Shopgirl2014 Skrevet 17. september 2017 #39461 Skrevet 17. september 2017 Jeg synes enkelte her er litt urettferdige med tanke på det middelmådige resultatet. Det var hennes første løp, løpet er langt: 2 mil på asfalt gjennom støvete sentrumsgater er ikke bare bare. Det at hun fikk til en spurt på slutten tyder også på at hun ikke tok seg helt ut gjennom løpets første deler, muligens var hun redd for å sprekke. Ser at mange sammenligner henne med løpere med dårlige forutsetninger som løp fortere, men man kan vel strengt tatt også finne løpere som er bedre trent men måtte bryte (av ulike grunner). Dessuten synes jeg ikke det virker som om hun trener på grunn av resultater, utfra det jeg leser på bloggen. Under fanen trening finner vi ikke så mange innlegg: http://www.carolinebergeriksen.no/category/trening/ Tre i august, tre i juni, fire i juli og ingen i mai. Hun skriver som regel også at hun trener for å få overskudd og energi og ikke for å prestere best mulig. Treningsøktene hennes pleier heller ikke å være spesielt lange, gjerne 5-6 km på mølla i tillegg til et par styrkeøvelser. Alt i alt en grei maratondebut fra CBE - også tatt i betraktning at hun trener en del. 7
LilleSnupp Skrevet 17. september 2017 #39462 Skrevet 17. september 2017 21 minutter siden, pøbelsara skrev: og hvis noen betaler henne for de Langmo/Rosa sløyfe-innleggene så SKAL de merkes. Selv om rosa sløyfe får dette gratis. Skal det ikke merkes selv om hun hadde gjort det gratis, siden jeg regner med at Langmo forventer å tjene på samarbeidet? Er jo ingen annen grunn til samarbeid en fortjeneste på en eller annen måte. Dog tror jeg ikke hun gjør dette gratis. Tror hun både tar betalt og soler seg i glansen av å fremstå som Rosa sløyfe ambassadør. 8
BlendaSensitive Skrevet 17. september 2017 #39463 Skrevet 17. september 2017 2 minutter siden, Kaktuspotte skrev: Mange spådde at hun ikke kom til å starte,men når hun nå gjorde det, og fullførte, så er det nå altså tiden man skal "ta" henne på. Jeg er ingen CBE-fan, jeg heller, men det må da gå an å gi folk litt ros for at de orket, at de klarte, at de gadd - selv om det var for penger. Ja jeg var en av de som trodde hun ikke kom til å fullføre, men komme med en unnskyldning eller to. At hun fullførte var vel en del av kontrakten med Imsdal? Så om hun skulle la vær å løpe måtte det en veldig god unnskyldning til. Tiden hun løp på spiller ingen rolle, mer opptatt av holdninger hun formidler når det kommer til trening, kropp og "treningsglede". (vi andre har jo forstått at treningen handler mer om å holde de fæle kaloriene borte, enn gleden av en frisk kropp) Nå fullførte hun, med ørten unnskyldninger. Ikke mye løper eller treningsglede der nei! Hun har "bare" trent 4-5 ganger i uka, hun har barn, hun har det så hektisk. Men glemmer at hun jo dokumenterer jo livet sitt på egen blogg, og viser jo at uhyre mye tid sløses bort på (i mine og mange andres øyner) tull og vas. PRIORITERINGER, carro! Som hun påsto selv var sååå viktig for å kunne holde seg slank og fit selv som gravid - de som blir feite bare prioriterer feil. https://www.instagram.com/p/BX43loSAsAD/?taken-by=imsdalkildevann https://www.instagram.com/p/BZHR1h6HbXi/?taken-by=carolinebergeriksenno (ps. siste bilde skille vært merked #reklame FØRST. Ikke med engelsk #ad til siste - reklamen er rettet mot norsk marked) 16
¤flicka¤ Skrevet 17. september 2017 #39464 Skrevet 17. september 2017 (endret) Vi er vel tilbake på dette med troverdighet igjen. Gjennom dette Team Imsdal-samarbeidet har det kommet veldig klart fram at hun ikke liker løping for løpingens skyld. Sånn sett gjør hun jo en bra innsats i løpet, tidsmessig. Men at hun skal være en ambassadør for treningsglede blir bare komisk i mine øyne. Endret 17. september 2017 av ¤flicka¤ 17
Fotballfluen Skrevet 17. september 2017 #39465 Skrevet 17. september 2017 20 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Vil bare nevne at siden Skal vi danse og i dag har hun produsert et nytt menneske. Datteren hennes er bare ett år, og det å være gravid og ha en baby er krevende SELV om du har hjemmekontor og en mann som også jobber hjemmefra. I følge CBE var fødselen rask og lett, hun kom i form igjen raskt, døtrene sover hele natten (Naia har også vært en sovebaby), hun kan styre sin egen tid, har hjemmekontor, spise riktig mat, hun får betalt for å trene og kan trene hjemme i egen stue. I tillegg har hun en hjemmeværende mann som har tatt store deler av permisjonen. Familien hennes bor i nabolaget og avlaster helt sikkert når det er behov for det. Det er begrenset hvor krevende det kan være å ha en blid sovebaby under disse forholdene. 34
pøbelsara Skrevet 17. september 2017 #39466 Skrevet 17. september 2017 26 minutter siden, TøffeSnåkus skrev: Hva skulle hun merket innlegget på Instagram med? Om ikke #ad er bra nok mener jeg. PS har hun uttalt at hun er ekspert på å løpe marathon? Jeg har deltatt på fire men aldri lest meg opp på carb up eller noe annet. Jeg har stor treningsglede og trener litt hver dag men må en dermed være ekspert på alle måter? Egentlig ganske tullete å si, synes jeg. Er ikke det viktigste å trene? Retningslinjene til FO sier at det skal merkes først i teksten, så man vet at man leser reklameinnlegg når man begynner å lese, og det skal skrives på norsk i et norsk innlegg, altså er ikke #ad på slutten godt nok. #reklame først i innlegget ville vært riktig. 13
Fredrik29 Skrevet 17. september 2017 #39467 Skrevet 17. september 2017 Kudus til henne for at hun fullførte - mange her som er skuffet over det tydeligvis. Jeg løp selv og løypa var vanskelig - veldig mye folk - løp mye i "kø", mye folk som gikk to og tre sammen og skravlet og sperret veien, mye svinger og oppoverbakkene ved St.Hanshaugen var drepen. Overalt stod det at trikset på denne løypa var å porsjonere ut formen for å ikke sprenge seg og mange spurtet derfor siste kilometerne - ser ut til at CBE gjorde det samme. Ut fra det jeg har sett så bruker hun å løpe 5-10 km på mølle - det samme med meg. 2.1 mil på asfalt og brostein var vondt. Det var ellers en masse mosjonister som løp for team Imsdal - Imsdal hadde ikke noe krav om at du skal være topp-idrettsutøver. Jeg så henne på Rådhusplassen etter løpet og hun virket veldig blid og fornøyd. Det er mye man kan kritisere henne for men dette gjennomførte hun helt respektabelt. 20
Ultiva Skrevet 17. september 2017 Forfatter #39468 Skrevet 17. september 2017 1 minutt siden, Fredrik29 skrev: Kudus til henne for at hun fullførte - mange her som er skuffet over det tydeligvis. Jeg løp selv og løypa var vanskelig - veldig mye folk - løp mye i "kø", mye folk som gikk to og tre sammen og skravlet og sperret veien, mye svinger og oppoverbakkene ved St.Hanshaugen var drepen. Overalt stod det at trikset på denne løypa var å porsjonere ut formen for å ikke sprenge seg og mange spurtet derfor siste kilometerne - ser ut til at CBE gjorde det samme. Ut fra det jeg har sett så bruker hun å løpe 5-10 km på mølle - det samme med meg. 2.1 mil på asfalt og brostein var vondt. Det var ellers en masse mosjonister som løp for team Imsdal - Imsdal hadde ikke noe krav om at du skal være topp-idrettsutøver. Jeg så henne på Rådhusplassen etter løpet og hun virket veldig blid og fornøyd. Det er mye man kan kritisere henne for men dette gjennomførte hun helt respektabelt. Helt sikkert på at CBE løp etter beste evne 👍Som du sier så er det forskjell på å løpe 10 km og 21 km. CBE viser at hun ikke klarte å endre på treningen for å forberede seg til halvmaraton, noe som bryter hennes fremstilling av seg selv som svært disiplinert og kunnskapsrik innen løping. Noe som selvfølgelig er helt greit og som realitetsorienterte meg i fht hennes faktiske løpespekter👍Naboen min, som er en skilt trebarnsmor, løp forøvrig 22 min fortere på tross at hun er 8 år eldre enn CBE. Igjen; CBE sin tid er nok basert på hennes beste og det er flott at hun fullførte. Godt å få se mennesket bak den glansede bloggen og det er jo fullt mulig at hun tjener på dette i lengden 👍 Langt flere som kan relatere til dette resultatet enn til de velredigerte postpartumbildene f eks. 20
Pås Skrevet 17. september 2017 #39469 Skrevet 17. september 2017 5 minutter siden, Ultiva skrev: Helt sikkert på at CBE løp etter beste evne 👍Som du sier så er det forskjell på å løpe 10 km og 21 km. CBE viser at hun ikke klarte å endre på treningen for å forberede seg til halvmaraton, noe som bryter hennes fremstilling av seg selv som svært disiplinert og kunnskapsrik innen løping. Noe som selvfølgelig er helt greit og som realitetsorienterte meg i fht hennes faktiske løpespekter👍Naboen min, som er en skilt trebarnsmor, løp forøvrig 22 min fortere på tross at hun er 8 år eldre enn CBE. Igjen; CBE sin tid er nok basert på hennes beste og det er flott at hun fullførte. Godt å få se mennesket bak den glansede bloggen og det er jo fullt mulig at hun tjener på dette i lengden 👍 Langt flere som kan relatere til dette resultatet enn til de velredigerte postpartumbildene f eks. Jeg er 15 år eldre, lettere overvektig og røyker, selv jeg løper halvmaraton fortere enn C...😂 9
Keaton Skrevet 17. september 2017 #39470 Skrevet 17. september 2017 (endret) I 2015 skrev hun at hun løp 1 mil på 47 min, kanskje ikke så rart at lesere nå tippet henne inn rundt 1.47. Narrativet hun har bygd opp over flere år gjør at forventninger skapes. Endret 17. september 2017 av Kollontaj 17
Mynona Skrevet 17. september 2017 #39471 Skrevet 17. september 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Mynona, mod.
Shopgirl2014 Skrevet 17. september 2017 #39472 Skrevet 17. september 2017 33 minutter siden, Kollontaj skrev: I 2015 skrev hun at hun løp 1 mil på 47 min, kanskje ikke så rart at lesere nå tippet henne inn rundt 1.47. Narrativet hun har bygd opp over flere år gjør at forventninger skapes. Tror de aller fleste skjønner at løpeformen kan endre seg på to år (!). Spesielt når du har født et barn i mellomtiden. 4
Ultiva Skrevet 17. september 2017 Forfatter #39473 Skrevet 17. september 2017 13 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Tror de aller fleste skjønner at løpeformen kan endre seg på to år (!). Spesielt når du har født et barn i mellomtiden. CBE meddelte at hun trente hele veien og løp svært fort fem dager før termin, samt at kroppen var ship shape 4 dager postpartum. Dette er noe hun selv har fremstilt på SoMe. 35
Inocybe Skrevet 17. september 2017 #39474 Skrevet 17. september 2017 1 time siden, Shopgirl2014 skrev: Jeg synes enkelte her er litt urettferdige med tanke på det middelmådige resultatet. Det var hennes første løp, løpet er langt: 2 mil på asfalt gjennom støvete sentrumsgater er ikke bare bare. Det at hun fikk til en spurt på slutten tyder også på at hun ikke tok seg helt ut gjennom løpets første deler, muligens var hun redd for å sprekke. Ser at mange sammenligner henne med løpere med dårlige forutsetninger som løp fortere, men man kan vel strengt tatt også finne løpere som er bedre trent men måtte bryte (av ulike grunner). Dessuten synes jeg ikke det virker som om hun trener på grunn av resultater, utfra det jeg leser på bloggen. Under fanen trening finner vi ikke så mange innlegg: http://www.carolinebergeriksen.no/category/trening/ Tre i august, tre i juni, fire i juli og ingen i mai. Hun skriver som regel også at hun trener for å få overskudd og energi og ikke for å prestere best mulig. Treningsøktene hennes pleier heller ikke å være spesielt lange, gjerne 5-6 km på mølla i tillegg til et par styrkeøvelser. Alt i alt en grei maratondebut fra CBE - også tatt i betraktning at hun trener en del. Men hvorfor blir hun med på halvmaraton hvis hun ikke liker å løpe langt da? Penger? Jeg har nevnt det før og sier det igjen. Det er helt greit å foretrekke korte distanser - ikke noe galt i det for all del. Det som skurrer er måten hun taler ned og demotiverer for løping, når hun nå først har bestemt seg for å bli med samtidig som hun får gode penger for å motivere. Jeg som leser sitter igjen med inntrykket at langløp er kjedelig og kjipt. Neppe det Imsdal ønsket å bli assosiert med vil jeg tro. Klart at 2 mil på asfalt er noe annet enn 5 km på mølle. Det er vel blant annet det hun blir kritisert for. Hun har jo ikke forberedt seg på løpet. Hun har ikke har løpt 2 mil i det hele tatt som oppladning eller vennet seg til å løpe på asfalt. Det er nettopp for å kjenne kroppen best mulig man øver seg. Har man løpt noen lange distanser i forkant av løpet vil man kjenne kroppen mye bedre og bedre kunne disponere kreftene riktig. Som nybegynner på langløp er det rikelig med ukjente faktorer når man starter sitt første løp. At man ikke vet hvordan kroppen takler distansen er en helt unødvendig ukjent faktor for en som sier hun vet masse om løping. Dårlig disponering fra hennes side. 14
Pikachuchu Skrevet 17. september 2017 #39475 Skrevet 17. september 2017 7 minutter siden, Ultiva skrev: CBE meddelte at hun trente hele veien og løp svært fort fem dager før termin, samt at kroppen var ship shape 4 dager postpartum. Dette er noe hun selv har fremstilt på SoMe. Dette tatt i betraktning er det jo ikke rart at forventningene til løpet hennes ble/var som de var. For hennes del kommer det alltid tilbake til troverdighet. Er det én ting hun bør jobbe MYE med så er det nettopp troverdighet. Her har hun gjennom flere år, helt på egenhånd, bygget opp et image rundt seg selv som en med stor trenings- og løpeglede. Det at hun gjennomførte er jo som mange (de fleste?) sier her, veldig bra. Det man reagerer på er tiden, som man vel med god grunn vel kunne forvente ville være bedre. Og det er jo ikke leserne hennes sin feil. Det viser jo bare at man har trodd på det hun sier, om løpe- og treningsglede og årelang erfaring med løp og interesse for kosthold. Så viser det seg da, at ikke engang dét, som kanskje har vært en av de få tingene på bloggen som har virket ekte heller ikke er det... Da virker det litt søkt rett og slett og dra inn alle mulige slags unnskyldninger. Og det må det være lov å reagere på. Slutt med den maniske fasadeskapelsen, den shady reklemamerkingen, vær litt ydmyk, og ta ansvar for egne handlinger og prioriteringer, så går nok alt veldig mye bedre. 15
SusieDerkins Skrevet 17. september 2017 #39476 Skrevet 17. september 2017 På 15. september 2017 den 17.25, MorUgle skrev: Dette fikk jeg til svar anng CBE og Rosa Sløyfe.. https://imgur.com/gallery/X0XL8 Dette var interessant. Blir spennende å se hvordan bloggerne kommer til å presentere innleggene sine når de poster den egentlige kampanjen - foreløpig er det jo kun smakebiter. Jeg mener CBE burde merket sitt innlegg da hun viste frem genseren ganske grundig, og fikk et lass av spørsmål om den i kommentarfeltet. Camilla Pihl derimot postet bare bilder av seg selv i private klær, mens hun skrev at hun hadde vært på fotojobb for rosa sløyfe. Det innlegget ville jeg ikke si var reklame. Uansett hadde det vært interessant å høre med Dale etterhvert hvordan dette samarbeidet fungerer. Etter de 5 kronene til aksjonen, tjener de jo 64 kr nøstet,så jeg antar jo at det er beregnet inn markedsføringskostnader i den prisen. 8
J.. Skrevet 17. september 2017 #39477 Skrevet 17. september 2017 Syns det er smålig å rakke ned på tiden,det viktigste er vel at hun gjennomførte,topptrent/utrent/treningsglede eller ei. Er liksom galt uansett. 6
Pikachuchu Skrevet 17. september 2017 #39478 Skrevet 17. september 2017 4 minutter siden, J.. skrev: Syns det er smålig å rakke ned på tiden,det viktigste er vel at hun gjennomførte,topptrent/utrent/treningsglede eller ei. Er liksom galt uansett. Isolert sett er jeg enig i at å rakke ned på tiden er smålig. Men som med det meste annet her i verden gjør man seg ikke opp meninger på enkeltstående hendelser, eller i dette tilfellet prestasjoner. Det er jo som mange her nå, over flere sider har forsøkt å forklare, hennes egen historiefortelling som er årsaken til at tiden i seg selv faktisk blir interessant... 14
Tørst Skrevet 17. september 2017 #39479 Skrevet 17. september 2017 2 timer siden, filifjonka skrev: Da må du jo prioritere bedre da. Hvorfor må jeg det? Flaks at jeg MÅ ingenting, verken løpe halvmaraton hvis jeg ikke har lyst eller forklare hvorfor jeg ikke har lyst overfor fremmede. Jeg vet hva det krever å skulle delta i mosjonsløp, derfor gjør jeg det ikke nå. Når jeg klarer å trene såpass som jeg mener må til, løpe skadefritt og sykdomsfritt og uten å nedprioritere familien min, da er jeg klar og får sikkert lyst igjen 😋 4
Inocybe Skrevet 17. september 2017 #39480 Skrevet 17. september 2017 16 minutter siden, J.. skrev: Syns det er smålig å rakke ned på tiden,det viktigste er vel at hun gjennomførte,topptrent/utrent/treningsglede eller ei. Er liksom galt uansett. Det som kritiseres er hvordan resultatet og de negative treningsinnleggene i det siste passer dårlig med treningsnarativet hennes. Uten narativet (som hun selv har laget) tror jeg ikke det hadde vært noen diskusjon. 12
Fremhevede innlegg