Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest formula
Skrevet
11 minutter siden, Zeitgeist skrev:

Jeg tror at bloggen kunne ha kommet kritikken i forkjøpet ved å ha skrevet noe slikt som f.eks.

"ja, bloggen er inntektskilden min, og selv om jeg vil at det skal være et sted hvor du får inspirasjon og finner koselige innlegg, så er det ikke til å komme unna at vi nå er i et land som er sterkt rammet av tragedier og brann. Hvis du ønsker å hjelpe de rammede, så har jeg satt sammen en liste over ulike organisasjoner du kan gi støtte til. Jeg kommer også til å ta fri fra SoMe de neste dagene, siden jeg ikke synes det sømmer seg å legge ut de typiske innleggene mine akkurat nå. Jeg kan heller vise og fortelle dere om ferien vår  når vi er kommet hjem."

Hadde CBE gjort noe lignende, så ville det ha vist at hun:
a) Brukte sin posisjon som påvirker til noe fornuftig og samfunnsnyttig
b) Var i stand til å utvise empati og sympati med de rammede
c) Var i stand til å gjøre noe uegennyttig
d) Fulgte med i nyhetsbildet

Jeg tviler ikke på at det ville ha kommet kritikk fra enkelte - det er alltid noen som har noe å klage på. Men personlig ville jeg hatt problemer med å kritisere et slikt innlegg, siden det faktisk ønsket å hjelpe andre uten åpenbare egoistiske baktanker, samt utviste medfølelse og respekt ovenfor de rammede. 

Helt enig.

Videoannonse
Annonse
Gjest formula
Skrevet
16 timer siden, Irja skrev:

Fikk faktisk lyst til å reise til Kira Panagia 

Det fikk ikke jeg. Kanskje grunnen er at jeg kjenner både stedet, og menneskene CBE skriver om, godt. Og for meg ble Lefkos litt "ødelagt" av innleggene derfra. Dumt, for det er virkelig en liten perle. Har vært der mange ganger, blitt i overkant solkysset, hatt grinete barn med sand i bleia - kort sagt, så var vi ikke like delikate som Berg Eriksens 😂

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ler litt av den rosa kreasjonen CBE viser at hun hadde på seg på ferie. Det ser ubehagelig ut, må si jeg beundrer henne for å orke å ta på noe slikt i varmen. Har vært to uker i Hellas i sommer jeg også, men så mye stoff hadde jeg ikke orket - ikke en eneste kveld. 

• Liker 15
Skrevet
21 minutter siden, Kollontaj skrev:

Jeg må innrømme at jeg ler litt av den rosa kreasjonen CBE viser at hun hadde på seg på ferie. Det ser ubehagelig ut, må si jeg beundrer henne for å orke å ta på noe slikt i varmen. Har vært to uker i Hellas i sommer jeg også, men så mye stoff hadde jeg ikke orket - ikke en eneste kveld. 

Jeg har samme kjole men i hvit, brukt den i Spania i sommer. Funket bra på kvelden, den er veldig luftig. Det er jo en sommer kjole så om den ikke skal kunne brukes på ferie i varmen, når skal den brukes da ? Men jeg hadde flate sandaler til da :). Og nå fikk jeg lyst på den veska hennes , så kul. Må shoppe

• Liker 1
Skrevet

Ja, du har vel det. 

• Liker 36
Skrevet

Og nei, en kjole i to lag i 100 % polyester til nesten 3000 hadde jeg ikke hatt med på ferie til en liten plass i Hellas. Byferie, muligens, men ikke til den prisen uansett. ☺️ 

• Liker 30
Skrevet
25 minutter siden, virkelig skrev:

Jeg har samme kjole men i hvit, brukt den i Spania i sommer. Funket bra på kvelden, den er veldig luftig. Det er jo en sommer kjole så om den ikke skal kunne brukes på ferie i varmen, når skal den brukes da ? Men jeg hadde flate sandaler til da :). Og nå fikk jeg lyst på den veska hennes , så kul. Må shoppe

Kjøpe, kjøpe, kjøpe. Og du påstår det ikke koster noe å lese bloggen til CBE. Det koster deg prisen på alle disse unødvendige tingene som du påvirkes til å kjøpe, og det koster miljøet dyrt mtp all forsøpling denne ubrukelige følelsen din (og andres) av å "måtte shoppe" genererer.

Jeg syns forøvrig at den rosa bløtkakekjolen så langt mer behagelig ut enn den altfor trange olashortsen hun pinet seg inn i for noen dager siden:

https://imgur.com/a/KU1K5g3

• Liker 28
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, adm

Skrevet
2 timer siden, formula skrev:

Det fikk ikke jeg. Kanskje grunnen er at jeg kjenner både stedet, og menneskene CBE skriver om, godt. Og for meg ble Lefkos litt "ødelagt" av innleggene derfra. Dumt, for det er virkelig en liten perle. Har vært der mange ganger, blitt i overkant solkysset, hatt grinete barn med sand i bleia - kort sagt, så var vi ikke like delikate som Berg Eriksens 😂

Blitt mer enn solkysset jeg🙄🤨 kremt kremt,  men dette var på 90 tallet. Hysj

• Liker 2
Skrevet

Den hektiske hverdagen til cbe.no fortsetter ser jeg. Nå er de tydeligvis på vei til Ålesund, og jeg kan bare tenke meg hvor hektisk det har vært siden de kom hjem fra Hellas på søndag; pakke ut av kofferten, vaske klær, levere barna i bhg, hente hundene, klemme inn løpetur om morgenen og så pakke koffertene igjen 😅 alle innlegg siden de kom hjem kan ikke ha tatt lang tid å lage da bildene allerede er produsert og så fylles det på med ett par setninger! 

• Liker 16
Skrevet
43 minutter siden, Hoppelopp skrev:

Den hektiske hverdagen til cbe.no fortsetter ser jeg. Nå er de tydeligvis på vei til Ålesund, og jeg kan bare tenke meg hvor hektisk det har vært siden de kom hjem fra Hellas på søndag; pakke ut av kofferten, vaske klær, levere barna i bhg, hente hundene, klemme inn løpetur om morgenen og så pakke koffertene igjen 😅 alle innlegg siden de kom hjem kan ikke ha tatt lang tid å lage da bildene allerede er produsert og så fylles det på med ett par setninger! 

For ikke å snakke om at det må filmes og tas bilder opptil flere ganger på hver økt, hver dag ser jeg. 

Synes nesten det er rart at ikke folk ender opp med å føle seg mislykket av å se det livet hennes. Lurer på hvor mange som streber seg gjennom hverdagen for å ha det like perfekt som henne. 

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, Hoppelopp skrev:

Hva er det å henge seg opp i da? De fleste har vel både 3 og 4 uker ferie sammenhengende, og de har jo fordel av at de kan jobbe fra hvor som helst. Sikkert stille på fronten mot annonsører og samarbiedspartnere, så hvorfor ikke. Innleggene fra ferien har da vært mer enn to setninger, og sikkert jobb med bildene uansett om de er tatt på forhånd eller ikke. Hun har det sikkert ikke like hektisk hele året, noe som er vanlig for mange i arbeidslivet, ofte stille på sommeren flere steder. 

Skrevet
11 minutter siden, virkelig skrev:

Hva er det å henge seg opp i da? De fleste har vel både 3 og 4 uker ferie sammenhengende, og de har jo fordel av at de kan jobbe fra hvor som helst. Sikkert stille på fronten mot annonsører og samarbiedspartnere, så hvorfor ikke. Innleggene fra ferien har da vært mer enn to setninger, og sikkert jobb med bildene uansett om de er tatt på forhånd eller ikke. Hun har det sikkert ikke like hektisk hele året, noe som er vanlig for mange i arbeidslivet, ofte stille på sommeren flere steder. 

Som jeg har skrevet tidligere, hadde dette vært et ikke tema hos meg vist de anerkjente at de ikke har det så travelt som de prøver å presse over hodene på folk.

De reiser og tar mer langhelger enn noen andre jeg kjenner iallefall, og da tror jeg ikke på deres hektiske hverdag. De har en fleksibel arbeidsdag, der de har muligheten til å reise på spontane turer. Kjempe flott for de og familien, og det mener jeg. Men, ikke prøv å selg det for noe det ikke er.

• Liker 23
Skrevet
4 hours ago, Kollontaj said:

Og nei, en kjole i to lag i 100 % polyester til nesten 3000 hadde jeg ikke hatt med på ferie til en liten plass i Hellas. Byferie, muligens, men ikke til den prisen uansett. ☺️ 

Den var jo faktisk helt forferdelig den kjolen. Og veska, sett den noen ganger nå...

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, Gunvald skrev:

For ikke å snakke om at det må filmes og tas bilder opptil flere ganger på hver økt, hver dag ser jeg. 

Synes nesten det er rart at ikke folk ender opp med å føle seg mislykket av å se det livet hennes. Lurer på hvor mange som streber seg gjennom hverdagen for å ha det like perfekt som henne. 

Nu vel. Bloggnarrativet preges av svært kunstig og iscenesatt idyll med stive poseringer og illustrerende, velretusjerte bilder fremfor spontane øyeblikksbilder. Flere ganger har det blitt oppdaget at bildene i innleggene har blitt masseprodusert og/eller blitt tatt på forhånd.

Formålet med bedriften er å selge annonseplass og det gjøres ikke ved å fremvise møkkete sokker og trassete unger, selv om det finnes like mye i bakgrunnen hos denne familien som hos alle andre.

• Liker 14
Skrevet (endret)
6 timer siden, virkelig skrev:

Du burde heller følge Instagrammen til Jenny Skavlan for langt mer fornuftig og nyttig inspirasjon på klesfronten:

https://imgur.com/a/5hB84FS

Tenk at klesindustrien kommer til å slippe ut over 20 millioner tonn mikroplast i havet innen 2050! Det kommer til å være mer plast enn fisk i havet om bare 30 år, tenk det! Blant annet pga påvirkere som CBE, som årlig presser på tusenvis av mennesker produkter de overhodet ikke trenger!

Endret av Ultiva
  • Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, Ultiva skrev:

Du burde heller følge Instagrammen til Jenny Skavlan for langt mer fornuftig og nyttig inspirasjon på klesfronten:

https://imgur.com/a/g6DQ59v

Tenk at klesindustrien kommer til å slippe ut over 20 millioner tonn mikroplast i havet innen 2050! Det kommer til å være mer plast enn fisk i havet om bare 30 år, tenk det! Pga påvirkere som CBE, som årlig presser på tusenvis av mennesker produkter de overhodet ikke trenger.

Nei, ikke min stil. Kjøper ikke brukt, syr ikke selv så det er ikke aktuelt. Kjolen hadde jeg før CBE viste den frem, men  vesken er fin så den skal jeg bestile. Sparer miljø der jeg kan, bevist på plast og bruker ikke plast fra butikken. Hverken på frukt , grønt eller generelt (som plast poser) , vi bor ved sjøen og er bevisst forsøpling både ved strand ,til sjøs og ellers. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror mange leser bloggen på samme måte som man leser Se&Hør på venterommet til legen. Tidtrøyte.

Antall lesere stiger jo alltid i ukedagene, så enten sitter folk å surfer på jobb, eller så er det de som står som "jobber hjemme" (aka hjemmeværende) på Facebook, som kjeder seg når mann er på jobb og barna i skolen/barnehagen.

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, Ultiva skrev:

Nu vel. Bloggnarrativet preges av svært kunstig og iscenesatt idyll med stive poseringer og illustrerende, velretusjerte bilder fremfor spontane øyeblikksbilder. Flere ganger har det blitt oppdaget at bildene i innleggene har blitt masseprodusert og/eller blitt tatt på forhånd.

Formålet med bedriften er å selge annonseplass og det gjøres ikke ved å fremvise møkkete sokker og trassete unger, selv om det finnes like mye i bakgrunnen hos denne familien som hos alle andre.

Jeg lurer på om blodfansen forstår det. Jeg har flere bekjente på Instagram med barn/familie som legger ut bilder/tekst som minner mye om en viss frue. Enkelte av de "reklamerer" til og med for produkter og lignende de liker, og linker til butikkens/nettsidens side. Uten å være sponset, det virker mer som om de hermer etter bloggere, og fisker etter spons. Pinlig. 

• Liker 10
Skrevet
7 timer siden, Ultiva skrev:

Kjøpe, kjøpe, kjøpe. Og du påstår det ikke koster noe å lese bloggen til CBE. Det koster deg prisen på alle disse unødvendige tingene som du påvirkes til å kjøpe, og det koster miljøet dyrt mtp all forsøpling denne ubrukelige følelsen din (og andres) av å "måtte shoppe" genererer.

Jeg syns forøvrig at den rosa bløtkakekjolen så langt mer behagelig ut enn den altfor trange olashortsen hun pinet seg inn i for noen dager siden:

https://imgur.com/a/KU1K5g3

Hva i all verden har skjedd på dette bildet? Hva er det som stikker ut som to svære kuler på magen, og ansiktet er helt ugjenkjennelig. 

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...