Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Må dele denne glimrende kronikken i denne tråden også. Da CBE definitivt er en versting på eksponering: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/4dAmB9/Barndom-selges-Hoyeste-bud-gjelder--Mariann-Johansen

Her er jo bedriften CBE representert gjennom hele artikkelen. Veldig bra artikkel, for øvrig. Dette er en viktig samfunnsdebatt. 

Endret av Skogspike
Tilføyelse
  • Liker 23
Skrevet
2 timer siden, spaniasol skrev:

Jeg synes det er veldig rart at verken fruen eller fruens mann har fått mer tan, eller blitt brunere, altså, etter 14 dager i Hellas. Er man utendørs noen få timer hver dag kan man ikke unngå å bli nøttebrun på den tiden. Dette vet jeg alt som, siden jeg faktisk bor i Spania.

Jeg har ikke klart å henge meg opp i noe annet enn at de er så bleike, jeg. Se på dem sammen med ålesundinger. Ikke rare forskjellen.

Du vet alt om hvor brun man bør bli siden du bor i Spania? Det gir ingen mening. Vi er jo ikke like i huden allemann? Jeg får såvidt farge uansett hvor lenge jeg ligger og steker.

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, Morgan Le Fay skrev:

Nå kommenterer jeg "engelsken" hennes for siste gang, for det er faktisk sånn at ikke bare noe, men det meste hun poster er feil, for eksempel: "Looking forward to take a swim here"  - nei, Caroline,  det heter "Looking forward to TAKING a swim..." - og det lærte du nok på grunnskolen. Det er så pinlig at dette liksom er jobben hennes  - og så gidder hun ikke engang å prøve.Hvis det står så dårlig til, hvorfor ikke få en eller annen venn eller nabo til å lese korrektur? De  aller fleste i Norge kan jo engelsk bedre enn denne damen.

Hun fikk kommentar om dette på bloggen og svarte, ydmyk som alltid, at det selvsagt var viktig med korrektur og riktig grammatikk, men at hoved fokuset hennes tross alt er å nå ut til følgerene. 

:danse:

• Liker 9
Skrevet
44 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Hun fikk kommentar om dette på bloggen og svarte, ydmyk som alltid, at det selvsagt var viktig med korrektur og riktig grammatikk, men at hoved fokuset hennes tross alt er å nå ut til følgerene. 

:danse:

Ja. For det kan jo overhodet ikke kombineres, feks ved at hun faktisk spør noen som KAN engelske om å hjelpe seg?

Har hun ikke en amerikansk svigerinne?

• Liker 17
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Justlooking skrev:

Endret av Justlooking
Feil
Skrevet
2 timer siden, pøbelsara skrev:

Ja. For det kan jo overhodet ikke kombineres, feks ved at hun faktisk spør noen som KAN engelske om å hjelpe seg?

Har hun ikke en amerikansk svigerinne?

Jo, og broren til LK er visst adjunkt innen engelsk (hva nå enn det måtte bety) i følge dette innlegget (link til blogg). Denne broren drev en tid og oversatte blogginnlegg til engelsk. Bortsett fra nettopp dette innlegget da, som LK visstnok har oversatt. 

• Liker 4
Skrevet
12 timer siden, LilleSnupp skrev:

Frua blir i følge tidligere uttalelser like brun som de fastboende..

Ah, okay... 🙄

• Liker 2
Skrevet

Driver ikke konen til broren også blogg? Hvorfor er ikke hun med på bildene? Tenker at hun gjennom en av Norges mest leste blogger kunne fått litt gratis reklame...?

• Liker 7
Skrevet

Får krypp av å lese innlegget om turen til Ålesund som endte i loungen på Gardermoen pga 1 minutts forsinkelse! Kommentarfeltet viser igjen den ekte CBE. 

• Liker 23
Skrevet

Kan være så enkelt som at hun ikke ville. Meget forståelig. 

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...