jabx Skrevet 21. januar 2015 #7621 Del Skrevet 21. januar 2015 Jeg er klar over at det ikke er pressen som har stått for hovedvekten av avsløringene, men dersom pressen ikke kjørte sakene kunne man sittet på KG og avslørt til man ble blå i ansiktet: det hadde aldri hatt effekt. Nå, mye på grunn av den kalde skulderen AS Fotballfrue har gitt norsk presse, figurerer oppslagene i langt større grad enn det som er den normale nyhetsverdien til en sak som dette. Konspirasjonsteorien din stinker. Saken har faktisk stor nyhetsverdi fordi det her er snakk om en av Norges største og mektigste blogger. En millionbedrift som det viser seg ikke har rent mel i posen. CBE er uansett ikke i konkurranse med pressen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 21. januar 2015 #7622 Del Skrevet 21. januar 2015 Konspirasjonsteorien din stinker. Saken har faktisk stor nyhetsverdi fordi det her er snakk om en av Norges største og mektigste blogger. En millionbedrift som det viser seg ikke har rent mel i posen. CBE er uansett ikke i konkurranse med pressen. CBE er så absolutt i konkurranse med pressen. Først og fremst om annonsekroner på nettet, men bloggmediet setter også i større og større grad dagsorden i mediahverdagen. Det er klart det reageres når pressen ikke får er snev av respons på gjentatte henvendelser. Man trenger ikke å være kjempesmart for å se det. Men at saken skal figurere i over halvannen uke i samtlige medier, live på VG-TV, langt innslag i Dagsrevyen og åtte sider i DN? Nah, så stort hadde det ikke trengt å bli - utrolig hva konsekvensene kan bli når man følger dårlige råd:) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 21. januar 2015 #7623 Del Skrevet 21. januar 2015 Det jeg finner besynderlig er hvordan alle andre aviser greier å få tak i kontaktinformasjonen til eierne av CBE-bloggen, sågar også komme i kontakt med ekteparet. Men DN - en avis som også tidligere har intervjuet Eriksen - trenger nå en mellommann (Rønningen) for å komme i kontakt med Eriksen?!? Og utregnet den journalisten som får saken, er den samme personen som har et nært forhold til managementet til CBE-bloggen. Litt for mange ugler i mosen her til at jeg kjøper historiene til Rønningen, Forsang, og resten av kostebinderiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 21. januar 2015 #7624 Del Skrevet 21. januar 2015 Det jeg finner besynderlig er hvordan alle andre aviser greier å få tak i kontaktinformasjonen til eierne av CBE-bloggen, sågar også komme i kontakt med ekteparet. Men DN - en avis som også tidligere har intervjuet Eriksen - trenger nå en mellommann (Rønningen) for å komme i kontakt med Eriksen?!? Og utregnet den journalisten som får saken, er den samme personen som har et nært forhold til managementet til CBE-bloggen. Litt for mange ugler i mosen her til at jeg kjøper historiene til Rønningen, Forsang, og resten av kostebinderiet. Kan vel anta at noen av avisene har hatt kontaktinfo liggende fra tidligere intervjuer/henvendelser, eller så har de sendt en mail til bloggens email. Den er jo offentlig. Evt kontaktet dem via facebook. Men det er mulig paret har ignorert all henvendelse en periode og derfor måtte mellommannen til pers. Kun spekulasjon, men det er slik jeg tror det må ha hendt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 21. januar 2015 #7625 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Men det er mulig paret har ignorert all henvendelse en periode og derfor måtte mellommannen til pers. Kun spekulasjon, men det er slik jeg tror det må ha hendt. En mellommann som kanskje kun er behjelpelig når han kjenner de som ønsker kontakt med Caroline og Lars-Kristian? (Henta fra "Superteamet"-artikkelen: ) "Det har ikke lyktes Dagbladet å komme i kontakt med Caroline Berg Eriksen og mannen Lars Kristian Eriksen. Heller ikke via kontaktperson Magnus Rønningen. Det har ikke lyktes Dagbladet å få tak i manager Peter Peters som for tida er på ferie" Endret 21. januar 2015 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 21. januar 2015 #7626 Del Skrevet 21. januar 2015 En mellommann som kanskje kun er behjelpelig når han kjenner de som ønsker kontakt med Caroline og Lars-Kristian? "Det har ikke lyktes Dagbladet å komme i kontakt med Caroline Berg Eriksen og mannen Lars Kristian Eriksen. Heller ikke via kontaktperson Magnus Rønningen. Det har ikke lyktes Dagbladet å få tak i manager Peter Peters som for tida er på ferie" Se der ja, det hadde ikke jeg fått med meg. Da er det nok lagt noen kløktige planer ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 21. januar 2015 #7627 Del Skrevet 21. januar 2015 Det jeg finner besynderlig er hvordan alle andre aviser greier å få tak i kontaktinformasjonen til eierne av CBE-bloggen, sågar også komme i kontakt med ekteparet. Men DN - en avis som også tidligere har intervjuet Eriksen - trenger nå en mellommann (Rønningen) for å komme i kontakt med Eriksen?!? Og utregnet den journalisten som får saken, er den samme personen som har et nært forhold til managementet til CBE-bloggen. Litt for mange ugler i mosen her til at jeg kjøper historiene til Rønningen, Forsang, og resten av kostebinderiet. Jeg kan kontakte LK via facebook. Han har sendt meg melding. Så DN kain berre komme te mæ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 21. januar 2015 #7628 Del Skrevet 21. januar 2015 Ryddet for avsporinger. irrlys, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 21. januar 2015 #7629 Del Skrevet 21. januar 2015 VG har oppdatert artikkelen deres med kommentar fra DNs Amund Djuve… Forsang har ikke en relasjon til Eriksens management som gjør ham inhabil (!?), og så skal de etter hvert gå grundig gjennom PFU-klagen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. januar 2015 #7630 Del Skrevet 21. januar 2015 CBE er så absolutt i konkurranse med pressen. Først og fremst om annonsekroner på nettet, men bloggmediet setter også i større og større grad dagsorden i mediahverdagen. Det er klart det reageres når pressen ikke får er snev av respons på gjentatte henvendelser. Man trenger ikke å være kjempesmart for å se det. Men at saken skal figurere i over halvannen uke i samtlige medier, live på VG-TV, langt innslag i Dagsrevyen og åtte sider i DN? Nah, så stort hadde det ikke trengt å bli - utrolig hva konsekvensene kan bli når man følger dårlige råd:) CBE konkurrerer ikke med pressen. Da hadde det ikke gitt mening for pressen å linke til bloggen til stadighet. Når det gjelder å sette dagsorden så er ikke det relevant i dette tilfellet. CBE er en "koseblogg" og ikke en hardtslående analyseblogg som konkurrerer med pressen om troverdighet i viktige saker. Saken har gått over flere dager fordi det stadig har kommet nye ting opp i lyset. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 21. januar 2015 #7631 Del Skrevet 21. januar 2015 VG har oppdatert artikkelen deres med kommentar fra DNs Amund Djuve Forsang har ikke en relasjon til Eriksens management som gjør ham inhabil (!?), og så skal de etter hvert gå grundig gjennom PFU-klagen. http://www.tv2.no/a/3534815 riktignok står det at Peters ikke deltok i selve løpet, men det sier jo litt... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
troikaen Skrevet 21. januar 2015 #7632 Del Skrevet 21. januar 2015 VG har oppdatert artikkelen deres med kommentar fra DNs Amund Djuve… Forsang har ikke en relasjon til Eriksens management som gjør ham inhabil (!?), og så skal de etter hvert gå grundig gjennom PFU-klagen. Forsang er en bekjent av Rønningen ja. I følge Djuve. Bekjent. Jeg pleier ikke å dra på ferie med folk jeg bare er bekjent med. Spesielt ikke med deres kjæreste, barn etc. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 21. januar 2015 #7633 Del Skrevet 21. januar 2015 Details, details. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clavel Skrevet 21. januar 2015 #7634 Del Skrevet 21. januar 2015 http://www.tv2.no/a/3534815 riktignok står det at Peters ikke deltok i selve løpet, men det sier jo litt... OT, men der mistet jeg enda mer respekt for disse typene.. forkastelig å delta på det der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 21. januar 2015 #7635 Del Skrevet 21. januar 2015 Jeg tenkte på Forsang og Peters her også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jurgy Skrevet 21. januar 2015 #7636 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Herregud, har dem driti seg ut igjen? Fatter ikke hvordan det går an. Alt som kreves er virkelig bare et minimum av sunn fornuft. Så tilgivende som fotballfue-fansen er skal det ikke være vanskelig å ro seg i land, men den gjengen klarer jaggu meg å gjøre det utrolige. Endret 21. januar 2015 av jurgy 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 21. januar 2015 #7637 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Forsang er en bekjent av Rønningen ja. I følge Djuve. Bekjent. Jeg pleier ikke å dra på ferie med folk jeg bare er bekjent med. Spesielt ikke med deres kjæreste, barn etc.http://instagram.com/p/rX9DtPq4eE/http://instagram.com/p/rWdZSFjqB1/ "Bekjent"... Føler intelligensen min blir fornærmet her. Edit: la til en link Endret 21. januar 2015 av Bergensia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9na Skrevet 21. januar 2015 #7638 Del Skrevet 21. januar 2015 VG har oppdatert artikkelen deres med kommentar fra DNs Amund Djuve Forsang har ikke en relasjon til Eriksens management som gjør ham inhabil (!?), og så skal de etter hvert gå grundig gjennom PFU-klagen. "Avisens reporter fant ut på nett at Eriksens manager var Peters?" Mener han det er troverdig at Forsang ikke visste dette? Det nekter jeg å tro på. Og hvorfor var det akkurat Forsang som ble satt på saken, hvis det nå er sånn at DN var de som tok kontakt? Det høres ut som om han forsøker å distansere Forsang fra Rønningen her, og minimere Rønningens rolle. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iriina Skrevet 21. januar 2015 #7639 Del Skrevet 21. januar 2015 (endret) Jeg ler så jeg griner. For ei suppe. Det er kjent i bransjen at Magnus Rønningen og Jonas Forsang selv omtaler seg som venner og ferierer ofte sammen. Noe som også fremgår i lenkene det vises til her (presisering så det ikke blir spekulasjon) og på Rønningens åpne IG-konto. Jeg leste i tillegg i en artikkel som ble publisert i forbindelse med dette at Rønningen bekreftet at de var venner. Da skjønner jeg ikke hvorfor Djuve sier at de er bekjente. Oppdatert med lenke: Her sier Rønningen at de er venner.http://www.journalisten.no/2015/01/hvor-tette-band-er-tette-band Endret 21. januar 2015 av Iriina 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 21. januar 2015 #7640 Del Skrevet 21. januar 2015 Men Rønningen kjenner jo såvel Forsang som Peters, da det var Rønningen som formidlet kontakten. DN satte så Forsang på saken, og Forsang kontaktet igjen Lars Kristian Eriksen. Gudene vet hva Forsang sa til LKE, men tydeligvis var det nok til at LKE og CBE ble enige om å la seg intervjue. Og var det ikke slik at det var forbindelser mellom Forsang og Peters også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg