Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest formula
Skrevet
1 minutt siden, Gunvald skrev:

Merkelig at "nesten en hel arbeidsdag har gått" og man ikke har fått oppdatert, når det er det som faktisk er jobben din. 

Ja, det er jo festlig. Ser de samme tendensene hos flere bloggere,"Beklager sent innlegg, men dagen har gått i ett", Skulle poste innlegg i dag tidlig, men rakk det ikke" o.l. På en måte virker det som de har en annen, hemmelig jobb som de stresser med, og bloggingen kommer i andre rekke, som noe de gjør bare for å glede leserne sine. Så er det store spørsmålet: hva har de egentlig brukt denne arbeidsdagen til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
29 minutter siden, formula skrev:

Ja, det er jo festlig. Ser de samme tendensene hos flere bloggere,"Beklager sent innlegg, men dagen har gått i ett", Skulle poste innlegg i dag tidlig, men rakk det ikke" o.l. På en måte virker det som de har en annen, hemmelig jobb som de stresser med, og bloggingen kommer i andre rekke, som noe de gjør bare for å glede leserne sine. Så er det store spørsmålet: hva har de egentlig brukt denne arbeidsdagen til?

Det gleder de seg til å dele med oss. Senere. 

• Liker 11
Skrevet
43 minutter siden, formula skrev:

Vi har vel alle vært der. Skal bare høre starten på en podkast før man skal [random aktivitet], og plutselig har det gått fem timer og man er nesten ajour med alle abonnementene. Det er vel likt for dem, bare at de ikke egentlig må rekke noe. :tunge1: 

• Liker 8
Skrevet

Nå er jeg ingen journalist, men er det ikke en regel når man skiver tekster at man ikke skal ha for mange 'og' i samme setning? 

• Liker 5
Skrevet

Til de som er interessert i lesertall og følgere ;)

Fra http://blogglisten.no/blogg?q=carolinebergeriksen.no: 24.03.18:  24.213 norske lesere på bloggen

Fra https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno:  25.03.18:  333,329 følgere på instagram. De siste 6 bildene har fra 1380 til 2462 liker-klikk, og fra 4 til 18 kommentarer - https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/ . Dvs. virker ut som det fremdeles er lav interesse sett i forhold til antall følgere. 

Gjest formula
Skrevet
30 minutter siden, Liver skrev:

Nå er jeg ingen journalist, men er det ikke en regel når man skiver tekster at man ikke skal ha for mange 'og' i samme setning? 

Tror det meste av språkregler er kastet på båten for lenge siden der i gården. Synes forøvrig det er veldig spesielt at hun skriver kjøkkenøyen. Vil da tro at med hennes dialekt vil kjøkkenøya være mer naturlig å si.

Skrevet
12 minutter siden, formula skrev:

Tror det meste av språkregler er kastet på båten for lenge siden der i gården. Synes forøvrig det er veldig spesielt at hun skriver kjøkkenøyen. Vil da tro at med hennes dialekt vil kjøkkenøya være mer naturlig å si.

Det er som om hun har gitt opp. Hun har alltid hatt lange tunge setninger, men nå er det bikket over til å bli slurv og mye knoting i tillegg.

• Liker 11
Skrevet
18 minutter siden, formula skrev:

kanskje det er den eneste bøyingen hun kan? Hun skriver jo rushen og, mener jeg

• Liker 4
Gjest formula
Skrevet (endret)

Ser i siste innlegg fra kjøkkenet at hun viser et par bilder av et sinnsykt oppstripet gulv, noe hun garantert får kommentarer på. Er dette et skrik om spons tro?

Tenker at hvis meningen med innlegget kun var å vise fram kjøkkenet, ville bildene blitt tatt på en sånn måte at det (stygge) gulvet ikke var så synlig, det hadde vært mer deres stil. På to av bildene er det derimot gulvet som er i fokus.

Endret av formula
Skrevet
4 timer siden, formula skrev:

Enig i den betraktningen. Men nå ser det kanskje ut som vennene har fått nok, og ikke vil vises fram på bloggen? 

Når det gjelder mørke og dystre bilder av LKE, så synes jeg stort sett de er prikk like. Må likevel innrømme at jeg skvatt av dette, fordi det var så stort!

Ellers ser han sammenbitt og smått trist ut som vanlig på disse bildene. Får nesten litt vondt av ham, bildene virker litt David Beckham-inspirert, uten at han når helt opp...Får meg til å tenke at det var vel kanskje ikke dette han drømte om?(jada jeg vet jeg spekulerer)

For heavens sake, ikke sammenligne han med David B! Er billioner lysår mellom de to. 

• Liker 24
Skrevet

Skjønner ikke denne redigeringen med mørkt og mystisk? Mannen er 35 og ser ut som han nærmer seg 50. Kona ser 15 år år eldre ut 

• Liker 21
Gjest Skribent
Skrevet
3 timer siden, Liver skrev:

Det er som om hun har gitt opp. Hun har alltid hatt lange tunge setninger, men nå er det bikket over til å bli slurv og mye knoting i tillegg.

Språklig er innleggene for togkræsj å regne, noe som vel burde stride mot yrkesstoltheten til ei som regner seg for å være utdannet journalist.

Nevnte kjøkkenøy beskrives som et sted som gir «en avslappet og uproblematisk stemning». Eh... Que? 

Språket er såpass dårlig at jeg har lurt på om andre skriver, f.eks en tiendeklassing som vil tjene noen kroner. Har også lurt på om hun gjør det med vilje - peprer med skrivefeil, trykkfeil, slurvefeil, dårlig ordforråd og elendig syntaks mm - som et bevisst forsøk på å treffe de mer, hva skal vi si... ukritiske (!) leserne. Det finnes jo de, ser vi også her i tråden, som for alvor mener innleggene holder høy standard og er av god kvalitet :overrasket: Ikke akkurat betryggende for demokratiet, foråsidetsånn... 

Gjest MajaKaja
Skrevet
4 timer siden, Liver skrev:

Måtte gå inn på bloggen og sjekke. Nesten alle setningene er veldig tungvinte å lese.

I et avsnitt i siste innlegget finner vi f.eks.: "Da jeg syklet med solen i ansiktet og vinden økte, var det så godt å kjenne at den ikke var bitende kald lenger, jeg måtte faktisk ta av meg den tykkeste jakken etter bare noen meter fordi jeg ble så varm, og da innså jeg hvor mye jeg virkelig se frem mot vår og sommer!" og "På sykkelturen var det utrolig mange som hadde trukket ut, til og med uteserveringen på torvet hadde vårstemning og var full av folk (i det minste så fullt som det kan bli i Sarpsborg på en søndag i påsken) og ved boligområdene var det så fint å se at flere hadde trukket ut, bare for å titte på solen."

Leser hun ikke gjennom teksten før den publiseres? Synes det er rart at hun ikke legger mer energi i den delen av jobben. Hun eller kollega-ektemannen kunne satt av noen minutter daglig til korrekturlesing :)

Gjest Varma
Skrevet (endret)

Morsomt at etter Blondinebella diskusjonen her inne på KG og hvor mangel på visninger av CBE sine  "egne" produkter ble diskutert, så kom det jammen opp et bilde av en veske fra hennes kolleksjon (på insta). Hva er oddsene for at det var en tilfeldighet? 

Endret av Varma
Skrevet

'På sykkelturen var det utrolig mange som hadde trukket ut, ..' :overrasket: 

:rulle: 

• Liker 19
Skrevet

Folk hadde trukket ut for å titte på solen. Hvem skriver slikt? Grandtante Olga, muligens. 

• Liker 23
Skrevet
20 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Oi! Snakk om blåkopi ...

Helt enig. Harcsett det lenge.

• Liker 5
Gjest Max Potente
Skrevet
21 minutter siden, Kollontaj said:

Folk hadde trukket ut for å titte på solen. Hvem skriver slikt? Grandtante Olga, muligens. 

Jeg er ganske sikker på at Grandtante Olga har en identisk artig liten hatt med brosje, også. 

Det er greit nok at de lever litt i en boble, men hvorfor geriatriboble? De er jo tidlig i tredveåra?!

Skrevet
1 time siden, MajaKaja skrev:

Måtte gå inn på bloggen og sjekke. Nesten alle setningene er veldig tungvinte å lese.

I et avsnitt i siste innlegget finner vi f.eks.: "Da jeg syklet med solen i ansiktet og vinden økte, var det så godt å kjenne at den ikke var bitende kald lenger, jeg måtte faktisk ta av meg den tykkeste jakken etter bare noen meter fordi jeg ble så varm, og da innså jeg hvor mye jeg virkelig se frem mot vår og sommer!" og "På sykkelturen var det utrolig mange som hadde trukket ut, til og med uteserveringen på torvet hadde vårstemning og var full av folk (i det minste så fullt som det kan bli i Sarpsborg på en søndag i påsken) og ved boligområdene var det så fint å se at flere hadde trukket ut, bare for å titte på solen."

Leser hun ikke gjennom teksten før den publiseres? Synes det er rart at hun ikke legger mer energi i den delen av jobben. Hun eller kollega-ektemannen kunne satt av noen minutter daglig til korrekturlesing :)

54 ord i én setning 😲 Blir nesten svett av å lese det.

• Liker 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...