Gjest Skribent Skrevet 18. september 2017 #39562 Skrevet 18. september 2017 11 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Man blir ikke fysiker av å se "The Big Bang Theory" liksom. Wtf?! *trekker sju jobbsøknader*
Pikachuchu Skrevet 18. september 2017 #39563 Skrevet 18. september 2017 Når man er såpass virkelighetsfjern som hun later til å være er det ikke rart at verden utenfor hennes kan virke litt alternativ. Hennes virkelighet består jo av infantil stakkars-meg-oppførsel samt legge seg i fosterstilling når virkeligheten avslører ting som muligens oppfattes som naturlig i hennes verden. Hva annet? Totalt fravær av kapasitet til å svare for seg i diskusjoner hun selv setter i gang. Til nød litt sutring i eget kommentarfelt, og da helst i form av å skylde på andre. Og når ikke det er nok, fabrikering av alias for å kjempe egen sak, gjerne forfinet med beskyttede titler for litt ekstra tyngde i debatten. Ja, altså, for de kommentarene som slipper igjennom de nord-koreansk-lignende sensuren da... 20
Gjest Anna Nas Skrevet 18. september 2017 #39564 Skrevet 18. september 2017 (endret) 1 time siden, Inocybe skrev: Jeg skjønner heller ikke hva hun mener. Er ikke de fleste KGene enige med henne i at hun ikke fikk betalt? Hva er det hun sutrer over nå da? Når samarbeidet var så lite transparent at hun ikke en gang selv hadde helt på det rene hva som foregikk, så er det vel ikke så rart at andre lurer? Jo, alle har mer eller mindre gitt uttrykk for at de/vi tror henne når hun skriver at hun ikke får betalt. Jeg har ikke sett at hun blitt mistrodd. Det virker ikke som hun helt har oppfattet hva diskusjonen for en stor del har handlet om? At Dales troverdighet diskuteres her inne har hun egentlig ikke noe med. Ingen har heller beskyldt Dale for noe, selv om jeg og andre har lurt på hva som er hva, og hvem vi egentlig støtter mest hvis vi kjøper det rosa kampanjegarnet. Naturlig og bra at forbrukere følger med, vil jeg si. At folk på et kvinneforum er veldig opptatt av Rosa sløyfe-aksjonen i disse tider er lett å forstå (for de fleste)! Mitt inntrykk er at de fleste som har skrevet om Rosa sløyfe har vært mest opptatt av saken og av Dale/House of Yarn og ikke så veldig opptatt av CBE. Endret 18. september 2017 av Anna Nas
Gjest Skribent Skrevet 19. september 2017 #39565 Skrevet 19. september 2017 47 minutter siden, Anna Nas skrev: Jo, alle har mer eller mindre gitt uttrykk for at de/vi tror henne når hun skriver at hun ikke får betalt. Jeg har ikke sett at hun blitt mistrodd. Det virker ikke som hun helt har oppfattet hva diskusjonen for en stor del har handlet om? At Dales troverdighet diskuteres her inne har hun egentlig ikke noe med. Ingen har heller beskyldt Dale for noe, selv om jeg og andre har lurt på hva som er hva, og hvem vi egentlig støtter mest hvis vi kjøper det rosa kampanjegarnet. Naturlig og bra at forbrukere følger med, vil jeg si. At folk på et kvinneforum er veldig opptatt av Rosa sløyfe-aksjonen i disse tider er lett å forstå (for de fleste)! Mitt inntrykk er at de fleste som har skrevet om Rosa sløyfe har vært mest opptatt av saken og av Dale/House of Yarn og ikke så veldig opptatt av CBE. Dette. Fristet til å referere til det evige argumentet fra frøknas mest naive fans; damned if you do, damned if you don't... I motsetning til CBEs fans kan kritikerne faktisk ha to (ti) tanker i hodet samtidig.
Gjest Zeitgeist Skrevet 19. september 2017 #39566 Skrevet 19. september 2017 2 timer siden, Skribent skrev: Wtf?! *trekker sju jobbsøknader* Du gikk på samme smellen som meg, du også? og
Inocybe Skrevet 19. september 2017 #39567 Skrevet 19. september 2017 6 timer siden, Skribent skrev: Wtf?! *trekker sju jobbsøknader* 4 timer siden, Lafemmemauvaise skrev: Du gikk på samme smellen som meg, du også? og Husket dere å ta på briller da? 10
Aricia Skrevet 19. september 2017 #39568 Skrevet 19. september 2017 6 timer siden, Anna Nas skrev: Jo, alle har mer eller mindre gitt uttrykk for at de/vi tror henne når hun skriver at hun ikke får betalt. Jeg har ikke sett at hun blitt mistrodd. Det virker ikke som hun helt har oppfattet hva diskusjonen for en stor del har handlet om? At Dales troverdighet diskuteres her inne har hun egentlig ikke noe med. Ingen har heller beskyldt Dale for noe, selv om jeg og andre har lurt på hva som er hva, og hvem vi egentlig støtter mest hvis vi kjøper det rosa kampanjegarnet. Naturlig og bra at forbrukere følger med, vil jeg si. At folk på et kvinneforum er veldig opptatt av Rosa sløyfe-aksjonen i disse tider er lett å forstå (for de fleste)! Mitt inntrykk er at de fleste som har skrevet om Rosa sløyfe har vært mest opptatt av saken og av Dale/House of Yarn og ikke så veldig opptatt av CBE. Enig, slik har jeg også lest diskusjonen. Den gikk nesten umiddelbart over til å handle om Dale og Line Langmo, og i retning av å bli en prinsipiell diskusjon om potensiell dodgy markedsføring der en virksomhet soler seg i glansen av et godt formål for egen vinning. At CBE ikke ser nyansen er interessant. På mange måter er det symptomatisk for hennes måte å lese KG-kritikken på. Hun ser den utelukkende som personlig vendetta, som en fiksering på akkurat henne, og ikke som den generelle diskusjonen den forlengst langt på vei er blitt, der bloggen hennes i mange saker egentlig kun brukes som case study (fordi hun sørger for å holde den i en evig aktuell gråsone). Og det er kanskje verre å forholde seg til? Hvis alle her inne er syke, personfikserte hatere, derimot, så er hun fortsatt sentrum og viktigst for oss. 21
Inocybe Skrevet 19. september 2017 #39569 Skrevet 19. september 2017 18 minutter siden, Aricia skrev: Enig, slik har jeg også lest diskusjonen. Den gikk nesten umiddelbart over til å handle om Dale og Line Langmo, og i retning av å bli en prinsipiell diskusjon om potensiell dodgy markedsføring der en virksomhet soler seg i glansen av et godt formål for egen vinning. At CBE ikke ser nyansen er interessant. På mange måter er det symptomatisk for hennes måte å lese KG-kritikken på. Hun ser den utelukkende som personlig vendetta, som en fiksering på akkurat henne, og ikke som den generelle diskusjonen den forlengst langt på vei er blitt, der bloggen hennes i mange saker egentlig kun brukes som case study (fordi hun sørger for å holde den i en evig aktuell gråsone). Og det er kanskje verre å forholde seg til? Hvis alle her inne er syke, personfikserte hatere, derimot, så er hun fortsatt sentrum og viktigst for oss. Tenkte i de samme banene. Selv denne diskusjonen, som i hovedsak dreier seg om noe annet, snur hun så hun setter seg selv i sentrum. Igjen Jeg er overbevist om at en av de viktigste grunnene til at CBE-trådene er så aktive er fordi det tas opp så mange interessante og prinsipielle problemstillinger her. Veldig mange av CBE-KG-skribentene er reflekterte og har faglig kompetanse fra mange forskjellige områder. Slikt blir det en god og samfunnsaktuell debatt 17
Kleenex Skrevet 19. september 2017 #39570 Skrevet 19. september 2017 9 timer siden, Ellii skrev: Synes hun virket veldig koselig på "Kjendisrestauranten". Pleide å lese bloggen for noen år siden, men nå er det kun innimellom og synes hun virker så nebbete i kommentarfeltet. Men ut i fra dagens episode, så synes jeg hun gjorde en god figur. Er hun seg selv eller CarolineBergEriksen.no på tv? 5
Gjest Zeitgeist Skrevet 19. september 2017 #39571 Skrevet 19. september 2017 2 timer siden, Inocybe skrev: Husket dere å ta på briller da? Å nei! Det var det som manglet. *setter på et par briller med plastglass og finner frem fysikkbøkene fra VGS. Snart kjempesmart* Ups, boka er oppned
Gjest Anna Nas Skrevet 19. september 2017 #39572 Skrevet 19. september 2017 Jeg nikker bekreftende @Skribent @Aricia @Inocybe og legger til at dersom CBE føler seg truffet av absolutt alt som skrives her, må hun lese tråden med andre briller (sic).
Ultiva Skrevet 19. september 2017 Forfatter #39573 Skrevet 19. september 2017 12 timer siden, Stjernekikkeren skrev: De siste årene har det blitt økt oppmerksomhet på dette med photoshop i blader og magasiner, det var jo store oppslag og videor som viste hvordan kvinner ble redigert og endret på, for å vise usikre unge jenter at slike idealer er uoppnåelige fordi de menneskene er ikke ekte. Synes det er merkelig at bloggere som CBE med supermye makt velger fortsatt å fremstille seg som de perfekte magasinforsidene selv etter at det har blitt avslørt som juks. Frankrike innfører en lov i oktober i år, der det stilles krav til hvert enkelt fotografi om at photoshopping tydelig skal merkes som redigert. Lovbrudd blir bøtelagt med inntil 41 000 Euro. Dette sitatet har jeg hentet fra et flott og tankevekkende innlegg på bloggen til Fabelastisk: http://m.fabelastisk.blogg.no/1504461945_frankrike_gr_til_kamp_mot_bisarre_kroppsidealer_innenfor_moteindustrien.html 16
minimymlen Skrevet 19. september 2017 #39574 Skrevet 19. september 2017 (endret) Sånn apropos virkelighet, igår kom det frem i Aftenposten at "nesten halvparten av nordmenn stoler ikke på forskning". En kommentar i Universitetsavisa mener det er helt typisk i tidsånden at folk dyrker seg selv og tror de vet best. http://www.universitetsavisa.no/forskning/2017/09/19/Helt-typisk-for-tidsånden-at-folk-dyrker-seg-selv-og-tror-de-vet-best-68883.ece Hørtes kjent ut, herr og fru mener jo som kjent at "Det er fritt frem for hvem som helst å tolke forskningsresultater slik de mener er korrekt" (Kilde: https://imgur.com/q5XbGBB) Endret 19. september 2017 av minimymlen Lagt til link for sitat 19
Gjest Kaktuspotte Skrevet 19. september 2017 #39575 Skrevet 19. september 2017 CBE er ikke i form og skal ha hjemmedag, men har allikevel sminket seg til trengsel. Rart at hun ikke lar huden puste litt uten lag på lag med heldekkende sminke.
Pigaloppen Skrevet 19. september 2017 #39576 Skrevet 19. september 2017 Prøvde å legge ut en kommentar om at rosa sløyfe og Kreftforeningen benektet et samarbeid med fruen selv, og at det derfor stilles spørsmål til hvorvidt hun er "lurt" til et samarbeid med rosa sløyfe, mens den egentlige arbeidsgiveren var dale/line Langmo. Den ble visst slettet!! 7
Gjest Skribent Skrevet 19. september 2017 #39577 Skrevet 19. september 2017 (endret) 1 time siden, Kaktuspotte skrev: CBE er ikke i form og skal ha hjemmedag, men har allikevel sminket seg til trengsel. Rart at hun ikke lar huden puste litt uten lag på lag med heldekkende sminke. Tenker, kanskje litt off topic, at det før eller siden må koste for mye å holde fasaden. Det er, rent menneskelig, ikke mulig å leve et slikt liv over tid. Når har man tjent penger nok til å droppe masken, bli i godstolen og la barna vokse opp uten den evinnelige klikkingen fra et kamera rundt seg? Hva gjør det med et barns verdensbilde at pappa konstant går med kamerautstyr på seg og at selv de minste hverdagssituasjoner må rigges fotovennlig? Endret 19. september 2017 av Skribent
Pigaloppen Skrevet 19. september 2017 #39578 Skrevet 19. september 2017 58 minutter siden, Kaktuspotte skrev: CBE er ikke i form og skal ha hjemmedag, men har allikevel sminket seg til trengsel. Rart at hun ikke lar huden puste litt uten lag på lag med heldekkende sminke. Det var nok sårt tiltrengt med hjemmekontor idag, ikke ofte en blogger kan tillate seg det. 22
Gjest Sirkustjukk Skrevet 19. september 2017 #39579 Skrevet 19. september 2017 Og nok en kommentar fra brand manager for House of Yarn har sluppet gjennom, som selvsagt kosemoser og skryter av CBE sitt engasjement. Joda, men særdeles uproft å kommentere slik uten å informere at man faktisk er innovert i selskapets rolle.
Emilie112 Skrevet 19. september 2017 #39580 Skrevet 19. september 2017 Dette med reklamemerking,jeg blir forvirret siden CBE hevder å være best i klassen.. hun har et innlegg om spillelisten sin til Oslo Maraton som er ispedd med mange bilder av henne fra løpet. Du ser tydelig Imsdal logoen på t-skjorten hennes,men innlegget er ikke merket. Må det ikke merkes siden innlegget ikke har noe med Imsdal å gjøre? 16
Fremhevede innlegg