Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tja - har fulgte med hele greie. Synes hun faktisk ser mer "human" i get inspired bildene en jeg har sett av henne noen ganger før. Hun har ekte kropp og muskler jeg trodde ikke hun hadde som ikke har blitt svist til sushipinner, ingen store øyevipper og overpyntet sminker. Mest jord-nær bilder jeg har sett av henne. Ville ALDRI har tenkt det var henne hvis ikke de var på bloggen.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Journalisten-artikkelen står det at Magnus Rønningen, på spørsmål om sin rolle i dette her, holdt seg borte fra saken nettopp på grunn av hans vennskap med Jonas Forsang. (Med unntak at han videreformidlet kontaktinformasjon.)

Han selv synes altså at forholdet mellom seg og journalisten av portrettintervjuet, Jonas Forsang, er av den karakter at han føler det rett å holde seg borte fra saken. Redaktør Djuve hevder på sin side at Rønningen og Forsang er gamle kollegaer, og senere at de er bekjente, uten at det har påvirket intervjuet. Hvordan vet han det? Og hvorfor ble ikke dette i det minste opplyst om i intervjuet. Forsangs bindinger reagerte til og med andre journalister i DN på.

Jeg synes også det er rart at etter alle henvendelsene hverken Caroline og Lars-Kristian eller Peter Peters har svart på, eller avvist, sa de ja til DN. Hvorfor det? Visste de hva de gikk til? I så fall, hvordan? Hadde det noe å si at journalisten fra DN som skulle gjøre intervjuet var Jonas Forsang, god venn av Magnus Rønningen? I dette intervjuet (side 15) sier Jonas Forsang: "for meg veier den medmenneskelige etikken mer enn den presseetiske." Sammenhengen han sa det i handlet riktignok om Stina Brendemo Hagen-saken, men kan det gjelde også her?

Jeg spekulerer ikke, men stiller spørsmål. Spørsmål det nok er vanskelig å få svar på.

Vi bør kanskje ta kommentarene fra Rønningen med et grann salt--har han følgt sakens utvikling i mediene, er det en no-brainer at han burde minimalisere sin egen rolle i saken. Nå er det litt damage control i utsagnene hans, lukter jeg.

• Liker 6
Skrevet

Vel Camilla Pihl ble just kåret til beste blogg på Costume awards .. *blæ*

• Liker 6
Gjest gjestvest
Skrevet

Vel Camilla Pihl ble just kåret til beste blogg på Costume awards .. *blæ*

Du er her inne så sjelden, og de få gangene du er her er du her med irriterende nyheter.

" Noen som har en barbermaskin? Evt saueklipper ? "

:fnise:

Gjest Hold the door
Skrevet

Vi bør kanskje ta kommentarene fra Rønningen med et grann salt--har han følgt sakens utvikling i mediene, er det en no-brainer at han burde minimalisere sin egen rolle i saken. Nå er det litt damage control i utsagnene hans, lukter jeg.

Jeg tar det med en stor klype salt, ja. Det er vanskelig å komme noen vei hvis det blir ord mot ord, uten å kunne bevise noe, men jeg synes en del av det de har sagt (er sitert på) i media viser at de ikke spiller med åpne kort.

VG skriver: "Avisens reporter har ikke en relasjon til Peters eller Eriksen som gjør ham inhabil. Journalisten og Peters er hverken venner eller har vært forretningsforbindelser. Forsang har intervjuet Peters en gang for bladet Costume(...)"

At Forsang intervjuet Peters for bladet Costume, er det den eneste forbindelsen Djuve synes er verdt å nevne? Forsang og Peters er kanskje ikke bestekompiser, men de virker ikke akkurat totalt fremmed for hverandre heller.

Skrevet

Visningsnamn: he, he. Sånt skriver man jo til folk man ikke kjenner...

• Liker 1
Skrevet

Aner ikke. Har selv lest bloggen i mange år. Startet å lese på den tiden blogg var litt nytt og "revolusjonerende" og slutta tydeligvis aldri :) Men for noen uker side valgt jeg å slutte lese den (pga "kjeltringsstrekene" som har fremkommet) og har ikke savnet den ett sekund siden. For meg har det derfor trolig bare handlet om å "gjøre" av vane.

• Liker 2
Gjest Sunniva82
Skrevet (endret)

Bloggen er fremdeles kjempe uproff. Soleklart brudd på markedsføringsloven i siste innlegg. Det er ikke lov å skrive at noe er gratis når man må betale 500 kr for det. Her er det bare å klage til Forbrukerombudet, for de som orker. Eventuelt kreve boken gratis fra get inspired. Ser de har fri frakt også :-)

Tekst fra bloggen: Og dere, dersom dere handler NÅ, får dere med en styrkedagbok på kjøpet HELT GRATIS du bruker bare kodeordet Caroline. Dette er gyldig til og med 25. januar, og du må handle for over 500,-

Sak om villedende reklame: http://www.forbrukerombudet.no/2013/05/gratispaastander-villeder-forbrukerne

Se paragraf 1, 20:

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2009-06-01-565

Endret av Sunniva82
  • Liker 22
Skrevet

i det siste innlegget som egentlig handler om chiapudding, er det siste nummeret av Det Nye helt dominerende i fire av fem bilder. Først stusser jeg over at en voksen dame koser seg med et tenåringsblad. Så kom jeg på at jeg så en liste her inne et sted over hennes kjente samarbeidspartnere, og på den sto vel Det Nye. Var det spekulasjon eller vet vi at hun samarbeider med Det Nye? Jeg spør fordi innlegget ikke er merket. Samtidig ville jeg tro at hun er smart nok til å forstå at disse ukene, mår mange lesere er skeptiske til troverdigheten, ikke er de beste å velge til å slurve med merkingen.

• Liker 8
Skrevet

i det siste innlegget som egentlig handler om chiapudding, er det siste nummeret av Det Nye helt dominerende i fire av fem bilder. Først stusser jeg over at en voksen dame koser seg med et tenåringsblad. Så kom jeg på at jeg så en liste her inne et sted over hennes kjente samarbeidspartnere, og på den sto vel Det Nye. Var det spekulasjon eller vet vi at hun samarbeider med Det Nye? Jeg spør fordi innlegget ikke er merket. Samtidig ville jeg tro at hun er smart nok til å forstå at disse ukene, mår mange lesere er skeptiske til troverdigheten, ikke er de beste å velge til å slurve med merkingen.

Er ganske sikker på at hun samarbeider med Det Nye for det bladet har vært synlig på mange tidligere bloggposter også. Regner ikke med at hun hadde gitt de så masse gratis reklame og tviler sterkt på at noe som helst er tilfeldig på bildene hun legger ut :-)

• Liker 10
Skrevet

Bloggen er fremdeles kjempe uproff. Soleklart brudd på markedsføringsloven i siste innlegg. Det er ikke lov å skrive at noe er gratis når man må betale 500 kr for det. Her er det bare å klage til Forbrukerombudet, for de som orker. Eventuelt kreve boken gratis fra get inspired. Ser de har fri frakt også :-)

Tekst fra bloggen: Og dere, dersom dere handler NÅ, får dere med en styrkedagbok på kjøpet HELT GRATIS du bruker bare kodeordet Caroline. Dette er gyldig til og med 25. januar, og du må handle for over 500,-

Sak om villedende reklame: http://www.forbrukerombudet.no/2013/05/gratispaastander-villeder-forbrukerne

Se paragraf 1, 20:

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2009-06-01-565

Hun hadde fått kommentarer på akkurat dette på Instagram, så jeg, men vips, så var de slettet.

Det var høflige kommentarer som kun påpekte akkurat det du skrev over, at dette ikke er tillatt.

Nok et bevis på at konstruktiv kritikk slettes. Det vitner ikke om særlig vilje til endring.

• Liker 15
Skrevet

Da har jeg endelig blokkert og klikket unfollow på CBE og hele den merkelige PR Camilla P. gjengen på instagram

• Liker 21
Skrevet

Hun har IKKE 100.000 lesere pr dag.

Who caaaares? Hun har i hvertfall en av landets mest leste blogger, og det kan dere ikke ta ifra henne :)

Skrevet

Jeg tar det med en stor klype salt, ja. Det er vanskelig å komme noen vei hvis det blir ord mot ord, uten å kunne bevise noe, men jeg synes en del av det de har sagt (er sitert på) i media viser at de ikke spiller med åpne kort.

VG skriver: "Avisens reporter har ikke en relasjon til Peters eller Eriksen som gjør ham inhabil. Journalisten og Peters er hverken venner eller har vært forretningsforbindelser. Forsang har intervjuet Peters en gang for bladet Costume(...)"

At Forsang intervjuet Peters for bladet Costume, er det den eneste forbindelsen Djuve synes er verdt å nevne? Forsang og Peters er kanskje ikke bestekompiser, men de virker ikke akkurat totalt fremmed for hverandre heller.

Vet ikke om man kan forvente annet enn at Djuve forsøker å begrense skadene, så å si.

• Liker 1
Skrevet

Nei det får hun fint til selv slik hun holder på 😁

Skrevet (endret)

.

Endret av MiniMjau
Skrevet

Dere som er gode på å sjekke bilder, ved å taste inn bloggadressen men velge bilde istedenfor nett, slik får dere adgang til bilder CBE har lagt ut på bloggen. Jeg antar det skal være mulig å sjekke kildeinfo der, da CBE ikke kan slette bilder fra google selv.

• Liker 3
Gjest Hinkelpinkel
Skrevet (endret)

[quote name="Amafalathiel" post="15783632om chiapudding, er det siste nummeret av Det Nye helt dominerende i fire av fem bilder. Først stusser jeg over at en voksen dame koser seg med et tenåringsblad. Så kom jeg på at jeg så en liste her inne et sted over hennes kjente samarbeidspartnere, og på den sto vel Det Nye. Var det spekulasjon eller vet vi at hun samarbeider med Det Nye? Jeg spør fordi innlegget ikke er merket. Samtidig ville jeg tro at hun er smart nok til å forstå at disse ukene, mår mange lesere er skeptiske til troverdigheten, ikke er de beste å velge til å slurve med merkingen.

Endret av Hinkelpinkel
  • Liker 2
Skrevet

Vær og klar over at instagrambilder kan finnes på nett selv om CBE sletter det på kontoen sin.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...