Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Zeitgeist
Skrevet
43 minutter siden, Medici skrev:

54 ord i én setning 😲 Blir nesten svett av å lese det.

Før jul hadde CBE en setning som inneholdt 87 ord. Da blir 54 ord nærmest som ingenting i forhold. Det er jo omtrent for en smiley å regne :fnise: 

Nei CBE, du blir ikke Norges svar på Thomas Mann bare fordi du skriver lange setninger (Thomas Mann var kjent for sine milelange setninger. Men mannen kunne også fatte seg i korthet. Og han hadde et betraktelig større ordforråd enn CBE)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 25.3.2018 den 3.01, loffen skrev:

Ah! Nå ser jeg hvem frua prøver å ligne på! De har til og med samme hatt og frisyre. :laugh: 

https://www.instagram.com/p/BfahWQBFFTA/?taken-by=kathrinesorland

Kathrine Sørland er ei flott dame, men hun er på "feil" side av 30 årene i forhold til CBE. Sørland er 38 år og CBE 30. Sørland er i "30/40 overgangen" og CBE i "20/30-overgangen". Derfor syntes jeg det er veldig merkelig å blåkopiere henne. Men om det er den veien CBE ser, så er det ikke rart at jeg syntes hun har en "damete" stil og ser 10-15 år eldre ut enn hun er i hår og sminke.

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Før jul hadde CBE en setning som inneholdt 87 ord. Da blir 54 ord nærmest som ingenting i forhold. Det er jo omtrent for en smiley å regne :fnise: 

87!?! 😂 Jaja... 54 blir ikke mye å skryte av da. 

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Nei CBE, du blir ikke Norges svar på Thomas Mann bare fordi du skriver lange setninger (Thomas Mann var kjent for sine milelange setninger. Men mannen kunne også fatte seg i korthet. Og han hadde et betraktelig større ordforråd enn CBE)

Jeg ser din Thomas Mann og høyner med en Claude Simon! :danser:

https://www.theguardian.com/world/2017/dec/13/endlessly-long-nobel-prizewinning-book-turned-down-by-19-publishers
https://www.the-tls.co.uk/articles/public/then-and-now-1981-claude-simon/

Sitat

One battles continually through sentences half-a-dozen pages long, struggling to retain the drift while being diverted into parentheses (containing other parentheses) more extended than most contemporary novelists’ paragraphs. 

Siden det er påske og man har tid til overs er det ikke noe i veien for å fråtse i annet lesestoff enn Foppallfrue, mener jeg, og fordype seg i den lange setningens edle kunst elsewhere. :nigo: 

• Liker 11
Skrevet
11 timer siden, Skribent skrev:

Språklig er innleggene for togkræsj å regne, noe som vel burde stride mot yrkesstoltheten til ei som regner seg for å være utdannet journalist.

Nevnte kjøkkenøy beskrives som et sted som gir «en avslappet og uproblematisk stemning». Eh... Que? 

Språket er såpass dårlig at jeg har lurt på om andre skriver, f.eks en tiendeklassing som vil tjene noen kroner. Har også lurt på om hun gjør det med vilje - peprer med skrivefeil, trykkfeil, slurvefeil, dårlig ordforråd og elendig syntaks mm - som et bevisst forsøk på å treffe de mer, hva skal vi si... ukritiske (!) leserne. Det finnes jo de, ser vi også her i tråden, som for alvor mener innleggene holder høy standard og er av god kvalitet :overrasket: Ikke akkurat betryggende for demokratiet, foråsidetsånn... 

Jeg har tenkt at det ikke er helt på jordet at det er to ansatte og to som skriver...

• Liker 2
Skrevet

Burde ikke posten fra palmesøndag være merket med reklame? Klokken er jo veldig synlig i bildet. 

• Liker 4
Skrevet
21 minutter siden, Emilie112 skrev:

Burde ikke posten fra palmesøndag være merket med reklame? Klokken er jo veldig synlig i bildet. 

Gråsoner er levebrødet til denne bedriften. 

• Liker 7
Gjest formula
Skrevet
34 minutter siden, Kleenex skrev:

Jeg har tenkt at det ikke er helt på jordet at det er to ansatte og to som skriver...

Det har jeg tenkt mange ganger. Spesielt innlegget "Mine tanker rundt influencer awards", som er så tungt å lese at meningen blir nærmest uforståelig. Tror det er eneste gangen jeg har slitt med å forstå et blogginnlegg, og der det ser ut som to forfattere har forsøkt å veve dette sammen til ett, uten å lykkes. Husker også et innlegg om en investering i en leilighet som mildt sagt ikke bar preg av å være skrevet av CBE, heller ikke svarene i kommentarfeltet. Men nå har jo CBE blankt avvist at LK skriver på bloggen, så dette får vi nok aldri svar på.:roll:

Skrevet
12 timer siden, MajaKaja skrev:

Måtte gå inn på bloggen og sjekke. Nesten alle setningene er veldig tungvinte å lese.

I et avsnitt i siste innlegget finner vi f.eks.: "Da jeg syklet med solen i ansiktet og vinden økte, var det så godt å kjenne at den ikke var bitende kald lenger, jeg måtte faktisk ta av meg den tykkeste jakken etter bare noen meter fordi jeg ble så varm, og da innså jeg hvor mye jeg virkelig se frem mot vår og sommer!" og "På sykkelturen var det utrolig mange som hadde trukket ut, til og med uteserveringen på torvet hadde vårstemning og var full av folk (i det minste så fullt som det kan bli i Sarpsborg på en søndag i påsken) og ved boligområdene var det så fint å se at flere hadde trukket ut, bare for å titte på solen."

Leser hun ikke gjennom teksten før den publiseres? Synes det er rart at hun ikke legger mer energi i den delen av jobben. Hun eller kollega-ektemannen kunne satt av noen minutter daglig til korrekturlesing :)

Ikke et eneste bilde fra den såkalte sykkelturen i dette blogginnlegget. Men syv, SYV bilder av akkurat det samme antrekket, med venstre siden til på seks av dem. Gud bedre, så lite variert.

• Liker 22
Skrevet
18 timer siden, formula skrev:

Ser i siste innlegg fra kjøkkenet at hun viser et par bilder av et sinnsykt oppstripet gulv, noe hun garantert får kommentarer på. Er dette et skrik om spons tro?

Tenker at hvis meningen med innlegget kun var å vise fram kjøkkenet, ville bildene blitt tatt på en sånn måte at det (stygge) gulvet ikke var så synlig, det hadde vært mer deres stil. På to av bildene er det derimot gulvet som er i fokus.

Hun har jo allerede skrevet et langt klageinnlegg om gulvet. Fikk ikke napp, da, så hu må prøve igjen...

• Liker 14
Skrevet

Ai ai, håper de har fått mat og kanskje et teppe å varme seg under i vinter 🙈 Blir sikkert god stemning i heimen når alle eksene i sommertøy kommer ned fra loftet https://imgur.com/a/BUgYp 

Eller trekker ned fra loftet kanskje..

• Liker 25
Gjest Zeitgeist
Skrevet

@Medici: Det hadde i alle fall blitt et interessant innlegg på bloggen :fnise: Har hørt om samlemani, men å samle alle eksene på loftet - den var ny. 

Skrevet

Det høres ut som årets påskekrim fra Sarpsborg. 

• Liker 9
Gjest Skribent
Skrevet (endret)
2 timer siden, Medici skrev:

Ai ai, håper de har fått mat og kanskje et teppe å varme seg under i vinter 🙈 Blir sikkert god stemning i heimen når alle eksene i sommertøy kommer ned fra loftet https://imgur.com/a/BUgYp 

Eksene mine i sommertøy hadde skapt smålaber påskestemning her i huset, men herr og fru kan jo være mer fleksible enn vi er :fnise:

(unnskyld!) 

Endret av Skribent
Skrevet
6 timer siden, formula skrev:

Det har jeg tenkt mange ganger. Spesielt innlegget "Mine tanker rundt influencer awards", som er så tungt å lese at meningen blir nærmest uforståelig. Tror det er eneste gangen jeg har slitt med å forstå et blogginnlegg, og der det ser ut som to forfattere har forsøkt å veve dette sammen til ett, uten å lykkes. Husker også et innlegg om en investering i en leilighet som mildt sagt ikke bar preg av å være skrevet av CBE, heller ikke svarene i kommentarfeltet. Men nå har jo CBE blankt avvist at LK skriver på bloggen, så dette får vi nok aldri svar på.:roll:

Er leiligheten solgt nå?

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Medici skrev:

Veldig gøy at hun haren haug ekser på loftet, men så er det også trist at hun faktisk mange esker med sommerklær. Blir helt matt av de forbruket der. 

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, Emilie112 skrev:

Veldig gøy at hun haren haug ekser på loftet, men så er det også trist at hun faktisk mange esker med sommerklær. Blir helt matt av de forbruket der. 

Det er til å bli matt av ja, så da er det et lite pluss at hun gjenbruker noe...

Gjest xx girl xx
Skrevet
34 minutter siden, Medici skrev:

Det er til å bli matt av ja, så da er det et lite pluss at hun gjenbruker noe...

Eksene eller sommerklærne? 

Gjest Snøsøta
Skrevet
19 timer siden, MajaKaja skrev:

Måtte gå inn på bloggen og sjekke. Nesten alle setningene er veldig tungvinte å lese.

I et avsnitt i siste innlegget finner vi f.eks.: "Da jeg syklet med solen i ansiktet og vinden økte, var det så godt å kjenne at den ikke var bitende kald lenger, jeg måtte faktisk ta av meg den tykkeste jakken etter bare noen meter fordi jeg ble så varm, og da innså jeg hvor mye jeg virkelig se frem mot vår og sommer!" og "På sykkelturen var det utrolig mange som hadde trukket ut, til og med uteserveringen på torvet hadde vårstemning og var full av folk (i det minste så fullt som det kan bli i Sarpsborg på en søndag i påsken) og ved boligområdene var det så fint å se at flere hadde trukket ut, bare for å titte på solen."

Leser hun ikke gjennom teksten før den publiseres? Synes det er rart at hun ikke legger mer energi i den delen av jobben. Hun eller kollega-ektemannen kunne satt av noen minutter daglig til korrekturlesing :)

Fremdeles "mycket svår byråkratsvenska" i følge lix.se, som er et verktøy for tekstlig lesbarhet, mye brukt av journalister. 

https://imgur.com/a/mAf1y

For de som vil prøve selv: http://lix.se/index.php

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

Hmm identisk stråveske både hos Lene Orvik og CBE og begge har kjoler fra By Malina. 

Ingen merking, så da er det helt sikkert ikke reklame.. 

Tilføyelse: Jeg lurer helt seriøst på om dette er en ny form for produktplassering. Vesken er massivt eksponert hos Lene Orvik på både blogg og Instagram (Jeg har ikke Snap så jeg vet ikke om den er der) Noen dager senere dukker så vesken opp i eget innlegg hos CBE. Vi går se om dette er en teknikk som vil bli brukt fremover. De blogger jo begge for UI.

Endret av CecilieX
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...