Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
4 minutter siden, pøbelsara said:

Du synes ikke dette er ørlite grann patroniserende? Og selvforherligende? Jeg antar at du med din invitasjon til refleksjon og dine psykologiserende analyser av dine medmennesker også er i stand til å se at tråden består av ulike utsagn fra ulike brukere. Og at du også ser at det er lite konstruktivt å komme inn i en debatt hvor det er ytret hundrevis av utsagn fra hundrevis av ulike individer, for å avlevere en tirade myntet på alle - jeg mener det er lite reflektert å anta at alle mener det samme.

En slik debatt og andre som likner,  vil nødvendigvis inneholde et vidt spekter av ulike meninger som ytres av svært mange ulike individer. Man kan ikke forvente å bli applaudert når man velger å holde alle kollektivt ansvarlige for sin egen, sterkt biaspregede tolkning av hva diskusjonen faktisk inneholder. 

Når det er sagt, synes jeg smålige kommentarer om bloggeren burde vært unngått, og jeg rapporterer alltid det jeg ser av slikt når jeg er innom og oppfordrer alle til å gjøre det samme. Men sleivkommentaerer ugyldiggjøre overhodet ikke kritikk mot hverken utydelige skiller mellom redaksjon og kommers, usunt kroppsfokus, forbruksfest eller aller minst utstrakt utlevering av intetanende mindreårige. 

Det er kanskje ørlite patroniserende, jeg ser den. Hadde folk i tråden faktisk argumentert mot kritikken i stedet for bare å avfeie den som brukerdebatt/kvasipsykologi så hadde jeg aldri trengt å gå så langt. Det burde jo være helt unødvendig å skrive noe sånt, det er jeg helt enig i.

Jeg er også enig i at sleivspark ikke umynddiggjør saklig kritikk. Men det kan være at folk har ulik oppfatning om hva som er saklig kritikk. Samt at man i en tråd som dette, selv om man er saklig, bare ender opp å bli "en av mange" og at man dermed ikke ser den gode kritikken for det den er. I tillegg til at, selv om det man skriver i seg selv er bra, bare blir med på å støtte opp om den daglige forfølgelsen av CBE.

Feil fora, rett og slett.

Endret av Tabris
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du det fra at brukerne her (de fleste) mener at CBE hver dag skal stå skolerett for kritikken? Dette har jeg svart på før, men jeg har ingen slike forventninger. Jeg skriver for folkeopplysning og for å debattere saker jeg er opptatt av i dagens mediebilde, feks hvordan bloggere tjener penger - av og til på juks og fanteri. 

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Hvor har du det fra at brukerne her (de fleste) mener at CBE hver dag skal stå skolerett for kritikken? Dette har jeg svart på før, men jeg har ingen slike forventninger. Jeg skriver for folkeopplysning og for å debattere saker jeg er opptatt av i dagens mediebilde, feks hvordan bloggere tjener penger - av og til på juks og fanteri. 

Dette har vært dementert i tråden før, ja.

Diskusjonen her handler slik jeg ser det om bevisstgjøring, og om å se prinsipielle problemstillinger i de eksemplene CBE.no hele tiden bidrar med, som en av Norges største og eldste kommersielle kvinnelige bloggere. 

(I tilfelle noen faktisk var interesserte i å lese noe man svarer her, og faktisk ta det på ordet).

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, Aricia skrev:

Dette har vært dementert i tråden før, ja.

Diskusjonen her handler slik jeg ser det om bevisstgjøring, og om å se prinsipielle problemstillinger i de eksemplene CBE.no hele tiden bidrar med, som en av Norges største og eldste kommersielle kvinnelige bloggere. 

(I tilfelle noen faktisk var interesserte i å lese noe man svarer her, og faktisk ta det på ordet).

I sterk tvil om det siste. 

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, Kollontaj skrev:

Samme her. Jeg elsker gode diskusjoner, og liker å ha en arena der jeg kan legge frem mine synspunkter på CBEs måte å drive blogg på.

Jeg skulle ønske de også deltok i gode diskusjoner, der gode saklige argumenter fra begge sider kom frem, men pdd er ikke dette aktuelt. Derfor liker jeg å ha et forum der man kan få sine synspunkter frem, og der flere kan bli opplyst.

• Liker 9
Skrevet

Mitt første møte med denne tråden var for øvrig det berømmelige intervjuet med CBE i DN, ført i pennen av kompisen Jonas Forsang, som er noe av det verste stykke journalistisk arbeid jeg noensinne har lest.

Før det hadde jeg knapt hørt om bloggen, og aldri lest den. Interesse for presseetikk førte meg altså inn i debatten, og har holdt meg her. Uansett hva enkelte mener å vite stikk i strid med alt jeg skriver og poster.

• Liker 21
Skrevet

Hvis formålet ikke er CBE, hvorfor diskutere bare henne? Hvorfor da ikke starte en tråd som gjelder disse temanere generelt - utlevering av barn, dårlig merking, påvirkningskraft osv, også referere til flere enn èn blogger?

Slik det er nå, så synes jeg denne tråden som helhet er trakasserende, selv inkludert de saklige innleggene. Dette pga mengden kritikk CBE mottar hver eneste dag, ispedd sarkasme og latterliggjøring. Da blir de som er saklige bare en del av det hele. 

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, Tabris skrev:

Hvis formålet ikke er CBE, hvorfor diskutere bare henne? Hvorfor da ikke starte en tråd som gjelder disse temanere generelt - utlevering av barn, dårlig merking, påvirkningskraft osv, også referere til flere enn èn blogger?

Slik det er nå, så synes jeg denne tråden som helhet er trakasserende, selv inkludert de saklige innleggene. Dette pga mengden kritikk CBE mottar hver eneste dag, ispedd sarkasme og latterliggjøring. Da blir de som er saklige bare en del av det hele. 

CBE har selv sagt hun ikke leser her inne, så denne kritikken ser hun ikke. 

De får nok mye usaklige tilbakemeldinger direkte, men disse kan ikke jeg ta ansvar for. Jeg har imidlertid prøvd å stille kritiske spørsmål, men har blitt blokket pga dette. Det vil si, de har sine verktøy for å luke ut det de ikke vil høre.

• Liker 11
Skrevet
Just now, Liver said:

CBE har selv sagt hun ikke leser her inne, så denne kritikken ser hun ikke. 

De får nok mye usaklige tilbakemeldinger direkte, men disse kan ikke jeg ta ansvar for. Jeg har imidlertid prøvd å stille kritiske spørsmål, men har blitt blokket pga dette. Det vil si, de har sine verktøy for å luke ut det de ikke vil høre.

Men så er det mange i tråden som påberoper seg at de har påvirket CBE, nettopp fordi de leser her inne. 

Hvis jeg er en del av en gruppe som latterligjør og pirker på èn person hver eneste dag, så hjelper det ikke at jeg sier "men min kritikk mot denne personen er saklig!" Jeg er fortsatt en del av en helhet, og denne helheten er overveldende både i volum og varighet når det kommer til hvor mye man kan pirke på et menneske.

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, Tabris skrev:

Men så er det mange i tråden som påberoper seg at de har påvirket CBE, nettopp fordi de leser her inne. 

Hvis jeg er en del av en gruppe som latterligjør og pirker på èn person hver eneste dag, så hjelper det ikke at jeg sier "men min kritikk mot denne personen er saklig!" Jeg er fortsatt en del av en helhet, og denne helheten er overveldende både i volum og varighet når det kommer til hvor mye man kan pirke på et menneske.

Jeg diskuterer som oftes (har nok snubla litt jeg og) CBE som et firma, og tenker ofte på dem som to. De er ansatt i et firma som selger et produkt jeg er serdeles kritisk til. Dette skal jeg få lov til.

De har selv vært ufin tilbake, ikke bare mot meg.

De er ikke uskyldig Caroline som sitter og skjelver som et aspeløv ved tastaturet. De er forretningsmennesker, og de gir godt igjen med både usakligheter og hersketeknikk.

• Liker 17
Skrevet
Just now, Liver said:

Jeg diskuterer som oftes (har nok snubla litt jeg og) CBE som et firma, og tenker ofte på dem som to. De er ansatt i et firma som selger et produkt jeg er serdeles kritisk til. Dette skal jeg få lov til.

De har selv vært ufin tilbake, ikke bare mot meg.

De er ikke uskyldig Caroline som sitter og skjelver som et aspeløv ved tastaturet. De er forretningsmennesker, og de gir godt igjen med både usakligheter og hersketeknikk.

Two wrong's doesn't make one right. Jeg synes ikke "men se hva hun har gjort!" er et gyldig argument for det som skjer i denne tråden.

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, Tabris skrev:

Hvem har påberopet seg noe her? Navn, takk, ellers er dette også bare spekulasjoner. 

• Liker 12
Skrevet

De har selv sagt at kritikken gjør at de nyter sin egen suksess enda mer. 

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Tabris skrev:

Two wrong's doesn't make one right. Jeg synes ikke "men se hva hun har gjort!" er et gyldig argument for det som skjer i denne tråden.

Det var vel heller ikke det jeg skrev. Jeg kritiserer hva de gjør, og velger å diskutere dette her.

Jeg tolker din tekst som om CBE er helt uskyldig oppi dette, og bare sitter og mottar kritikk. Dette ser ikke jeg som tilfelle.

• Liker 14
Skrevet
Just now, Kollontaj said:

Hvem har påberopet seg noe her? Navn, takk, ellers er dette også bare spekulasjoner. 

Dette er bare tøys og det vet du. Du har vært i tråden lenge nok til å vite at flere har skrevet at CBE nok har lest i tråden siden man tolker det CBE skriver som at hun skriver etter det som er i denne tråden. Enten har hun endret noe etter kritikk fra denne tråden eller skrevet noe for å provosere i denne tråden. Ikke minst er det også flere "Hei CBE/LKE!" i tråden.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Liver said:

Det var vel heller ikke det jeg skrev. Jeg kritiserer hva de gjør, og velger å diskutere dette her.

Jeg tolker din tekst som om CBE er helt uskyldig oppi dette, og bare sitter og mottar kritikk. Dette ser ikke jeg som tilfelle.

Da tolker du min tekst helt feil. Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan du får mitt sitat "Ja, CBE gjør en god del som hun kan kritiserse for. Men til tross for at jeg er enig i det aller meste av kritikk hun får som går på utlevering av barn, overfladiske verdier og manglende reklamemerking, så merker jeg at jeg begynner å få mer og mer sympati med henne. " til å bli at jeg mener hune r helt uskyldig.

• Liker 5
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Tabris skrev:

Dette er bare tøys og det vet du. Du har vært i tråden lenge nok til å vite at flere har skrevet at CBE nok har lest i tråden siden man tolker det CBE skriver som at hun skriver etter det som er i denne tråden. Enten har hun endret noe etter kritikk fra denne tråden eller skrevet noe for å provosere i denne tråden. Ikke minst er det også flere "Hei CBE/LKE!" i tråden.

Poenget her er vel at du på ditt noget patroniserende vis gang på gnag holder kollektivet ansvarlig  for enkeltutsagn. Hvis du vil arrestere den som hevder at hun(cbe) har lest her, så er det fint om du tar det med den debattanten som har hevdet akkurat det. NNår du holder alle kollektivt ansvarlig for noe de aller fleste av «oss» ikke har gjort, er det klart du møter motbør. Det vil vel du også protestert på? Andre som ikke liker debatten her, har kalt oss kritikere feite, misunnelige kjerringer. Jeg regner med at du hadde blitt irritert hvis du måtte stå til ansvar for den påstanden? It works both ways. 

Endret av pøbelsara
Dusteautokorrekt og pølsefingre
  • Liker 19
Skrevet
4 minutter siden, Tabris skrev:

Da tolker du min tekst helt feil. Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan du får mitt sitat "Ja, CBE gjør en god del som hun kan kritiserse for. Men til tross for at jeg er enig i det aller meste av kritikk hun får som går på utlevering av barn, overfladiske verdier og manglende reklamemerking, så merker jeg at jeg begynner å få mer og mer sympati med henne. " til å bli at jeg mener hune r helt uskyldig.

Jeg tok utgangspunkt i den teksten jeg siterte, da jeg nok ikke har sett det første du skrev.

Skrevet
3 minutter siden, Tabris skrev:

Da må du ta det opp med disse, ikke prøve å få det til å fremstå som mange brukere her innbiller seg at CBE.no innretter seg etter tråden. (Av og til burde de, men det er en annen sak.) 

Jeg får ingenting ut av å diskutere med deg, jeg opplever innleggene dine som bomskudd og selv om du mener å diskutere på metanivå, fremkommer antipatiene veldig tydelig. 

• Liker 13
Skrevet

Hva med en egen tråd for de som vil diskutere de som vil diskutere bedriften CBE?

• Liker 26
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...