seg i det hele tatt. For dem er fotballfrue helt irrelevant (hun er for gammel, kjedelig, blogger om mat, hus og baby).

Målgruppen her er jo damer i etableringsfasen. Det er de som får dårlig samvittighet av rene hjem og flate post-baby-mager, ikke fjortisene. På tide å slutte å be for sin syke mor.

Hun har faktisk mange såkalte fjortiser som følgere på instagram. Jeg har en rekke ganger sett unge jenter poste urovekkende kommentarer i feltet til Frua på IG. Kommentarer som "omg, du er så perfekt!<3", eller "du er forbildet mitt <3 :)"

At de er unge får man bekreftet ved å gå inn på profilen deres, og der skriver veldig mange i biografen hvilket årstall de er født i. Mange av de er mellom 10 og 14 år.

• Liker 10
Gjest Gurimalla
Skrevet (endret)

Tenk på hva en tv-reklame koster, og still deg selv spørsmålet om de ville brukt slike beløp, hvis ikke hensikten (som er påvirkning), ble oppn Beklager nå henger jeg ikke med..... Aldri sakt at det ikke påvirker noen, men man blir ikke syk av slikt om det ikke ligger dypere ting i bunn..... Må bare spørre, hvor gammel er du???

Hvilken reklame, blogg osv mener du bruker store beløper på å gjøre unge jenter/gutte syke??? Reklame er for å "selge" ting, til å få oss å kjøpe ting, for å tjene penger...

Blir du syk av å se tynne mennesker???

Endret av Gurimalla
Skrevet

La meg spørre deg om noe konkret.

Hvem mener du påvirker reklamen og media?

Klarer du å forstå at det er helt alminnelige mennesker som påvirker media og som påvirker reklame?

For eksempel om jeg reklamerer med at det er status og være feit,- ville du da hatt lyst til å bli tjukk?

Forklar gjerne hvorfor du ikke ville latt deg påvirke av meg, mens du samtidig har den aller største underkastelse for fotballfrue?

Velger du ikke selv dine egne idoler?

jeg kommer ikke til å lese, eller svare på noen av spørsmålene dine. Jeg finner det konstruktivt å diskutere denne saken med konstruktive mennesker. Du er ikke ett av dem, pga hersketeknikkene du bruker, og jeg kommer ikke til å bruke energi på deg. Dette til orientering i tilfelle du lurer på hvorfor jeg ikke svarer.

• Liker 14
Skrevet (endret)

Beklager nåe henger jeg ikke med..... Aldri sakt at det ikke påvirker noen, men man blir ikke syk av slikt om det ikke ligger dypere ting i bunn..... Må bare spørre, hvor gammel er du???

Endret av Amafalathiel
  • Liker 6
Skrevet

Hun har faktisk mange såkalte fjortiser som følgere på instagram. Jeg har en rekke ganger sett unge jenter poste urovekkende kommentarer i feltet til Frua på IG. Kommentarer som "omg, du er så perfekt!<3", eller "du er forbildet mitt <3 :)"

At de er unge får man bekreftet ved å gå inn på profilen deres, og der skriver veldig mange i biografen hvilket årstall de er født i. Mange av de er mellom 10 og 14 år.

Hater du at det finnes unge mennesker som beundrer fotballfrue?

Hadde du blitt lykkelig om flere avviste og mislikte caroline?

Om noen 14 åringer hadde skrevet til eriksen, - du er stygg du! Hadde du blitt glad da?

Skrevet

jeg er 45. Hvor gammel er du?

Poenget er at du fantaserer. Du gir reklamen mer makt enn den egentlig har.

Hva om du heller tenker selv i stedet? JA jeg forstår at du finner bloggen til caroline berg eriksen usmakelig. Da lurer jeg på, hvorfor følger du den da?

Klarer du ikke selv å velge dine egne idoler?

Gjest glædelig
Skrevet

Hater du at det finnes unge mennesker som beundrer fotballfrue?

Hadde du blitt lykkelig om flere avviste og mislikte caroline?

Om noen 14 åringer hadde skrevet til eriksen, - du er stygg du! Hadde du blitt glad da?

Jeg må bare le og riste på hodet av deg. Første og siste gang jeg svarer deg.

• Liker 4
Skrevet

Jeg må bare le og riste på hodet av deg. Første og siste gang jeg svarer deg.

Unnskyld at det skal være så vanskelig å være konkret.

Skrev ikke du akkurat at det var fælt at det fantes fjortenåringer som beundret fotballfrue?

Er ikke det selve problemet ditt?

Gjest Gurimalla
Skrevet

jeg er 45. Hvor gammel er du?

Yngre en deg, men voksen nok.... Poenget mitt er, at CBE har da ikke noe mer ansvar ovenfor de unge en alle andre??? Da mener jeg bloggere, tv, reklame osv... Kan jo likegodt begynne kritisere Victoria Secret modeller også, de er jo kjempe tynne og kjempe pene, og unge jenter beundrer dem. Fysj for noen ufyselige modeller, kanskje en ung jente begynner slanke seg om de ser showet...

Skjønner du hva jeg vil frem til, hvorfor får CBE pes for noe som alle andre blogger også gjør???

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...