Gjest Zeitgeist Skrevet 3. august 2018 #58681 Skrevet 3. august 2018 15 minutter siden, Mrs Bella skrev: Akkurat det jeg mente - tusen takk. Ja, nå lurer jeg også enda mer på hva bloggen egentlig er og hva den skal oppfattes som. Det kan jo være greit å kommunisere det hun skriver til annonsører dersom man tar seg bryet å kontakte de;) Jeg sitter i alle fall igjen med inntrykk av at kappen snus etter vinden alt ettersom hva som gagner CBE best der og da - noe også @Asti sitatsamling gjør særdeles tydelig. I f.eks. disse to innleggene skriver CBE: Sitat I dag er bloggen min mye mer “meg” enn hva den var ment å være, men likevel er det viktig for meg å presisere at dette kun er en blogg og ikke hele meg. Jeg er ikke redd for å innrømme at mye av det jeg skriver om er overfladisk, selv om dere hele tiden får små drypp fra hverdagen min. Hentet herfra: http://www.carolinebergeriksen.no/2014/05/27/fotballfrue-no-5-ar/ Videre: Sitat Bloggen har virkelig vokst med meg på mange måter. Den har gått fra å være en hobby og et offer for min skrivekløe med klønete tekster og morsomme formuleringer (mente i hvert fall jeg) til å bli en fulltidsjobb som jeg virkelig er lidenskapelig opptatt av. (...) Jeg liker å ta dere med inn i en liten del av min verden og å dele fine ting og tips med dere. Hentet herfra: http://www.carolinebergeriksen.no/2016/05/27/vi-fyller-7-ar/
Anonym90059005 Skrevet 3. august 2018 #58682 Skrevet 3. august 2018 Kommer ikke over at de ikke sendte barna + 1 voksen sammen med farfar på opprinnelige flyet. Det ble for stressende og vanskelig for dem og barna i den situasjonen, sier hun. Høres da tusen ganger bedre ut enn å sitte i x-antall timer på en flyplass, ankomme midt på natta og tusenvis av kroner ekstra i lounge og flybilletter... Jaja, som alt annet, så er fruas verden igjen totalt forskjellig fra hva alle andre ville valgt. 39
Sandin Skrevet 3. august 2018 #58683 Skrevet 3. august 2018 1 minutt siden, Anonym90059005 skrev: Kommer ikke over at de ikke sendte barna + 1 voksen sammen med farfar på opprinnelige flyet. Det ble for stressende og vanskelig for dem og barna i den situasjonen, sier hun. Høres da tusen ganger bedre ut enn å sitte i x-antall timer på en flyplass, ankomme midt på natta og tusenvis av kroner ekstra i lounge og flybilletter... Jaja, som alt annet, så er fruas verden igjen totalt forskjellig fra hva alle andre ville valgt. Jeg vet ikke om de klarer å gå på do uten hverandre engang jeg, langt mindre ta fly. Husk, fruen har flyskrekk. 14
Papirfly Skrevet 3. august 2018 #58684 Skrevet 3. august 2018 Tråden er ryddet for persondebatt. Papirfly, mod.
Viking-girl Skrevet 3. august 2018 #58685 Skrevet 3. august 2018 5 timer siden, Scorpion57 skrev: Hvorfor jeg er innom bloggen til CBE (`+AB) er rett og slett at jeg blir litt fasinert?...av hvor høy det går an å bli på seg selv. Hvor selvsentrert og sjøldiggene det går an å være. Blir litt sånn..tror det ikke før jeg ser det. De matcher (heldigvis) ingen andre mennesker jeg vet om. Lander på jorda igjen med Maria Montazami`s blogg. Hun er en ekte Star. Men primadonna nykker har hun lite av i forhold til oppkomlingene,. Takk for tipset! For en herlig blogg Maria har. Har sansen for henne og visste ikke at hun har både blogg og YT. Fantastisk 1
Rev. Revenge Skrevet 3. august 2018 #58686 Skrevet 3. august 2018 1 time siden, Professor loff skrev: Har du ikke sett folk uten BH som drikker kaffe før? Drikker kaffe uten BH hver dag, jeg. Les estetikerens svar om BH i Morgenbladet. BH er frivillig! Jepp. Helt til tyngdekrafta tar tak. BH er teoretisk sett temmelig frivillig, men er du ikke klar for oppe nok til å finte unna selvfølelsen rundt at brystene ligger som to slappe cocker spaniel-ører over din sørlig vendte spisekontrollflate mage, bør du snarest gripe fatt i oppløftende systemer som...en type bh. Dessverre. Spesielt hvis du skal jogge. 10
Shopaholic Skrevet 4. august 2018 #58687 Skrevet 4. august 2018 http://www.carolinebergeriksen.no/2018/03/22/neste-stopp-oslo/#comment-605512 Har svaret på alt, hun!
Gjest Cocosa Skrevet 4. august 2018 #58688 Skrevet 4. august 2018 Det virker som om CBE selv ikke vet hva bloggen er, ut fra hennes egne svar. Er det dagbok, eller er det jobb? Hun synes det er merkelig at folk synes det er rart hun tjener penger på jobben sin. Med andre ord, med hennes egne ord, tjener hun penger på å skrive om (utlevere) sin egen familie.
Liver Skrevet 4. august 2018 #58689 Skrevet 4. august 2018 8 timer siden, penny_ skrev: Ja, hvem som helst kan ta screenshot av snapbildene hennes. Nei, de blir ikke varslet om noen lagrer bildene fra hennes instagram på sin PC. Hvis noen tagger hennes instagramkonto i et bilde, så vil jeg tro hun blir varslet om at "xxx har tagget deg i dette bildet". Så hvem som helts kan bruke bildene av de mindreårige til hva som helst.....og dette ser de ikke et problem med siden de kun legger ut delikate bilder? 9
Tørst Skrevet 4. august 2018 #58690 Skrevet 4. august 2018 Jeg syns det er så spesielt at man drar på besøk til familie for å gå på date alene. Hver eneste gang. Kanskje det er jeg som er spesiell, men hadde vi gjort dette med familien, hadde de stussa veldig. Vi har ekstremt lite barnevakt, og kunne godt tenke oss å få litt alenetid, men skjønner ikke helt dette med å reise bort til folk man ikke har sett på en stund, dumpe barna og stikke ut på byen. Hver gang! Første kvelden? Er dette vanlig? 36
Gjest Cocosa Skrevet 4. august 2018 #58691 Skrevet 4. august 2018 6 minutter siden, Tørst skrev: Jeg syns det er så spesielt at man drar på besøk til familie for å gå på date alene. Hver eneste gang. Kanskje det er jeg som er spesiell, men hadde vi gjort dette med familien, hadde de stussa veldig. Vi har ekstremt lite barnevakt, og kunne godt tenke oss å få litt alenetid, men skjønner ikke helt dette med å reise bort til folk man ikke har sett på en stund, dumpe barna og stikke ut på byen. Hver gang! Første kvelden? Er dette vanlig? Nei, det er ikke vanlig. Man hygger seg sammen med de man er på besøk hos. Merkelig prioritering når man er sammen 24/7!!
Snaskesnusken Skrevet 4. august 2018 #58692 Skrevet 4. august 2018 27 minutter siden, Tørst skrev: Jeg syns det er så spesielt at man drar på besøk til familie for å gå på date alene. Hver eneste gang. Kanskje det er jeg som er spesiell, men hadde vi gjort dette med familien, hadde de stussa veldig. Vi har ekstremt lite barnevakt, og kunne godt tenke oss å få litt alenetid, men skjønner ikke helt dette med å reise bort til folk man ikke har sett på en stund, dumpe barna og stikke ut på byen. Hver gang! Første kvelden? Er dette vanlig? Jeg kjenner ingen par som går på så mange dater alene. Da snakker jeg om de som både har barn og ikke. Hverdagen er ofte krevende med jobb / skole. Det er også dyrt å gå ut og spise på restaurant i Norge dersom en skal ha vin til maten. Når jeg tenker på CBE sin virksomhet får jeg svenske Hollywoodfruer i tankene. Ingen andre lever et slikt glamorøst liv med ørten ferieturer i løpet av et år. 17
Gjest formula Skrevet 4. august 2018 #58693 Skrevet 4. august 2018 4 timer siden, Cocosa skrev: Det virker som om CBE selv ikke vet hva bloggen er, ut fra hennes egne svar. Er det dagbok, eller er det jobb? Hun synes det er merkelig at folk synes det er rart hun tjener penger på jobben sin. Med andre ord, med hennes egne ord, tjener hun penger på å skrive om (utlevere) sin egen familie. Akkurat samme inntrykk jeg sitter med. "Beklager, men det er litt småflaut å se hvordan enkelte forsøker å skape et falskt narrativ av meg og bloggen som en stor og kynisk millionbedrift " (tenk at noen faktisk sitter med det inntrykket!) "Men samtidig er alle annonseinnlegg personlige for meg, og jeg skriver så godt det lar seg gjøre om ting jeg selv, personlig, bruker. Så noe hardt skille mellom bedrift og blogg eksisterer ikke." http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/15/du-er-gjerrig/
Aricia Skrevet 4. august 2018 #58694 Skrevet 4. august 2018 (endret) 49 minutter siden, formula skrev: Akkurat samme inntrykk jeg sitter med. "Beklager, men det er litt småflaut å se hvordan enkelte forsøker å skape et falskt narrativ av meg og bloggen som en stor og kynisk millionbedrift " (tenk at noen faktisk sitter med det inntrykket!) "Men samtidig er alle annonseinnlegg personlige for meg, og jeg skriver så godt det lar seg gjøre om ting jeg selv, personlig, bruker. Så noe hardt skille mellom bedrift og blogg eksisterer ikke." http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/15/du-er-gjerrig/ Dette utsagnet er jo i seg selv en del av narrativet. Mulig det å kun reklamere for produkter hun bruker selv og personlig går god for har vært et ideal hun har forsøkt å etterleve på et stadium av bloggerkarrierern, men det er jo dessverre lett å se at det overhodet ikke stemmer i praksis lenger (bilstol, svisker, melkesjokolade, osvosv). Dessuten: Det viktige er funksjonen til eller effekten av et slikt utsagn, ikke "sannhetsgehalten", dvs Carolines oppriktighet i forhold til påstanden. Funksjonen av troverdig personlig anbefaling er selvsagt økt markedsføringseffekt. Så ironisk nok, idet hun bedyrer oppriktigheten og den personlige touchen og garantien som bevis på at hun ikke er en "kynisk millionbedrift", er dette i seg selv et eksempel på at bedriften CBE.no praktiserer sin kjernevirksomhet som influencer. Det betyr ikke at hun nødvendigvis er uærlig om motivene og innstillingen sin, men det har ingen betydning for funksjonen av slike utsagn innenfor rammen av den kommersielle innholdsmarkedsføringskanalen hun driver. Så det er jo ikke slik at hun enten er kynisk og kalkulert eller personlig og oppriktig - det er innbringende, hensiktsmessig og faktisk helt nødvendig for virksomheten at hun framstår personlig og oppriktig. Hvor kalkulert dette er fra hennes side vet vi ikke, og jeg mener altså at det ikke er avgjørende. Men at hun ikke er seg bevisst denne sammenhengen overhodet etter så mange år i bransjen er vanskelig å tro. Endret 4. august 2018 av Aricia 18
Kleenex Skrevet 4. august 2018 #58695 Skrevet 4. august 2018 10 timer siden, Revenge of Cthulhu skrev: Jepp. Helt til tyngdekrafta tar tak. BH er teoretisk sett temmelig frivillig, men er du ikke klar for oppe nok til å finte unna selvfølelsen rundt at brystene ligger som to slappe cocker spaniel-ører over din sørlig vendte spisekontrollflate mage, bør du snarest gripe fatt i oppløftende systemer som...en type bh. Dessverre. Spesielt hvis du skal jogge. Det samme tenker jeg. Tyngdekraften gjør sitt og alt begynner å sægge. 5
Morgan Le Fay Skrevet 4. august 2018 #58696 Skrevet 4. august 2018 13 timer siden, Cissacissa skrev: "Currently working spot"....? Burde det ikke stått "current working spot"? Hvis hun er så ustø i engelsk og beviser det gang på gang, burde hun kanskje hoppe bukk over det og heller skrive norsk...? Jeg blir hvertfall veldig flau over det fornorskede uttrykkene hennes. Den neste er nesten enda verre: "same tiles like we have at home" - det er jo feil som en ungdomsskoleelev ikke gjør engang. Engelsken hennes er så latterlig dårlig at jeg nesten begynner å lure på om det er med vilje. 19
Tørst Skrevet 4. august 2018 #58697 Skrevet 4. august 2018 (endret) 4 timer siden, Morgan Le Fay skrev: Den neste er nesten enda verre: "same tiles like we have at home" - det er jo feil som en ungdomsskoleelev ikke gjør engang. Engelsken hennes er så latterlig dårlig at jeg nesten begynner å lure på om det er med vilje. Helt hjelpeløs i begge språk, og samtidig så ppståelig og arrogant som til stadighet bedyrer at hennes språk er meget godt. Hjelp! Vil tro at hun var på godt nivå på barne- og ungdomsskolen, og fikk høre dette til stadighet av lærere og andre. Og så stoppet utviklingen fullstendig opp. Hun trodde vel at det ikke var noe mer å jobbe med? Endret 4. august 2018 av Tørst 22
Skogspike Skrevet 4. august 2018 #58698 Skrevet 4. august 2018 Siste IG-post, som er reklame: 1219 likerklikk og 3 kommentarer. Kan ikke være så stor uttelling for oppdragsgiver? Bedriften har 326k følgere. Har for øvrig mistet mange på kort tid. Bilder hvor barna eksponeres er bilder med mest likerklikk. Det er muligens årsaken til eksponeringen? 14
Sandin Skrevet 4. august 2018 #58699 Skrevet 4. august 2018 1 time siden, formula skrev: "Men samtidig er alle annonseinnlegg personlige for meg, og jeg skriver så godt det lar seg gjøre om ting jeg selv, personlig, bruker. Så noe hardt skille mellom bedrift og blogg eksisterer ikke." http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/15/du-er-gjerrig/ Aha! Så hun bruker denne musesprayen altså! 6 minutter siden, Skogspike skrev: Siste IG-post, som er reklame: 1219 likerklikk og 3 kommentarer. Kan ikke være så stor uttelling for oppdragsgiver? Bedriften har 326k følgere. Har for øvrig mistet mange på kort tid. Bilder hvor barna eksponeres er bilder med mest likerklikk. Det er muligens årsaken til eksponeringen? Jeg har en instagramkonto med noen tusen følgere, men selv jeg får likes tilsvarende 10-20 % av antall følgere jeg har (altså sier ikke at alle de som trykker like også følger, men antallet er omtrent 10-20 % av følgertallet). Hennes tall er jo ekstreme. Kjøpt følgere? 10
Gjest Cocosa Skrevet 4. august 2018 #58700 Skrevet 4. august 2018 1 time siden, Sandin skrev: Aha! Så hun bruker denne musesprayen altså! Men vi må ikke finne på å tro at hun trenger det 🙄 til og med jeg, som ikke trener, lukter svett mus etter endt arbeidsdag (om ikke før). Kan ikke tenke meg hvor grusomt det må lukte med kokosduft oppå der igjen 😂🤮
Fremhevede innlegg