Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Ja, helt enig. Kvinneguiden er vel årsaken til at jeg klikker meg inn på bloggen hennes i 90 % av tilfellene -_-

Da kan en bare oppfordre alle til å ikke klikke seg inn på bloggen. Desto mindre lesere, desto mindre penger i kassa til FF og mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel..

I verdenen til paret Eriksen så er jo ikke folk kritiske til bloggen eller FF, hun er jo en enorm inspirasjon og et ekstremt godt forbilde som fronter sunne verdier (*dunk*). Hvis man selv lever og tror på dette (som det ser ut til i diverse intervjuer) så er det klart at den kan være vanskelig å takle tingenes tilstand. Det er veldig mange som er kritiske til mye av det de foretar seg, alle de skandalene paret har vært ute for og ikke minst hvordan de opptrer og oppfattes av andre.

De kvinnene som sitter og diskuterer på kvinneguiden er jo bare en håndfull feite og uføretrygdede tapere som verken har venner eller innhold i livet generelt, det er jo slettes ikke snakk om flere tusenvis av mennesker, ifølge dem. På tide å innse noen ting kanskje?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, den filmsnutten Caroline har lagt ut idag hvor hun og LK "tuller" er første gang jeg har sett. Det var kanskje den dere diskuterte tidligere på Kvinneguiden? Jeg ble litt flau da jeg så den.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med å forstå at så mange fortsatt ikke ser at det ikke er redigeringen i seg selv som er problemet, men den bastante fornektelsen rundt det? Både fra hun selv og mannen hennes. All denne messingen om å skulle være fornøyd med seg selv uansett. Vel. Det er vel alltid lettere å hjelpe andre enn seg selv.

Når det gjelder yngre jenter som blir påvirket negativt og kan utvikle problemer med spising og trening, blir det litt for enkelt å bare "slutte å lese bloggen". Dette har fotballfrue selv sagt, og andre mener foreldre burde sette grenser.

Nuvel, hvis en jente vil inn å se på bloggen til fotballfrue, så klarer hun det, samme hva slags grenser foreldre eventuelt setter. Fotballfrue slutter ikke å eksistere selv om man "nekter" jentene tilgang. Og det sender faktisk ut unormale signaler når det ser ut som utskeielser består av tre cashewnøtter, en halv rute mørk sjokolade og dagens 9. kopp med svart kaffe.

Hadde dette vært min kone, hadde jeg også gjort mitt for å kvele den redigeringen i fødselen. En tynn arm som ikke er tynn nok? Jeg hadde satt beinet ned.

Til sist, hvor kommer dette med thigh-gap egentlig fra? Finnes det et eneste mannfolk der ute som med hånden på hjertet synes et stort mellomrom mellom lårene på en kvinne er tiltrekkende? Jeg bare spør.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GlutenBlaster

Bær over med meg, for jeg hadde egentlig tenkt å lese 54 sider med krangling orket bare tolv. Jeg prøver bare å sette ting i perspektiv. I denne tråden antydes følgende.

Hadde jeg fått samme omtale på et diskusjonsforum, kan det være det hadde rablet litt for meg også. Og for de jeg er glad i. Men hva vet jeg :P

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bær over med meg, for jeg hadde egentlig tenkt å lese 54 sider med krangling orket bare tolv. Jeg prøver bare å sette ting i perspektiv. I denne tråden antydes følgende.

Hadde jeg fått samme omtale på et diskusjonsforum, kan det være det hadde rablet litt for meg også. Og for de jeg er glad i. Men hva vet jeg :P

Nettopp. Det er fortsatt uproft og pinlig av LK og oppsøke blogglesere på Facebook, men jeg kan likevel forstå hvor frustrasjonen og sinnet hans kommer fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste hendelser står i sterk kontrast til gamle uttalelser hentet fra vg.no, "Hun er sunn og veltrent".

Denne passer godt inn i de siste dagers kontekst

- Caroline har en sunn og veltrent kropp, men det viktigste er at hun er fornøyd med seg selv. Hva jeg og andre måtte mene, er uvesentlig. Det gjelder ikke bare Caroline, men alle, sier Eriksen.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny her, men har fulgt med på en del sider i denne debatten, og forstår poenget, til tross for flere avsporinger underveis.

Det er denne lyvingen vedr. omfanget av retusjeringen og undergravingen av det faktiske forholdet, samt en lite ydmyk holdning som irriterer meg.

CBE skriver i kommentarfeltet at 99% av alle bildene ikke er retusjerte. Igjen - hun pynter på sannheten, og lurer leserne. Mulig hun lurer seg selv og.

Jeg mener at media må tørre å vise frem noen før/etter eksempler, for at ikke resten av Norge skal tro at det kun gjelder et par bilder slik hun skal ha det til. Dette har pågått i årevis, hvor de hardnakket har benektet retusjering.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

I tillegg er det faktisk en praktisk forskjell i det å for eksempel være en artist som treffer litt fans på konserter og kanskje får en del henvendelser på privat, eller en politiker der det store flertallet av henvendelser går gjennom et beinhardt filter, og det å være en blogger. Hele cluet med damebloggene er jo nettopp dette med kontakt med lesere, svare på mailer, svare på kommentarer osv. Derfor er man til en mye større grad til enhver tid nede på "deres nivå" enn det man er som en annen kjendis. Om CBE hadde begynt å kommunisere med leserne sine gjennom en management-vegg hadde det garantert blitt rabalder, selv om jeg ikke av den grunn forsvarer kommunikasjonsstrategien de har valgt i dag (ref neshorn og rulleskøyter).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt dødfødt. Side opp og side ned med samme innsigelser. Det blir tomt til slutt å diskutere.

Hun er tatt i løgn, noe som er bra. Ikke fordi hun er hun, men fordi hun løy, og det er frustrerende å bli løyet til. Tilnærmingen fra henne i etterkant er ikke optimal, men det VET vi jo. Det er mange mennesker som henne (ref. "null" selvinnsikt osv), men som ikke driver blogg. Så er spørsmålet om slike burde blogge i utgangspunktet, men det får ikke vi her på KG gjort noe med.

At mannen blir irritert skjønner jeg godt, men han har vel ikke top notch tilnærming til kritikk han heller.

Som sagt - ikke noe vi får gjort noe med, og det eneste vi oppnår ved å diskutere temaet er flere klikk på bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Ganske interessant å se forskjellen på kommentarfeltet til Fotballfrue selv (nå er det flere dager siden jeg har lest der inne, men det har vel ikke endret seg stort), og kommentarfeltene til andre som skriver om saken, f.eks. her:

http://casakaos.blogg.no/1419799066_fotballfrues_bilder__.html?c=1419922192683

Nå har sannelig alle norges bloggere uttalt seg om denne saken, mange i media, resten på bloggene sine. Den enes død er den andres brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om hun har redigert seg tynnere er, i mine øyne ikke, noget spesielt, men i alle fall ikke noe hun tjener direkte penger på da hun (heldigvis) ikke reklamerer for slankepiller eller annet som gjør deg slank.

MEN det bildet som kom fram her med retusjering av huden. Det var en ekstrem forvandling! Og deretter svarer hun i kommentarfeltet at "jeg bruker det og det produktet for å få så fin hud" eller skriver rene reklameinnlegg om "fantastiske produkter" som hun tjener titusener på. DET er kritikkverdig til tusen og noe jeg håper INGEN klarer å forsvare.

Har noen print screen av bildet (forbildet) og kan legge det ut/linke til det her. Dette bør jo folk få se hvis de fortsatt forsvarer redigeringen/retusjeringen.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Å lyve på seg finere hud eller bedre hår er da noe alle firmaer gjør gjennom reklame. De lyver gjennom reklamene sine. Ikke direkte til leserne/kundene, men så har ikke store bedrifter den samme kontakten til de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Å lyve på seg finere hud eller bedre hår er da noe alle firmaer gjør gjennom reklame. De lyver gjennom reklamene sine. Ikke direkte til leserne/kundene, men så har ikke store bedrifter den samme kontakten til de heller.

Det er det mest idiotiske argumentet jeg har lest hittil idag.

Endret av Badebuksa
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...